wibako

Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

Moderator: peckiel

Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

Postprzez Seba350 » 12 Lut 2017 12:38

projektt napisał(a):
2 lub 5 tyś zł - nie pamietam dokladnie. Jest to wtedy kiedy przekroczymy DMC bądz oś więcej niż 10% i nie więcej jak 20%.
Ale tu nie chodzi tylko o DMC, tylko OŚie przeładowanie. Jak przeładujesz 4x2 do np 47 ton, to zmieścisz sie w DMC do tych 20%, ale niestety napewno jakaś jedna oś będzie przeładowana pow 20% i wtedy masz max kare, czyli 15 tys zł


Dobrze mowisz - ale nie do końca - przewalenie DMC jest mało kosztowne - ale osi ŻADNEJ przewalić i tak nie możesz co z tym idzie zapomniałeś o jednym ........
Będziesz miał przewaloną oś napędową i Ci tyle dowalą, że kupiłbyś jakieś 6x4 gdzie ośki są równoważne i jakoś z naciskiem byś wyszedł ...

Ogólnie kupiłeś coś co do wywrotki pasuje jak ... nie sorry to w cale do wywrotki nie pasuje :)

To jest coś dla Ciebie :
https://www.otomoto.pl/oferta/benalu-2s ... yLhRt.html
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Reklama

simmet

Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

Postprzez Patryg1992 » 09 Mar 2017 20:46

https://www.otomoto.pl/oferta/scania-r1 ... yLI0r.html

To mówisz ze mieli dwie te scanie? :)

Patryg1992
Pomocnik operatora

  • Posty: 84
  • Rejestracja: 22 Paź 2009 16:14

Maszyna: Case 580 sle ride control joystick

Firma: Własna


Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

Postprzez projektt » 09 Mar 2017 21:26

Moje ogłoszenie.

projektt
Operator

Maszyna: Volvo L120E, Cat 323D, Volvo 290B

Firma: .


Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

Postprzez Seba350 » 11 Mar 2017 01:13

Będziem wozić po 35t i jakoś to wyjdzie - i co, nie wyszło ?? :wink:
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

Postprzez projektt » 31 Mar 2017 11:07

Nawet jeszcze nie zarejestrowałem.
Wydałem kupe kasy na instalacje do płukania i jeszcze nie dokończyłem tego.
Jak nie zrobie płukania, to nie ma sensu przewozić z jednej żwirowni do drugiej.

-- Pią Mar 31, 2017 10:07 am --

Auto zarejestrowane i jeżdzi. Poki co z Millerka 24 m3, ale jestem w trakcje licytacji włoskiej naczepy Minerva i Bianchi.

Mają dwie osie z podwójnymi kołami - osie ROR mercedesa o nośności 13 ton. Dopuszczalna masa techniczna naczepy to 47 ton (poniżej zdjęcia), czy ktoś zna te dwie Włoskie marki?
Załączniki
scaniav8.jpg
Zrzut ekranu 2017-03-31 o 11.00.45.png
Zrzut ekranu 2017-03-31 o 11.00.58.png

projektt
Operator

Maszyna: Volvo L120E, Cat 323D, Volvo 290B

Firma: .


Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

Postprzez Seba350 » 31 Mar 2017 20:42

Są to mocne i ciężkie naczepy - nie potrzebna Ci taka na nasze warunki - są to naczepy do wozów 6x6 używanych w kamieniołomach, budowach itd ...
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

Postprzez projektt » 31 Mar 2017 22:25

Waga tej naczepy ma lekko ponad 7 ton, wiec tragedii nie ma :)

projektt
Operator

Maszyna: Volvo L120E, Cat 323D, Volvo 290B

Firma: .


Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

Postprzez Luka » 31 Mar 2017 22:52

Po pierwsze, od kilku lat obowiązują przepisy, na podstawie których o ile mieścisz się w DMC, nie mogą Cię ukarać za przeciążenie osi. Dotyczy to oczywiście ładunków sypkich.
Po drugie, stawki na wannach, w dodatku przy regularnych kółkach są tak niskie, że niewiele zaoszczędzisz wożąc materiał samemu.
Po trzecie, minęły czasy wożenia po 35 ton na wannach. Chyba, że ktoś lubi partyzantkę.
Po czwarte, konfiguracja 6x2+naczepa 3 osiowa jest typowo szosowa, nawet bardziej niż 4x2. W 4x2 zapinasz blokadę, podnosisz ośkę w naczepie i jakoś idzie (albo nie idzie). W 6x2 podnosisz wleczoną, napęd grzebnie, siedzisz na wleczonej, napęd odciążony i teraz do wyciągania 4 a nie 3 osie.
Po piąte, zwrotność tak długiego ciągnika jest słaba, co może mieć znaczenie, ale nie musi - zależy od roboty.

Podsumowując - źle podchodzisz do tematu. Jak masz wozić materiał po twardym między punktem A i B, na niezbyt długiej trasie, to kupujesz maksymalnie lekkie 4x2 + lekką 3 osiową naczepę i legalnie ładujesz 27t+. Ciągnik pokroju Volva FM, Scanii P, Premium, DAF CF itp. Były do takich zastosowań nawet wersje bez fotela pasażera. Naczepa "żwirówka", niska, krótka o niewielkiej pojemności, ale wystarczającej do transportu żwiru.
Jak potrzebujesz 3 osiowego ciągnika, bo np. zamieniasz wannę z niskopodwoziem, to 6x2 albo 6x4 i do tego 2 osiowa naczepa.
Z takim podejściem narażasz się na większe straty z tytułu kar, niż zaoszczędzisz na własnym transporcie, zamiast zlecić komuś i mieć problem z bani.

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

Postprzez projektt » 01 Kwi 2017 00:04

Po pierwsze, od kilku lat obowiązują przepisy, na podstawie których o ile mieścisz się w DMC, nie mogą Cię ukarać za przeciążenie osi. Dotyczy to oczywiście ładunków sypkich.

-- Ale jak masz przeciązone, to ma znaczenie :)

Po drugie, stawki na wannach, w dodatku przy regularnych kółkach są tak niskie, że niewiele zaoszczędzisz wożąc materiał samemu.

-- Faktycznie są niskie, ale nie wezmą mi więcej jak 30 ton

Po trzecie, minęły czasy wożenia po 35 ton na wannach. Chyba, że ktoś lubi partyzantkę.

-- w 90% przypadkach 4-oski są przeładowane. Wanny może już nie, ale wynika to, że one technicznie mocno dostają po tyłu. Gdyby wbyły bardziej mocniejsze, to napewno przeładowanie wanny pojawiały by się częsciej

Po czwarte, konfiguracja 6x2+naczepa 3 osiowa jest typowo szosowa, nawet bardziej niż 4x2. W 4x2 zapinasz blokadę, podnosisz ośkę w naczepie i jakoś idzie (albo nie idzie). W 6x2 podnosisz wleczoną, napęd grzebnie, siedzisz na wleczonej, napęd odciążony i teraz do wyciągania 4 a nie 3 osie.

-- Tutaj bym się nie zgodził. 6x2 na pusto zdecydowanie lepiej sobie radzi niz 4x2 (dzisiaj testowałem). w 6x2 waga osi napędowej jest proporcjonalnie duża większa do całego zestawu niż 4x2, ale nadal na tyle mała, aby nie ciągneła auto w dół. Sprawa załadowanego faktycznie wygląda inaczej, bo często oś ma taki duży nacisk jednostokowy, że w dół bardzo szybko "leci'.
Ja mam podnoszoną hydraulicznie, więc reguluje sobie naciśk. Faktycznie jak zawiśnie, to jest problem.
W każdym razie jak 6x2 nie wyjedzie, to 4x2 tym bardziej.

U mnie nie problemu z tym, bo mam płyty drogowe wyłożone. Niestety mam taki nachył, że jak był piasek lub mokro, to często mi 4x2 nie wyjezdzały, w 6x2 ten problem znikł, gdyż duży nacisk jednostkowy na osi napedowej na płytach drogowym już nie przeszkadza, a tylko jest autem.

projektt
Operator

Maszyna: Volvo L120E, Cat 323D, Volvo 290B

Firma: .


Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

Postprzez Luka » 01 Kwi 2017 07:11

Jak uprawiasz partyzantkę, to faktycznie nacisk na oś może mieć znaczenie. Rozumiem, że każdy chce obniżać koszty, ale podchodzenie do tematu z założeniem, że samochody muszą być przeładowane, to jest robienie dziadostwa, nieuczciwej konkurencji i zapłacisz jak cię zatrzymają. No i nie mów, że 27-28t to jest mało. :D
Ponadto, aktualnie obowiązują przepisy, gdzie załadowca również może być pociągnięty do odpowiedzialności, nie tylko przewoźnik. Jak jesteś przewoźnikiem i załadowcą, to mogą ci dołożyć z dwóch stron. A 15 tys. zł dla przewoźnika na pewno chętnie wystawią, a na pewno dobrze poszukają, żeby to zrobić.
4-ośki nadal jeżdżą przeładowane, ale głównie dlatego, że jeżdżą na krótkich dystansach, a i znajdują się odważni, którzy zgadzają się ładować do oporu. Przy dużej inwestycji w okolicy, wszyscy znajomi odpadli przy takich warunkach wykonawcy, dopiero firma oddalona o 200km woziła urobek, bo się zgodzili ładować oporowo. Skończyło się to tak, że ITD się zorientowało, ściągnęli inspektorów na motocyklach i ci holowali te 4 ośki na wagę. Wannami, gdzie 90% drogi to asfalt, mało kto się naraża na konsekwencje.
3 z przodu faktycznie się ładowało, ale tak z 10-20 lat temu, jak ITD albo wcale nie było, albo dopiero raczkowało.
Śmiem wątpić w tą skuteczność 6x2 przy wleczone osi, ale nie tylko w tym różnimy się zdaniem :roll:
https://www.youtube.com/watch?v=Tm1b9kh7sZM&t
Pomijając inną technikę wyjazdu, widać jak Volvo z wleczoną zadziera przód do góry, czego Scania z pchaną nie robi.

Na swoim transporcie zaoszczędzisz max 0,5 zł na kilometrze, chociaż przy takim ciężkim zestawie, większym spalaniu, większej awaryjności i karach w okolicach 15 tys. zł prawdopodobnie dołożysz do interesu.

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

Postprzez Seba350 » 01 Kwi 2017 07:17

projektt napisał(a):Waga tej naczepy ma lekko ponad 7 ton, wiec tragedii nie ma :)

A podałem Ci kiedyś link gdzie dwu ośka ważyła koło 4,5 t - więc po co kombinować ?? Sam w syczniu sprzedałem 2 osiową Schwarzmuller ważyła 5600 - rama stalowa, kipper alu (konkretny) + fabryczna stalowa wkładka - polecam tej marki naczepy.
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

Postprzez projektt » 01 Kwi 2017 09:28

Widziałem ten filmik.

Faktycznie z pchaną by tak nie zrobił, 4x2 też nie, ale co z tego jak by oba nie wjechały...
Tak czy owak, udało sie wjechać jedną osią napędzana, gdzie zestaw waży 60 ton, więc na plus.
Można też przesunąć siodło bliżej kabiny i by ładniej to wyglądało :)

Dla oszczędności 0,5 zł/km bym tego nie robił, a nawet bym nie pomyślał, żeby to zrobić.

Ja tutaj i tak niczym za bardzo nie trace przy tej konfiguracji 6x2, nawet jak bym ładował 27 ton, gdyż ciągnik mnie tyle samo kosztował co 4x2. Dodatkowo mogą sobie podczepić niskopodwozie i latać z koparkami moimi.

Jeżeli faktycznie, ta opcja sie nie sprawdzi, to kupie do niej aluminiowke i będe woził piaski po betoniarniach, a do tej mocnej naczepy, kupie 6x4. Już sie pomału rozglądam na aukcjach w Szwecji i Norwegi. Obstawiam na jakieś Volvo z ponad 500 KM z 2007 roku, gdyż maja mocne i dobre skrzynie.

Dzięki za opinie, bo tylko konstruktywna krytyka daję możliwość podejmowania lepszych decyzji :)

projektt
Operator

Maszyna: Volvo L120E, Cat 323D, Volvo 290B

Firma: .


Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

Postprzez zeppelin zm 15 » 01 Kwi 2017 19:58

Kolego czerwony kolor może używać tylko moderator także popraw post :)
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

Postprzez w.fubar » 20 Kwi 2017 18:00

Jest jeszcze Istrail, bodajże szwedzki;

http://istrail.pl/dumpersemi,4,en,61,1,42.html

Awatar użytkownika
w.fubar
Fachoperator

  • Posty: 541
  • Rejestracja: 20 Paź 2009 21:30
  • Miejscowość: Białystok/Norwegia
  • Pochwały: 11

Maszyna: CAT 308 + 305,5 + 301,7 + 906

Firma: .


Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

Postprzez projektt » 17 Maj 2017 22:22

Noi kupiłem naczepe od syndyka za drugim podejsciem z Włoch za 2200 euro.
Naczepa jest bardzo i to bardzo wytrzymała.

Moje auto 6x2 potestowałem w terenie, na pusto jak i z około 30 tonowym ładunkiem.
Zdecydowanie samochód w tej konfiguracji jest lepszy niż 4x2.
Jak będe miał czas, to zrobie filmik porównując obok siebie dwie wersje.

Pozdro
Załączniki
IMG_6631.JPG

projektt
Operator

Maszyna: Volvo L120E, Cat 323D, Volvo 290B

Firma: .


Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

Postprzez zeppelin zm 15 » 17 Maj 2017 23:32

Naczepa jak za darmo :)
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy w błocie z świnią.
Po pewnym czasie zauważasz że świni się to podoba.

zeppelin zm 15
Fachoperator

Maszyna: Wszystkie

Firma: Wspaniała


Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

Postprzez Seba350 » 18 Maj 2017 19:17

Jaka waga tej naczepy??

Wjedź w miekkie, ziemne, gliniaste podłoże i wtedy zrób porównanie :)
Fiat-Kobelco FB200.2
Hanomag 55D

Seba350
Fachoperator

  • Posty: 726
  • Rejestracja: 21 Lut 2010 17:31
  • Miejscowość: wlkp
  • Pochwały: 12

Re: Ciągnik 3 osiowy plus 3 osiowa naczepa

Postprzez projektt » 21 Maj 2017 01:45

Nie wiem jaka jest waga, na "oko", to jakies 7-8 ton. Jak zwaze, to napisze.

Auto testowałem dość długo na kilku różnych podłożach. Jak na łódke, to zachowuje się bardzo dobrze. Może dlatego, ze ma
bardzo nie typowe zawieszenie, tzn ma ostatnia oś podnoszona i jest na resorach.

Nie testowałem po to, aby tutaj pokazywać, że auto się świetnie nadaje w teren, tylko po to, aby faktycznie samemu stwierdzić
co to auto potrafi, aby móć wykorzystać odpowiednio ten samochód.

Jeżeli w praktyce się sprawdzi w miarę system 6x2, to będę chciał kupić docelowo kilka sztuk i to stosując na wykopy.
Do tego dokupie spychacza, który (Cat D6N), który będzie na wykopach pomagał w przemieszczaniu się.
Ten system tylko się sprawdzi jak będę miał wysyp przygotowany pod lódki na większość ilośc ton.
Zaraz mam pozwolenie na budowę stoku narciarskiego i muszę usypać górę z około 700 tyś m3, więc i przygotowuje na łódki teren...

projektt
Operator

Maszyna: Volvo L120E, Cat 323D, Volvo 290B

Firma: .


Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej