Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

Re: Arocs 8x8

28 Gru 2017 10:45

Wzielem automatyczna 12 biegową.
Nie wiem jaka jest roznica do Millera. Duzo osob polecało mi, więc wziełem. Dodatkowo na plus, to, że ladniejsza jest i polska marka.

Ja wzielem dość mocno wyposarzony, skorzana kierownica i fotele. Oski tylnie 16 ton i z przodu 9. Wzmocniony stablizator tylni. Nowej generacji radio. Wiekszy uklad chlodzenia. Naped przystosowany na ponad 60 ton i duzo innyc rzeczy.
Przedstawiciel powiedzal, ze prawdopdoobnie jest to najdrozsza czteroska w Polsce z mercedesa.

Re: Arocs 8x8

28 Gru 2017 13:30

projektt napisał(a):Duzo osob polecało mi, więc wziełem. Dodatkowo na plus, to, że ladniejsza jest i polska marka.

Właśnie o to mi chodziło czy Polska marka to nie jedyny plus, wcześniej (parę lat) opinie były nie za mocne, ale jak jest obecnie polecana to widocznie musiało się dużo poprawić.
projektt napisał(a):Ja wzielem dość mocno wyposarzony, skorzana kierownica i fotele. Oski tylnie 16 ton i z przodu 9. Wzmocniony stablizator tylni. Nowej generacji radio. Wiekszy uklad chlodzenia. Naped przystosowany na ponad 60 ton i duzo innyc rzeczy.

Więc takie pierdółki jak webasto, światła do jazdy dziennej też masz. Moje 4-ośki też mają 9 t na przodzie ale fabrycznie są koła 385/65 przy tym nacisku, wię 315-stki mnie trochę dziwią bo nie gwarantują tej nośności, poza tym przy załadunkach pow. 20 ton się lepiej sprawdzą szersze, fakt że 8x8 da sobie dadę, ale na 385 nie wbija się tak mocno w grunt.
Ja bym dorzucił jeszcze 16 litrowy silnik, na takich dystansach jak 4-ośka na pewno spali mniej - u siebie mam porównanie więc wiem jak to działa - szybciej się rozpędzasz, krócej trzymasz gaz i do tego mniej go dusisz, efekt - mniejsze spalanie. Moce są podobne 480 KM w 12l, 510 KM w 16l, natomiast moment obrotowy to już przepaść, odpowiednio 2100 i 2800 Nm.
Jak mówisz że najdroższa to strach pytać o cenę. :mrgreen: Dealer pewnie też oferuje auto z zabudową, ale domyślam się że nie za darmo, dlatego wziąłeś to na siebie.
Jak nie tajemnica podaj model muldy to sobie obejrzę na stronie. Pewnie W1U
I jeszcze jedno ważne pytanie ile przewidujesz kilometrów robić rocznie? U mnie z roku na rok średni roczny przebieg jest coraz większy, przez co zakup nowego auta staje się coraz bardziej realny.

Re: Arocs 8x8

28 Gru 2017 17:53

Tak, koła 315 mają nośność 1 tone mniej niz te 9 ton zawieszenia, aczkolwiek i tak wiemy, że jest robiony ze sporym zapasem.

Silnik 500 konny jest już bardzo duża dopłata niż 450. Po drugie, to 450 konny silnik po zasięgnięciu duzo opini, to bardzo dobrze sie spisuje.

Montowanie kipra, to szczegóły kazdy sam dogaduje u KH, model jak piszesz W1U

Cena auta, to 553 tys netto.

Przebieg nie wiem ile, ale bardziej ide w kierunku na efektywność, czyli robie wszystko, aby auto jeździło pełne w dwie strony.
Przy takim założeniu jak sie sprawdzi, to koszt leasingu nowego auta nie jest znaczacym obciazeniem.

Re: Arocs 8x8

28 Gru 2017 18:11

Cena auta bez zabudowy, tak? A o koszt zabudowy można zapytać?

Re: Arocs 8x8

29 Gru 2017 09:48

projektt napisał(a):Przebieg nie wiem ile, ale bardziej ide w kierunku na efektywność, czyli robie wszystko, aby auto jeździło pełne w dwie strony.
Przy takim założeniu jak sie sprawdzi, to koszt leasingu nowego auta nie jest znaczacym obciazeniem.

Otóż to, ja uważam że przy 8-9 godzinach po odliczeniu paliwa, pracy kierowcy i amortyzacji 800-1000 zł/dzień na czysto to dobry wynik, oczywiście z samego transportu, zarobek z towaru swoją drogą. U mnie wtedy to jakieś 280- 320 km pusto - pełno 50 /50.
Rocznie wychodzi teraz 25 kkm, jak dojdzie do 30 kkm/rok to już będzie można się zastanawiać nad zakupem, u Niemca 8x4 robiło średnio 60 kkm/rok i to mocno bocznymi drogami z ładunkiem blisko 30 ton, bo DMC drogowe miał 45 ton.
projektt napisał(a):Silnik 500 konny jest już bardzo duża dopłata niż 450. Po drugie, to 450 konny silnik po zasięgnięciu duzo opini, to bardzo dobrze sie spisuje.

Chyba że tak, przetestujesz to jeżeli zechcesz napiszesz ile pali. Najsłabsze u mnie auto to 8x4 480 KM, najmocniejsze 6x4 570 KM i wcale nie jest to za dużo, a wozi po 15t max.
Cena z zabudową, to gruba kasa wyjdzie, typowe 4-ośki w 6 stówach brutto się mieszczą, ale jak pisałeś wypas kosztuje.

Re: Arocs 8x8

05 Sty 2018 23:04

Kolega jeździ aroksem 8x8 i ma możliwość przełączenia na kopalni na manuala ale i tak twierdzi ze to nie jest to co poczciwy robur mp3

Re: Arocs 8x8

08 Sty 2018 15:42

PIOTRHAJA napisał(a):Kolega jeździ aroksem 8x8 i ma możliwość przełączenia na kopalni na manuala ale i tak twierdzi ze to nie jest to co poczciwy robur mp3

W sensie całości, jazdy samochodem, czy sposób sterowania biegami?

Re: Arocs 8x8

08 Sty 2018 16:01

Piotr mc 85 napisał(a):
PIOTRHAJA napisał(a):Kolega jeździ aroksem 8x8 i ma możliwość przełączenia na kopalni na manuala ale i tak twierdzi ze to nie jest to co poczciwy robur mp3

W sensie całości, jazdy samochodem, czy sposób sterowania biegami?

raczej sterowania biegami bo jazda to wiadomo że nowe to nowe bez dwóch zdań lepiej niż autem co ma 200-300 tyś najechane z ładunkiem 30t po naszych budowach

Re: Arocs 8x8

10 Sty 2018 14:51

PIOTRHAJA napisał(a):raczej sterowania biegami

Ok, dzięki za opinię.
PIOTRHAJA napisał(a):autem co ma 200-300 tyś najechane z ładunkiem 30t po naszych budowach

No moje tak mają, ale trzymają się kupy, a zawieszenie nie robione w żadnym, ale dziś zauważyłem że 8x6 ma słabe tuleje na na stabilizatorze ostatniej osi choć ma mniejszy przebieg niż 8x4 - pewnie miał już wymienione.

Re: Arocs 8x8

10 Sty 2018 17:41

Widziałem na budowie dwa auta jeden z zabudową Miller a druga KH. Obydwa wzięte nowe w tym samym czasie. Przebiegi również podobne. Kupy mają pi 6 lat. Na Miller bez rdzy nigdzie dosłownie. Tylne haki super zrobione bo się do prostego chowają wraz z tylną pułką i nigdzie się nic nie zapyta. KH to jeśli chodzi o farbę to słabo to wygląda, miejscami płaty rdzy (przy dolnych krawędziach skrzyni i burt). Z tyłu haki od burty to jakieś nieporozumienie. Za każdym razem kierowca z Patrykiem chodzi czyści żeby się zamknęła jak opuści. Nie wspominając że parę razy mu się klapa nie otworzyła. Widać też że woła już o spawacza bo widać pęknięcia... Mam nadzieję że się trochę poprawili z jakością.

Re: Arocs 8x8

15 Sty 2018 23:38

Dawno mnie tu nie było, ale z tego co czytam to trochę śmiać się chce ... Z tego auta największą radość to miał sprzedawca - jeszcze takiej prowizji pewnie nie miał :)

Re: Arocs 8x8

16 Sty 2018 10:36

Co masz na myśli? Można w takiej konfiguracji zamówić gdzieś taniej?
Pewna firma kupiła w 2007 nówkę MP2 4144 8x8, wywrot 3W meiller w dużym komisie w Berlinie 60 tys. zł taniej niż u krajowego dealera, ale im podpasował bo raczej wyboru jak u dealera nie masz.

Re: Arocs 8x8

16 Sty 2018 11:40

Nie chodzi mi o cenę, bo pewnie była adekwatna do zamówienia, ale mam wrażenie, że kupujący nie wie czego chce i czego potrzebuje, a sprzedawca był uprzejmy i wiedział co najlepsze ... :) Pierwsze, na co też zwróciłeś uwagę - jak można wypuścić auto na wzmocnionym zawieszeniu nie dając odpowiedniego ogumienia do tego ?? To tak jak by mi ktoś sprzedał naczepę wywrotkę 2 osiową na szerokim rozstawie (181cm) i dał gumy 385/65. Drugie (może mam mylne wrażenie, ale od początku trochę śledząć zapytania założyciela wątku) wydaje mi się, że to auto dużo więcej ma jeździć po drogach publicznych - wiesz ile to będzie ważyło puste ?? Trzecie - auto ma jeździć cały czas pełne - też jesteś długo w branży - wyobrażasz to sobie ?? Na łódki w koło komina nie ma opcji na takie coś a co dopiero z 14 tonami ładunku ...

Re: Arocs 8x8

16 Sty 2018 11:58

ja jeszcze co do tych opon do 8x8 najlepsze 13

Re: Arocs 8x8

18 Sty 2018 13:48

PIOTRHAJA napisał(a):ja jeszcze co do tych opon do 8x8 najlepsze 13

Zgadza się im większa średnica tym w terenie lepiej. Najlepiej widać to autach z Holandii i Belgii, zdarzają się 13 jak piszesz, ale najwięcej jest 12 tylko że na felgach o średnicy 24 cale i z przodu na oponach 445/65 22,5.
Seba350 napisał(a): Pierwsze, na co też zwróciłeś uwagę - jak można wypuścić auto na wzmocnionym zawieszeniu nie dając odpowiedniego ogumienia do tego ??

No jest to dziwne, ja wiem że 8x8 sobie radzi w terenie, ale po co ma mieć ciężej jeśli może sobie ułatwić życie - mniej koła zapadają się w grunt. Wiem z własnego doświadczenia, 6x4 w miękkim gruncie na pusto nie dawało rady w ogóle, po zmianie kół z 315 na 385 bez problemu, daje radę bez problemu.
Wracając do samochodu autora, nie jest to odosobniony przypadek tu http://www.trucks.com.pl/dzialy-czasopi ... t-wozidla/ duże zamówienie takich samochodów z zeszłego roku, też wzmocnione osie akoła 315 :crazy: . Moje 8x4 miało opony 315 z tyłu ale specjalne do 4000 kg nacisku w osi bliźniaczej - standardowe mają pojedynka 4000 kg a bliźnniak 3350 kg.
Seba350 napisał(a):. Drugie (może mam mylne wrażenie, ale od początku trochę śledząć zapytania założyciela wątku) wydaje mi się, że to auto dużo więcej ma jeździć po drogach publicznych - wiesz ile to będzie ważyło puste ??

Tak, 4-ośką nie da się jeździć legalnie takie moje zdanie, 14-15 t możesz legalnie wozić 3-ośką - więc jaki jest sens istnienia samochodów 4-osiowych ??? :wall: Jak obserwuję budowy dróg to mało która 4-ośka wozi po 25 t, przeważnie wożą po 30 do 35T - nie po wewnętrznych drogach tylko w ruchu otwartym krajówki, wojewódzkie, powiatówki i gminne.
Zestawy nie mają szans nie mieszczą się na mniejszych budowach, nie wspominając o własnościach jezdnych - 4x4 też szału nie robi.
Seba350 napisał(a):Trzecie - auto ma jeździć cały czas pełne - też jesteś długo w branży - wyobrażasz to sobie ??

Czasem się zdarzy jak nie mają co z ziemią robić to się zabiera, ale jak piszesz, nie zdarza się to często.

Re: Arocs 8x8

18 Sty 2018 17:06

Bo 8x8 to wozidła, z możliwością wyjazdu na drogę. U nas jeszcze nie ta kultura, ale na niektórych budowach zdarza się, że materiał przywozi/odwozi się wannami, a wozidłami, czy 4-ośkami przerzuca po budowie na hałdę i z hałdy.
Każda maszyna ma swoje przeznaczenie.

Re: Arocs 8x8

19 Sty 2018 08:45

Luka napisał(a):Bo 8x8 to wozidła, z możliwością wyjazdu na drogę.

Ha, ha, ha, chyba u nas w kraju. W niemcowni wzmocnione 4-ośki nie rzadko są rejestrowane na 41 DMC na drogę - tak jak mają oznazenie na drzwiach. Wyobraź sobie że mój Actros 5048 8x4 ma techniczną DMC 50t, a w dowodzie miał DMC 44800 kg, ładowność w dowodzie 27150, przy masie własnej prawie 18 T. Chciałem też tak zarejestrować u nas, ale zapomnij, załatwiłem odstępstwo na 37 DMC z łaską - tylko nie wiem po co, skoro ta masa mieści się w dopuszczalnych naciskach osi. :crazy:
Dwa lata później chciałem zrobić z 8x6 to już nie było opcji - uzasadnienie kruszywa to materiał podzielny i można mniej załadować - myślę sobie pewnie, można taczkami wozić - ludzie będą mieć pracę i drogi się nie będą sypać. Idiotyzm po prostu.
Luka napisał(a):U nas jeszcze nie ta kultura, ale na niektórych budowach zdarza się, że materiał przywozi/odwozi się wannami, a wozidłami,

A to się zgadza, ale jak piszesz, nie u nas. Wywrotka ma odebrać towar na kopalni i wszędzie sama wjechać, zamiast maszynami budowlanymi pracować to część roboty zrobić wywrotkami najlepiej zrobić. :crazy: Ja rozumiem na twardym podłożu np. kamieniołomy, ale na budowach powinny wozidła pracować.
Są kraje gdzie wozidła mogą jeździć po drogach.

Re: Arocs 8x8

19 Sty 2018 09:08

Ale są kraje, gdzie przy odpowiedniej ilości osi samochody mogą mieć DMC ponad 50 ton. W Czechach 4 ośki jeżdżą z przyczepami tandemami, a w Danii ciągniki 3 osiowe ciągną wanny 4 osiowe.
Nadal 4 ośka, mimo większego DMC nie zastępuje pojazdu który ma dowozić materiał na budowę i z budowy, bo są konfigurację mogące przewieźć więcej materiału.U nas jest to po prostu przeskalowane na mniej.

Tylko, że u nas jest przekonanie, że samochód ma dojechać pod koparkę po miękkim, wyjechać przez błoto na drogę, przewieźć tyle co wanna, a do tego w czasie osobówki, albo krótszym.
Przy DMC technicznym 41 czy 50 ton samochód spokojnie może robić za wozidło po budowie.

Re: Arocs 8x8

19 Sty 2018 13:39

Luka napisał(a):Ale są kraje, gdzie przy odpowiedniej ilości osi samochody mogą mieć DMC ponad 50 ton.

Tak, 60T Szwecja, Norwegia.
Luka napisał(a):W Czechach 4 ośki jeżdżą z przyczepami tandemami, a w Danii ciągniki 3 osiowe ciągną wanny 4 osiowe.

Wiem właśnie miałem pisać, moje 8x6 pochodzi z Czech i ciągało tandem mimo że nie było możliwości kiprowania bez jego odpięcia. Woził masę bitumiczną. Tam jest 48 DMC, więc normalka 4-ośka z tandemem.
Luka napisał(a):Nadal 4 ośka, mimo większego DMC nie zastępuje pojazdu który ma dowozić materiał na budowę i z budowy, bo są konfigurację mogące przewieźć więcej materiału.U nas jest to po prostu przeskalowane na mniej.

No i tu jest pies pogrzebany - zestaw jest tańszy w zakupie, eksploatacji, więcej legalnie weźmie, mniej spali, ale prawie nigdzie się nie mieści - u mnie 95% zleceń zestawem nie obsłużysz, a są takie miejsca że tylko 3-ośka bo 4-ośka nie zmieści się.
Luka napisał(a):Przy DMC technicznym 41 czy 50 ton samochód spokojnie może robić za wozidło po budowie.

Tak tonażowo się zgadza ale w miarę twardy teren, wystarczy porównać koło wywrotki 315, 385 czy nawet 445, z kołem wozidła 26.5, 29.5 i wiadomo jaki sprzęt należy używać w terenie.

Re: Arocs 8x8

20 Sty 2018 19:11

Wiadomo, że są budowy, gdzie nie wjedzie zestaw, bo ciasno, albo miękko, ale jeśli występują tego typu ograniczenia, to godzisz się na mniej wydajny rodzaj transportu, w postaci mniejszego samochodu i/lub o lepszych zdolnościach terenowych.

To są ograniczenia, których nie przeskoczysz i nie ma co udowadniać, że 4-ośka jest w stanie zabrać tyle co zestaw, bo to jedynie psucie roboty. Kasować i się nie przejmować, jak nie pasuje, że drogo, że mało, to niech biorą patelnie, która przywiezie dużo materiału i tanio, po czym... wysypie na wjeździe na budowę i dziękuję.
Wyślij odpowiedź