Strona 1 z 1

wibracje maszyny i prędkość jazdy

PostWysłany: 11 Lis 2010 18:07
przez ralfik
mam pytanko .
maszyna 3cx na 20" kołach z przodu. Podczas jazdy po asfalcie w niektórych zakresach prędkości maszyna wpada w wibracje. trzęsło mocno na przepracowanych GoodYearach , teraz założyłem 2 nowe Micheliny i jest trochę lepiej ale całkiem nie ustąpiło.nie ma znaczenia na którym biegu czy na luzie. Nie mam porównania z inna maszyną więc nie wiem czy to normalne. Przy rozpędzaniu maszyny są takie 2 zakresy prędkości gdzie czuć to ewidentnie. Trzęsie kierownicą i czuć na podłodze.
I napiszcie z jaką prędkością obrotową jeździcie po asfalcie na prostych odcinkach. Zauważyłem że między 2000 a 2200 wibracje są mniejsze ale wydaje mi się że to trochę za wysokie obroty do jazdy.
z góry Dzięki za odpowiedzi.

PostWysłany: 12 Lis 2010 08:55
przez su_ski
normalne zachowanie opon na asfalcie... jak byś wsiadł do jeepa z oponami z kostką z tyłu to samo jest uczucie przy zwalnianiu lub wolnej jeździe. A przy większej prędkości znika problem. Maszyny to nie demony prędkości wiec będziesz to czół szybciej... Radzę jeździć wolniej mniej paliwa idzie niż na maxa na obrotach

PostWysłany: 12 Lis 2010 14:15
przez nobekstar2
Moim zdaniem to nie jest normalne zachowanie.Wiadomo ze maszyna to nie luksusowa limuzyna i zawsze trochę trzęsie.:)Nie masz czasami luzu na wale napędowym albo w mechanizmie różnicowym w przednim moscie? Miałem taki przypadek i z wałem i z mostem.

PostWysłany: 12 Lis 2010 22:49
przez ralfik
sprawdzałem luzy, krzyżaki ale tam jest o.k. Na podniesionych kołach nie trzęsie, natomiast podczas jazdy tak, najbardziej przy podjazdach pod góre.

PostWysłany: 13 Lis 2010 16:32
przez nobekstar2
Sprawdź miejsce gdzie wal napedowy sie skraca i wydluza jesli tam bedzie luz to maszyna bedzie wibrowala podczas jazdy.Wiesz o co mi chodzi? Posledz temat wyzej moze ktos inny cos dopowie bo sprawa jest podobna.

PostWysłany: 13 Lis 2010 20:56
przez Jarewa
A nie dzwoni wałek jak oszalały?

PostWysłany: 13 Lis 2010 21:42
przez siekla1
Sprawdź czy wały napędowe są poskładane w osi i czy nie ma luzu na kompensacji tzn. na wieloklinie wału.

PostWysłany: 03 Sty 2011 11:51
przez WałyNapędoweCRY
Cześć,

Pracuję w firmie specjalizującą się w wałach napędowych jeśli dalej masz ten problem to odpisz bo ostatni post od osoby mówił byś sprawdził luz na wieloklinie wału napędowego i jaka jest to maszyna Koparka...

PostWysłany: 03 Sty 2011 13:17
przez filipo
normalne zachowanie zważając na jakość wykonania nawierzchni asfaltowej mam to samo w mojej maszynie (też koła 20 cali ponad 7000 mth)