Strona 1 z 2

kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 30 Sty 2017 12:28
przez zyleta210
Witam szanownych kolegów.
Planuje zakup małej wywrotki i widzę że często kiper jest nie z przystawki skrzyni a elektryczny.
https://www.otomoto.pl/oferta/mitsubish ... yBCPL.html

Jak w praktyce sprawują się te elektryczne wywroty? Wiadomo że taki canter przyjmie na pakę dużo więcej towaru niż w dowodzie , ale jak się ma do tego ten elektryczny kiper?

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 30 Sty 2017 14:23
przez pudło
Mam taki wywrot "elektryczny" w leciwym ducato , paka o wym.: 360x180cm. .Kipruje elegancko nawet bardzo mocno przeładowany :) . Jedyny mankament , to wolno opadająca paka po wyładunku podczas mrozów (zimny i gęsty olej).

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 01 Lut 2017 00:43
przez zeppelin zm 15
Wszystko też jest uzależnione od rodzaju tego urządzenia elektrycznego. Jeśli jest to fabryczne urządzenie lub dosyć markowe to ok gorzej jak jakiś słaby chińczyk. Znajomy już kilka razy wymieniał instalacje w masterze która była podłączona do akumulatora ale jego urządzenie to był kiepskiej jakości. Posiadamy w Messenger fabrycznie zamontowane takie ustrojstwo i działa bardzo dobrze nic z tym się nie dzieję. Jedna rzecz jest taka że musisz mieć dobry akumulator do tego
słyszałem że są jakieś co są przystosowane do takich wywrotek. Są konstrukcji że się bardzo wolno rozładowują. Głównie takie stosuje się w małych hakowcach gdzie pompa musi chodzić dużo więcej bo do złożenia urządzenia hakowego pompa musi działać a w wywrotce skrzynia opadnie samoczynnie. Jak szukasz to patrz jak jest zamocowany siłownik do skrzyni tzn w którym miejscu. Czym bliżej przodu tym większa siła wywrotu. Jak jest za połową do tyłu to ciężko będzie kiprować powyżej 3ton. My mamy jedno stopniowy długi siłownik prawie że leżący, ale to w jaki sposób jest zamontowany spokojnie kopruje po 3,5-4ton. Ten na zdjęciu to będzie miał problem z początkiem oderwania skrzyni z ładunkiem.

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 01 Lut 2017 22:30
przez zyleta210
A jak się ma siła kiprowania przy siłownikach montowanych w ten sposób:
https://www.otomoto.pl/oferta/mitsubish ... yIYcF.html

Przy takich 3,5t wywrotkach lepiej szukać z większym rozstawem osi czy z mniejszym? może się mylę ale przy mniejszym pewnie ten siłownik kipra będzie bliżej przodu paki, z drugiej wtedy cały ładunek ciśnie na tył.

A co sądzisz o poniższym egzemplarzu ? kiper długi 4m - tu też może być lipa z kiprowaniem?
http://allegro.pl/sprzedam-mitsubishi-c ... l#imglayer

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 01 Lut 2017 23:30
przez zeppelin zm 15
Znajomy miał taki układ składanego siłownika w dużej ciężarówce i jak za dużo wsypał to miał problem w pierwszym momencie z podniesieniem. Dobrze że miał hds z przodu to sobie nieraz pomógł. Potrzebujesz dubel kabiny? Jeśli nie to lepiej nie bierz bo kiper będzie na samym tyle. Co do drugiego ogłoszenia kiper jest przedłużony do przodu o kilkadziesiąt centymetrów a zapewne siłownik został w starym miejscu i nie jest już na środku skrzyni tylko bardziej w tyle. Jak wrzucisz zbyt mocno z przodu to możesz nie podnieść. Do wożenia ziemi kiper o długości 3m w zupełności starcza i wysokości burt 50cm. Ładujemy równo z burtami z przodu zostawiając luzu troche i kipruje dobrze. Jedyny mankament to jak na żwirowni mają ci załadować ładowarką dużą która ma łyżkę 3m szeroką to wtedy skrzynia minimum 3,6.

