przez Luka » 07 Maj 2020 13:02
Co jest nieprawdą w tym co napisałem?
Odstępstwa są wydawane żeby zakwalifikować w ramy prawne pojazdy przeznaczone do celów specjalne - duże dźwigi, auta do gabarytów mające DMCZ np. 250t, itp. Z tego terberga średni nacisk na oś wyjdzie na oko ze 13t.
Sorry, ale nie po to płacę podatki (w przeciwieństwie do ciebie), żeby taki janusz jak ty nie dość, że zaniżył stawki krętactwami, to jeszcze rozjeździł drogę samochodem o tak dużym nacisku na oś. Do tego trzeba mieć przystosowaną infrastrukturę, jak Holendrzy, którzy np. wymagają rozsunięcia osi.
Sprytem i szukaniem optymalnego rozwiązania można nazwać ciągnik 2 osiowy + naczepę 2 osie na szerokim rozstawie (były dyskusje na forum o takich zestawach), gdzie DMCZ wychodzi 38t,a nie ordynarne przeładowanie jakiegokolwiek samochodu - tyle to potrafi każdy głąb.
Tylko w sumie jakie to ma znaczenie, przy rejestrowaniu busa 7,5t na 3,5 i wożeniu po 5t? Jakie granicę tu przekraczasz? Ja widzę, że tak robią główni ci, którzy są za głupi żeby ogarnąć transport na legalu, a problem zaczyna się już w momencie zrobienia odpowiedniej kategorii prawa jazdy. Bo jak pisałem - przeładować to każdy potrafi.