wibako

Smarowanie krzyżaków przednich półosi

Smarowanie krzyżaków przednich półosi

Postprzez siekla1 » 20 Paź 2010 22:10

Witam.Mam mały problem.Ostatnio wymieniłem krzyżaki na półośkach.przednich.W oryginale były bezobsługowe a ja po konsultacji z gościem sprzedającym krzyżaki dałem ze smarowniczkami.Po montażu okazało się, że do kalamitek nie ma zbytnio dojścia ze smarownicą(kalmitki kątowe 45st).Zadzwoniłem do sprzedawcy z pytaniem jak oni to smarują i okazało się,że nikt nie ma z tym problemów, czyli po nasmarowaniu przed montażem jeżdżą aż padną.Trochę to bez sensu i mam pytanie czy ktoś z kolegów ma taki problem albo wie jak go rozwiązać.Wydaje mi się że trzeba dać kalamitki 90st lub z płaskim łbem.Oglądałem rozwiązanie w CAT 428D i są tam kalamitki w koszykach.
Zastanawiam się czy krzyżaki bezobsługowe mają lepsze uszczelnienia od tych ze smarowaniem?

siekla1
Operator

  • Posty: 453
  • Rejestracja: 23 Lis 2008 18:23
  • Miejscowość: Bytom
  • Pochwały: 5

Reklama

simmet

Postprzez bartifeeli » 21 Paź 2010 16:07

Ja od trzech lat jak posiadam maszynę, tylko tam zaglądam czy jest wszystko ok i po takim czasie zero luzu. Poprzedni wlasciciel pamietam tez mowil, ze nic nie robil przy przednim moscie. Widac tam nie jest potrzebne smarowanie regularne. Co chwila napycha sie w krzyżaki jakaś glina, piasek a one nic - suche i bez luzów. Widac te oryginały bezobslugowe, to cos naprawde solidnego a takie z kalamitką jak na przekaźnikowym uszczelniacze mają bardzo kiepskie ;)
JCB w maszynach, to jak BMW w samochodach :)

bartifeeli
Fachoperator

Maszyna: Nie istnieje

Firma: W chmurach


Postprzez bottler » 30 Paź 2010 23:49

spróbuj podnieść się na przedniej łyżce i obrócić wałem ręką. Jest zamocowany pod delikatnym skosem, więc potrzeba odrobinę gimnastyki. Najlepiej jak masz smarownicę z elastycznym przewodem. Smarowanie tych punktów w przypadku krzyżaków bez kalamitek widocznie jest zbędne, ale skoro masz- to czas od czasu warto i tam upchnąć trochę mazidła. Ja osobiście smaruję te miejsca jak jest ładna pogoda i sucho pod tyłkiem. Pozdrowienia i powodzenia.
CASE 580k '89r,JCB3CX '96r, 3cx'99, 4cx 2008

bottler
Fizol

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 16 Sie 2007 21:11
  • Miejscowość: pomorze

Postprzez bartifeeli » 31 Paź 2010 11:47

bottler , ale tutaj chodzi o krzyżaki przy kołach a nie na ataku ;)

Na ataku krzyżaki chyba zawsze mają kalamitki.
JCB w maszynach, to jak BMW w samochodach :)

bartifeeli
Fachoperator

Maszyna: Nie istnieje

Firma: W chmurach


Postprzez bottler » 31 Paź 2010 19:46

dobra, kolego, nie doczytałem do końca i nasmarowałem nie na temat. Faktycznie masz rację- dostęp do krzyżaków o które Ci chodzi jest fatalny nawet przy skrajnie skręconych kołach. Mam nadzieję, że nie narozrabiałem moim poprzednim postem. Niestety nie pomogę, bo u mnie nie ma kalamitek więc i o sposobie smarowania mam okrojoną wiedzę. :woot:
CASE 580k '89r,JCB3CX '96r, 3cx'99, 4cx 2008

bottler
Fizol

  • Posty: 31
  • Rejestracja: 16 Sie 2007 21:11
  • Miejscowość: pomorze

Postprzez bartifeeli » 01 Lis 2010 11:31

bottler napisał(a):Mam nadzieję, że nie narozrabiałem moim poprzednim postem.

spoko, warto o wszystkim pogadać a to nie było całkiem nie na temat ;)
Ostatnio edytowany przez bartifeeli, 01 Lis 2010 16:49, edytowano w sumie 1 raz
JCB w maszynach, to jak BMW w samochodach :)

bartifeeli
Fachoperator

Maszyna: Nie istnieje

Firma: W chmurach


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 17 gości

cron

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej