Strona 1 z 1

Actros MP1 szwankuje EPS

PostWysłany: 09 Kwi 2017 10:10
przez dzierzan
Marka i model maszyny: Mercedes Actros MP1
Rok produkcji: 2002
VIN: WDB9521431K738255
Od jakiegoś czasu mam problem z EPS, a mianowicie raz na jakiś czas nie chce zmieniać biegów. Ostatnio zdarza mu się to co raz częściej, zazwyczaj przy redukcji, przy wbijaniu wyższych biegów o wiele rzadziej. Nie zauważyłem prawidłowości żeby to się działo przy konkretnym biegu. Wrażenie jest takie jakby do końca nie wysprzęglał, ale sprzęgło nie ciągnie. Problem polega na tym, że daję gałkę do tyłu żeby redukował, pokazuje na wyświetlaczu jaki bieg przygotował, wciskam sprzęgło i nic się nie dzieje. Zazwyczaj pomaga kilkukrotne wciśnięcie sprzęgła, ale czasem muszę go zgasić, popompować sprzęgłem i dopiero wtedy zaczyna działać. Znalazłem w internecie procedurę uczenia skrzyni biegów i ją przeprowadziłem, ale nie widzę poprawy, tzn. uczyłem skrzynię w piątek wieczorem, a wczoraj wyjechałem dosłownie na chwilę i na odcinku może 12km raz wystąpił ten problem. Gdzie jeszcze można szukać przyczyny :?:

Jak w MP1 sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów :?: Ostatnio mieliśmy problem z pompą hydrauliczną i mechanicy ją wyciągali, wylało się sporo oleju hydraulicznego bo stał przez noc bez pompy, ale może ubyło też oleju ze skrzyni.

Re: Actros MP1 szwankuje EPS

PostWysłany: 09 Kwi 2017 16:43
przez MARIO/MECALAC
Może być przyczyna oleju jak i niesprawnego/zawieszania się zaworu.

Re: Actros MP1 szwankuje EPS

PostWysłany: 09 Kwi 2017 21:37
przez Luka
Mercedesy mają zdaje się procedury małego i dużego uczenia skrzyni. Sprzęgło w jakim stanie, nie będzie się kończyło?

Re: Actros MP1 szwankuje EPS

PostWysłany: 09 Kwi 2017 22:49
przez dzierzan
Sprzęgło raczej w porządku, nie wyczuwam żadnych objawów kończenia się, a i auto ma niecałe 240k przebiegu.

Re: Actros MP1 szwankuje EPS

PostWysłany: 11 Kwi 2017 13:20
przez Piotr mc 85
Przeważnie z boku skrzyni jest korek wlewu, sprawdza się nim również poziom - tak jak w mostach. Ok. 15L wchodzi, ja leję 80W90 GL-5 czyli typowy przekładniowy, zalecany jest 85W90 lub 75W90.
Sprzęgło reguluje się samo, przy nadmiernym zużyciu w krótkim czasie (kopanie się w terenie), trzeba ustawić procedurą - ale wtedy żadnego biegu nie wbijesz - chyba że pokrętłem awaryjnie ale i to ciężko - ja takiej sytuacji nie miałem, znam ze słyszenia - gość w 8x8 tak miał.
Nie jeździj bez stanu oleju, bo skrzynie biegów to nie tanie rzeczy. :!: