Re: Steyr 3 osiowy
Wysłany: 25 Sty 2019 10:59
Nie nabijałbym się tak ze Steyr-a, jak facet mówi, że ładowany na maksa, to może tak:
https://www.youtube.com/watch?v=V1qavJQ-FY0
U mnie na robocie chodziły swego czasu 2 Steyr -y 1491 6x4, bez marudzenia ładowane były po 16-18 ton kruszywa
i ten ładunek nie robił na nich wrażenia (jeździły po drogach lokalnych). Co do samej konstrukcji to jest to mocna
maszyna, tyle że w większości przypadków zamęczona już na budowach. Słyszałem też o pękających ramach zaraz
za kabiną kierowcy (tyczyło się to chyba odmian 6x6).
A 4 ośki, cóż może i 8x8 za sprawnymi blokadami i na dobrych oponach terenowych potrafi wiele, ale nie umywa się
do poczciwej Tatry 815. Na jednej z robót, taka 815 6x6 woziła dla mnie w korycie kruszywo (jazda przód - tył, bez zawracania).
Na 3 razy zabierała 2 patelnie kruszywa (wtedy woziło się jeszcze po 30 ton) i wwoziła w koryto rozsypując na kilka mniejszych kupek. Czego nie rozsypała, rozgarnęła mostami Opony oczywiście typowo szosowe.
https://www.youtube.com/watch?v=V1qavJQ-FY0
U mnie na robocie chodziły swego czasu 2 Steyr -y 1491 6x4, bez marudzenia ładowane były po 16-18 ton kruszywa
i ten ładunek nie robił na nich wrażenia (jeździły po drogach lokalnych). Co do samej konstrukcji to jest to mocna
maszyna, tyle że w większości przypadków zamęczona już na budowach. Słyszałem też o pękających ramach zaraz
za kabiną kierowcy (tyczyło się to chyba odmian 6x6).
A 4 ośki, cóż może i 8x8 za sprawnymi blokadami i na dobrych oponach terenowych potrafi wiele, ale nie umywa się
do poczciwej Tatry 815. Na jednej z robót, taka 815 6x6 woziła dla mnie w korycie kruszywo (jazda przód - tył, bez zawracania).
Na 3 razy zabierała 2 patelnie kruszywa (wtedy woziło się jeszcze po 30 ton) i wwoziła w koryto rozsypując na kilka mniejszych kupek. Czego nie rozsypała, rozgarnęła mostami Opony oczywiście typowo szosowe.