Strona 2 z 4

PostWysłany: 23 Lut 2011 08:23
przez yopablo_2007
mivhal napisał(a):sprawny aku i świece żarowe i nie ma żeby maszyna nie zapaliła. W razie problemów kable rozruchowe jeśli nie skutkuje to nie na większą pojemność tylko na 24 V



Plus do plusa ... minus do minusa zwiększa pojemność jak dasz 24v wszystko spalisz instalacje lepiej jest zwiększyć pojemność jak palisz na kable ..

PostWysłany: 23 Lut 2011 11:01
przez mechanior
mivhal napisał(a):sprawny aku i świece żarowe i nie ma żeby maszyna nie zapaliła. W razie problemów kable rozruchowe jeśli nie skutkuje to nie na większą pojemność tylko na 24 V


STARA tak można odpalać albo C60, oszalałeś chyba, zjarasz wszystko co tylko sobie można wyobrazić, alternator, regulator alternatora itd... nie wspomnę o jakiejkolwiek istniejącej w maszynie elektronice... nawet przerywacz kierunkowskazów

kiedyś stosowało się w ciężarówkach instalację 12V z rozrusznikiem na 24V (mniejszy amperaż) wtedy instalowano specjalny stycznik który zmieniał układ akumulatorów z równoległego na szeregowy, miałem coś takiego w swoim starym ARO 243D z silnikiem IVECO
oryginalny rozrusznik miał kłopoty z odpaleniem to poprzedni właściciel zamontował
stycznik rozruchowy ale problem i tak tkwił w silniku...

jeśli normalny silnik Perkinsa czy Deutza, Cumminsa itp nie odpala w naszych warunkach klimatycznych w temperaturze -20 st C to coś jest z nim nie w porządku: akumulator, rozrusznik, ładowanie, wtryski, pompa, układ podgrzewający, kompresja, rozrząd, zwiększony opór hydrauliki na starcie, cokolwiek...

PostWysłany: 23 Lut 2011 13:13
przez robik
Jakieś 10 lat temu a nawet więcej ,gdzie nowe akumulatory były do dupy wraz z ojcem paliłem 3cx w zimie na 24V na tzw (ktudko) .Kable były przerobione ze spawarki wiruwy.Teraz jest to nie do przyjęcia akumulator 2 lub 3 letni kręci . A wtedy nowy sprzedawali już jako złom mógł pokręcić c-360 a nie koparkę .Więc jest to możliwe 24v ,tylko muszą być dwie osoby i nie mogą mieć zgrabiałych łap bo jak nie to będą gasić koparkę.

PostWysłany: 23 Lut 2011 14:18
przez mariuszgtv
No kolego, powiedz mi ile miałeś lat jak paliłeś 3Cx'a z ojcem? A ile masz teraz, pytam po palących w oczy błędach ort.

PostWysłany: 23 Lut 2011 18:27
przez robik
To niech cię palą dalej,jak się nie masz do czego przy....ć .( Mondrala)

[ Dodano: Sro Lut 23, 2011 6:59 pm ]
Dla ciekawskich na isohunt jest plik o nazwie jcb-04.2009-s5-i46.7z . Są tam ogólne dtrki wszystkiego sprzętu jcb jaki kiedykolwiek powstał oraz soft do diagnostyki. Może się komuś przyda.

PostWysłany: 23 Lut 2011 21:59
przez mariuszgtv
Sorry że tak na ciebie najechałem, ale to naprawdę zaniża poziom forum, i wiesz o tym że jak doradzisz komuś palenie na v24 i ktoś kupi taki akumulator to może sobie maszynę sfajczyć. Mi w mini-kop odłączyły się kable prądowe ze stacyjki i dotknęły masy to w kabinie było siwo, dodam że był zamontowany stand. v12 i to w średnim stanie. I dzięki za podrzucenie namiarów na ten pliczek.

PostWysłany: 23 Lut 2011 22:22
przez mechanior
moduł kontroli pisowni w Firefoxie istnieje... dramat... jak u mojego 11-to letniego syna... tylko że jemu mogę kazać jeszcze zrobić po 2 dyktanda wieczorem...

ile razy trzeba pisać że NIE WOLNO PODPINAĆ 24V do instalacji 12V
absolutnie, bezdyskusyjnie i bez żadnych ALE, to że to robiłeś nie oznacza że jest to dobre
tak samo jak nie wolno wtykać w kolektor ssący płonących szmat i stosować eteru w przypadku działających podgrzewaczy powietrza, świec żarowych, płomieniowych itp...

PostWysłany: 23 Lut 2011 22:35
przez mariuszgtv
mechanior, muszę się przyznać że korzystam z modułu ale w Google Chrome. A co do "kopciucha" moja c 360 na kopciucha zawsze odpala :mrgreen: , ale nie w 3cx bo to silnik z innej epoki. W 3cx możecie przetopić kabelek i po zawodach, a w sześćdziesiątce jest yyy... 2 kable do rozrusznika. Kiedyś na allegro widziałem właśnie 3cx po pożarze instalacji elektrycznej, właśnie z powodu podpięcia takiegoż zasilania v24.

PostWysłany: 23 Lut 2011 22:41
przez dawidg2
Kiedyś też odpalaliśmy wózek widłowy na 24V ale tam to instalacja taka jak w tej sześćdziesiątce popularnej. Ja osobiście jak coś nie odpala to albo na kable od drugiego sprzętu albo podłączam duży prostownik z rozruchem. Względnie opalarka i dmuchanie w kolektor i/lub ogrzanie pompy paliwowej

PostWysłany: 23 Lut 2011 22:49
przez mariuszgtv
dawidg2, no nareszcie jakiś post z sensem (ciebie mechanior pomijam bo ty zawsze piszesz z sensem :mrgreen: ), ale ta opalarka to raczej nie polecam, ale to i tak "mniejsze zło" niż v24.

PostWysłany: 23 Lut 2011 23:06
przez dawidg2
Opalarka dobra bo jak "mleko" w pompie się zrobi to warto podgrzać wtedy jest lepszy zapłon, bo żeby diesla uruchomić to musi być dobre sprężanie i odpowiednia temp do zapłonu ON. Zapomniałem że do extreme warunków mogę użyć nagrzewnicy nadmuchowej na OO to mi cały sprzęt rozgrzeje lub mniejsze elektryczne tzw "falerki".

Z ładowarką nie mam problemów, ostatnio nową świecę płomieniową założyłem i pali choć nocą jest -17, tylko że stoi w magazynie nieogrzewanym pracuje też codziennie minimum po godzinie nawet w niedzielę czasem, więc to też inaczej.

Jestem na kupnie nowej ładowarki teleskopowej i jak nie będą dużo chcieli to karzę zamontować grzałkę w blok.

PostWysłany: 24 Lut 2011 00:23
przez Łukaszenkolbn
silnik perkinsa w 3 cx tez na kopciucha odpala testowałęm juz w 2 swoich koparkach tylko dobrego kopciucha trzeba umiec zrobic zeby sie zadnych syfów nie dostało metoda sprawdzona bo samostart plus płomieniówka i jest niezłe bum w dolocie :d raz uzyłem samostartu i to był chyba ostatni raz

PostWysłany: 24 Lut 2011 00:52
przez mechanior
wystarczy ZDJĄĆ KABEL Z PŁOMIENIÓWKI a przede wszystkim jej NIE UŻYWAĆ podczas podawania eteru !!

Re: Sposoby na Odpalanie Zimą JCB 3CX

PostWysłany: 02 Lut 2012 16:06
przez SpAx
Cześćkoledzy,
mam pytanie, posiadam JCB 3CX Contactor z 2000r.
Przeczytałem posty i wspominacie o świecach żarowych czy też czasami o płomieniowej?
Niby gdzie ona jest?
I jak ją uruchomić?
a tak pozatym co powiecie o tym?

http://allegro.pl/podgrzewacz-silnika-g ... 80118.html

i czy będzie to pasować do mojej maszyny? i gdzie sie to montuje?

pozdr

SpAx

Sposoby na Odpalanie Zimą JCB 3CX

PostWysłany: 02 Lut 2012 17:20
przez Jooras
na aukcji jest napisane "Typ silnika: 444" a Ty masz silnik perkinsa więc pasować raczej nie będzie

Sposoby na Odpalanie Zimą JCB 3CX

PostWysłany: 02 Lut 2012 21:22
przez kangoor
wstyd sie przyznac do tego ale dziala :P

wystarczy odkrecic filtr powietrza i zagrzac wlot palnikiem gazowym (butla wychodzi taniej niz karton samostartu na dluzsze mrozy)

lepsze od swiec i "kopcia" :P

Sposoby na Odpalanie Zimą JCB 3CX

PostWysłany: 02 Lut 2012 22:31
przez mechanior
zwłaszcza jak wlot jest z tworzywa a przewody gumowe :wall:
potem już tylko wystarczy zadzwonić do serwisu po nowe elementy
zastanów się zanim coś napiszesz :crazy:

Sposoby na Odpalanie Zimą JCB 3CX

PostWysłany: 03 Lut 2012 11:39
przez kangoor
akurat wlot (oslona filtra) jest metalowa :P

Sposoby na Odpalanie Zimą JCB 3CX

PostWysłany: 03 Lut 2012 19:12
przez mechanior
w twojej starej może ale na pewno nie w nowych a te teksty czytają wszyscy posiadacze popełniając potem głupie błędy
więc należało by uściślić przynajmniej ROCZNIK lub napisać: JEŚLI OBUDOWA I PRZEWODY SĄ METALOWE TO...

Sposoby na Odpalanie Zimą JCB 3CX

PostWysłany: 03 Lut 2012 21:03
przez 1megan
Moje JCB pali bez zarzutów. Jak jest -20 stopni na początek kręce chwile aby olej rozprowadził się po silniku po czym minimalnie psikam samostartem w filtr i pali bez problemu. Ale przy takich temperaturach nie warto pracować, szkoda maszyny.