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 02 Lut 2017 00:41
przez zyleta210
potrzebuje typowo do wożenia ziemi, ciągania lawety ma działać z mini koparką 2t. na żwirownie raczej nim nie zawitam. Racja z tą długością paki przecież przy 3m/2/0,4 to już 2,4m3. Czyli układ siłownika najlepiej jak w tym https://www.otomoto.pl/oferta/mitsubish ... yIZgF.html

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 02 Lut 2017 01:09
przez dzierzan
zeppelin zm 15 napisał(a):Znajomy miał taki układ składanego siłownika w dużej ciężarówce i jak za dużo wsypał to miał problem w pierwszym momencie z podniesieniem. Dobrze że miał hds z przodu to sobie nieraz pomógł.


Ja mam taki kiper na Mercedesie i nie zauważyłem jeszcze takiego problemu.

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 02 Lut 2017 06:36
przez zeppelin zm 15
No ja tylko pisze co widziałem na własne oczy. Kilka razy mu się zdarzyło że nie podniósł kipra bez pomocy.

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 02 Lut 2017 13:14
przez zyleta210

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 02 Lut 2017 13:59
przez dzierzan
Dosyć dobrze to wygląda, kiper wydaje się solidny, fajnie że jest blokada mostu i hak, jechać oglądać.

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 02 Lut 2017 15:26
przez Piotr mc 85
Na takie starsze IVECO 4 tony Piasku 0-2 załadowałem, gość rozgarnął i nawet z burt nie wystawało. Dobre sprzęty, jak kolega pisze jedź, oglądaj.
zyleta210 napisał(a): na żwirownie raczej nim nie zawitam.

A gdzie w ziemię się zaopatrujesz?

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 02 Lut 2017 16:12
przez zeppelin zm 15
Kolego w tym ogłoszeniu za 23tys to mam identyczny kiper i sprawdza się bardzo dobrze. To jest właśnie to o czym mówiłem.

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 17 Sty 2021 20:40
przez Max85
Panowie - nie chcę zakładać niepotrzebnie nowego tematu.

Planuję w tym zimowym czasie zespawać wywrotkę do Iveco Daily.
O ile elementy typu zawiasy, kule wywrotu, siłownik z łożem na 3 strony - idzie kupić bez problemu... o tyle zastanawiam się nad użytymi profilami.
Podramówkę na ramę Iveco - najsensowniej byłoby z ceownika, bo utrzymać to pod kątem korozji jest łatwiej.
Ramę pod podłogę kipra - najprościej byłoby z profili zamkniętych.

Mam problem jednak z doborem wysokości profili oraz ich grubością (im grubsze tym lepsze - ale po co przesadzać).

Macie jakąś praktykę w tym temacie? Ktoś coś spawał? Jaka musi być minimalna wysokość podramówki i ramy kipra aby zmieścić siłownik?

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 17 Sty 2021 20:53
przez bykuu93
Max85 napisał(a):Panowie - nie chcę zakładać niepotrzebnie nowego tematu.

Planuję w tym zimowym czasie zespawać wywrotkę do Iveco Daily.
O ile elementy typu zawiasy, kule wywrotu, siłownik z łożem na 3 strony - idzie kupić bez problemu... o tyle zastanawiam się nad użytymi profilami.
Podramówkę na ramę Iveco - najsensowniej byłoby z ceownika, bo utrzymać to pod kątem korozji jest łatwiej.
Ramę pod podłogę kipra - najprościej byłoby z profili zamkniętych.

Mam problem jednak z doborem wysokości profili oraz ich grubością (im grubsze tym lepsze - ale po co przesadzać).

Macie jakąś praktykę w tym temacie? Ktoś coś spawał? Jaka musi być minimalna wysokość podramówki i ramy kipra aby zmieścić siłownik?


Mam IVECO paka, 3.7x2.0x0.5m, powiem tak, po pierwsze jak nie masz wzmacnianej ramy do 6.5T DMC to nie baw się w większe ładunki niż 2T - tak dla bezpieczeństwa. Ja mam podstawową wersję 35c12 i rama standard + profil 100x60x5 na ramie samochodu, do tego profil zamknięty 120x60x8 i powiem tak. Szału nie woziłem tym samochodem bo kiprowałem nie więcej jak 3 tony czasami, ale jak już przyjdzie kiprować to trzeba się zastanowić czy warto zarzynać tak auto. :) Ja z doświadczenia wiem że nie warto, bo po pierwsze szkoda samochodu, a po drugie nigdy Ci się nie zwróci koszt szkód w porównaniu do wkładu - chyba że przewidujesz je tyrać przez kilka godzin dziennie i 10 lat pracy. A tym bardziej jak będziesz kiprował mokrą ziemię i trzeba szarpnąć to już dziękuję... :D A tak nawiasem, auto zarabia tyle samo za godzinę w pracy co koparka, u mnie 80zł NETTO, stoi czy kipruje, a serio ładować po 5-6 ton jak niektórzy to nie tylko głupota, ale samobójstwo. :)
P.S - wiem, woziłem też po tyle, także nigdy więcej.

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 17 Sty 2021 21:55
przez Max85
Dzięki za info kolego :)
Też nie zamierzam zarzynać auta, 1,5miesiąca odnawiałem całą kabinę - spawanie, czyszczenie, nowe mocowania kabiny... Raczej będzie u mnie służyło - dopóki nam dieslami pozwolą jeździć.
Jeśli masz profil wysokości 100mm oraz 120mm - to między nimi masz jeszcze jakieś gumowe odboje czy siada na zero?
Wywrot masz na 3 strony?

U mnie wywrot wyjdzie bardzo podobnych wymiarów jak u Ciebie, rama niestety nie jest wzmacniana, więc wozić rekordowych ładunków nie będę - zresztą sprzęt jest mój, a jak się mówi - jak dbasz, tak masz.

Blachę na podłodze masz 3mm?

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 17 Sty 2021 22:04
przez zeppelin zm 15
Ja zastosowałem ceownik zimno gięty na podramówkę 140 a na ramę kipra 160. Wag podobna jak profila niższego a wytrzymałość na zginanie lepsza bo jest wyższy. Wzmocnienia pod podłogą wygięte z blachy grubości 3mm. Obramowanie w koło kipra ceownik zimno gięty 50mm. Te wzmocnienia pod skrzynią idą w taki klin bo z strony brzegu mają wysokość 50mm jak obramówka a z drugiej strony jest szersza gdzie jest do ramy przyspawana, jakieś 120mm.

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 17 Sty 2021 22:23
przez Max85
Też ciekawe rozwiązania zrobione :)
Wzmocnienia - rozumiem o co chodzi - takie jakby ceowniki, ale w klin zrobione.
Tylko w takim układzie masz chyba wywrot tylko na ty?

Bo jeśli miałby być na boki, to ceownik 50 byłby chyba trochę za słaby...

Myślę w tym wszystkim - na jakich profilach zrobić mocowania do kul.
Opcje są w sumie dwie - albo rura grubościenna - wtedy kula w poziomie, albo profil zamknięty - wtedy kule raczej na profilu w pionie...

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 17 Sty 2021 22:37
przez zeppelin zm 15
Masz wiadomość na priv :)

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 18 Sty 2021 10:42
przez bykuu93
Max85 napisał(a):Jeśli masz profil wysokości 100mm oraz 120mm - to między nimi masz jeszcze jakieś gumowe odboje czy siada na zero?
Wywrot masz na 3 strony?

Blachę na podłodze masz 3mm?

Blacha 2mm ale i tak zrobiłem źle bo myślałem że jak dam gęsto profili to da radę, ale nie dało. Między profilami są wgięcia :D 3 lub 4mm minimum.

Są gumy między profilami, także siada na gumach, około 8mm.

Re: kiper w wywrotce 3,5t

PostWysłany: 18 Sty 2021 11:14
przez Max85
Też właśnie myślę o podłodze z blachy 3mm.
Z czego masz zrobione podpory / wysięgniki pod kule? Kule w pionie czy poziomie?

Drabinka pod blachę jak gęsto?