wibako

MAN L2000 8.153 wywrot MEILLER

Moderator: peckiel

MAN L2000 8.153 wywrot MEILLER

Postprzez MilimetrXX » 10 Lis 2014 21:54

Rok produkcji: 1994

Witam koledzy. Mam pytanie do Was co do tego mojego sprzętu. Kupiłem tydzień temu wywrotkę MAN 8 z oryginalnym kiprem meiller. Dziś po załadowaniu towaru na pakę zaświeciła mi się kontrolka STOP i samochodzik z kiprem do góry. Nie wiem dlaczego jeżeli paka nie podniesiona , pompa nie włączona. Oglądałem tam potem koło siłownika czy jest jakiś czujnik , krańcówka czy coś ale nie znalazłem. Czy wie może ktoś gdzie tego szukać ?

MilimetrXX
Młodszy operator

  • Posty: 108
  • Rejestracja: 09 Kwi 2011 21:14

Maszyna: JCB 802.4
JCB 8035 ZTS
JCB 3CX CONTRACTOR

Firma: GP-KOP


Reklama

simmet

Re: MAN L2000 8.153 wywrot MEILLER

Postprzez maniekz » 11 Lis 2014 11:55

a jak kiprowałeś to też ci się zapalała kontrolka? może to kontrolka od podniesionej kabiny?

maniekz
Fizol

Maszyna: star1142

Firma: fhu


Re: MAN L2000 8.153 wywrot MEILLER

Postprzez peckiel » 11 Lis 2014 16:07

Idź po kolei od zasilania z pompy aż do siłownika. Poszukaj zaworu. Na nim powinien być czujnik. Może się spieprzył?
U mnie w jednej wywrotce z miellerem padł czujnik i świeci się cały czas lampka taka jak u ciebie.
Polecam firmę http://hydroparts.pl/ Miałem problem z kiprem meillera, zadzwoniłem i otrzymałem pomoc profesjonalną.
Roboty ziemne i drogowe, sprzedaż kruszyw, wynajem maszyn

Awatar użytkownika
peckiel
Fachoperator

  • Posty: 4455
  • Rejestracja: 05 Mar 2009 22:55
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Pochwały: 95

Maszyna: Liebherr A904,Liebherr 576,JCB JS220LC

Firma: Roboty Ziemne i Drogowe


Re: MAN L2000 8.153 wywrot MEILLER

Postprzez MilimetrXX » 13 Lis 2014 20:58

Narazie ciągle ganiam i brak czasu żeby postawić maszynę. Tak czasami na robocie jak coś kipruje to szukam tam tego czujnika ale nie widać z wierzchu. Dzieje się tak że jak jadę na pusto to tylko czasami mignie albo jak podskoczy samochód. Dziś zasypali mi betonu około 4 ton i te kontrolki STOP i samochodzik z paczką podniesioną świeciły się do samego końca aż wykiprowałem. Potem jak opuściłem pakę było OK. Dziwne że jak towar przycisnął pakę do ramy to się zaświeciła. Liczyłem na to że po załadunku to będzie dobrze a tu lipa.

MilimetrXX
Młodszy operator

  • Posty: 108
  • Rejestracja: 09 Kwi 2011 21:14

Maszyna: JCB 802.4
JCB 8035 ZTS
JCB 3CX CONTRACTOR

Firma: GP-KOP


Re: MAN L2000 8.153 wywrot MEILLER

Postprzez Seba350 » 21 Lis 2014 00:12

Masz pneumatyczne sterowanie rozdzielaczem?? Jeśli tak to Jak Ci się zapali kontrolka weź joystick na opuszczanie. W "dużym" meillerze czujnik jest przy rozdzielaczu obok siłownika - tylko i wyłącznie właśnie do niego dochodzi tam przewód elektryczny. Czujnik mierzy ciśnienie rozdzielacz-siłownik - więc jeśli załadujesz, a joystick masz w środkowym położeniu to zrobi Ci się ciśnienie i kontrolka się zapali - joystick na opuszczanie, ciśnienie zniknie, kontrolka zgaśnie.
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Re: MAN L2000 8.153 wywrot MEILLER

Postprzez MilimetrXX » 15 Gru 2014 20:54

No dzięki kolego za info. Doszedłem do tego kiedyś. Sterowanie jest pneumatyczne i jak włączę funkcje na opuszczanie to na jakiś czas zgaśnie. Czujnik jest w tej dużej kości , rozdzielaczu. Może go wymienię , zobaczę czy to coś da.

MilimetrXX
Młodszy operator

  • Posty: 108
  • Rejestracja: 09 Kwi 2011 21:14

Maszyna: JCB 802.4
JCB 8035 ZTS
JCB 3CX CONTRACTOR

Firma: GP-KOP


Re: MAN L2000 8.153 wywrot MEILLER

Postprzez MilimetrXX » 24 Gru 2014 21:51

Witam. Koledzy czy wie może ktoś na czym polega różnica jeśli chodzi o te MANY 8.150 , 8.160 , 8.170. , 8.220. Gdzie tkwi różnica, czy to jest coraz większe turbo, czy wtryski są inne, bo pojemność z tego co patrze to taka sama.
Mam tego 8.153 i myślę czy da się jakimś niewielkim nakładem podnieś tą moc. Pompę paliwa ktoś założył nową i podobno wtryski też, pali ładnie. Ostatnio stał miesiąc czasu i tylko baterie wyczerpało ale po naładowaniu zapalił bez problemu.
Jeśli ktoś się orientuje na czym polega różnica to bardzo prosiłbym o jakąś podpowiedź.
Mam roczna turbinę w pełni sprawną od MANA 14.192, jeszcze nie patrzyłem czy będzie pasować, ale na oko są podobne.

MilimetrXX
Młodszy operator

  • Posty: 108
  • Rejestracja: 09 Kwi 2011 21:14

Maszyna: JCB 802.4
JCB 8035 ZTS
JCB 3CX CONTRACTOR

Firma: GP-KOP


Re: MAN L2000 8.153 wywrot MEILLER

Postprzez rudy1228 » 24 Gru 2014 22:08

Ten 220 KM jest 6-cio cylindrowy a reszta 4-ro z tego co wiem!

rudy1228
Pomocnik operatora

Maszyna: Man


Re: MAN L2000 8.153 wywrot MEILLER

Postprzez arturhhh » 25 Gru 2014 04:21

pierwsza cyfra to z reguły dopuszczalna masa całkowita, druga to moc silnika

arturhhh
Operator

Maszyna: case 695 iveco eurotrakker atlas 1304 iveco daily

Firma: usługi


Re: MAN L2000 8.153 wywrot MEILLER

Postprzez MilimetrXX » 25 Gru 2014 20:09

Tak koledzy pierwsza cyfra to dmc pojazdu a druga to moc silnika. Chodzi mi tylko o to żeby z MAN 8.153 zrobić np. 8.170 .
Zastanawiałem się czy końcówki wtrysków są inne , czy turbo też będzie większe , czy wystarczy dawkę paliwa podnieść.

MilimetrXX
Młodszy operator

  • Posty: 108
  • Rejestracja: 09 Kwi 2011 21:14

Maszyna: JCB 802.4
JCB 8035 ZTS
JCB 3CX CONTRACTOR

Firma: GP-KOP


Re: MAN L2000 8.153 wywrot MEILLER

Postprzez dawidg2 » 25 Gru 2014 20:52

To raczej ktoś kto ma serwisówkę pomoże. To zwykłe silniki na pompie wtryskowej więc programem nic się nie zrobi. W nowszych to tunerzy bez problemu zdziałają. Może zadzwoń do kilku firm i podpytaj co można zrobić by podnieś moc w Twoim.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Re: MAN L2000 8.153 wywrot MEILLER

Postprzez Seba350 » 28 Gru 2014 00:00

X lat temu ojciec jak miał liazy to moc zwiekszał wymianą pompy i wtrysków - pompy były inne i właśnie wtryski.

W nowoczesnych silnikach to zazwyczaj kewstia turbiny i programu, ale ma się to ni jak do Man'a na pompie.
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Re: MAN L2000 8.153 wywrot MEILLER

Postprzez Piotr mc 85 » 29 Gru 2014 13:10

Jeśli silnik jest z pompą wtryskową, to (w niektórych przypadkach) kwestię mocy załatwia sama pompa.
Mam ładowarkę XCMG z silnikiem CUMINNS 6CTAA 8.3 o mocy 205 KM, w katalogu części silnika jest właśnie 8 różnych pomp w zależności od mocy i jest przedstawione jaka moc jest przy danym nr. katalogowym pompy. Rozpiętość mocy tego silnika od 193 - 275 KM wg katalogu.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Re: MAN L2000 8.153 wywrot MEILLER

Postprzez MilimetrXX » 29 Gru 2014 21:00

No tak właśnie myślałem , że pompa i wtryski pewnie inne. Kombinowałem dziś trochę przy nim i zastanawiam się nad zwiększeniem dawki tam na pompie. Myślę żeby zrobić np. pełny obrót i zobaczę jak się będzie jeździć. Zawsze mogę wrócić jeden pełny obrót i jestem na oryginalnym dawkowaniu. Pewnie spali więcej ale zobaczymy jaki będzie efekt.
Jeżeli mówimy o innej pompie to pewnie też ciśnienie na wtryskach większe i lepsze rozpylanie , a tak samą dawką paliwa to chyba za wiele nie wskóram.

MilimetrXX
Młodszy operator

  • Posty: 108
  • Rejestracja: 09 Kwi 2011 21:14

Maszyna: JCB 802.4
JCB 8035 ZTS
JCB 3CX CONTRACTOR

Firma: GP-KOP


Re: MAN L2000 8.153 wywrot MEILLER

Postprzez Piotr mc 85 » 02 Sty 2015 10:21

MilimetrXX napisał(a): Pewnie spali więcej ale zobaczymy jaki będzie efekt.

Chwilowe spalanie pewnie się zwiększy, ale średnie raczej nie powinno - mocniejszy silnik, krócej trzeba kręcić aby się rozpędzić - dlatego takie zabiegi przeważnie zmniejszają zużycie paliwa.
MilimetrXX napisał(a):Kombinowałem dziś trochę przy nim i zastanawiam się nad zwiększeniem dawki tam na pompie. Myślę żeby zrobić np. pełny obrót i zobaczę jak się będzie jeździć.

Kiedyś oddawałem do regeneracji pompę od ładowarki Hanomag, ponieważ "spadła" listwa i maszyna podczas pracy zamilkała na amen. Pompa po powrocie została zamontowana, maszyna uruchomiona ale mocy brakowało i to sporo. Po regeneracji ustawili za małą dawkę i myśleli że klient będzie zadowolony bo maszyna będzie mniej palić. Tylko że w ten sposób nie dało się pracować, maszyna z lat 80-tych a przy wciśnięciu gazu w podłogę pod pełnym obciążeniem nawet dymu nie puściła, o nabraniu pełnej łyżki nie mogło być mowy.
Jeszcze się wtedy nie orientowałem co i jak, więc pompa pojechała z powrotem i powiedziałem, że maszynie brakuje 30-40% mocy i żeby tyle zwiększyć dawkę, korekta została wykonana i sprzęt zaczął pracować normalnie.
Także większa dawka w rezultacie nie podnosi spalania a wręcz przeciwnie (w znaczącej większości), też mam 2 wywrotki i wiem coś o tym.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej