Strona 1 z 2

Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

PostWysłany: 02 Lut 2017 02:33
przez projektt
Kupiłem Scanie - ciągnik siodłowy - 6x2 (zdjecie ponizej)
Chce do tego kupić nową naczepe wywrotkę - 3 osiową. NIe moge znaleść zadnego producenta, aby miał 3 osiową naczepe przystosowaną do 3 osiowego ciągnika.
Jedynie co znalazłem, to Norr Slep z Norwegi (Langendorf) - model SE-42T - ponizej zdjecie.

Zwykłe naczepy mają DMC 35-36 Ton, a te pod 3 osiowe ciągniki 40,42 lub chyba 45 Ton. Są dłuższe, mają inaczej rozmieszczone 3 osie(bardziej z tylu) i siodlo jest wysuniete bardziej do przodu.


Czy ktos mial do czynienia z czyms podobnym? Chociazby 3 osiowy ciagnik plus 3 osiowa zwykla naczepa?

Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

PostWysłany: 02 Lut 2017 11:15
przez Piotr mc 85
Rozumiem, że wywrotka tylko po utwardzonym gruncie będzie jeździć, bo na kopalni (wyrobisku) czy budowie nawet 6x4 średnio sobie radzi.
Tak na marginesie dlaczego taka konfiguracja, przecież większej ładowności nie uzyskasz, chyba że z lawetą, bo widać po Twojej SCANII że tak właśnie pracowała.
Najkorzystniej do kruszyw to chyba zestaw 4x4 plus krótka naczepa 3-osie, o ile nie jest bardzo ciasno.

Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

PostWysłany: 02 Lut 2017 11:26
przez dawidg2
Do 3 osiowego ciagnika to 2 osiowa naczepe.

Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

PostWysłany: 02 Lut 2017 14:08
przez Piotr mc 85
i tu już tracisz na ładowności, a co dopiero 6x2/6x4 + 3 ośki, nawet 4x4 i 3 osie więcej legalnie załaduje. Choć 6x4 i 2 osie ładnie manewruje.

Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

PostWysłany: 02 Lut 2017 14:24
przez dzierzan
A duża jest różnica między ciągnikami 4x4, a 6x4 w warunkach lekko terenowych. Domyślam się, że 4x4 lepiej skręca, ale 6x4 przez dociążenie osi napędowych nie ma lepszej trakcji :?:

Swoją drogą dzisiaj na allegro widziałem zestaw 4x4 z naczepą o masie 12700.

Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

PostWysłany: 02 Lut 2017 15:22
przez Piotr mc 85
dzierzan napisał(a):A duża jest różnica między ciągnikami 4x4, a 6x4 w warunkach lekko terenowych

Raczej DUŻA, w warunkach typowo terenowych, jak jedziesz na budowę to nigdy nie wiesz co zastaniesz na miejscu.
6x4 lepiej sobie radzi niż 4x2 - oczywiste, ale 8x4 jeszcze lepiej, natomiast Ci którzy jeździli 4x4 z naczepą, mówią że 8x4 w terenie się chowa do zestawu 4x4.
dzierzan napisał(a):Swoją drogą dzisiaj na allegro widziałem zestaw 4x4 z naczepą o masie 12700.

I to jest bardzo mocny argument ZA. Najlepsze auto do budowlanki z największą ładownością. 6x6 sam koń to min 10t, 6x4 też nie mało bo co najmniej 9,3t.

Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

PostWysłany: 02 Lut 2017 16:16
przez dzierzan
Czyli dobrze rozumiem, że 4x4 zestaw będzie sobie lepiej radził w terenie niż solówka 6x4 :?: Aż nie chce mi się wierzyć, ale nie jeździłem takim zestawem więc nie wiem.

Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

PostWysłany: 02 Lut 2017 18:13
przez dawidg2
Mieliśmy kiedyś auto 4x4 i idzie w terenie lepiej niż 6x4. A dlaczego? Bo się przednia oś nie blokuje. Nieraz przy 6x4 normalnie przednia oś pcha ziemię. O skrecaniu na śliskim nie wspomnę.

Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

PostWysłany: 02 Lut 2017 18:41
przez dzierzan
Tyle to wiem bo sam mam aktualnie 4x4 i 6x4, ale myślałem że naczepa na tyle mocno trzyma auto, że nie ma to aż takiego znaczenia w ciągniku.

Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

PostWysłany: 03 Lut 2017 01:24
przez projektt
Dlaczego 6x2 ?

Auto bedzie przewoziło z jednej mojej żwirowni do drugiej (50 km w kółku) około 300 tyś ton kruszyw.
Na oby dwóch jest teren utwardzony, więc dojedzie w miarę, a gdzie nie, to ładowarka przywiezie piaski.

-- układ 6x2 przy osi wleczonej (z tyłu) na pusto auto ma dużo lepsze dociążenie osi napędowej niż 4x2.
-- 4x2 potrafi nawet na płytach nie wjechać do góry jak jest za duży kąt nachylenia, w 6x2 dźwigniemy oś na chwile i daje rade.
-- 6x2 jest tańszy od 6x4 w tym samym roczniku o około 100 tyś zł
-- 6x2 spalania około 10-14 litrów mniej niż 6x4
-- 6x2 nigdy nie przeciążymy osi napędowej
-- 6x2 jak dobrze załadujemy nawet 34 tony, to zapłacimy za przeładowanie 2 tyś zł, w 4x2 - 15 tyś zł
-- 6x2 przy załadunku ponad 30 ton jest nie odczuwalne technicznie dla zestawu, przy 4x2 to jednak auto się bardziej "czuje"

Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

PostWysłany: 03 Lut 2017 14:17
przez Piotr mc 85
projektt napisał(a):Auto bedzie przewoziło z jednej mojej żwirowni do drugiej (50 km w kółku) około 300 tyś ton kruszyw.
Na oby dwóch jest teren utwardzony, więc dojedzie w miarę, a gdzie nie, to ładowarka przywiezie piaski.

Na utwardzony grunt ok. :ok:
projektt napisał(a):układ 6x2 przy osi wleczonej (z tyłu) na pusto auto ma dużo lepsze dociążenie osi napędowej niż 4x2.
-- 4x2 potrafi nawet na płytach nie wjechać do góry jak jest za duży kąt nachylenia, w 6x2 dźwigniemy oś na chwile i daje rade.
-- 6x2 jest tańszy od 6x4 w tym samym roczniku o około 100 tyś zł
-- 6x2 spalania około 10-14 litrów mniej niż 6x4
-- 6x2 nigdy nie przeciążymy osi napędowej

Zgadza się :wink:
projektt napisał(a):-- 6x2 jak dobrze załadujemy nawet 34 tony, to zapłacimy za przeładowanie 2 tyś zł, w 4x2 - 15 tyś zł

Nie możliwe, 34 ładunku? DMC Będziesz miał 47-48 ton, myślisz że dadzą 2 tys. za ton przeładowanie? Nie wierzę. To nie Czechy, tam by to zmieściło się w przepisach.
dzierzan napisał(a):Czyli dobrze rozumiem, że 4x4 zestaw będzie sobie lepiej radził w terenie niż solówka 6x4

No nie, nie do końca, miałem na myśli że zestaw z ciągnikiem 4x4 radzi sobie lepiej niż z 6x4 i 2 os. naczepą.
Solówka 6x4 jak nie trzeba skręcać (i nie masz HDS-a, bo to też kotwica w terenie) to idzie jak czołg.

Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

PostWysłany: 03 Lut 2017 14:27
przez projektt
Piotr mc 85 napisał(a):
projektt napisał(a):Auto bedzie przewoziło z jednej mojej żwirowni do drugiej (50 km w kółku) około 300 tyś ton kruszyw.
Na oby dwóch jest teren utwardzony, więc dojedzie w miarę, a gdzie nie, to ładowarka przywiezie piaski.

Na utwardzony grunt ok. :ok:
projektt napisał(a):układ 6x2 przy osi wleczonej (z tyłu) na pusto auto ma dużo lepsze dociążenie osi napędowej niż 4x2.
-- 4x2 potrafi nawet na płytach nie wjechać do góry jak jest za duży kąt nachylenia, w 6x2 dźwigniemy oś na chwile i daje rade.
-- 6x2 jest tańszy od 6x4 w tym samym roczniku o około 100 tyś zł
-- 6x2 spalania około 10-14 litrów mniej niż 6x4
-- 6x2 nigdy nie przeciążymy osi napędowej

Zgadza się :wink:
projektt napisał(a):-- 6x2 jak dobrze załadujemy nawet 34 tony, to zapłacimy za przeładowanie 2 tyś zł, w 4x2 - 15 tyś zł

Nie możliwe, 34 ładunku? DMC Będziesz miał 47-48 ton, myślisz że dadzą 2 tys. za ton przeładowanie? Nie wierzę. To nie Czechy, tam by to zmieściło się w przepisach.
dzierzan napisał(a):Czyli dobrze rozumiem, że 4x4 zestaw będzie sobie lepiej radził w terenie niż solówka 6x4

No nie, nie do końca, miałem na myśli że zestaw z ciągnikiem 4x4 radzi sobie lepiej niż z 6x4 i 2 os. naczepą.
Solówka 6x4 jak nie trzeba skręcać (i nie masz HDS-a, bo to też kotwica w terenie) to idzie jak czołg.


2 lub 5 tyś zł - nie pamietam dokladnie. Jest to wtedy kiedy przekroczymy DMC bądz oś więcej niż 10% i nie więcej jak 20%.
Ale tu nie chodzi tylko o DMC, tylko OŚie przeładowanie. Jak przeładujesz 4x2 do np 47 ton, to zmieścisz sie w DMC do tych 20%, ale niestety napewno jakaś jedna oś będzie przeładowana pow 20% i wtedy masz max kare, czyli 15 tys zł

Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

PostWysłany: 06 Lut 2017 19:42
przez dawidg2

Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

PostWysłany: 06 Lut 2017 19:47
przez projektt
Pare dni zauwazylem.
Dziwne, ze te naczepy strasznie na wartosci traca, ciekawe czemu.
Druga rzecz, one sa niskie, a strasznie dlugie.

Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

PostWysłany: 06 Lut 2017 19:52
przez dawidg2
Środek ciężkości niżej i z dłuższą lepiej się pewnie jeździ.

Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

PostWysłany: 06 Lut 2017 19:57
przez projektt
Tez tez niestety rzuca sie w Oczy :)

Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

PostWysłany: 06 Lut 2017 19:59
przez dawidg2
Ale łatwiej też załadować mniejszymi sprzetami.

Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

PostWysłany: 06 Lut 2017 20:00
przez projektt
To prawda :)

Ale kupuje Volvo 150 C do ladowania tego auta.

Mam 120 E i przy wiekszych lodkach lipka...

Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

PostWysłany: 07 Lut 2017 12:47
przez Piotr mc 85
projektt napisał(a):Mam 120 E i przy wiekszych lodkach lipka...

No to chyba masz namyśli objętościówki np. zbożówki z paką 75-90 m3 bo wszystkie mniejsze XCMG ZL50G (wielkość Volvo L110) bez problemu ładuję.
projektt napisał(a):Druga rzecz, one sa niskie, a strasznie dlugie.

dawidg2 napisał(a):Środek ciężkości niżej i z dłuższą lepiej się pewnie jeździ.

No i chyba przez to że dużo osi trzeba obłożyć ciężarem, wystarczy popatrzeć gdzie jest siodło i wszystko jasne.

Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

PostWysłany: 12 Lut 2017 12:34
przez Seba350
dzierzan napisał(a):Czyli dobrze rozumiem, że 4x4 zestaw będzie sobie lepiej radził w terenie niż solówka 6x4 :?:.


Oczywiście ,że nie. Ale 4x4 + naczepa i 40t dmc a 6x4 + naczepa i 40dmc - wygrywa 4x4 - ale 6x6+ naczepa 2 osie - na takiego nie ma mocnych :)