wibako

GMP-gdze go szukać w 4cx.

GMP-gdze go szukać w 4cx.

Postprzez Maro3CX » 05 Sty 2011 11:06

Witam kolegów. może podpowiecie mi jak wymontować pompę wtryskową . a dokładnie gdzie szukać GMP i jak zablokować pompę tą małą śrubką z fasolkową podkładką(4cx 2002 perkins AK) :D

Maro3CX
Fizol

  • Posty: 49
  • Rejestracja: 03 Cze 2009 19:39
  • Miejscowość: Ciechanów

Reklama

simmet

Postprzez siekla1 » 05 Sty 2011 15:31

Żeby zablokować wałek na czas transportu luzujesz tą fasolkę, ma ona kształt 8 z jednej stronyjest większa aby sruba przeszła przez nia co powoduje zablokowanie wałka.Luzujesz-przesuwasz fasolkę-dokręcasz śrubkę.
Żeby sciągnąć pompę trzeba będzie sciągnąć obudowę rozrządu i ją odkręcić jak dobrze pamiętam.GMP masz na cechach na kołach rozrządu, na pompie ustawi Ci to pompiarz. Jak będziesz miał cechy na kołach ustwione, wkładasz pompę, luzujesz fasolkę -to bardzo ważne bo będzie po wałku- odpowietrzasz i do roboty.

siekla1
Operator

  • Posty: 453
  • Rejestracja: 23 Lis 2008 18:23
  • Miejscowość: Bytom
  • Pochwały: 5

Postprzez Janusz1978 » 05 Sty 2011 22:20

Co do blokowania pompy to sie zgodze.
Jesli chodzi o ustawienie punktu, to:
1) sciagasz pompe wody
2) za pomoca malego lusterka przygladasz sie malym otworom ktore musza sie zgrac na kole od pompy wtryskowej
3) jesli sie zgraja wkladasz np. wiertlo fi 8 i w ten sposob ustawiles punkt.

Pamietaj wpierw ustaw punkt, a pozniej blokuj pompe !
Jak bedziesz montowal pompe to nie zakladaj odrazu pompy wody, bo musisz po odpaleniu ustawic kat wyprzedzenia- opoznienia pompy wtryskowej. Jak ustawisz to wtedy przykrec pompe wody. Raczej nie powinna sie zagrzac do tego momentu.

Powodzonka

Janusz1978
Operator

  • Posty: 331
  • Rejestracja: 23 Sty 2008 00:24
  • Miejscowość: Podkarpacie
  • Pochwały: 1

Postprzez mechanior » 07 Sty 2011 01:49

siekla i Janusz macie całkowitą rację, obydwa sposoby są jak najbardziej poprawne pod warunkiem odpowiedniego wyregulowania pompy na stanowisku probierczym, i występowania danego sposobu montażu koła zębatego pompy wtryskowej (w sumie są 3, opisywałem to już kiedyś) w silnikach Perkinsa występują niestety pompy bez tych otworków w zabieraku koła o których napisał Janusz, wtedy trzeba blokować pompę śrubą z podkładką "fasolkową" po rozebraniu rozrządu i zgraniu cech na kołach
niestety czasem potrzebny jest ostateczny "tuning" po złożeniu całości, trzeba czasem zdemontować koło i przesunąć o 1/2 do 1 zęba bo innej możliwości regulacji nie ma....
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej