Strona 2 z 2

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 28 Gru 2017 09:45
przez projektt
Wzielem automatyczna 12 biegową.
Nie wiem jaka jest roznica do Millera. Duzo osob polecało mi, więc wziełem. Dodatkowo na plus, to, że ladniejsza jest i polska marka.

Ja wzielem dość mocno wyposarzony, skorzana kierownica i fotele. Oski tylnie 16 ton i z przodu 9. Wzmocniony stablizator tylni. Nowej generacji radio. Wiekszy uklad chlodzenia. Naped przystosowany na ponad 60 ton i duzo innyc rzeczy.
Przedstawiciel powiedzal, ze prawdopdoobnie jest to najdrozsza czteroska w Polsce z mercedesa.

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 28 Gru 2017 12:30
przez Piotr mc 85
projektt napisał(a):Duzo osob polecało mi, więc wziełem. Dodatkowo na plus, to, że ladniejsza jest i polska marka.

Właśnie o to mi chodziło czy Polska marka to nie jedyny plus, wcześniej (parę lat) opinie były nie za mocne, ale jak jest obecnie polecana to widocznie musiało się dużo poprawić.
projektt napisał(a):Ja wzielem dość mocno wyposarzony, skorzana kierownica i fotele. Oski tylnie 16 ton i z przodu 9. Wzmocniony stablizator tylni. Nowej generacji radio. Wiekszy uklad chlodzenia. Naped przystosowany na ponad 60 ton i duzo innyc rzeczy.

Więc takie pierdółki jak webasto, światła do jazdy dziennej też masz. Moje 4-ośki też mają 9 t na przodzie ale fabrycznie są koła 385/65 przy tym nacisku, wię 315-stki mnie trochę dziwią bo nie gwarantują tej nośności, poza tym przy załadunkach pow. 20 ton się lepiej sprawdzą szersze, fakt że 8x8 da sobie dadę, ale na 385 nie wbija się tak mocno w grunt.
Ja bym dorzucił jeszcze 16 litrowy silnik, na takich dystansach jak 4-ośka na pewno spali mniej - u siebie mam porównanie więc wiem jak to działa - szybciej się rozpędzasz, krócej trzymasz gaz i do tego mniej go dusisz, efekt - mniejsze spalanie. Moce są podobne 480 KM w 12l, 510 KM w 16l, natomiast moment obrotowy to już przepaść, odpowiednio 2100 i 2800 Nm.
Jak mówisz że najdroższa to strach pytać o cenę. :mrgreen: Dealer pewnie też oferuje auto z zabudową, ale domyślam się że nie za darmo, dlatego wziąłeś to na siebie.
Jak nie tajemnica podaj model muldy to sobie obejrzę na stronie. Pewnie W1U
I jeszcze jedno ważne pytanie ile przewidujesz kilometrów robić rocznie? U mnie z roku na rok średni roczny przebieg jest coraz większy, przez co zakup nowego auta staje się coraz bardziej realny.

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 28 Gru 2017 16:53
przez projektt
Tak, koła 315 mają nośność 1 tone mniej niz te 9 ton zawieszenia, aczkolwiek i tak wiemy, że jest robiony ze sporym zapasem.

Silnik 500 konny jest już bardzo duża dopłata niż 450. Po drugie, to 450 konny silnik po zasięgnięciu duzo opini, to bardzo dobrze sie spisuje.

Montowanie kipra, to szczegóły kazdy sam dogaduje u KH, model jak piszesz W1U

Cena auta, to 553 tys netto.

Przebieg nie wiem ile, ale bardziej ide w kierunku na efektywność, czyli robie wszystko, aby auto jeździło pełne w dwie strony.
Przy takim założeniu jak sie sprawdzi, to koszt leasingu nowego auta nie jest znaczacym obciazeniem.

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 28 Gru 2017 17:11
przez Luka
Cena auta bez zabudowy, tak? A o koszt zabudowy można zapytać?

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 29 Gru 2017 08:48
przez Piotr mc 85
projektt napisał(a):Przebieg nie wiem ile, ale bardziej ide w kierunku na efektywność, czyli robie wszystko, aby auto jeździło pełne w dwie strony.
Przy takim założeniu jak sie sprawdzi, to koszt leasingu nowego auta nie jest znaczacym obciazeniem.

Otóż to, ja uważam że przy 8-9 godzinach po odliczeniu paliwa, pracy kierowcy i amortyzacji 800-1000 zł/dzień na czysto to dobry wynik, oczywiście z samego transportu, zarobek z towaru swoją drogą. U mnie wtedy to jakieś 280- 320 km pusto - pełno 50 /50.
Rocznie wychodzi teraz 25 kkm, jak dojdzie do 30 kkm/rok to już będzie można się zastanawiać nad zakupem, u Niemca 8x4 robiło średnio 60 kkm/rok i to mocno bocznymi drogami z ładunkiem blisko 30 ton, bo DMC drogowe miał 45 ton.
projektt napisał(a):Silnik 500 konny jest już bardzo duża dopłata niż 450. Po drugie, to 450 konny silnik po zasięgnięciu duzo opini, to bardzo dobrze sie spisuje.

Chyba że tak, przetestujesz to jeżeli zechcesz napiszesz ile pali. Najsłabsze u mnie auto to 8x4 480 KM, najmocniejsze 6x4 570 KM i wcale nie jest to za dużo, a wozi po 15t max.
Cena z zabudową, to gruba kasa wyjdzie, typowe 4-ośki w 6 stówach brutto się mieszczą, ale jak pisałeś wypas kosztuje.

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 05 Sty 2018 22:04
przez PIOTRHAJA
Kolega jeździ aroksem 8x8 i ma możliwość przełączenia na kopalni na manuala ale i tak twierdzi ze to nie jest to co poczciwy robur mp3

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 08 Sty 2018 14:42
przez Piotr mc 85
PIOTRHAJA napisał(a):Kolega jeździ aroksem 8x8 i ma możliwość przełączenia na kopalni na manuala ale i tak twierdzi ze to nie jest to co poczciwy robur mp3

W sensie całości, jazdy samochodem, czy sposób sterowania biegami?

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 08 Sty 2018 15:01
przez PIOTRHAJA
Piotr mc 85 napisał(a):
PIOTRHAJA napisał(a):Kolega jeździ aroksem 8x8 i ma możliwość przełączenia na kopalni na manuala ale i tak twierdzi ze to nie jest to co poczciwy robur mp3

W sensie całości, jazdy samochodem, czy sposób sterowania biegami?

raczej sterowania biegami bo jazda to wiadomo że nowe to nowe bez dwóch zdań lepiej niż autem co ma 200-300 tyś najechane z ładunkiem 30t po naszych budowach

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 10 Sty 2018 13:51
przez Piotr mc 85
PIOTRHAJA napisał(a):raczej sterowania biegami

Ok, dzięki za opinię.
PIOTRHAJA napisał(a):autem co ma 200-300 tyś najechane z ładunkiem 30t po naszych budowach

No moje tak mają, ale trzymają się kupy, a zawieszenie nie robione w żadnym, ale dziś zauważyłem że 8x6 ma słabe tuleje na na stabilizatorze ostatniej osi choć ma mniejszy przebieg niż 8x4 - pewnie miał już wymienione.

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 10 Sty 2018 16:41
przez zeppelin zm 15
Widziałem na budowie dwa auta jeden z zabudową Miller a druga KH. Obydwa wzięte nowe w tym samym czasie. Przebiegi również podobne. Kupy mają pi 6 lat. Na Miller bez rdzy nigdzie dosłownie. Tylne haki super zrobione bo się do prostego chowają wraz z tylną pułką i nigdzie się nic nie zapyta. KH to jeśli chodzi o farbę to słabo to wygląda, miejscami płaty rdzy (przy dolnych krawędziach skrzyni i burt). Z tyłu haki od burty to jakieś nieporozumienie. Za każdym razem kierowca z Patrykiem chodzi czyści żeby się zamknęła jak opuści. Nie wspominając że parę razy mu się klapa nie otworzyła. Widać też że woła już o spawacza bo widać pęknięcia... Mam nadzieję że się trochę poprawili z jakością.

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 15 Sty 2018 22:38
przez Seba350
Dawno mnie tu nie było, ale z tego co czytam to trochę śmiać się chce ... Z tego auta największą radość to miał sprzedawca - jeszcze takiej prowizji pewnie nie miał :)

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 16 Sty 2018 09:36
przez Piotr mc 85
Co masz na myśli? Można w takiej konfiguracji zamówić gdzieś taniej?
Pewna firma kupiła w 2007 nówkę MP2 4144 8x8, wywrot 3W meiller w dużym komisie w Berlinie 60 tys. zł taniej niż u krajowego dealera, ale im podpasował bo raczej wyboru jak u dealera nie masz.

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 16 Sty 2018 10:40
przez Seba350
Nie chodzi mi o cenę, bo pewnie była adekwatna do zamówienia, ale mam wrażenie, że kupujący nie wie czego chce i czego potrzebuje, a sprzedawca był uprzejmy i wiedział co najlepsze ... :) Pierwsze, na co też zwróciłeś uwagę - jak można wypuścić auto na wzmocnionym zawieszeniu nie dając odpowiedniego ogumienia do tego ?? To tak jak by mi ktoś sprzedał naczepę wywrotkę 2 osiową na szerokim rozstawie (181cm) i dał gumy 385/65. Drugie (może mam mylne wrażenie, ale od początku trochę śledząć zapytania założyciela wątku) wydaje mi się, że to auto dużo więcej ma jeździć po drogach publicznych - wiesz ile to będzie ważyło puste ?? Trzecie - auto ma jeździć cały czas pełne - też jesteś długo w branży - wyobrażasz to sobie ?? Na łódki w koło komina nie ma opcji na takie coś a co dopiero z 14 tonami ładunku ...

Re: Arocs 8x8

PostWysłany: 16 Sty 2018 10:58
przez PIOTRHAJA
ja jeszcze co do tych opon do 8x8 najlepsze 13