wibako

Arocs 8x8

Moderator: peckiel

Re: Arocs 8x8

Postprzez dawidg2 » 17 Maj 2019 17:48

Ale w całej Europie są 4 osiowe gruszki i też wożą po 7-8m3 betonu.

Błąd jest że 4 ośka jest rejestrowana na tylko 32t DMC

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Reklama

simmet

Re: Arocs 8x8

Postprzez Piotr mc 85 » 18 Maj 2019 08:12

Luka napisał(a):Przy obecnych przepisach 8x8 do użytku szosowego nie ma sensu.

Według przepisów, w 100% się zgadzam.
Luka napisał(a): Po to się kupuje takie auta jak Twoje, żeby wozić dużo na drogach publicznych.

Wjeżdżasz na budowę nie znasz terenu zakopujesz się, nie ma Cię kto wyciągnąć i jesteś w czarnej d..., zwłaszcza jak jest budowa na odludziu. Nawet jak jest sprzęt na budowie to też często nie wystarcza (chyba że duża budowa to luz, ale ja np. głównie małe obsługuję). Żeby wyciągnąć zestaw lub 4-oskę kiedy niektórych kół nie widać, trzeba grubej akcji. Już nie raz tak miałem, koparka musiała rozładować auto, dwa duże ciągniki wyciągały a koparka liną za kiper trzymała że by auto się nie położyło.
Niby widzisz jak jest np. łąka - ok nie pakuję się bo nie wyjadę, ale nie zawsze tak jest, najczęściej informują po fakcie jak już kół nie widać : "panie tu było kopane tydzień / miesiąc temu", albo "tu kiedyś była studzienka" - plac utwardzony a koła zapadły się pod ziemię.
dawidg2 napisał(a):Ale w całej Europie są 4 osiowe gruszki i też wożą po 7-8m3 betonu.

Błąd jest że 4 ośka jest rejestrowana na tylko 32t DMC

Trafione w punkt, w Niemczech też jest standard 40 ton DMC, 4-oska 32, ale robią odstępstwa adekwatne do produkowanych samochodów. Moje 8x4 ma 50 DMC techniczne, w Niemczech był zarejestrowany na 44 800 kg, mając ładowność kodeksową 27 150 kg, przy masie w briefie 17 650 kg i to przy kołach tylnych osi 315/80 R22.5! tylko Michelin takie opony wtedy (2008) robił! (4t nacisku na oponę, na kole bliźniaczym - spróbujcie taką znaleźć) :mrgreen: Można? kwestia przepisów.
Już wiele razy pisałem jaki pojazd bardziej niszczy drogi, u mnie powiatówki bez podbudowy praktycznie wszędzie ograniczenie do 20t, moje auta jeżdżą załadowane po 25 t od 5 lat i nigdzie żadnej koleiny niema - miejscami asfalt wymieniany 10 lat temu, a miejscami ma po 40 lub więcej lat też kolein nie ma.
Żeby 4-ośka niszczyła drogę to musiała by ważyć 50t i więcej i/lub, mieć grubo przekroczony nacisk na przednich osiach przy wąskich oponach.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Re: Arocs 8x8

Postprzez Luka » 19 Maj 2019 09:03

Gruszki w ogłoszeniach ważą 13-15t. Zostaje 18t ładowności. Spokojnie wchodzi 7-8m3 i u nas w okolicy tyle się wozi. Żeby gruszka wiozła 30t betonu to by musieli ją załadować 12-13m3 betonu.

Czytałem, nie wiem na ile prawdopodobne, że mają podnieść dmc 4 osiek do 35t (byłoby to chyba tak liczone jak w 3 ośkach) i wprowadzić do przepisów 5 ośki o dmc 39t. To będzie kosmetyczna zmiana, skoro wychodzicie z założenia, że 4 ośka trzeba wozić tyle co zestawem. Nawet z napędami. Sami sobie psujecie robotę, a co gorsza próbujecie to usprawiedliwiać wszystkim dookoła. Już pisałem, że nie ma wyborów idealnych i albo nie wjeżdżasz albo wozisz mało, klienci muszą się z tym liczyć. 8x4 jeździło i woziło po 25t, to teraz cięższe 8x8 też będzie, w końcu co za różnica.
Zdaje sobie sprawę, że 32t dmc to mało, ale tutaj nawet podniesienie dmc nic nie da, przy mentalności że na 4 ośkę sky is the limit. Może dopiero w okolicach 50t zaczęła by się rozmowa, że jest ok.

Chyba tyle, szkoda dalej to toczyć, bo nie przekonam was, że sami sobie pod górkę robicie. To jest droga w jedną stronę, zawsze będzie musieli wozić więcej i wjeżdżać dalej.

Luka
Operator

Maszyna: Szukam

Firma: Transport


Re: Arocs 8x8

Postprzez Piotr mc 85 » 20 Maj 2019 20:08

Luka napisał(a):Gruszki w ogłoszeniach ważą 13-15t. Zostaje 18t ładowności. Spokojnie wchodzi 7-8m3 i u nas w okolicy tyle się wozi.

Np. na jednej betoniarni jest IVECO trakker 8x4 z pompą, nie wiem ile ma pojemności, ale kierowca mówi że ma brutto 48-50 t.
Luka napisał(a):Czytałem, nie wiem na ile prawdopodobne, że mają podnieść dmc 4 osiek do 35t (byłoby to chyba tak liczone jak w 3 ośkach) i wprowadzić do przepisów 5 ośki o dmc 39t. To będzie kosmetyczna zmiana,

Nie wiem dla czego tak nie jest, ale przy rozstawach osi typowych 4-osiek dopuszczalne naciski to 9 ton na osie przednie i 9,5 na tylne co daje 37 DMC - to by załatwiło sprawę, 20 t ładowności to już można uznać za przyzwoite, tak mam zarejestrowane 8x4 w 2014 na podstawie odstępstwa od warunków technicznych i już później nie można było go uzyskać.
Luka napisał(a):Już pisałem, że nie ma wyborów idealnych i albo nie wjeżdżasz albo wozisz mało, klienci muszą się z tym liczyć.
Mam takie zlecenia że zestaw fizycznie nie jest się w stanie złamać lub zmieścić na długość, a trzeba sporo przewieźć. Już pisaliśmy, wożenie 4-ośką mniej niż 20 t mija się z celem bo jest nieopłacalne.
Luka napisał(a):8x4 jeździło i woziło po 25t, to teraz cięższe 8x8 też będzie, w końcu co za różnica.

Moje 8x4 waży tonę więcej niż 8x6 w którym dodatkowy napęd waży 840 kg, te same zawieszenia, rozstawy, zabudowy mocno zbliżone, tekże nie ma reguły.
Luka napisał(a):Chyba tyle, szkoda dalej to toczyć, bo nie przekonam was, że sami sobie pod górkę robicie.

Wcale nie, zestaw ma mnóstwo zalet;
-niższa cena zakupu (używka)
-mniejsze zużycie opon
-niższe spalanie
-legalna ładowność
-niższy podatek od środków transportu (choć nie jestem pewien),

ale jedną może, dwie wady które go dyskwalifikują całkowicie.
Powtórzę autora tematu - niech kontrolują, tylko wszystkich, wtedy zniknie kombinowanie - są koparko ladowarki, ładowarki, wozidła, aby przewieźć materiał po terenie budowy, ale NIKT nie chce za to płacić. Droższy transport 4-ośką też nie odstrasza, bo i tak taniej niż dodatkowe godziny K-ł, czy ładowarki. I nie mówię tu tylko o budowach domków jednorodzinnych, zapytaj kierownika np. Eurowi, Strabagu, Skanska, Berger bau, czy innych dlaczego nie używają wozideł tylko upierają się przy 8x8. Oszczędzanie na budowach = patologia w każdym aspekcie.
Dobra nie śmiecimy, trochę nas poniosło, jak zwykle. :wink:
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Re: Arocs 8x8

Postprzez projektt » 02 Paź 2019 09:58

projektt
Operator

Maszyna: Volvo L120E, Cat 323D, Volvo 290B

Firma: .


Re: Arocs 8x8

Postprzez Piotr mc 85 » 10 Sty 2020 21:03

Jak wrażenia z jazdy bez luster, deska ta sama co w ACTROSie 5 - dwa tablety?
Podrzuć jakieś zdjęcia z bliska, jeśli możesz.
Pozdrawiam Piotr

Piotr mc 85
Fachoperator

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 16 Cze 2008 22:26
  • Miejscowość: Jaźwina
  • Pochwały: 34

Maszyna: VOLVO L150E, XCMG ZL50GCE, Hanomag55D,W K611, CAT 301.5

Firma: Kopalnia


Poprzednia Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej