Strona 2 z 3

Re: atleon

PostWysłany: 31 Sty 2018 17:11
przez zyleta210
Zmieniłem strategie ) jestem w trakcie kursu na C W związku z czym szukam większego auta
juto jadę obejrzeć
https://www.otomoto.pl/oferta/man-8-153 ... xtor=SEC-8

co bardziej doświadczeni koledzy myślą o tym aucie o tym Aucie ? na co szczególnie zwrócić uwagę ?

Re: atleon

PostWysłany: 31 Sty 2018 21:04
przez dzierzan
A do czego konkretnie Ci auto potrzebne :?:

Trochę jeździłem nieco nowszym staromanem 12-155, ale silnik ma chyba ten sam :?: Ogólnie auto całkiem w porządku, brakowało mi trochę momentu i skrzynia mogłaby być lepiej zestopniowana, ale tamto auto było 12t DMC, więc tutaj powinno być lepiej. Możesz też popatrzeć na Mercedesy tej wielkości, bardzo udane auta.

Re: atleon

PostWysłany: 31 Sty 2018 22:44
przez zyleta210
auto potrzebuje do brukarstwa, czyli wszystko co z tym związane ziemia spod koparki, dowieźć kostkę jak braknie, przewieźć materiał między budowami itp

Re: atleon

PostWysłany: 31 Sty 2018 23:50
przez dawidg2
Małe kółka ma te 17,5. Jeździłem z kierowcą Mercedesikiem 914 albo 917, taki mały jak ten manik, koła były 19,5, to na piaskowni tylko po płytach a i na posesjach na trawnikach było trzeba też uważać.

Re: atleon

PostWysłany: 01 Lut 2018 08:48
przez dzierzan
No to rzeczywiście szukałbym czegoś na większych kołach, znajomy ma właśnie Mercedesa 1214 chyba, ale raczej nie narzeka. Bardzo go chwali, że jest dobrze wyważony i dość daleko można wjechać, oczywiście w granicach rozsądku :wink:

Re: atleon

PostWysłany: 01 Lut 2018 11:49
przez Luka
Na pewno trzeba uważać, bo łatwiej siąść niż na 22,5.
Niestety, bądź stety, tendencja jest taka, że samochody do 12t mają koła 17,5, 16t - 19,5, a dopiero od 18t w górę mają 22,5.

Mam 12t samochód na 17,5 i to jeszcze z hdsem za kabiną. Na pewno łatwiej siąść niż 22,5,ale samochód ma inne zalety - niższa masa, większą zwrotność, bardziej kompaktowe wymiary, więc wjeżdża w ciasne miejsca. Po prostu korzystanie z takiego auta wymaga lepszej organizacji pracy. Jak sypie kruszywo w koryto, to zaczynam od bramy, rozgarniają w głąb podwórka, czasem jeszcze zagęszczarką przejadą, wjeżdżam na kruszywo i sypie znowu do tyłu. Nie wjeżdżam korytem do końca, tam wysypuje i wyjeżdżam z powrotem.
W przypadku w/w samochodu można pomyśleć nad zmianą przednich opon na 235 albo 245, będą szersze i nie będzie się samochód tak zapadał.

Re: atleon

PostWysłany: 01 Lut 2018 19:29
przez zyleta210
byłem obejrzeć dziś tego mana. Jest jakieś zwarcie na stacyjce tzn stacyjka nie za każdym razem łapie i nie chce zgasić , poza tym po odpaleniu zapala się kontrolka oleju i nie gaśnie. Jeździłem nim z 10 minut po placu no i niby po czasie zgasła. Ciśnienie oleju wg wskaźnika z deski rozdzielczej po odpaleniu 5 bar po paru minutach nieco spadło ale nie zeszło niżej nią 2,5. Po dodaniu gazu ciśnienie rosło do 5 i od razu zapalała się kontrolka oleju. czujnik oleju, olej niby wymieniane. poza tym auto w fajnym stanie najlepsze z tych co do tej pory oglądałem. Sam nie wiem co myśleć czy w aucie zapowiada sie jakaś poważniejsza awaria czy to tylko jakiś elektryczny problem. co radzicie?

Re: atleon

PostWysłany: 01 Lut 2018 22:50
przez TOYA
może czujnik walnięty najprościej wykręcić czujnik i wkręcić zegary wtedy masz czarno na białym, ogólnie many dobre auta i tanie w eksploatacji, dożo części używanych jak i nowych w przystępnych cenach

Re: atleon

PostWysłany: 01 Lut 2018 22:59
przez zyleta210
zegary - monometr? a jakie powinno być ciśnienie?

Re: atleon

PostWysłany: 02 Lut 2018 19:41
przez TOYA
manometr wkręcasz zamiast czujnika oleju ,jak wskazuje poniżej 1 bara na rozgrzanym silniku to już silnik słaby

Re: atleon

PostWysłany: 02 Lut 2018 20:37
przez zyleta210
byłem dzisiaj obejrzeć go jeszcze raz auto sprawdzone monometrem, na zimnym 6bar na rozgrzanym ( do jakiś 70stopni więcej się nie udało na placu) 2 bary lekko gaz i skacze do 5 , wiec chyba jest ok

Re: atleon

PostWysłany: 02 Lut 2018 20:41
przez zeppelin zm 15
Czyli jest dobrze tak jak ma być. Widocznie coś z tym prądem jest nie tak. Czyli manometr pokazuje podobnie jak zegar w kabinie.

Re: atleon

PostWysłany: 02 Lut 2018 20:51
przez zyleta210
zegar nieco zawyża, aczkolwiek kontrolka oleju jak sie paliła tak sie pali, coś jest z elektryką , zresztą od samej stacyjki zaczynając. ale problem myślę że do ogarnięcia.

Re: atleon

PostWysłany: 02 Lut 2018 20:54
przez zeppelin zm 15
To nie są skomplikowane samochody. Dobry elektryk powinien ci to bez problemu zrobić no i masz argument do targowania :mrgreen:

Re: atleon

PostWysłany: 24 Mar 2018 22:06
przez zyleta210
Man kupiony już jakiś czas na siebie zarabia, puki co zakup uważam za udany.

Re: atleon

PostWysłany: 24 Mar 2018 22:09
przez zeppelin zm 15
No i super :ok: fajny materiał do kruszenia :mrgreen:

Re: atleon

PostWysłany: 24 Mar 2018 22:13
przez Luka
Fajny zestawik. Jak w "terenie" sobie radzi?

Re: atleon

PostWysłany: 24 Mar 2018 22:56
przez dawidg2
Kółka 17tki chyba więc jak to w terenie. Po w miarę twardym idzie.

Re: atleon

PostWysłany: 24 Mar 2018 22:57
przez zyleta210
jedzie dopóki się nie zakopie, a tak poważnie jest blokada więc w miarę sobie radzi , aczkolwiek przednie koła mogły by być szersze.

Re: atleon

PostWysłany: 25 Mar 2018 00:23
przez Luka
No ja też mam auto na 17,5 i jeszcze z hdsem za kabiną, więc generalnie wiem o co chodzi. Pytam po prostu o subiektywne wrażenia :)