Strona 1 z 4

Arocs 8x8

PostWysłany: 27 Wrz 2017 21:08
przez projektt
Hej Koledzy,

z zwiążku, że zamawiam nowego arocs'a 8x8 z silnikiem 450 KM, to wystąpił pewnień problem z doborem skrzyni biegów.
Występuja dwie skrzynie biegów - 12 biegów i za dopłata 16 biegów. Są różne opinie, nawet u przedstawicieli handlowych.
Czy ktoś ma wiedzie która skrzynia jest lepsza??

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 28 Wrz 2017 19:13
przez Seba350
To auto ma reduktor ?? Jeśli ma, to 12 biegów starczy na szosie w zupełności jeśli te silniki mają jakiś sensowny zakres momentu obrotowego.

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 28 Wrz 2017 19:56
przez projektt
Tak, oby dwa maja reduktory.
Bardziej interesuje mnie awaryjnosc, gdyz slychac, ze sprzegla padaja.

16-stka ponoc mniej pali, ale nie wiem ile w tym prawdy.

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 28 Wrz 2017 20:38
przez Seba350
projektt napisał(a):Tak, oby dwa maja reduktory.
Bardziej interesuje mnie awaryjnosc, gdyz slychac, ze sprzegla padaja.
.

Dlatego pytałem o reduktor. Po to jest reduktor by wterenie sprzegło w dupę nie dostawało, ale na debila kierowcę i tak nic nie pomoże.

To auto będzie tyle wpierdzielać, że 2 -4 l/100 już różnicy nie zrobi :) Ręczna skrzynia czy EPS ??

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 28 Wrz 2017 20:48
przez projektt
Automat, kiper KH 19 m3. Przednie osie 2x po 9 ton, tylnie osie 2 x 16 ton z dodatkowym stablizatorem.

-- Czw Wrz 28, 2017 7:48 pm --

Cholernie dlugo sie zastanawialem nad 8x6, a 8x8. Z racji tego, ze tylko jedno auto bedzie takie, to wybralem uniwersalne.
Dodatkowo mamy coraz dziwniejsze pogody, pada co chwile i w ogole.
Roznica w doplace 8x8 a 8x6 to 6 tys euro i spalanie okiolo 8 litrow wiecej.

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 28 Wrz 2017 21:02
przez Pisak312
Na budowie gdzie jestem jezdzi dokladnie takich 6 tylko z milleremskrzynia automat , kierowcy narzekaj twierdza ze eps byl o wiele lepszy te w ciezkim terenie tak nie chodza wystarczy ze troche piachu blota i komunikat o przegrzaniu sprzegla ... tyle tylko slyszalem sam nie jezdzilem

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 28 Wrz 2017 21:07
przez projektt
Tak, słychac własnie problemy troszke, o tym..

Taki jest problem, że nie ma za bardzo innej godnej marki do kupna 8x8.
Zaraz bedzie do kupienia Scania XT 8x6, ale też ryzyko, że coś będzie niedopracowane, bo nowe :)

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 28 Wrz 2017 22:45
przez dawidg2
FMXa masz 8x6. Parę lat na rynku to sprawdzony.

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 28 Wrz 2017 23:13
przez projektt
Nie przemawia do mnie za bardzo, w ogóle ten środek :)

Wiem, że nie powinno się patrzeć na środek, ale jak juz sam będę bardzo dużo jeżdził, to chce coś dla siebie...

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 04 Gru 2017 14:25
przez Piotr mc 85
Dawno mnie nie było brak czasu.
Nie jestem w temacie, więc zapytam czy zostały już tylko skrzynie biegów automaty, czy cokolwiek innego jest do wyboru.
Kiedyś był EPS, a za dopłatą manual z wajchą. Mam 8x4 i 8x6, też uważam 8x8 to na wywrotkę najlepsza opcja, raz jest tak że 8x4 śmiga bez problemu przea 2-3 lata, późnie przychodzi rok, dwa tzy mokre i się wkurzasz że wjechać nie idzie. Co prawda u mnie 95-98% asfalt ale wjeżdżasz na budowę i przy takiej jesieni jak w tym roku nawet koparki mają problemy. 8x6 jako tako daje radę teraz jakbym brał to 8x8.
SCANIA miała wypuścić w tym albo zeszłym 8x8, 8x6 od lat jest w ofercie.
Poza tym 8x8 to tylko MAN, IVECO i TATRA.
Uważam że samochód ciężarowy, przynajmniej od 26 DMC w górę POWINIEN mieć 16 biegów do przodu.
Napisz Wojtek co wybrałeś.

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 22 Gru 2017 19:07
przez projektt
Skrzynia manual, to pare tysiecy zl dopłaty :)

Za 4 tygodnie odbieram, zaraz kiper beda zakladac.
Zrobie mala recenzje...

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 22 Gru 2017 19:09
przez dawidg2
Jaką zabudowę?

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 22 Gru 2017 19:10
przez projektt
KH na tył - 19,3 m3

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 22 Gru 2017 22:33
przez zeppelin zm 15
Wygląda jak nowy :D

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 27 Gru 2017 09:13
przez Piotr mc 85
Alu? do kruszyw powinno wystarczyć.
Ile takie podwozie waży, ile z zabudową?

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 27 Gru 2017 10:28
przez projektt
No gdzie alu na 4-oske? :P

Waga 12 500 bez zabudowy, a kipper n 4480 kg

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 27 Gru 2017 12:30
przez dawidg2
A meiller jak wagowo wychodzi?

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 27 Gru 2017 13:58
przez Piotr mc 85
17 ton na 8x8 to nie źle, mój 8x6 tyle waży (w papierach 16800), tyle że meiller kiper większy ok. 22m3. A 8x4 waży 18 :lol: :mrgreen:
projektt napisał(a):No gdzie alu na 4-oske? :P

Jak się nie ładuje 0,5 metrowej średnicy gruzu - czemu nie. Rozmawiałem z K-H Kiper na Autostradzie w Kielcach i jaknajbardzie robią - masa pół z tego co podałeś.
Jak auto uniwersalne - usługi to wiadomo że stal, ale typowo przy kruszywach to nie potrzebne wożenie dwóch ton, pomijając ładowność ile to paliwa mniej.
Pewna firma w okolicy wykonująca nawierzchnie bitumiczne, wozi masę i kruszywa i właśnie dzięki alu mają ładowność 29T, przy 40 DMC. Fakt że przy intensywnej eksploatacji szybko znika ale i tak się opłaca bo wymienia się tylko część poszycia.
Fakt że to zestawy, ale w 4-ośce też korzyści by były - ale jak wyżej pisałem na odpowiednich warunkach.

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 27 Gru 2017 15:33
przez projektt
Nie widze sensu na 4-oske 8x8, gdyz ma tak mała ladowność adminstrcyjną, że nie opłacalne wozić, a jezeli chodzi o techniczna, to i tak te 1-2t nie robi, wiec lepiej mocniejsze :)
Wzielem o 1 mm grubsza podlogle kosztem 1000 zl i wagi 100 kg wiecej. (z 7 do 8 mm)

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 28 Gru 2017 10:37
przez Piotr mc 85
Jak potrzebujesz mocny kiper do wszystkiego to wiadomo stalowy lepszy. Ciekaw jestem jak się ten K-H spisze, jaka różnica do Meillera? Manuala wziąłeś ze względu na ew. mniejszą awaryjność?
Jakie wyposażenie sobie dobrałeś?
Przepraszam że tak dużo pytań, ale też myślę o ewentualnej wymianie 8x4 na 8x8, ale to nie wcześniej niż za rok.