wibako

4cx 6 biegów

4cx 6 biegów

Postprzez lukaszscc » 11 Gru 2010 16:09

Witam!
Jaka jest predkosc maksymalna jcb z 6 stopniową przekladnia skrzyni biegow ? Zalezy mi na jezdzie z płogiem z predokscia 40km/h, a I jeszcze jedno pytanie, czy mozną przerobic zeby torquelock wlączac klawiszem ? Bo zalacza sie tylko na pelnym gazie do tego musi poczuć niewielka górke.

lukaszscc
Fizol

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 05 Sie 2009 12:44
  • Miejscowość: Olsztyn

Reklama

simmet

Postprzez Gilbert » 11 Gru 2010 21:01

Dokładnie taka sama jak na skrzyni 4 biegowej,czyli teoretycznie max 41km/h. Pamiętaj jednak, że maksymalne prędkości zależne są też od rodzaju i rozmiaru ogumienia.

Gilbert
Pomocnik operatora

  • Posty: 83
  • Rejestracja: 12 Gru 2008 20:14
  • Miejscowość: Małopolska

Postprzez lukaszscc » 12 Gru 2010 11:43

to po co te 6 biegów jak predkosc taka sama ?

lukaszscc
Fizol

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 05 Sie 2009 12:44
  • Miejscowość: Olsztyn

Postprzez dawidg2 » 12 Gru 2010 12:26

A może poto by jechać oszczędniej czyli na mniejszych obrotach silnika. W JCB teleskopowych nośnikach jest tak 4 biegowa skrz 35km/h, a 6 biegowa z torquelock'iem ma 40km/h. Więc róźnicy też chyba nie ma.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Re: 4cx 6 biegów

Postprzez lordkubus » 12 Gru 2010 13:09

lukaszscc napisał(a):Witam!
Jaka jest predkosc maksymalna jcb z 6 stopniową przekladnia skrzyni biegow ? Zalezy mi na jezdzie z płogiem z predokscia 40km/h, a I jeszcze jedno pytanie, czy mozną przerobic zeby torquelock wlączac klawiszem ? Bo zalacza sie tylko na pelnym gazie do tego musi poczuć niewielka górke.

kolego torqulock nie wlancza sie na pelnym gazie tzn zalaczy sie ale operujac dobrze gazem normalnie przy 2tys sie zalącza a pod górkę ciężej sie załącza bo musi być jak najmniejszy poślizg na zmienniku

Awatar użytkownika
lordkubus
Fachoperator

  • Posty: 691
  • Rejestracja: 12 Paź 2007 19:43
  • Miejscowość: Wrocław
  • Pochwały: 5

Postprzez lukaszscc » 12 Gru 2010 16:10

u mnie sie zalącza tylko na 4 i na pelnych obrotach i do tego musi poczuć lekka droge z górki.

lukaszscc
Fizol

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 05 Sie 2009 12:44
  • Miejscowość: Olsztyn

Postprzez lordkubus » 12 Gru 2010 17:21

to cos dziwnie u mnie pod górke ciezej załączyć najlepiej na równym rozpedzasz sie do 2tys leciutko odpuszczasz gaz zeby wyrownac predkosc jazdy do obrotow silnika i zalacza sie torqulock w dtr tez tak opisuja.
Próbowałem zalaczyc przy odsniezaniu i ciezka sprawa bo jest obciazenie

Awatar użytkownika
lordkubus
Fachoperator

  • Posty: 691
  • Rejestracja: 12 Paź 2007 19:43
  • Miejscowość: Wrocław
  • Pochwały: 5

Postprzez Jarewa » 12 Gru 2010 20:21

To jest norma a torquelock jest do oszczednych przejazdów czyli dla operatórów z głową.

3CX 4biegowa powershift z załonczonym torquelock vmax 48km/h tak jest u mnie na równym terenie.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2807
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Postprzez lukaszscc » 12 Gru 2010 22:13

no własnie, to jak mam go wlączyc podczas spychania sniegu plugiem ? Dobrze by bylo przerobic zeby torquelock byl wlączany klawiszem, ale czy jest taka mozliwosc?

lukaszscc
Fizol

  • Posty: 28
  • Rejestracja: 05 Sie 2009 12:44
  • Miejscowość: Olsztyn

Postprzez Jarewa » 12 Gru 2010 22:19

Pewnie że jest taka możliwośc i proste jak budowa cepa.

Ale czy wyobrażasz sobie co chwile wymieniać zmienik momentu? z powodu rozwalenia go tym? a nawet coś więcej?

To tak jakby wrzucić bieg w aucie bez sprzegła obroty musza sie wyrównać inaczej po ptakach :!:

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2807
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Postprzez lordkubus » 13 Gru 2010 13:35

Musisz opanowac do perfekcji zalanczanie go. Jak masz plug to mozesz robic tak rozpedzasz sie zapinasz torqulock po zapieciu zwalniasz i opuszczasz plug heh

Awatar użytkownika
lordkubus
Fachoperator

  • Posty: 691
  • Rejestracja: 12 Paź 2007 19:43
  • Miejscowość: Wrocław
  • Pochwały: 5

Postprzez scuaz » 29 Gru 2010 21:32

może ma ktoś fote ile wchodzi kostek do skrzyni biegów , bo ja niby mam torqulocka i kontrolka ładnie załancza się przy około 2tyś ale nie czuć zmian w jeździe i według mnie jest nie załączone bo jak raptownie puszcze gaz z 2.5tyś to wskazówka spada na 2tyś a prędkoś się maszyny nie zdąży zmienić

scuaz
Operator

  • Posty: 373
  • Rejestracja: 07 Lut 2010 11:21
  • Miejscowość: chełm
  • Pochwały: 4

Postprzez slodki01 » 02 Sty 2011 22:17

Panowie ,odpowiednie sterowanie gazem i tourgelock wlacza sie kiedy chcemy.u mnie na sie wlacza juz na prostej drodze nie wspominajac juz o jakiejs drodze z gorki:)

slodki01
Pomocnik operatora

  • Posty: 66
  • Rejestracja: 29 Gru 2010 22:34

Maszyna: JCB 3CX ,JCB HYDRADIG 110W

Firma: FIRMA


Postprzez slav83 » 04 Sty 2011 18:57

lordkubus napisał(a):Musisz opanowac do perfekcji zalanczanie go. Jak masz plug to mozesz robic tak rozpedzasz sie zapinasz torqulock po zapieciu zwalniasz i opuszczasz plug heh

niestety ale tourgelock nie zdaje egzaminu w odśnieżaniu, no może na super równych asfaltach. przy predkości 30 km /h( ok.1500 ob moment wyłaczania tq) po chwili zaczyna tak bujać że raz sie odśnieża raz nie ;-). Wogole to dużo lepiej ciagnikiem sie odśnieża byle żeby wage miał odpowiednia, a koparki to za wolne , jak przychodza zaspy to jada strasznie powoli (3,2bieg) a ciagnikiem takim 120 -150 km, to zrobi 2 razy tyle co kop. ład bo tak nie buja i przełożenia bezpośrednie a nie przez zmiennik momentu.

slav83
Pomocnik operatora

  • Posty: 83
  • Rejestracja: 02 Wrz 2007 14:20
  • Miejscowość: byd

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 24 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej