wibako

Problem z odpaleniem po przestoju.

Problem z odpaleniem po przestoju.

Postprzez Maro3CX » 01 Lut 2011 19:23

Witam kolegów. Od jakiegoś czasu walcze z układem paliwowym i powoli opadają mi ręce .Problem zaczął się po wyczyszczeniu układu ( wymiana filtra i czyszczenie odstojnika z wszyskimi sitkami). Po czyszczeniu okazało się że z pompy wtrskowej wycieka paliwo ( tym małym otworkiem wkorpusie) . Wymontowałem pompę wraz z wtryskami i oddałem ją do pompiaża na uszczelnienie i sprawdzenie. W tej chwili wszystko już złożone zapłon koparka zapaliła i wmire chodżi tylko jak postoi przez noc ma problem z odpaleniem. Musi pokręcić ( kilkanaście razy ) dopiero odpala, wygląda to tak jakby z układu schodziło paliwo . Moje pytanie to czy możliwe jest żeby paliwo schodziło przez pompkę paliwową?

Maro3CX
Fizol

  • Posty: 49
  • Rejestracja: 03 Cze 2009 19:39
  • Miejscowość: Ciechanów

Reklama

simmet

Postprzez lukaszzbro » 01 Lut 2011 19:59

Według mnie, jest możliwe bo zbiornik jest niżej jak pompka, wystarczy że mała pompka nie trzyma i paliwo wraca. A próbowałeś pompować tą małą przed odpaleniem? powinno pomóc.

lukaszzbro
Operator

  • Posty: 495
  • Rejestracja: 02 Lut 2007 20:00
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 10

Maszyna: CAT 428C, Kubota kx 41-3V, kx 019-4, Hanix H15B plus-2.

Firma: .


Postprzez GEO-TRANS » 01 Lut 2011 22:44

Pompka ręczna nie ma prawa cofnąc paliwa do baku. Jedyna mozliwosc powrotu paliwa do baku to przelew z obudowy filtra

Awatar użytkownika
GEO-TRANS
Młodszy operator

  • Posty: 165
  • Rejestracja: 13 Sty 2010 15:57
  • Miejscowość: Mysłowice

Maszyna: JCB 3CX Contractor


Postprzez siekla1 » 02 Lut 2011 02:07

Pompka jak jest uszkodzona luż zużyta może cofnąć paliwo.Można zastosować zaworek zwrotny.Spróbuj tak jak kolega wcześniej wspomniał podpompować ją rano przed odpaleniem pompką ręczną i zobaczysz czy będzie różnica w odpaleniu.Na Twoim miejscu szukałbym raczej przyczyny nieszczelności na przewodach, które były odkręcane w związku z wyciąganiem pompy.Jakiś niedokręcony przewód albo uszczelka.Weź osobę do pomocy, która będzie pompowała pompką a Ty sprawdź czy gdzieś słychać lub widać nieszczelność.

siekla1
Operator

  • Posty: 453
  • Rejestracja: 23 Lis 2008 18:23
  • Miejscowość: Bytom
  • Pochwały: 5

Postprzez slav83 » 04 Lut 2011 22:56

Koledzy jak miałem uszkodzoną pompkę paliwową to odpalała od strzała tylko po kilku sekundach pracy silnika obroty zaczynały skakać , czasami gasła , czasami przeżarła powietrze.
W przypadku kolegi maro3cx to ja bym szukał najpierw winy w ustawieniu zapłonu,

slav83
Pomocnik operatora

  • Posty: 83
  • Rejestracja: 02 Wrz 2007 14:20
  • Miejscowość: byd

Postprzez mechanior » 04 Lut 2011 23:40

slav83 napisał(a):W przypadku kolegi maro3cx to ja bym szukał najpierw winy w ustawieniu zapłonu,


to ciekawa teoria ale całkiem niedorzeczna, ustawienie zapłonu a właściwie kąta wyprzedzenia wtrysku wpływa na pracę silnika od razu a nie po kilku chwilach pracy
źle ustawiony kąt może całkiem unieruchomić silnik a nie spowodować jego zgaśnięcie po czasie

przyczyną może być pompka paliwowa albo źle złożona pompa wtryskowa lub uszkodzenie wewnętrznej pompy transferowej

spróbowałbym zasilenia pompy z zewnętrznego zbiornika np z tzw "kroplówki" (kto nie wie jak niech wpisze w wyszukiwanie na forum)
jeśli pomoże to trzeba kopać w układzie paliwowym, pooglądaj dokładnie wszystkie połączenia bo opis wskazuje na rozszczelnienie, być może podczas montażu pompy został uszkodzony jakiś przewód, uszczelnienie czy złącze...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20873
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez slav83 » 05 Lut 2011 00:01

mechanior napisał(a):
slav83 napisał(a):W przypadku kolegi maro3cx to ja bym szukał najpierw winy w ustawieniu zapłonu,


to ciekawa teoria ale całkiem niedorzeczna, ustawienie zapłonu a właściwie kąta wyprzedzenia wtrysku wpływa na pracę silnika od razu a nie po kilku chwilach pracy
źle ustawiony kąt może całkiem unieruchomić silnik a nie spowodować jego zgaśnięcie po czasie

przyczyną może być pompka paliwowa albo źle złożona pompa wtryskowa lub uszkodzenie wewnętrznej pompy transferowej

spróbowałbym zasilenia pompy z zewnętrznego zbiornika np z tzw "kroplówki" (kto nie wie jak niech wpisze w wyszukiwanie na forum)
jeśli pomoże to trzeba kopać w układzie paliwowym, pooglądaj dokładnie wszystkie połączenia bo opis wskazuje na rozszczelnienie, być może podczas montażu pompy został uszkodzony jakiś przewód, uszczelnienie czy złącze...

Kolego ale to nie maszyna maro3cx odpalała i gasła tylko moja , dlategoż stwierdziłem iż to raczej nie pompka zasilająca a problemy układu wtryskowego (ustawienia).

slav83
Pomocnik operatora

  • Posty: 83
  • Rejestracja: 02 Wrz 2007 14:20
  • Miejscowość: byd

Postprzez mechanior » 05 Lut 2011 00:12

Maro3CX napisał(a): W tej chwili wszystko już złożone zapłon koparka zapaliła i wmire chodżi tylko jak postoi przez noc ma problem z odpaleniem. Musi pokręcić ( kilkanaście razy ) dopiero odpala, wygląda to tak jakby z układu schodziło paliwo


masz rację pomyliłem objawy ale utrzymuję to co napisałem z tą różnicą że odpala po długim kręceniu, gdyby był przestawiony kąt to odpaliła by od razu i chodziła nieprawidłowo (dymienie na biało lub niebieskawo, niska moc, metaliczne stuki spalania detonacyjnego) albo w ogóle nie odpaliła

po prostu tak jak kolega MARO napisał: "wygląda to tak jakby z układu schodziło paliwo"
i pewnie tak jest
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20873
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Problem z odpaleniem po przestoju.

Postprzez krzwys » 10 Lut 2012 19:57

Witam podpinam sie do tematu. JCB 4CX 999.r. Po uszczelnieniu pompy u pompiarza nie moge odpalic maszyny. Moje pytania to : czy uszkodzony czujnik zimnego startu (ten na pokrywie rozrzadu wylamana koncowka do przewodu do pompy wtryskowej) moze miec wplyw na odpalenie i czy mozna jakos sprawdzic dzialanie tych czujnikow podpinajac pod aku.? Druga sprawa to wydaje mi sie ze jest za pozny wtrysk tuz przed martwym punktem tloka sprawdzane po wyjeciu wtrysku, dodam ze GMP. Mierzony na miejscu wtrysku nie pokrywa sie z tym otworem w pompie wtryskowej na wybieraku jak to prawdziwie jest, czy pompiarz zle zlozyl czy moja wina i przeskoczyl mi tryb o jeden zabek (tak juz zakladam ze po przestawieniu powinienem miec wieksza regulacje kata wtrysku) brakuje mi tyci natomiast opóźnić moze. Pompa byla ustawiona na kolek na wybieraku i zablokowana podkladka fasolka tak tez przyszla do mnie.

krzwys
Operator

  • Posty: 315
  • Rejestracja: 07 Mar 2007 22:11
  • Miejscowość: biegun zimna

Maszyna: JCB 4CX , JCB FASTRAC ,JS 130


Problem z odpaleniem po przestoju.

Postprzez mechanior » 11 Lut 2012 00:17

czujnik COLD START ułatwia odpalenie ale w sumie powinna zapalić spokojnie bez jego udziału
aby uruchomić funkcję wystarczy zewrzeć konektory podłączone do czujnika

jeśli nie masz pewności co do ustawienia rozrządu to rozbierz, ustaw na cechy i poskładaj ponownie
jeśli dalej coś nie zagra to wina pompy
powtórzę po raz kolejny: wiele zakładów twierdzi że potrafi je naprawiać, a twierdzę że potrafi je naprawiać niewiele...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20873
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Problem z odpaleniem po przestoju.

Postprzez krzwys » 11 Lut 2012 21:28

Po wielu bojach w koncu udalo sie. Musialem przesunac zebatke na walku pompy, teraz mam zapas przyspieszyc i opóźnić zaplon poluzowalem duza nakretke i lekko puknalem oczywiscie zaznaczajac moment wtrysku przed i po przestawieniu, chodzilo o okolo 2 zabki na kole napedu pompy i jest ok. Pali na dotyk, pracuje rowno no i nie leci juz z pompy, zobaczymy jak bedzie po weekendzie. Na ten czas problem zamykam i czekam na czujnik cold start.

krzwys
Operator

  • Posty: 315
  • Rejestracja: 07 Mar 2007 22:11
  • Miejscowość: biegun zimna

Maszyna: JCB 4CX , JCB FASTRAC ,JS 130


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej