wibako

jcb 3cx 95r, nagle przestała jechać

jcb 3cx 95r, nagle przestała jechać

Postprzez kaliber1 » 26 Gru 2010 18:17

Witam to mój pierwszy post z racji iż dopiero zaczynam przygodę z koparko-ładowarkami.
ostatnio jak ładowałem samochód przednią łyżka gdy chciałem odjechać od auta jcb przestała reagować na jazdę.
od dłuższego czasu pali sie kontrolka od ciśnienia oleju jazdy po wymianie czujnika dalej to samo. ale jcb jeździła możne trochę wolno ale dawała rady. wiem ze czeka mnie wymiana pompy i pewno tarczek też ale co się mogło stać ze nagle nie jedzie do przodu ani do tylu nawet gdy koła w górze.
gdy pierwszy raz przestała jechać nie dało się jej zgasić dopiero jak wyciągnąłem przekaźnik od jazdy 1 u góry od lewej wtedy koparka zgasła po włożeniu załadowałem auto jeszcze 2 razy i znowu to samo. poruszałem przekaźnikami i ruszyłem w stronę domu. po 1 minucie jazdy przestała jechać udało się mi ja jeszcze uruchomić parę razy po 10 s po czym odholowałem do domu. w domu napsikałem kontaktu (taki specjalny płyn żeby lepszy styk był) do gniazd przekaźników i wymieniłem wszystkie przekaźniki od jazdy. niestety nie pomogło. dzisiaj chciałem wjechać do garażu żeby jutro naprawiać ale nawet nie chciała drgnąć.
mierzyłem napięcie na cewkach od kierunku jazdy i gdy włączałem przód czy tył to odpowiednio pojawia się napięcie. przekaźniki wszystkie są dobre i pykają. te co rozłączają jazdę przyciskiem od zmiany biegu czy przy łyżce tez są ok. skrzynia jest manualna ale kierunki jazdy na przełączniku przy kierownicy rok jcb 95.
powiedzcie czy to wina elektryczna czy tej pompy i nie ma ciśnienia ale żeby tak nagle i nawet na poniesionych kolach nawet nie drgnęły?
proszę o pomoc.

kaliber1
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 11 Wrz 2010 14:06
  • Miejscowość: bielsko-biała

Reklama

simmet

Postprzez SOK » 26 Gru 2010 18:39

na skrzyni biegów masz blok z zaworem jazdy z dwiema cewkami.wypnij kostkę z cewki i sprawdź czy jest tam napięcie.jedna cewka jest od jazdy do przodu druga do tyłu.na luzie obydwie nie mają napięcia.jeżeli napięcie jest to sprawdź cewki może są spalone .podejrzewam że jeśli ci siadła pompa od skrzyni to mogło się dostać syfu na suwak od tego właśnie bloku sterującego i jest on zablokowany.ale najpierw sprawdź dobrze elektrykę a jeśli ona jest ok to wymontuj zawór i go rozbierz. jeszcze bym zapomniał :) pod blokiem sterującym jest podstawa z zaworem (śruba na klucz chyba 27) sprawdź czy on może nie jest zablokowany bo on jest odpowiedzialny za ciśnienie oleju i tu może być pies pogrzebany :wink:

SOK
Młodszy operator

  • Posty: 158
  • Rejestracja: 10 Sty 2008 23:08
  • Miejscowość: mazowieckie
  • Pochwały: 1

Postprzez kaliber1 » 26 Gru 2010 20:28

napięcia wporządku jak pisałem. jedynie co mnie dziwiło to to ze jak postukałem po przekaźnikach to chwile jechała obecnie stukanie nie pomaga ruszanie kablami za przekaźnikami też. a nie ma może tam jeszcze jakiegoś jednego elektrozaworu od jazdy np na wałek główny albo cos podobnego?

kaliber1
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 11 Wrz 2010 14:06
  • Miejscowość: bielsko-biała

Postprzez kacper16 » 27 Gru 2010 17:03

rozumiem,że stan oleju masz zacznij-jesli to nie elektryka od zmierzenia ciśniena-ja właśnie teraz robiłem jazde tyle,że w starszej jcb u mnie poszła pompa ,tłok mały,tarczki,i pękła sprężyna-ale moja do tyłu jeszcze jechała

kacper16
Pomocnik operatora

  • Posty: 69
  • Rejestracja: 23 Sty 2010 15:13
  • Miejscowość: Końskie

Maszyna: JCB 3CX

Firma: RAV KOP-BUD


Postprzez kaliber1 » 31 Gru 2010 22:40

skrzynia rozebrana sitko bylo zatkane opiłkami bo sie rozsypalo łożysko. teraz czeka mnie przy okazji wymiana tarczek i pompy bo slabe cisnienie dawała

kaliber1
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 11 Wrz 2010 14:06
  • Miejscowość: bielsko-biała

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 10 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej