Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

GMP-gdze go szukać w 4cx.

05 Sty 2011 11:06

Witam kolegów. może podpowiecie mi jak wymontować pompę wtryskową . a dokładnie gdzie szukać GMP i jak zablokować pompę tą małą śrubką z fasolkową podkładką(4cx 2002 perkins AK) :D

05 Sty 2011 15:31

Żeby zablokować wałek na czas transportu luzujesz tą fasolkę, ma ona kształt 8 z jednej stronyjest większa aby sruba przeszła przez nia co powoduje zablokowanie wałka.Luzujesz-przesuwasz fasolkę-dokręcasz śrubkę.
Żeby sciągnąć pompę trzeba będzie sciągnąć obudowę rozrządu i ją odkręcić jak dobrze pamiętam.GMP masz na cechach na kołach rozrządu, na pompie ustawi Ci to pompiarz. Jak będziesz miał cechy na kołach ustwione, wkładasz pompę, luzujesz fasolkę -to bardzo ważne bo będzie po wałku- odpowietrzasz i do roboty.

05 Sty 2011 22:20

Co do blokowania pompy to sie zgodze.
Jesli chodzi o ustawienie punktu, to:
1) sciagasz pompe wody
2) za pomoca malego lusterka przygladasz sie malym otworom ktore musza sie zgrac na kole od pompy wtryskowej
3) jesli sie zgraja wkladasz np. wiertlo fi 8 i w ten sposob ustawiles punkt.

Pamietaj wpierw ustaw punkt, a pozniej blokuj pompe !
Jak bedziesz montowal pompe to nie zakladaj odrazu pompy wody, bo musisz po odpaleniu ustawic kat wyprzedzenia- opoznienia pompy wtryskowej. Jak ustawisz to wtedy przykrec pompe wody. Raczej nie powinna sie zagrzac do tego momentu.

Powodzonka

07 Sty 2011 01:49

siekla i Janusz macie całkowitą rację, obydwa sposoby są jak najbardziej poprawne pod warunkiem odpowiedniego wyregulowania pompy na stanowisku probierczym, i występowania danego sposobu montażu koła zębatego pompy wtryskowej (w sumie są 3, opisywałem to już kiedyś) w silnikach Perkinsa występują niestety pompy bez tych otworków w zabieraku koła o których napisał Janusz, wtedy trzeba blokować pompę śrubą z podkładką "fasolkową" po rozebraniu rozrządu i zgraniu cech na kołach
niestety czasem potrzebny jest ostateczny "tuning" po złożeniu całości, trzeba czasem zdemontować koło i przesunąć o 1/2 do 1 zęba bo innej możliwości regulacji nie ma....
Wyślij odpowiedź