wibako

Luzy na obrocie tylnego ramienia 3CX '91

Luzy na obrocie tylnego ramienia 3CX '91

Postprzez ja-rule » 13 Lut 2011 13:17

Witam koledzy operatorzy .
czy któryś z kolegów mógłby mi wysłać rysunek tylnego obrotu w koparce jcb 3cx z 1991 roku ? mam duży luz na listwie czy istnieje możliwość regulacji listwy ?
Ostatnio edytowany przez ja-rule, 14 Lut 2011 00:39, edytowano w sumie 1 raz

Awatar użytkownika
ja-rule
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 01 Lut 2011 15:28
  • Miejscowość: Szczepidło

Reklama

simmet

Postprzez incognito » 13 Lut 2011 13:33

nei istnieje zadna mozliwosc regulacji
przechodzilismy to w firmie i dlatego wiem ze obrot na tej listwie to niewydarzony pomysl - nieudany wynalazek
zeby porzadnie skasowac ten luz to przydalo by sie wymienic listwe, walek, i ta czesc ktora jest trzymana na hydroklapach (nie pamietam jak sie ona nazywa) bo ma ona w sobie wieloklin w ktory wchodzi walek i powstaje na tym luz
zeby delikatnie i bez kosztow poprawic sytuacje mozesz wybic walek, obrócić go o 180 stopni i wbic spowrotem - listwa wtedy bedzie chodzila po zebach ktore do tej pory nie pracowaly ale mysle ze to nie wiele pomoze

[ Dodano: Nie Lut 13, 2011 12:40 pm ]
dodam jeszcze ze ta czesc o ktorej mowilem w oryginale kosztuje kolo 8000zl
my kupilismy zamiennik za cos 2500zl ale okazalo sie to praktycznie wyrzuceniem pieniedzy w bloto bo jest kiepsko wykonany i luz jest dalej
jesli chodzi o walek i listwe to razem wyszlo chyba z 1500zl
Ostatnio edytowany przez incognito, 14 Lut 2011 00:40, edytowano w sumie 1 raz

Awatar użytkownika
incognito
Pomocnik operatora

  • Posty: 52
  • Rejestracja: 23 Gru 2008 23:15
  • Miejscowość: Rzeszow

Maszyna: JCB 3CX


Postprzez krzysiek3cx » 13 Lut 2011 15:00

wlasnie to robilem u siebie, czy ruszajac ramieniem obraca sie glowny sworzen obrotu (widac go od gory)? jesli tak (a napewno tak jest) to masz wyrobiony wielowypust w tzw karetce (koszt jak wczesniej kolega pisze co do jakosci to nie wiem bo nigdy nie kupowalem), mozesz to kupic albo sprobowac naprawic ale nie jest to latwe, listwa i zebatka sie nie wyrabia, sa bardzo dobrej jakosci, poza tym na glownym swozniu obrotu sa tam jeszcze 3 tulejki z brazu, jedna stalowa i jedna zeliwna ta od gory, tulejki moge ci je odsprzedac, jak masz jakies pytania to pisz póki pamietam co i jak
Ostatnio edytowany przez krzysiek3cx 14 Lut 2011 00:42, edytowano w sumie 2 razy

krzysiek3cx
Fizol

  • Posty: 45
  • Rejestracja: 29 Lip 2007 21:21
  • Miejscowość: skawina

Postprzez incognito » 13 Lut 2011 17:46

krzysiek3cx, sworzen i listwa moze i nie wyrabia sie tak szybo bo w koncu jest w kapieli olejowej ale mimo wszystko wieki sluzyc nie bedzie zwlaszcza ze koparka kolegi jest z 91r wiec swoje juz przezyla
co do naprawy to slyszalem ze niema sensu, probowali w moim regionie to zrobic czyli zawozili na WSK tam im to chyba napawali, szlifowali itd ale pozniej ten wieloklin pekal, obrywal sie czy cos takiego i nikt wiecej tego nie robi
swoja droga nie wiedzalem ze to jest "karetka" - czlowiek cale zycie sie uczy ;)

Awatar użytkownika
incognito
Pomocnik operatora

  • Posty: 52
  • Rejestracja: 23 Gru 2008 23:15
  • Miejscowość: Rzeszow

Maszyna: JCB 3CX


Postprzez krzysiek3cx » 13 Lut 2011 19:21

a ja to sam robilem juz 2 razy, w maszynie 85r i teraz 93r zebatka i listwa w jednej i drugiej bardzo ladne a wielowypust w "kingpost "to jeszcze odrobine i by go zerwalo calkiem wiem ze tego nie chca robic ale mnie nie stac na nowe czesci, a zreszta sam nazekasz na ich jakosc
Ostatnio edytowany przez krzysiek3cx, 14 Lut 2011 00:43, edytowano w sumie 1 raz

krzysiek3cx
Fizol

  • Posty: 45
  • Rejestracja: 29 Lip 2007 21:21
  • Miejscowość: skawina

Postprzez incognito » 13 Lut 2011 19:48

ale dajesz to komus do roboty? jak to naprawiaja i ile to kosztuje? napisalem tak bo u nas nikt nie chcial sie tego podjac i trzeba bylo kupic nowe
a o kiepskiej jakosci to napisalem innym na przestroge

Awatar użytkownika
incognito
Pomocnik operatora

  • Posty: 52
  • Rejestracja: 23 Gru 2008 23:15
  • Miejscowość: Rzeszow

Maszyna: JCB 3CX


Luzy na obrocie tylnego ramienia 3CX '91

Postprzez arek.kowal1 » 18 Lis 2011 22:23

Witam Koledzy, mam takie pytanko. Mianowicie dzisiaj wziąłem sie za rozbieranie mechanizmu obrotu w moim 3cx z 90r w celu wymiany tulejek i zatrzymałem sie na etapie wyciagania sworznia obrotu, ruszyl sie jakies 3mm i stoi. Czy ma on jakies dodatkowe zabezpieczenia przed wysunieciem, czy powinien wyjsc przy uzyciu duzego mlotka?

Z gory dzieki za odpowiedz.

arek.kowal1
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 21 Sie 2011 15:23

Maszyna: jcb 3cx


Luzy na obrocie tylnego ramienia 3CX '91

Postprzez motodarek » 18 Lis 2011 23:22

Zluzuj tylne ramię to całkiem możliwe że sam wypadnie (w moim przypadku tak było), nie jest niczym zabezpieczony.
Oczywiście dekiel pod obrotem odkręciłeś ;)

motodarek
Operator

  • Posty: 356
  • Rejestracja: 03 Cze 2007 17:54
  • Miejscowość: EP
  • Pochwały: 4

Maszyna: JCB 3CX

Firma: malutka


Luzy na obrocie tylnego ramienia 3CX '91

Postprzez arek.kowal1 » 19 Lis 2011 00:13

ramie jest już całkowicie zdjęte, dekielek odkręcony, a zębatka sama wypadła, został tylko sworzeń. Zostawiłem go na noc żeby odrdzewiacz troszkę podziałał.

Dzięki Kolego

arek.kowal1
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 21 Sie 2011 15:23

Maszyna: jcb 3cx


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Patryk-dc oraz 9 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej