wibako

Przycisk w podłodze - do czego służy

Przycisk w podłodze - do czego służy

Postprzez Maro3CX » 16 Lis 2010 23:52

Witam. Od niedługiego czasu jestem operatorem 4cx super z 2002r, i jest w tej maszynce kilka nieznanych mi funkcji. Jedną z nich jest przycisk w podłodze przy hamulcu (pod lewą nogą) - do czego on służy ? a może ktoś z was wie coś więcej o skrzyni autoshift?
Ostatnio edytowany przez Maro3CX, 17 Lis 2010 16:51, edytowano w sumie 1 raz

Maro3CX
Fizol

  • Posty: 49
  • Rejestracja: 03 Cze 2009 19:39
  • Miejscowość: Ciechanów

Reklama

simmet

Postprzez mechanior » 17 Lis 2010 00:45

blokada mechanizmu różnicowego tylnego mostu...
a co cię konkretnie interesuje w tej skrzyni autoshift ? a nie powershift ?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez Gilbert » 17 Lis 2010 08:36

mechanior napisał(a):blokada mechanizmu różnicowego tylnego mostu...
a co cię konkretnie interesuje w tej skrzyni autoshift ? a nie powershift ?


Mechanior, a czy to nie jest aby reduktor biegów.Mam to u siebie i w skrzyniach typu autoshift służy do redukcji biegów przy jeździe w trybie "automat" o jeden w dół np gdy zajdzie nagła potrzeba.Ponowne wciśnięcie powoduje powrót do poprzedniego biegu.

Gilbert
Pomocnik operatora

  • Posty: 83
  • Rejestracja: 12 Gru 2008 20:14
  • Miejscowość: Małopolska

Postprzez Maro3CX » 17 Lis 2010 09:49

Kolego co do tej skrzyni to autoshift , chodzi mi o olej czy taki sam co do powershift no i może cos wiecie jak się sprawuje w pracy i czy należy ona do udanych skrzyń ?

Maro3CX
Fizol

  • Posty: 49
  • Rejestracja: 03 Cze 2009 19:39
  • Miejscowość: Ciechanów

Postprzez mechanior » 17 Lis 2010 10:13

a bardzo możliwe Gilbert , nie bardzo znam "autoshift" JCB...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez Jarewa » 17 Lis 2010 21:01

JCB nigdy raczej nie stosowało blokady mechanizmu róznicowego. Dla tego są dwa pedały chamulca nożnego oddzielnie na koło.

autoshift i powershift to te same skrzynie różnią sie tylko ecu (no i może czujniki więcej). Więc i olej będzie taki sam. I awaryjność taka sama.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2807
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Postprzez mechanior » 17 Lis 2010 21:44

Jarewa napisał(a):JCB nigdy raczej nie stosowało blokady mechanizmu róznicowego. Dla tego są dwa pedały chamulca nożnego oddzielnie na koło.


chyba żartujesz, co ma piernik do wiatraka ? to właśnie blokada mechanizmu różnicowego działa dokładnie odwrotnie niż dzielony hamulec, chodzi o to że obydwa koła mają ciągnąć jednocześnie i równo, co pomaga wydostać się z "gówna"...
99% koparko-ładowarek ma podwójny obwód hamulca L/P, i nie ma to związku z istnieniem lub nie blokady mechanizmu różnicowego, nawiasem mówiąc również 99% maszyn kołowych ma blokadę (blokady) mostów...
jeśli nie ma blokady mechanicznej nożnej to albo jest hydrauliczna albo automatyczna cierna zwana Limited Slip (ograniczony poślizg)
zasugerowałem się CATem ale na pewno taki sam system ma Komatsu, Fermec i chyba NH

nie znam się na JCB ale jakaś blokada tylnego mostu musi być...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez Jarewa » 17 Lis 2010 22:14

Podwójny obwód hamulca L/P też bardzo pomaga wyjechać z tak zwanego "gówna" o ile ktoś kumaty jak i przy skręcie mocnym.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2807
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Postprzez mechanior » 17 Lis 2010 23:15

no przy skręcie na pewno, po to właśnie jest dzielony hamulec,w celu poprawienia manewrowości... no nie ma się co przegadywać, ale o tym że JCB nie ma blokady mechanicznej to mało że nie wiedziałem ale bym się nawet nie spodziewał
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez ivi3 » 18 Lis 2010 00:52

mechanior ma racje,raczej jest to blokada mechanizmu roznicowego,smigam tez czasem terexem i ma dokladnie ta blokade o ktorej mowi mechanior,przycisk w podlodze kolo hamulca,naprawde jest to dobry "bajer".Dzielony hamulec tez dobry bajer ale blokada jest swietna.Brakuje mi tego czasem w JCB.

Awatar użytkownika
ivi3
Fizol

  • Posty: 22
  • Rejestracja: 20 Lis 2008 23:17
  • Miejscowość: Śląsk

Postprzez Gilbert » 18 Lis 2010 08:37

ivi3 napisał(a):mechanior ma racje,raczej jest to blokada mechanizmu roznicowego,smigam tez czasem terexem i ma dokladnie ta blokade o ktorej mowi mechanior,przycisk w podlodze kolo hamulca,naprawde jest to dobry "bajer".Dzielony hamulec tez dobry bajer ale blokada jest swietna.Brakuje mi tego czasem w JCB.


Ivi3 przeczytaj uważnie posta od początku,mówimy cały czas o JCB? ,a te nie posiadają blokady dyfra. Przynajmniej te od lat 90. Opcja blokady dyferencjału tak popularna u wielu producentów,o których mówił Mechanior, jakoś nie znalazła uznania u Angoli,choć w starszych maszynach próbowali mechanicznej blokady mostu ale się z tego wycofali.

Gilbert
Pomocnik operatora

  • Posty: 83
  • Rejestracja: 12 Gru 2008 20:14
  • Miejscowość: Małopolska

Postprzez ivi3 » 18 Lis 2010 16:00

Ale ja doskonale rozumiem o co chlopakom chodzi,dlatego napisalem , ze brakuje mi tego w JCB.A tylko o tym wspomnialem dlatego ze przeczytalem tu ze moze to jakis reduktor biegow,cos o dzielonych hamullcach :) itd. Tak czy owak ta blokada to dobry pomocnik w ciezkim terenie :).

Awatar użytkownika
ivi3
Fizol

  • Posty: 22
  • Rejestracja: 20 Lis 2008 23:17
  • Miejscowość: Śląsk

Postprzez rafik » 18 Lis 2010 19:19

pracowalem na takiej maszynie , i to jest wspomniany juz reduktor biegow , ale dzial tylko na przelozeniach od 1 do 3 , na automacie juz nie dziala , po nacisnieciu zrzuca bieg o jeden nizej , a po odcisnieciu (badz ponownym nacisnieciu , dokladnie juz nie pamietam ) wrzuca bieg jak na skrzyni :mrgreen:
Gdzie diabeł nie może , tam wozidło pośle ;)

rafik
Operator

  • Posty: 479
  • Rejestracja: 09 Lut 2007 18:58
  • Miejscowość: ostrołęka

Maszyna: ATLAS 1404


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 25 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej