Strona 1 z 1

6x4 +naczepa 2 osie

PostWysłany: 10 Lut 2015 08:59
przez Pisak312
Co sądzicie o zestawie ciągnik 6x4 i naczepa 2 osie czy to praktyczne rozwiązanie czy postawić na standard 4x2 i jakaś lekka naczepa samochód miałby służyć do transportu kruszywa i asfaltów no i czasem coś na budowie powieść. ..

Re: 6x4 +naczepa 2 osie

PostWysłany: 10 Lut 2015 09:55
przez Piotr mc 85
Pisak312 napisał(a):Co sądzicie o zestawie ciągnik 6x4 i naczepa 2 osie czy to praktyczne rozwiązanie czy postawić na standard 4x2 i jakaś lekka naczepa samochód miałby służyć do transportu kruszywa i asfaltów no i czasem coś na budowie powieść. ..

Zdecydowanie mobilność takiego zestawu na budowie, kopalni idzie mocno w górę w porównaniu do 4X2. Ewentualnie standardowa naczepa + 4X4, chętnie bym zobaczył porównanie tych dwóch wersji w terenie i w kosztach utrzymania.
Na logikę większa ładowność chyba będzie w zestawie 4X4, ze względu na większą masę 6X4, chyba że trafiłaby się b. mała i lekka (4 tony) naczepa, może, może... Na bank 6X4 lepsze rozwiązanie jak 4X2, nawet jak całkiem sucho latem i miesiąc nie pada, 4X2 wjeżdża na np. łączkę i siada od razu - bez wyciągania ani rusz, 6X4 pójdzie jak nie będzie dużego błota. Natomiast 4X4 słyszałem dobre opinie jeśli idzie o śliską nawierzchnię, do tego jest reduktor który pomaga jak miękko, za zachodnią granicą b. często stosowane rozwiązanie.

Re: 6x4 +naczepa 2 osie

PostWysłany: 10 Lut 2015 13:19
przez Pisak312
Myślę że mało jest takich zestawów ze względu na cenę bo za jeden 6x4 z ładną naczepa kupi dwa 4x2 ... a jeśli ciągnik mamy trzy osie niema problemu z podczepianiem naczep bo opowiadał mi znajomy ze w magnumce ktoś miał dwie osie i nie mógł podczepic niskopodwoziówk bo za bardzo mu tył wystawał ... ale to chyba nie możliwe bo siodło można przesunąć, chyba że się mylę

Re: 6x4 +naczepa 2 osie

PostWysłany: 10 Lut 2015 16:01
przez maniekz
jak masz dobrze płatną robotę to bierz 6x4 dużo lepsze w teren, ale przy słabych stawkach to koszty większe są takiego 6x4: cena zakupu, opony i oczywiście spalanie. Naczepę to podepnie każdą bez żadnego problemu

Re: 6x4 +naczepa 2 osie

PostWysłany: 11 Lut 2015 21:14
przez Sobek
Ze znajomym rozmawiałem który ma 6x4 i 4x4 i koń 4x4 lepiej sobie radzi w terenie niż 6x4, przedni most swoje robi. Sam nawet widziałem jak na budowie 4x4 wyciągał 8x4 z błota. U nas też już widać konie 4x4 we Wrocławiu jest tego dosyć sporo. I osobiście bym unikał Mana 4x4 w hydrodrive z kim bym nie rozmawiał to każdy ma z tym problem, klasyczny most najlepszy.

Re: 6x4 +naczepa 2 osie

PostWysłany: 17 Lut 2015 20:06
przez Piotr mc 85
Pisak312 napisał(a):opowiadał mi znajomy ze w magnumce ktoś miał dwie osie i nie mógł podczepic niskopodwoziówk bo za bardzo mu tył wystawał ... ale to chyba nie możliwe bo siodło można przesunąć, chyba że się mylę

Nonsens, są ciągniki 2, 3 i 4 osiowe, więc z tym problematycznym podczepianiem bzdura.



A na koniec 4X4 wersja AGRO, ale to się nie liczy bo widzę też napęd w kołach naczepy.

Re: 6x4 +naczepa 2 osie

PostWysłany: 02 Mar 2015 18:06
przez Seba350
Sobek napisał(a): I osobiście bym unikał Mana 4x4 w hydrodrive z kim bym nie rozmawiał to każdy ma z tym problem, klasyczny most najlepszy.


Bo jak ktoś kupuje do tyrania w błocie hydrodriva to tak ma ... Hydrodrive to nie to samo co klasyczny "sztywny" napęd. Hydrodrive ma Ci pomóc ,a nie ma Cię ciągnąć przez poligon ...
Kupiłem Hydrodrive bo wiem do czego ma mi służyć - 99% asfalt, a 30metrów wjechać na budowę bloku czy domu jedno rodzinnego i wypad dalej na asfalt i do takiego czegoś jest hydrodrive, ale w Polsce jak już coś oszczędza paliwo (bo pali tyle co zwykłe 4x2) to się kupuje i jedzie na budowę autostrady, gdzie 80% drogi to błoto po mosty a pozostałe 20% to twardszy teren nie utwardzony ... i o jej, psuje się, a na pytanie czy olej w układzie wymieniłeś - a to się wymienia??

Mam 4x4 też "sztywne" i wiem, że jedno auto takie muszę mieć i na hydrodrive go nie zamienię mimo spalania +5litrów/100km .

Co do 6x4 - puki nie skręcasz to jedziesz :), bez dwóch zdań jest lepszy od 4x2, ale 4x4 jest lepsze od 6x4 - w terenie oczywiście.

Mi się udało hydrodrivem połączyć 6x4 z 4x4 - Manik 6x2 z środkową osią podwieszaną i skrętną i właśnie z Hydrodrivem na przodzie - rewelacyjne rozwiązanie, rozstaw osi skrajnych jak w 4x4 ... a do niskopodwozia jest dodatkowa oś.

Rozum mówi nie 6x4, ale serce się domaga pięknego czerwonego stralisa 6x4 z króciutkim rozstawem osi 1-2 -280cm :)