Strona 7 z 8

Re: Steyr 3 osiowy

PostWysłany: 25 Sty 2019 10:59
przez Fifi
Nie nabijałbym się tak ze Steyr-a, jak facet mówi, że ładowany na maksa, to może tak:
https://www.youtube.com/watch?v=V1qavJQ-FY0
U mnie na robocie chodziły swego czasu 2 Steyr -y 1491 6x4, bez marudzenia ładowane były po 16-18 ton kruszywa
i ten ładunek nie robił na nich wrażenia (jeździły po drogach lokalnych). Co do samej konstrukcji to jest to mocna
maszyna, tyle że w większości przypadków zamęczona już na budowach. Słyszałem też o pękających ramach zaraz
za kabiną kierowcy (tyczyło się to chyba odmian 6x6).
A 4 ośki, cóż może i 8x8 za sprawnymi blokadami i na dobrych oponach terenowych potrafi wiele, ale nie umywa się
do poczciwej Tatry 815. Na jednej z robót, taka 815 6x6 woziła dla mnie w korycie kruszywo (jazda przód - tył, bez zawracania).
Na 3 razy zabierała 2 patelnie kruszywa (wtedy woziło się jeszcze po 30 ton) i wwoziła w koryto rozsypując na kilka mniejszych kupek. Czego nie rozsypała, rozgarnęła mostami :faja: Opony oczywiście typowo szosowe.

Re: Steyr 3 osiowy

PostWysłany: 25 Sty 2019 12:36
przez Seba350
Steyer w takim stanie to 3dychy razy 2 ...
Za taki ładunek na drodze publicznej powinni pół steyera zabrać ... Po za tym powodzenia przy kiprowaniu - gałęzie, darnina, ziemia, - nie leci, nie leci i jebut - linki pozrywane tłok po dupie - ale wział półtoraka , klient się cieszy a on do wieczora naprawia klamota.

Re: Steyr 3 osiowy

PostWysłany: 25 Sty 2019 15:16
przez Piotr mc 85
Fifi napisał(a):A 4 ośki, cóż może i 8x8 za sprawnymi blokadami i na dobrych oponach terenowych potrafi wiele, ale nie umywa się
do poczciwej Tatry 815.

Proste pytanie: Dlaczego Tatra nie rządzi na budowach, tylko Mercedes czy Man ? Większa ładowność od 6x6 nie jest wytłumaczeniem bo Tatra też ma w ofercie 8x8 i nie jest droższa od wyżej wymienionych. Coś musi być na rzeczy.
Drugie pytanie ile taki Steyr z filmu tak ładowany posłuży? Mam mniejszy kiper w Mercedesie 6x4, udało mi się załadować 22 tony no i co z tego? Też jechał normalnie, zawieszenie na poduszkach, moim zdaniem bez sensu. Od takich ładunków są właśnie 4-ośki.

Re: Steyr 3 osiowy

PostWysłany: 25 Sty 2019 16:44
przez peckiel
Tatra słabo się prezentuje na pusto. Koła staną \-/ i papa w błocie :mrgreen: Tak było jak jeszcze kiedyś jeźdiłem na wynajmie. Gość jeździł tatrą z 3 stronnym wywrotem. Nie dość że kibitka mała to jeszcze na pusto słabo mu szło. 6x6 Man czy Mercedes zostawał ją w tyle.

Re: Steyr 3 osiowy

PostWysłany: 26 Sty 2019 15:07
przez TRANSKOP81
Peckiel żarty Ci sie trzymają :mrgreen: no chyba że ta tatra nie miała sprawnych napędów

Re: Steyr 3 osiowy

PostWysłany: 26 Sty 2019 16:53
przez MaxTczew
Witam wszystkich serdecznie. Jak ktoś pyta o opinię marki Steyer to mówię jak sprawa wygląda na żywym organizmie.A nie mi to pokazujecie zdjecia nowych lśniących aut za pewnie 500.000 tyś lub lepiej.Jak facet pyta o Steyra to pewnie taki ma budżet i szuka porównania.Ten Steyer zawsze był ładowany na maxa i nigdy nic w zawieszeniu nie poszło.Takie podsmiewanie swiadczy tyllo o braku wiedzy i małym doświadczeniu w branży.Pamiętam jak tacy wyśmiewali a jak przyszła wiosna i błota to dzwonili za autem.Generalnie auto chodziło na swojej robocie wiec nie pamietam ile spalal nikt tego tak dokładnie nie rozliczal.Ale te 80 litrów na 8 h z przerwa na śniadanie jedząc na loko budowie mu starczalo.A. i z takim aucie kazdy mechanik sobie poradzi.Nie ze jakiś komunikat i serwis.Auto dobre na poczatek. Pozdrawiam .

Re: Steyr 3 osiowy

PostWysłany: 26 Sty 2019 21:34
przez Luka
Piotr mc 85 napisał(a):Proste pytanie: Dlaczego Tatra nie rządzi na budowach, tylko Mercedes czy Man ?

Stare Tatry poszły już na złom, nie było wtedy nowych, żeby nimi zastąpić stare egzemplarze. A teraz jak nowe Tatry coś sobą prezentują, to ich miejsce zdążyły zająć wcześniej wspomniane many i mercedesy.
Sprzedaż w Polsce niby jest, z serwisem też by pewnie jakoś sobie poradził. Ale są spokrewnione z dafami,te nie są zbyt popularne pod wywrotkami to i ich sprzedawcom ciężko znaleźć chętnych na Tatrę.
Błędne koło, ale niekoniecznie wskazuje na wyższość mana i mercedesa nad Tatra. Nie do końca rozumiem fenomen dwóch wyżej wymienionych marek, ale może to taka sama sprawa jak parę lat popularność passata B5 - powszechna opinia powielana bez zastanowienia.

Re: Steyr 3 osiowy

PostWysłany: 26 Sty 2019 22:20
przez Seba350
Nie, Passat TDI w transporcie to Scania :wall:

Re: Steyr 3 osiowy

PostWysłany: 26 Sty 2019 22:25
przez zeppelin zm 15
Mam wuja co ma tylko Scanie bo uważa że są najoszczędniejsze w paliwie... Ale Scania chyba jako jedyna nie robi 8x8 tylko max 8x6...

Re: Steyr 3 osiowy

PostWysłany: 26 Sty 2019 23:48
przez TRANSKOP81
No chyba nie tylko scania .volvo daf i renault też nie robi 8x8

Re: Steyr 3 osiowy

PostWysłany: 26 Sty 2019 23:49
przez zeppelin zm 15
Man robi 8x8

Re: Steyr 3 osiowy

PostWysłany: 27 Sty 2019 00:00
przez TRANSKOP81
Czy ja pisalem o manie???

Re: Steyr 3 osiowy

PostWysłany: 27 Sty 2019 00:04
przez zeppelin zm 15
Wiem tylko pisze o tych co wiem kto robi :D

Re: Steyr 3 osiowy

PostWysłany: 27 Sty 2019 00:41
przez TRANSKOP81
Man .mercedes .iveco .tatra .terberg. ginaf. astra. Robi 8x8 pewnie coś jeszcze zapomniałem.

Re: Steyr 3 osiowy

PostWysłany: 27 Sty 2019 10:11
przez arturhhh
ewentualnie taka zabawka

Re: Steyr 3 osiowy

PostWysłany: 27 Sty 2019 18:44
przez peckiel
TRANSKOP81 trochę robie sobie jaja. Tamten gość o którym pisałem opony miał łyse jak kolana a do tego był tak oszczędny żeby chociaż więcej niż 30 litrów dziennie nie spalić bo już mówił że mu się nie opłaca robota :lol:

Ja tylko wiem jedno. Odkąd wymieniliśmy wszystkie auta na 6x6 i 8x8 nie wiem co to ciąganie się linami :faja:

Re: Steyr 3 osiowy

PostWysłany: 27 Sty 2019 20:55
przez Seba350
peckiel napisał(a):TRANSKOP81 trochę robie sobie jaja. Tamten gość o którym pisałem opony miał łyse jak kolana a do tego był tak oszczędny żeby chociaż więcej niż 30 litrów dziennie nie spalić bo już mówił że mu się nie opłaca robota :lol:

Ja tylko wiem jedno. Odkąd wymieniliśmy wszystkie auta na 6x6 i 8x8 nie wiem co to ciąganie się linami :faja:


To tak jak u nas wszystkie ciągniki są z przodami - i choćby miał 3 tygodnie z ruchomą podłogą latać a dwa dni w miesiącu z wanną kruszywa rozwozić - nigdy zwykłego ciągnika. W Polsce się ludzie dziwią ,że ciągniki 4x4 co niektóre grubo mają ponad bańkę nakulane - bo Niemcy w 90% mają podejście do tematu jak ja - a w Polsce takich jak ja jest może 2% przewoźników - jak 4x4 to tylko do tyrania w błocie ... :wall: a tak to premiowka + wielki Bodex z 3 warstwami blach na podłodze a mimo to i tak z dziurami ... :wall:

Re: Steyr 3 osiowy

PostWysłany: 28 Sty 2019 21:56
przez Nowicjusz2018
Panowie a co sadzicie o Kamazie z lat 97 z tylna burta do wozenia ziemi i gruzu tak do 50km od bazy?

Re: Steyr 3 osiowy

PostWysłany: 28 Sty 2019 23:05
przez Pavlo1
Większość użutkowników twierdzi że te stare są dużo lepsze.
Jak będzie sprawny to pojedzie i 1000 km ale wygód to tam nie zaznasz, no chyba że radio do nich zaliczyć.
Do jazdy wkoło komina na początek to dobry wybór(mam na myśli ten przed 90 rokiem).
Tani sprzęt, części tanie, wszystko mozna naprawić własnoręcznie.
Minusy to spore spalanie względem ładowności, ale jak się nie ma co się lubi to wiadomo. Tylko koni ma zdecydowanie za mało.
Widoczność z kabiny na boki i lusterka to kolejna bolączka.
Ale za kompletny most do merca masz już na większą połowę kamaza :D
Zawsze coś zarobi i uciułasz na coś lepszego.
A w wielu pracach mimo 6x4 lepszy od manów i mercedesów itp. Bo jest lekki i nie ryje śladów na pusto.

Re: Steyr 3 osiowy

PostWysłany: 31 Sty 2019 10:26
przez Piotr mc 85
Luka napisał(a):Ale są spokrewnione z dafami,te nie są zbyt popularne pod wywrotkami to i ich sprzedawcom ciężko znaleźć chętnych na Tatrę.

Kabina i silnik z dafa (podobnie jak Ginaf), reszta zawieszenie i napęd jak w starej Tatrze, więc główna idea nie została zachwiana.

MaxTczew napisał(a):Jak ktoś pyta o opinię marki Steyer to mówię jak sprawa wygląda na żywym organizmie.A nie mi to pokazujecie zdjecia nowych lśniących aut za pewnie 500.000 tyś lub lepiej.

Fakt, trochę mnie poniosło nie w temacie, mój błąd. :oops:

Co do tematu, za wiele się nie znajdzie prócz Steyr'a i Tatry, następny próg budżetowy 45-60 kpln.
4x4 tak, ale do budowy dróg już za małe. W sumie dobry trop, ja bym wolał kupić w tym budżecie 4x4 i mniejsze zlecenia brać i znacznie lepiej płatne niż przy budowach dróg - przy mniejszych kosztach ma to sens. Ewentualny minus, że nie będą to długo terminowe zlecenia, no ale coś za coś.
https://www.mascus.pl/6x6/categorypath% ... earch.html
Biorąc pod uwagę pracę przy koparce, 6x4 osobiście bym odpuścił. Ja wiem że większość roku przepracujemy bez problemowo, lata co raz suchsze, ale te kilkanaście / kilkadziesiąt dni w roku gdzie potrzebne jest 6x6 da nam tak w kość, że po sezonie lub trzech będziemy mieli po prostu dość. Lub będziemy trudniejsze zlecanie odmawiać, wybierając nie wymagających warunków na budowie, tyle że na dłuższą metę się nie sprawdzi, bo wzięcie będą mieli Ci z sprzętem który zawsze sobie poradzi.