BSL TURBO

Arocs 8x8

Moderator: peckiel

Re: Arocs 8x8

Postprzez Piotr mc 85 » 22 Sty 2018 08:26

Luka napisał(a):Wiadomo, że są budowy, gdzie nie wjedzie zestaw, bo ciasno, albo miękko, ale jeśli występują tego typu ograniczenia, to godzisz się na mniej wydajny rodzaj transportu, w postaci mniejszego samochodu i/lub o lepszych zdolnościach terenowych.

No właśnie poza dużymi miastami są tylko takie budowy.
Luka napisał(a):To są ograniczenia, których nie przeskoczysz i nie ma co udowadniać, że 4-ośka jest w stanie zabrać tyle co zestaw,

I najważniejsze jak ktoś już wcześniej popsuł rynek, to nic nie zrobisz - wszystkich musieli by kontrolować jednakowo, inaczej nie wiele się zmieni.
Ciekawa jest też kwestia 4-osiwych gruszek bo też by musiały jeździć na pół pusto żeby w 32 t się zmieścić, a przecież tak nie jest - przeważnie od 45-50 t w zależności od wyposażenia gruszki. Ale lepiej zostawmy tą kwestię, lub przenieśmy do innego wątku bo autorowi śmiecimy,
tu lepiej poczekajmy na recenzję.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1278
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 21:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 32

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Reklama


Re: Arocs 8x8

Postprzez projektt » 02 Mar 2018 21:03

I odebrałem. Automat bardzo ładnie chodzi, ale narazie przejechalem tylko 170 km na pusto, w tym 90% autostrada. Spalalanie ma tempomacie wyszlo 38,1 litra/100 km przy maxymalnej predkosci 80 km/h.

Wrazenie ogolnie ok, w srodku minimalizm, ktory bardzo cenie. Kierownica bardzo i to bardzo lekko sie kreci. Fotel skorzany komfortowy- bardzo wygodny. Kierowca skorzana tez daje mile odczucie.
Nowe radio dostalem duze kolorowe dotykowe, ktory laczy sie z telefon- tez bardzo fajna i wizualna rzecz.

Wiecej opiszuje jak przetestuje w terenie :)
Załączniki
DA1060C1-2626-4BEE-BDE8-6580C498D129.jpeg
7B265A0C-99A3-4A6B-854A-614DEBCA604E.jpeg
5D39CA06-DD3C-4ED1-980A-17D3ACFADB1E.jpeg

projektt
Operator

Maszyna: Volvo L120E, Cat 323D, Volvo 290B

Firma: .


Re: Arocs 8x8

Postprzez 23MATTI95 » 03 Mar 2018 12:57

Wrzuć jeszcze jakieś foty wnetrza :wink:

Super autko-bezawaryjnego użytkowania :ok:

Awatar użytkownika
23MATTI95
Operator

  • Posty: 238
  • Rejestracja: 14 Cze 2015 20:43
  • Miejscowość: Zach-pom
  • Pochwały: 13

Maszyna: Komatsu PW148-10

Firma: ZUBWIT


Re: Arocs 8x8

Postprzez Piotr mc 85 » 05 Mar 2018 12:52

No w końcu, ładna maszyna :ok:
Spalił Ci tyle ile moje 8x4 jadąc z wermahtu, ale nie jest taki "aerodynamiczny", tylko słabo masz z tempomatem moje 3 szt. jadą po 89, 90 km/h - obroty silnika w 6x4 1200 przy 89, w 8x4 1400 przy 90, a 8x6 1500 przy 90 km/h - więc komfortowa prędkość w tym ostatnim 80-85 km/h. U Ciebie jak to wygląda na najwyższym biegu?
Ładny sprzęcik gratulacje i samych kilometrów przyjemności.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1278
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 21:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 32

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Re: Arocs 8x8

Postprzez Seba350 » 05 Mar 2018 17:25

Piotr mc 85 napisał(a):No w końcu, ładna maszyna :ok:
Spalił Ci tyle ile moje 8x4 jadąc z wermahtu

A Iveco 8x4 440KM z wermahtu do domku 28,3/100 z 980km - odcinka cały czas :) :faja:
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 614
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 16:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 9

Re: Arocs 8x8

Postprzez projektt » 05 Mar 2018 19:59

Zobacze pózniej na jakich obrotach idzie przy 90km/h

I chuj, pierwsza jazda z ładunkiem i auto usiadało w torfie...
Musiałem rozładować koparką kruszywo :)

Pierwsze koty za płoty...
Załączniki
IMG_4872.jpg
IMG_4891.jpg

projektt
Operator

Maszyna: Volvo L120E, Cat 323D, Volvo 290B

Firma: .


Re: Arocs 8x8

Postprzez Seba350 » 05 Mar 2018 20:09

8x8 to nie czołg :) Czasami człowiek zbyt pewny siebie jest mając konkretny sprzęt i się błędy popełnia. Pamiętaj o dostosowywaniu ilości ładunku do podłoża - czasami głupie 2tony robią różnice. Z 12tonami byś wjechał i 2 kursy szybciej zrobił niż jeden rozładowywać koparką i się wyciągać :)
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 614
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 16:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 9

Re: Arocs 8x8

Postprzez dawidg2 » 05 Mar 2018 20:19

I te opony 315 na przodzie też nie pomagają.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 4745
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 19:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 99

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Re: Arocs 8x8

Postprzez Piotr mc 85 » 06 Mar 2018 09:54

Seba350 napisał(a):Piotr mc 85 napisał(a):
No w końcu, ładna maszyna
Spalił Ci tyle ile moje 8x4 jadąc z wermahtu

A Iveco 8x4 440KM z wermahtu do domku 28,3/100 z 980km - odcinka cały czas

Widziałeś na stronie zdjęcia jaki ma żagiel, do tego masa 18 t i jazda pod wiatr, przed wiatrem ok. 36/100. Niby dużo, ale potrafi splić 41 L/100 z ładunkiem 25 t przejeżdżając kawałek przez miasto, a trasa też nie płaska na całym odcinku, więc nie ma reguły. To nie międzynarodówka gdzie zawsze wychodzi podobnie.

Seba350 napisał(a):8x8 to nie czołg Czasami człowiek zbyt pewny siebie jest mając konkretny sprzęt i się błędy popełnia. Pamiętaj o dostosowywaniu ilości ładunku do podłoża - czasami głupie 2tony robią różnice. Z 12tonami byś wjechał i 2 kursy szybciej zrobił niż jeden rozładowywać koparką i się wyciągać

Racja
dawidg2 napisał(a):I te opony 315 na przodzie też nie pomagają.

Wg mojego doświadczania - szatański pomysł, już wiele razy pisałem dlaczego.
Z jakiegoś powodu w Holandii/Belgii ładują po 25-30 t i dają radę na 4- osiach w grząskim terenie, ale tam opony 445.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1278
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 21:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 32

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Re: Arocs 8x8

Postprzez Sobek » 19 Lip 2018 19:20

Jestem ciekawy jak sprawuje się nowy Arocs? Czekam na relację :D

Sobek
Młodszy operator

  • Posty: 188
  • Rejestracja: 12 Wrz 2007 20:47
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Pochwały: 5

Maszyna: 428C, MAN 6X6, Atlas 1404,

Firma: własna


Re: Arocs 8x8

Postprzez Piotr mc 85 » 27 Lip 2018 13:51

Pewnie teraz ciężko z czasem, musimy czekać. :wink:
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1278
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 21:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 32

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Re: Arocs 8x8

Postprzez projektt » 14 Kwi 2019 22:30

Rok czasu minął i zrobiłem 70 tys km.

Musialem wymieniać juz hamulce na drugiej osi (bebny wraz okladzinami). Troche szybko, ale dużo po 30 ton i w dwie strony pełno pełno, więc może tak musiało być.

Średnie spalanie od początku 54 litry.
Tylko raz sie zakopaliśmy, także w terenie bardzo dobrze sobie radzi.

Ogólnie jestem zadowolny, kierowca też.

We wrzesniu odbieram nastepnego, juz bez lusterek.

projektt
Operator

Maszyna: Volvo L120E, Cat 323D, Volvo 290B

Firma: .


Re: Arocs 8x8

Postprzez Piotr mc 85 » 15 Maj 2019 10:35

No to grube kilometry jak na 8x8, dwóch kierowców jeździ?
Jak się zabudowa spisuje, podatna na korozję? - kiedyś KH miało z tym problem.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1278
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 21:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 32

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Re: Arocs 8x8

Postprzez projektt » 15 Maj 2019 23:16

Hej,

jeden jezdzi. Codziennie tak od 5-6 do 18-19. Mlody chlopak i zbiera na dom.

NIe rdzewieje, poki co ;)

projektt
Operator

Maszyna: Volvo L120E, Cat 323D, Volvo 290B

Firma: .


Re: Arocs 8x8

Postprzez Piotr mc 85 » 16 Maj 2019 20:10

No to ładnie, że mu robota pasuje - sporo godzin, jak na dzień w dzień .
Opony przy tym przebiegu pewnie też na wykończeniu.
Szybko się zwróci, tym bardziej że w dwie strony wozi towar, pewnie więcej niż połowę wartości już odrobił. :ok:
U mnie po tych deszczach stanęło, inne firmy też - nikt nie chce dwa razy roboty robić. Mój nie całe dwa dni jeździł - nie wszędzie się wjedzie, trzeba się wprawić.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1278
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 21:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 32

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Re: Arocs 8x8

Postprzez Luka » 17 Maj 2019 06:38

To jest odpowiedź na pytanie jak to możliwe, że to się opłaca. Samochód pali 54l, robi szosowe przebiegi, ale jest dwukrotnie przeładowywany, zamykając RMC 45-50t przy DMC 32t. No cóż.

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Re: Arocs 8x8

Postprzez projektt » 17 Maj 2019 09:24

No tak to już u nas działa...

projektt
Operator

Maszyna: Volvo L120E, Cat 323D, Volvo 290B

Firma: .


Re: Arocs 8x8

Postprzez Piotr mc 85 » 17 Maj 2019 14:07

Luka napisał(a):To jest odpowiedź na pytanie jak to możliwe, że to się opłaca.

Jak by miał wozić po 15 ton to wystarczyła by 3-ośka, inaczej 4-ośki nie mają sensu bo na budowę to są wozidła.
Luka napisał(a):RMC 45-50t przy DMC 32t. No cóż.

Przy 25 t tyle nie ma, przy 30, 48 jest możliwe. 4-osiowe gruszki tyle ważą 45 bez pompy, z pompą 48-50, a jeżdżą po całym kraju, żeby zmieścić się w 32 dmc, gruszka 9-10 kubików musiała by wozić po 4-5 m3 betonu.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1278
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 21:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 32

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Re: Arocs 8x8

Postprzez Luka » 17 Maj 2019 14:17

No ale co to ma tłumaczyć? Że kupił auto z zamysłem przeładowywania go dwukrotnie?
Przy obecnych przepisach 8x8 do użytku szosowego nie ma sensu. Po to się kupuje takie auta jak Twoje, żeby wozić dużo na drogach publicznych.
Gruszki też niczego nie tłumaczą. Raz że przeładowywanie samo w sobie nie jest ok, dwa, że jakby zależało na ładowności, to by brali ciągnik z hydrodrive i naczepę 2 osiową z gruszką. Wtedy masz dmc 36-38t i przyzwoitą ładowność.

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Re: Arocs 8x8

Postprzez projektt » 17 Maj 2019 16:14

Możemy sobie dyskutować, póki nie bedzie więcej kontroli ITD, to sytuacja się szybko nie zmieni.

Nie będę mógł wozić 17 ton, dopóki wszyscy nie będą tak robić. Jak wszyscy będą po 17 ton, to stawki będą większe i nie bedzie sensu ryzykować.

projektt
Operator

Maszyna: Volvo L120E, Cat 323D, Volvo 290B

Firma: .


PoprzedniaNastępna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

eRobocze

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej