27 Wrz 2017 21:08
Hej Koledzy,
z zwiążku, że zamawiam nowego arocs'a 8x8 z silnikiem 450 KM, to wystąpił pewnień problem z doborem skrzyni biegów.
Występuja dwie skrzynie biegów - 12 biegów i za dopłata 16 biegów. Są różne opinie, nawet u przedstawicieli handlowych.
Czy ktoś ma wiedzie która skrzynia jest lepsza??
28 Wrz 2017 19:13
To auto ma reduktor ?? Jeśli ma, to 12 biegów starczy na szosie w zupełności jeśli te silniki mają jakiś sensowny zakres momentu obrotowego.
28 Wrz 2017 19:56
Tak, oby dwa maja reduktory.
Bardziej interesuje mnie awaryjnosc, gdyz slychac, ze sprzegla padaja.
16-stka ponoc mniej pali, ale nie wiem ile w tym prawdy.
28 Wrz 2017 20:38
projektt napisał(a):Tak, oby dwa maja reduktory.
Bardziej interesuje mnie awaryjnosc, gdyz slychac, ze sprzegla padaja.
.
Dlatego pytałem o reduktor. Po to jest reduktor by wterenie sprzegło w dupę nie dostawało, ale na debila kierowcę i tak nic nie pomoże.
To auto będzie tyle wpierdzielać, że 2 -4 l/100 już różnicy nie zrobi
Ręczna skrzynia czy EPS ??
28 Wrz 2017 20:48
Automat, kiper KH 19 m3. Przednie osie 2x po 9 ton, tylnie osie 2 x 16 ton z dodatkowym stablizatorem.
-- Czw Wrz 28, 2017 7:48 pm --
Cholernie dlugo sie zastanawialem nad 8x6, a 8x8. Z racji tego, ze tylko jedno auto bedzie takie, to wybralem uniwersalne.
Dodatkowo mamy coraz dziwniejsze pogody, pada co chwile i w ogole.
Roznica w doplace 8x8 a 8x6 to 6 tys euro i spalanie okiolo 8 litrow wiecej.
28 Wrz 2017 21:02
Na budowie gdzie jestem jezdzi dokladnie takich 6 tylko z milleremskrzynia automat , kierowcy narzekaj twierdza ze eps byl o wiele lepszy te w ciezkim terenie tak nie chodza wystarczy ze troche piachu blota i komunikat o przegrzaniu sprzegla ... tyle tylko slyszalem sam nie jezdzilem
28 Wrz 2017 21:07
Tak, słychac własnie problemy troszke, o tym..
Taki jest problem, że nie ma za bardzo innej godnej marki do kupna 8x8.
Zaraz bedzie do kupienia Scania XT 8x6, ale też ryzyko, że coś będzie niedopracowane, bo nowe
28 Wrz 2017 22:45
FMXa masz 8x6. Parę lat na rynku to sprawdzony.
28 Wrz 2017 23:13
Nie przemawia do mnie za bardzo, w ogóle ten środek
Wiem, że nie powinno się patrzeć na środek, ale jak juz sam będę bardzo dużo jeżdził, to chce coś dla siebie...
04 Gru 2017 14:25
Dawno mnie nie było brak czasu.
Nie jestem w temacie, więc zapytam czy zostały już tylko skrzynie biegów automaty, czy cokolwiek innego jest do wyboru.
Kiedyś był EPS, a za dopłatą manual z wajchą. Mam 8x4 i 8x6, też uważam 8x8 to na wywrotkę najlepsza opcja, raz jest tak że 8x4 śmiga bez problemu przea 2-3 lata, późnie przychodzi rok, dwa tzy mokre i się wkurzasz że wjechać nie idzie. Co prawda u mnie 95-98% asfalt ale wjeżdżasz na budowę i przy takiej jesieni jak w tym roku nawet koparki mają problemy. 8x6 jako tako daje radę teraz jakbym brał to 8x8.
SCANIA miała wypuścić w tym albo zeszłym 8x8, 8x6 od lat jest w ofercie.
Poza tym 8x8 to tylko MAN, IVECO i TATRA.
Uważam że samochód ciężarowy, przynajmniej od 26 DMC w górę POWINIEN mieć 16 biegów do przodu.
Napisz Wojtek co wybrałeś.
22 Gru 2017 19:07
Skrzynia manual, to pare tysiecy zl dopłaty
Za 4 tygodnie odbieram, zaraz kiper beda zakladac.
Zrobie mala recenzje...
- Załączniki
-
22 Gru 2017 19:09
Jaką zabudowę?
22 Gru 2017 19:10
KH na tył - 19,3 m3
22 Gru 2017 22:33
Wygląda jak nowy
27 Gru 2017 09:13
Alu? do kruszyw powinno wystarczyć.
Ile takie podwozie waży, ile z zabudową?
27 Gru 2017 10:28
No gdzie alu na 4-oske? :P
Waga 12 500 bez zabudowy, a kipper n 4480 kg
27 Gru 2017 12:30
A meiller jak wagowo wychodzi?
27 Gru 2017 13:58
17 ton na 8x8 to nie źle, mój 8x6 tyle waży (w papierach 16800), tyle że meiller kiper większy ok. 22m3. A 8x4 waży 18
projektt napisał(a):No gdzie alu na 4-oske? :P
Jak się nie ładuje 0,5 metrowej średnicy gruzu - czemu nie. Rozmawiałem z K-H Kiper na Autostradzie w Kielcach i jaknajbardzie robią - masa pół z tego co podałeś.
Jak auto uniwersalne - usługi to wiadomo że stal, ale typowo przy kruszywach to nie potrzebne wożenie dwóch ton, pomijając ładowność ile to paliwa mniej.
Pewna firma w okolicy wykonująca nawierzchnie bitumiczne, wozi masę i kruszywa i właśnie dzięki alu mają ładowność 29T, przy 40 DMC. Fakt że przy intensywnej eksploatacji szybko znika ale i tak się opłaca bo wymienia się tylko część poszycia.
Fakt że to zestawy, ale w 4-ośce też korzyści by były - ale jak wyżej pisałem na odpowiednich warunkach.
27 Gru 2017 15:33
Nie widze sensu na 4-oske 8x8, gdyz ma tak mała ladowność adminstrcyjną, że nie opłacalne wozić, a jezeli chodzi o techniczna, to i tak te 1-2t nie robi, wiec lepiej mocniejsze
Wzielem o 1 mm grubsza podlogle kosztem 1000 zl i wagi 100 kg wiecej. (z 7 do 8 mm)
28 Gru 2017 10:37
Jak potrzebujesz mocny kiper do wszystkiego to wiadomo stalowy lepszy. Ciekaw jestem jak się ten K-H spisze, jaka różnica do Meillera? Manuala wziąłeś ze względu na ew. mniejszą awaryjność?
Jakie wyposażenie sobie dobrałeś?
Przepraszam że tak dużo pytań, ale też myślę o ewentualnej wymianie 8x4 na 8x8, ale to nie wcześniej niż za rok.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.