05 Paź 2017 00:00
Marka i model maszyny: Volvo A30D
Rok produkcji: 2003
Witam. Od jakiegoś czasu przy skręcaniu szarpie kierownicą jakby układ był zapowietrzony. Filtr hydrauliki wymieniony, ale to nie pomogło. Gdzie szukać przyczyny?
05 Paź 2017 17:00
Akumulator hydrauliczny, typowe w tych wozidłach.
05 Paź 2017 23:42
bardzo typowe, szczególnie, że tam nie ma akumulatorów hydraulicznych na skręcie.
06 Paź 2017 05:46
To wykreć fotel i podłogę w kabinie a ukarze ci się.
06 Paź 2017 12:17
Nie wiem co Ci się ukarze ale chyba nie akumulator do układu skrętu.Tam jest układ drążków i czujnik pozycji skrętu w wersji z ATC.Drążki te sterują zaworem w rozdzielaczu i może na którymś jest luz.Jak rozkręcisz podłogę to odpal maszynę i sprawdź czy nie ma luzów na "jabłkach" tych drążków jak kręcisz kierownicą.
06 Paź 2017 15:56
Dziwne bo w zeszłym tygodniu u nas wymieniali w a35d akumulator hydrauliczny bo szarpało całym autem podczas skrecania, a miesiąc temu było to samo w a30c.
07 Paź 2017 08:40
To fajnie bo skasowali was widocznie z a coś czego nie ma w tych maszynach:)Jak znajdziesz to dodaj zdjęcie.Chętnie zobaczę gdzie on jest.
07 Paź 2017 13:47
Ok, zrobię napewno.
07 Paź 2017 18:25
Dag
-- 07 Paź 2017 17:25 --
Skoro w wozidłach Volvo Panowie nie ma hydroakumulatora w układzie skrętu , to co w takim razie koryguje nagłe (spadki , wzrosty) ciśnienia , bo chyba nie rozdzielacz? Jeżdże A35D z 2006r i owy hydroakumulator (mechaniczny , sprężynowy) znajduje sie nad prawym siłownikiem skrętu patrząc z pozycji kierowcy. W przyszłym tygodniu znowu go będe demontował (regeneracja nie wyszła pozytywnie) więc dołącze zdjęcia. Na czas regeneracji miałem założony hydroakumulator z A30D z 2007r i wszystko hulało ok! Nie wiem jak jest w A30D z 2003 roku , ale wątpie , że nie ma w nim hydroakumulatora. Napewno nie jest tak widoczny jak np w Volvo A30C , ale jest! Jeżeli sie myle , to z góry przepraszam! Pozdrawiam.
07 Paź 2017 21:27
To o czym piszesz to "damping valve"czyli zawór tłumiący składający się z tłoczków i sprężyn talerzowych.Sam w sobie nie służy do korekcji różnicy ciśnień ale steruje on dwoma zaworami priorytetowymi i szokowymi, które to robią w rozdzielaczu.Jeżeli zawór ten cieknie przez odpowietrznik zainstalowany po środku to nie jest on w stanie utrzymać wymaganego ciśnienia do przestawienia zaworów priorytetowych co prowadzi to ciągłej zmiany kierunku przepływu i szarpanie.
07 Paź 2017 21:48
Czyli może kolega ma uszkodzony ów zawór , skoro on ma za zadanie niwelować drgania na kierownicy , a nie jabłka na drążkach reakcyjnych jak wcześniej pisałeś. W moim wozidle odpowietrznik nie cieknął , ale za to w środku był cały zmielony - sprężyna , blaszki itd. Można by z niego grzechotke dziecku zrobić! Jak z tym robisz to wiesz. Pozdro!
07 Paź 2017 21:56
Dość często zdarza się,że za szarpanie odpowiadają luzy na drążkach i dlatego zanim kolega rozbierze zawór warto sprawdzić to co prostsze i bardziej dostępne.Nie mówię,że to akurat wina luzów ale to łatwiej zweryfikować niż rozbierać od razu cały zawór.
07 Paź 2017 22:03
Masz racje , że najlepiej zacząć od oceny tego co na "górze" , ale myśle że jednak ten zawór będzie padnięty. Może kolega potem napisze co dolegało jego bryce. Nie musimy sie targować , bo raczej nie o to chodzi. Szuka chłopisko porady ,więc trza mu pomóc , żeby mu fura śmigała. Mnie też wkurza jak coś nie chodzi tak jak trzeba. Pozdro!
09 Paź 2017 09:54
Dziękuje Panowie za porady. Luzów na drążkach nie ma więc zostaje do sprawdzenie ta gruszka. Tylko że na tą chwilę wozidło nie może za bardzo stanąć. O efektach napiszę
09 Paź 2017 10:04
W A30C na czas regeneracji da sie zaślepić węże i jeździć , choć troche szarpie rogulą! W A35D którym jeżdże już nie da rady! Pozdro.
09 Paź 2017 17:46
Po co te wykrzykniki
11 Paź 2017 20:45
Zdjęcie amortyzatora skrętu Volvo A35D
-- 11 Paź 2017 19:45 --
Zdjęcie amortyzatora układu skrętu Volvo A35D.
- Załączniki
-
-
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.