wibako

3CX brak mocy podczas jazdy.

3CX brak mocy podczas jazdy.

Postprzez alf750723 » 27 Sty 2011 23:38

Witam. Potrzebuje dobrej rady. 3CX 1999r. Powershift 40. Traci moc pod lekkie wzniesienia i spadają obroty. Nie raz załapie i idzie pięknie 2200 obrotów i jedzie elegancko. Nie kopci,pali na dotyk itd. Prosz o pomoc.
Alf

alf750723
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 22 Sty 2011 03:35
  • Miejscowość: wielkopolskie

Reklama

simmet

Postprzez GEO-TRANS » 28 Sty 2011 01:15

sprawdz wszystkie przewody paliwowe. jesli masz turbine to równiez przewód doprowadzajacy paliwo do swiecy płomieniowej. może byc to skutkiem zapowietrzania sie układu paliwowego ale powodów moze byc naprawde wiele :)

Awatar użytkownika
GEO-TRANS
Młodszy operator

  • Posty: 165
  • Rejestracja: 13 Sty 2010 15:57
  • Miejscowość: Mysłowice

Maszyna: JCB 3CX Contractor


Postprzez alf750723 » 28 Sty 2011 20:42

Ukł.paliwowy sprawdzałem(filtr wymieniłem,odstojnik wyczyszczony,pompka paliwa sprawna i umyta) wszystko oprócz zbiornika. Czy do wyczyszczenia baku musze go wykręcać i jak to najsprawniej zrobić? Prosze o informacje czy to może też być pompa wtryskowa jeżeli pali dobrze, pracuje równo, nie kopci. A może to coś ze zmiennikiem bądź ze skrzynią? Prosze o pomoc i dziękuje.
Ostatnio edytowany przez alf750723, 29 Sty 2011 17:21, edytowano w sumie 1 raz
Alf

alf750723
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 22 Sty 2011 03:35
  • Miejscowość: wielkopolskie

Postprzez Łukaszenkolbn » 29 Sty 2011 00:34

no zbiornik ja czysciłem jeden wyjując go drugi juz na koparce odkreciłem korek spustowy i lałem od góry rope i łapałem ją lejkiem na dole wyczysciło sie prawie wszystko a reki raczej do tych nowszych zbiorników nie włozysz bo króciec od korka jest spawany a nie wkrecany

co do braku mocy kiedy wymieniałeś olej w skrzyni i czy czysciłes smoka w skrzyni bo to chyba najczestsza przyczyna i najmniej kosztowna, jak efekt jest dalej to przyczyny szukaj dalej w zmienniku lub tarczkach
Ostatnio edytowany przez Łukaszenkolbn, 29 Sty 2011 17:23, edytowano w sumie 1 raz

Łukaszenkolbn
Młodszy operator

  • Posty: 159
  • Rejestracja: 15 Lut 2010 00:25
  • Miejscowość: lublin
  • Pochwały: 1

Maszyna: 3cx liebherr312

Firma: spółka bez zadnej odpowiedzialnosci :)sieci wod-kan


Postprzez alf750723 » 29 Sty 2011 01:20

To chłopie pomogłeś, nie wiem jak ci dziękować.
Ostatnio edytowany przez alf750723, 29 Sty 2011 17:24, edytowano w sumie 1 raz
Alf

alf750723
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 22 Sty 2011 03:35
  • Miejscowość: wielkopolskie

Jakie objawy że pompa wtryskowa do regeneracji 3CX 99r.Contr

Postprzez alf750723 » 30 Sty 2011 02:36

Witam. Moja maszyna raz jedzie pięknie(2200 0brotów) przewążnie gdy jest zimna,a po 20 min. (1600-1700) i żółw. Lekka górka i masakra. Przeczytałem forum i wszystko wskazuje na zanieczyszczony bądź nieszczelny ukł. paliwowy. Zrobiłem prawie wszystko nowy filtr,pompka paliwowa ok.,przewody czyste i szczelne. Nie czyściłem tylko jeszcze zbiornika i nie wymieniłem świecy płomieniowej(jest czarna i grzeje). Wskazuje na to że chyba to pompa wtryskowa(lucas, silnik perkins AK). A może wtryski? Prosze o pomoc.
Alf

alf750723
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 22 Sty 2011 03:35
  • Miejscowość: wielkopolskie

Postprzez Janusz1978 » 30 Sty 2011 23:44

Podnies sie na lapach i sprawdz czy nie blokuja sie kola.
ja mialem podobny problem, ktory tkwil w pompce

Janusz1978
Operator

  • Posty: 331
  • Rejestracja: 23 Sty 2008 00:24
  • Miejscowość: Podkarpacie
  • Pochwały: 1

Postprzez GEO-TRANS » 31 Sty 2011 17:17

sprawdz jeszcze raz szczelność wszystkich przewodów paliwowych - paliwo może nie cieknąc ale moze dostawac sie powietrze gdzies. Ja przerabiałem ten temat przez kilka miesiecy i około 20 ludzi rozkładało rece przy tym silniku. Przyczyna była banalnie prosta. Nie dokręcony przewód od świecy płomieniowej. Wymien jeszcze swiece, na koniec wyciagaj pompe i na stół...

Awatar użytkownika
GEO-TRANS
Młodszy operator

  • Posty: 165
  • Rejestracja: 13 Sty 2010 15:57
  • Miejscowość: Mysłowice

Maszyna: JCB 3CX Contractor


Postprzez dyrek » 31 Sty 2011 18:34

dokładnie ten sam problem i z moja maszyna,zastanawjające jest to że gdy jest zimna chodzi bez problemow :?: ,układ paliwowy raczej nie ma na to wplywu
Ostatnio edytowany przez dyrek, 01 Lut 2011 20:05, edytowano w sumie 1 raz

dyrek
Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 31 Sty 2008 20:59
  • Miejscowość: mazowieckie

Postprzez Łukaszenkolbn » 31 Sty 2011 23:19

Dyrek mozeu Ciebie problem tkwi w starym oleju ja miałem ostatnio tak samo jechała ok dopóki sie nie zagrzała potem troche słabiej wymiana oleju w skrzyni załatwiła sprawe i rozwiązała problem (przyznam sie troche przeciągnąłem wymiane oleju w skrzyni ale w zimie mało roboty to pomyslałem ze powymieniam je na wiosne )
Ostatnio edytowany przez Łukaszenkolbn, 01 Lut 2011 20:06, edytowano w sumie 1 raz

Łukaszenkolbn
Młodszy operator

  • Posty: 159
  • Rejestracja: 15 Lut 2010 00:25
  • Miejscowość: lublin
  • Pochwały: 1

Maszyna: 3cx liebherr312

Firma: spółka bez zadnej odpowiedzialnosci :)sieci wod-kan


Postprzez alf750723 » 31 Sty 2011 23:32

Witam. Koła na pewno nie blokują, podnosiłem się na łapach i koła ok. Będe grzebał w ukł. paliwowym ale jak będzie na plusie bo i tak teraz nie ma roboty. Myśle że 50/50 to ukł. paliwowy albo pompa wtryskowa się skończyła. Dziękuje za podpowiedzi i chciałbym powiedzieć że super jest te forum, które bardzo pomaga.
Alf

alf750723
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 22 Sty 2011 03:35
  • Miejscowość: wielkopolskie

Postprzez mechanior » 01 Lut 2011 11:04

już kilka razy na forum koledzy opisywali takie zachowanie maszyn, między innymi kolega GEO-TRANS
w zdecydowanej większości problem tkwił w samej pompie wtryskowej, objawy występujące "czasami" to przeważnie usterka samej pompy jeśli natomiast problem istnieje stale, nie ustępując to trzeba szukać raczej w instalacji zasilania paliwem, należy jeszcze dodać że niektóre usterki jak np uszkodzenie świecy płomieniowej dają najwyraźniejsze objawy tylko w określonych warunkach czyli np pod dużym obciążeniem silnika (kiedy wzrasta ciśnienie turbiny)
w silnikach Perkinsa wtryskiwacze bardzo rzadko ulegają awarii dającej natychmiastowe objawy w pracy silnika, w praktyce nawet "dojechany" wtrysk lejący jak z kranu i otwierający się przy 120 bar (powinien przy 250-300) nie powoduje unieruchomienia a spadek mocy jest często niezauważalny bo następuje stopniowo w miarę zużywania się końcówek

jeśli spadki mocy występują okresowo, tylko na zimnym lub tylko zagrzanym silniku i maszyna w czasie "zasłabnięcia" nie dymi na czarno lub też spaliny mają lekko niebiesko-białe zabarwienie to winić należy pompę wtryskową, zbyt niską dawkę paliwa i/lub nieprawidłowy kąt wyprzedzenia wtrysku, objawy dotyczące samej instalacji zasilania występują przeważnie ciągle, niezależnie od temperatury silnika i nie powinny powodować dymienia (za wyjątkiem zapchanych filtrów powietrza)

w nowych pompach DP200 i DP300 brak wystarczającej ilości paliwa na zasilaniu pompy może powodować dymienie i dziwne zachowania silnika ze względu na automatyczny system regulacji parametrów pompy oparty na ciśnieniu paliwa, ale to temat na inny temat :mrgreen:
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez GEO-TRANS » 01 Lut 2011 12:06

dyrek napisał(a):dokładnie ten sam problem i z mojom maszyna,zastanawjające jest to że gdy jest zimna chodzi bez problemow :?: ,układ paliwowy raczej nie ma na to wplywu


Mylisz się kolego. Nieszczelność układu paliwowego może byc powodem utraty mocy silnika podczas gdy się zaczyna dogrzewac - a na zimnym bedzie chodzic prawidłowo.

Awatar użytkownika
GEO-TRANS
Młodszy operator

  • Posty: 165
  • Rejestracja: 13 Sty 2010 15:57
  • Miejscowość: Mysłowice

Maszyna: JCB 3CX Contractor


Postprzez alf750723 » 01 Lut 2011 13:25

Dziękuje za pomoc (szczególnie mechaniorowi). Gdy się ociepli będę walczył z tym problemem do oporu. Jak się z tym uporam to opisze. Pozdrawiam.
Alf

alf750723
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 22 Sty 2011 03:35
  • Miejscowość: wielkopolskie

Postprzez Mirek » 03 Lut 2011 10:47

Witam,
Kolego alf, jeżeli rozbierałeś zaworek w pompie wtryskowej tam gdzie jest filterek to przypuszczam że to jest prawdopodobna przyczyna, uszkodziłeś uszczelnienie w tym zaworku. Więcej pod poniższym numerem telefonu.
Zaworek - http://th.interia.pl/40,gf84a63f22239073/i891887.jpg nie sugeruj się tym zaznaczeniem bo ono dotyczyło czego innego.
Pozdrawiam

Mirek
Młodszy operator

  • Posty: 137
  • Rejestracja: 04 Paź 2007 08:32
  • Miejscowość: Tuszów

Maszyna: JCB 3CX
KUBOTA KX 36-3
MTZ ETC-165A

Firma: JUMIKO


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 20 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej