Max85 napisał(a):Panowie - nie chcę zakładać niepotrzebnie nowego tematu.
Planuję w tym zimowym czasie zespawać wywrotkę do Iveco Daily.
O ile elementy typu zawiasy, kule wywrotu, siłownik z łożem na 3 strony - idzie kupić bez problemu... o tyle zastanawiam się nad użytymi profilami.
Podramówkę na ramę Iveco - najsensowniej byłoby z ceownika, bo utrzymać to pod kątem korozji jest łatwiej.
Ramę pod podłogę kipra - najprościej byłoby z profili zamkniętych.
Mam problem jednak z doborem wysokości profili oraz ich grubością (im grubsze tym lepsze - ale po co przesadzać).
Macie jakąś praktykę w tym temacie? Ktoś coś spawał? Jaka musi być minimalna wysokość podramówki i ramy kipra aby zmieścić siłownik?
Mam IVECO paka, 3.7x2.0x0.5m, powiem tak, po pierwsze jak nie masz wzmacnianej ramy do 6.5T DMC to nie baw się w większe ładunki niż 2T - tak dla bezpieczeństwa. Ja mam podstawową wersję 35c12 i rama standard + profil 100x60x5 na ramie samochodu, do tego profil zamknięty 120x60x8 i powiem tak. Szału nie woziłem tym samochodem bo kiprowałem nie więcej jak 3 tony czasami, ale jak już przyjdzie kiprować to trzeba się zastanowić czy warto zarzynać tak auto.
Ja z doświadczenia wiem że nie warto, bo po pierwsze szkoda samochodu, a po drugie nigdy Ci się nie zwróci koszt szkód w porównaniu do wkładu - chyba że przewidujesz je tyrać przez kilka godzin dziennie i 10 lat pracy. A tym bardziej jak będziesz kiprował mokrą ziemię i trzeba szarpnąć to już dziękuję...
A tak nawiasem, auto zarabia tyle samo za godzinę w pracy co koparka, u mnie 80zł NETTO, stoi czy kipruje, a serio ładować po 5-6 ton jak niektórzy to nie tylko głupota, ale samobójstwo.
P.S - wiem, woziłem też po tyle, także nigdy więcej.