wibako

brak mocy

brak mocy

Postprzez Tomek_ » 15 Cze 2007 22:35

Drodzy kopacze od pewnego czasu kopaczka ma zaniki mocy. Myslałem poczatkowo ze sie to dzieje gdy sie rozgrzeje bo tak przewwarznie jest ale ostatnio pracowała przy zapychaniu ziemi pol dnia i chodziła jak zyleta a pozniej jej odbiło i lipa :cry:
Dokładnie to wszystko jest ok ale nie wchodzi na wysokie obroty. Gdy rozpycham ziemie na 1 biegu 4x4 to obroty dochodza tylko do 1500-1700 i dlatego ten brak mocy. Nawet jak czasami wracam z budowy i jest minimalna gorka to obroty spadaja do 1800. Gdy znow droga rowna to powolutku zwiekszaja sie. Czego to moze byc wina??

[ Dodano: Pią Cze 15, 2007 10:35 pm ]
oczywiscie 4cx

Tomek_
Operator

  • Posty: 289
  • Rejestracja: 01 Sty 2007 21:46
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Pochwały: 1

Maszyna: JCB4CX
CAT432d


Reklama

simmet

Postprzez agil » 15 Cze 2007 23:12

Zmiennik momentu obrotowego moze byc uszkodzony, ale ja bym szukal raczej najpierw przy przyziemnych sprawach filtr powietrza nie jest zabrudzony na amen ??
Ostatnio edytowany przez agil, 17 Cze 2007 20:16, edytowano w sumie 1 raz

Awatar użytkownika
agil
Fachoperator

  • Posty: 698
  • Rejestracja: 08 Maj 2006 19:51
  • Miejscowość: Pszczyna

Postprzez Tomek_ » 15 Cze 2007 23:17

2 tyg. temu wymieniałem wszystkie filtry i oleje. Ale czy przy uszkodzonym zmienniku silnik nie powinien mieć normalnych obrotów.



Admin
Nie przeklinamy na forum!
Ostatnio edytowany przez Tomek_, 06 Lip 2007 19:24, edytowano w sumie 1 raz

Tomek_
Operator

  • Posty: 289
  • Rejestracja: 01 Sty 2007 21:46
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Pochwały: 1

Maszyna: JCB4CX
CAT432d


Postprzez Nazar » 16 Cze 2007 19:08

Bardzo mi się podoba, jak mod twierdzi, że coś jest "rozjebane" tudzież "zjebane" - takie ładne słowa i wszystko jasne :lol:

Szkoda, że nie da się inaczej....

A teraz odnośnie zmiennika momentu. Najprostszym sposobem na stwierdzenie, czy zmiennik jest uszkodzony - ups - przepraszam - rozjebany- jest przeprowadzenie pewnego testu. Odpalamy maszynkę, ustalamy obroty na jakieś 2200. Zaciągamy hamulec postojowy, wciskamy pedał hamulca i wrzucamy jazdę do przodu. Obroty wtedy spadają. Jeśli spadną do pewnego przedziału wszystko jest OK. Jeśli nie - można podejrzewać, że cuś tam się ........... rozjebało ;P. Niestety nie umiem określić wartości w jakich powinny się znajdować obroty w czasie testu. Ale myślę, że znajdzie się pomocna dusza :)

Pozdrawiam

Nazar
Młodszy operator

  • Posty: 183
  • Rejestracja: 08 Wrz 2006 14:50
  • Miejscowość: Mazowsze
  • Pochwały: 3

Postprzez Grześ » 17 Cze 2007 08:34

Moim zdaniem usterka jest w silniku . Sprawdź ustawienie zaworów sprawdź wtryski w następnej kolejności ciśnienie na cylindrach a na końcu pompę wtryskową . Może jeszcze pompka zasilająca . Czasem może być pierduła np przytkane paliwo . Ja ostatnio się wystraszyłem że zepsuła się zębatka lub listwa od obrotu a okazało się że jeden z wężyków się zatkał . No normalnie " fizjologom się to nie śniło "

Grześ
Fachoperator

  • Posty: 599
  • Rejestracja: 09 Lip 2006 19:25
  • Miejscowość: Kraków
  • Pochwały: 9

Maszyna: Jcb3cx


Postprzez Tomek_ » 17 Cze 2007 13:17

Nazar napisał(a):Bardzo mi się podoba, jak mod twierdzi, że coś jest "rozjebane" tudzież "zjebane" - takie ładne słowa i wszystko jasne :lol:

Szkoda, że nie da się inaczej....

A teraz odnośnie zmiennika momentu. Najprostszym sposobem na stwierdzenie, czy zmiennik jest uszkodzony - ups - przepraszam - rozjebany- jest przeprowadzenie pewnego testu. Odpalamy maszynkę, ustalamy obroty na jakieś 2200. Zaciągamy hamulec postojowy, wciskamy pedał hamulca i wrzucamy jazdę do przodu. Obroty wtedy spadają. Jeśli spadną do pewnego przedziału wszystko jest OK. Jeśli nie - można podejrzewać, że cuś tam się ........... rozjebało ;P. Niestety nie umiem określić wartości w jakich powinny się znajdować obroty w czasie testu. Ale myślę, że znajdzie się pomocna dusza :)

Pozdrawiam



zaciagajac hamulec postojowy nie mamy zadnej jazdy

[ Dodano: Nie Cze 17, 2007 1:21 pm ]
moim zdaniem tez cos jest z silnikiem. Podejrzewałem ze moze turbo ale turbo chodzi albo nie a nie tak jak mu sie zachce (tak mi sie wydaje)

Tomek_
Operator

  • Posty: 289
  • Rejestracja: 01 Sty 2007 21:46
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Pochwały: 1

Maszyna: JCB4CX
CAT432d


Postprzez Grześ » 17 Cze 2007 15:25

Tomek a jak słabnie to wtedy nie kopci czarnym dymem ?

Grześ
Fachoperator

  • Posty: 599
  • Rejestracja: 09 Lip 2006 19:25
  • Miejscowość: Kraków
  • Pochwały: 9

Maszyna: Jcb3cx


Postprzez Nazar » 17 Cze 2007 18:23

Tomek - cieszę się, że udało Ci się to wychwycić :lol: - masz zupełną rację - po zaciągnięciu hamulca nie mamy jazdy. Jest jednak spadek obrotów i istotna jest wartość o ile one spadają - właśnie dzięki temu możemy wstępnie sprawdzić, czy nie szwankuje układ transmisyjny - czyli m.in. zmiennik momentu.

Nazar
Młodszy operator

  • Posty: 183
  • Rejestracja: 08 Wrz 2006 14:50
  • Miejscowość: Mazowsze
  • Pochwały: 3

Postprzez Tomek_ » 17 Cze 2007 19:17

NAZAR nie ma zadnego spadku gdyz jest to tak jak bys nie właczył biegu dopuki jest zaciagniety reczny elektrycznie jest rozłanczana jazda wiec nie wiem co Cie tak rozbawiło


Grzes nie zwrociłem uwagi na to ale z "komina"gdy ja rozpalam wylatuja płatki sadzy gdyz jest ich troche na sciankach

Tomek_
Operator

  • Posty: 289
  • Rejestracja: 01 Sty 2007 21:46
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Pochwały: 1

Maszyna: JCB4CX
CAT432d


Postprzez agil » 17 Cze 2007 20:17

Nazar napisał(a):Bardzo mi się podoba, jak mod twierdzi, że coś jest "rozjebane" tudzież "zjebane" - takie ładne słowa i wszystko jasne :lol:

Szkoda, że nie da się inaczej....

A teraz odnośnie zmiennika momentu. Najprostszym sposobem na stwierdzenie, czy zmiennik jest uszkodzony - ups - przepraszam - rozjebany- jest przeprowadzenie pewnego testu. Odpalamy maszynkę, ustalamy obroty na jakieś 2200. Zaciągamy hamulec postojowy, wciskamy pedał hamulca i wrzucamy jazdę do przodu. Obroty wtedy spadają. Jeśli spadną do pewnego przedziału wszystko jest OK. Jeśli nie - można podejrzewać, że cuś tam się ........... rozjebało ;P. Niestety nie umiem określić wartości w jakich powinny się znajdować obroty w czasie testu. Ale myślę, że znajdzie się pomocna dusza :)

Pozdrawiam



No coz jakos tak wyszlo aczkolwiek prosilbym o pisanie po polsku bez laciny juz to usuwam.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
agil
Fachoperator

  • Posty: 698
  • Rejestracja: 08 Maj 2006 19:51
  • Miejscowość: Pszczyna

Postprzez Nazar » 17 Cze 2007 20:42

Tomek - każdego bawi coś innego - apropos zaciągania hamulca - powiedziałem o zasadzie. Jeśli postojowy rozłącza jazdę elektrycznie - test można przeprowadzić tylko na normalnym hamulcu.

Z resztą chciałem tylko pomóc, a nie przekomarzać się - dla mnie temat zamknięty.

Bez odbioru

Nazar
Młodszy operator

  • Posty: 183
  • Rejestracja: 08 Wrz 2006 14:50
  • Miejscowość: Mazowsze
  • Pochwały: 3

Postprzez Tomek_ » 18 Cze 2007 07:21

Dzis przeprowadziłem test i na 4 i 3 biegu spada do 1900 obr a na 2 i 1 nie mozna utrzymac na hamulcu jedzie do przodu.

Tomek_
Operator

  • Posty: 289
  • Rejestracja: 01 Sty 2007 21:46
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Pochwały: 1

Maszyna: JCB4CX
CAT432d


Postprzez antextrans » 18 Cze 2007 08:02

Moim zdaniem jest to uklad zasilajacy pompy wtryskowej, wg mnie na bank, prawdopodobnie wymieniajac filtry wymieniles filtr paliwa na jakas podrube a one maja tendencje do rozwarstwiania sie a w pozniejszym czasie zatykania ukladu zasilajacego.
Rada jest taka : musisz jechac ta koparka do diesel serwis-u oni przeczyszcza ci takie sitko w pompie bez wyciagania jej z silnika, cena naprawy nie powinna przekoczyc 200 zl.
Pozdrawiam.
P.S. A co do sprawdzania zmiennika i skrzyni warto podjechac koparka od pryzme i kierowac sie dwoma zasadami:
na 1 biegu wszystkie kola naprzemiennie buksuja
na 4 biegu obroty silnika maleja srednia o 1/4
Ale jezeli stalo Ci sie to w przeciagu dnia to wg mnie na 100% jest to uklad zasilajacy pompy wtryskowej.

antextrans
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 19 Kwi 2007 19:42
  • Miejscowość: Leszno

Postprzez Tomek_ » 18 Cze 2007 10:27

filtry wymieniłem na oryginalne a przed wymiana tez tak było.

Tomek_
Operator

  • Posty: 289
  • Rejestracja: 01 Sty 2007 21:46
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Pochwały: 1

Maszyna: JCB4CX
CAT432d


Postprzez antextrans » 18 Cze 2007 11:31

To co masz zapchane to nie jest filtr latwo dostepny, musisz rozebrac popme wtryskowa zeby sie do niego dostac.
Sprawdz to, a pozniej szukaj dalej.

antextrans
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 19 Kwi 2007 19:42
  • Miejscowość: Leszno

Postprzez Jarewa » 18 Cze 2007 18:24

Miałem podobnie w 3CX u mnie okazało sie ze popka paliwa elektryczna sie zawieszała i mniej paliwa pmpowała..Dolałem do ropy uszlachetniacz i na rozpuszczenie parafiny narazie pomogło...

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2802
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Postprzez Tomek_ » 18 Cze 2007 20:53

ten filterek jest wewnatrz w papie? rozbierania papy to raczej sie nie podejme.

Tomek_
Operator

  • Posty: 289
  • Rejestracja: 01 Sty 2007 21:46
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Pochwały: 1

Maszyna: JCB4CX
CAT432d


Postprzez antextrans » 19 Cze 2007 07:11

Tomek_ napisał(a):ten filterek jest wewnatrz w papie? rozbierania papy to raczej sie nie podejme.


Od tego sa diesel serwisy.

antextrans
Fizol

  • Posty: 43
  • Rejestracja: 19 Kwi 2007 19:42
  • Miejscowość: Leszno

Postprzez Cashpear » 22 Cze 2007 23:33

Tomek_ napisał(a):ten filterek jest wewnatrz w papie? rozbierania papy to raczej sie nie podejme.


Filterek o jakim mowa jest w pompie wtryskowej pod dużą nakrętką.
Jest to filterek siatkowy i nie musisz dawać pompy do serwisu żeby się tam dostać.
Szukaj w okolicy elektrozaworu gaszenia silnika, przy króćcu dolotowym do pompy. To dziadostwo potrafi się tak skutecznie zapchać że jest odczuwany spadek mocy.

W razie pytań proszę o telefon.

Pozdrawiam
Tanie i oryginalne części do JCB
505 453 969

Cashpear
Pomocnik operatora

  • Posty: 75
  • Rejestracja: 21 Wrz 2006 12:25
  • Miejscowość: Bydgoszcz

Postprzez Tomek_ » 15 Lip 2007 14:58

filterek wyczysciłem było troche syfu ale nic to nie pomogło :cry: . Ostatnio tez zauwazyłem ze jak jade na 4 biegu 1800 obr lapie dosc szybko a pozniej chwila unormowania jak wcisne sprzegło (elektrycznie) wejdzie na 2500 obr puszczam sprzegło i juz ma obr 2200. Ma jakis problem przekroczyc te 1800. Czasami trzeba czynnosc powtorzyc ze 2-3 razy

Tomek_
Operator

  • Posty: 289
  • Rejestracja: 01 Sty 2007 21:46
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Pochwały: 1

Maszyna: JCB4CX
CAT432d


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej