wibako

jcb3cx problem z obrotami

jcb3cx problem z obrotami

Postprzez konik » 14 Lut 2011 20:27

3cx warjuje obroty raz spadaja raz rosna

konik
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 12 Lut 2011 21:16
  • Miejscowość: slask

Maszyna: jcb3cx


Reklama

simmet

Postprzez incognito » 14 Lut 2011 21:28

obroty tylko faluja czy tez gasnie?

Awatar użytkownika
incognito
Pomocnik operatora

  • Posty: 52
  • Rejestracja: 23 Gru 2008 23:15
  • Miejscowość: Rzeszow

Maszyna: JCB 3CX


Postprzez konik » 14 Lut 2011 21:44

tylko faluja. czasem tez gasnie jak dostanie za duze obciazenie

konik
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 12 Lut 2011 21:16
  • Miejscowość: slask

Maszyna: jcb3cx


Postprzez filipo » 15 Lut 2011 01:46

może być zapowietrzona, bądź brać lewe powietrze podłącz pompę bezpośrednio z jakiejś małej bańki sprawdź objawy, gaśnie normalnie po wyłączeniu stacyjki?
www.materialy-sypkie.pl
Zmechanizowane roboty ziemne, transport drogowy

filipo
Operator

  • Posty: 357
  • Rejestracja: 09 Paź 2008 23:50
  • Miejscowość: okolice Piaseczna
  • Pochwały: 3

Maszyna: 3CXCECO'14 3CXCECO'11 2x KERAX'09 Volvo ew160B, DAF CF85.410

Firma: Roboty Ziemne Filip Olejnik


Postprzez mechanior » 15 Lut 2011 02:31

szukaj na forum tematów związanych z objawami, jest ich co najmniej 5 i to bardzo dokładnie opisanych
filtry paliwa do wymiany, wszystkie połączenia w układzie paliwowym do sprawdzenia, pompka wstępna do sprawdzenia, świeca płomieniowa i jej przewód paliwowy też,
kolega filipo bardzo dobrze napisał: trzeba zapiąć kroplówkę to najszybszy sposób diagnostyki (też opisywany kilkukrotnie na forum)

http://kopaczka.pl/viewtopic.php?t=11368
http://kopaczka.pl/viewtopic.php?t=10833

na koniec sama pompa wtryskowa do sprawdzenia...
powodzenia



btw. nasze województwo nazywa się ŚLĄSKie :mrgreen:
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez konik » 15 Lut 2011 18:27

mechanior, nie bardzo wiem jak zapiac ta kroplowke jestem swiezo po kursie.

[ Dodano: Wto Lut 15, 2011 5:32 pm ]
filipo, witam.nieraz gasnie troche dziwnie tak troche wolniej

konik
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 12 Lut 2011 21:16
  • Miejscowość: slask

Maszyna: jcb3cx


Postprzez mariuszgtv » 15 Lut 2011 20:22

Po prostu odłącz przewód czyli wężyk od filtra paliwa i podepnij np.: jakąś małą bankę lub butelkę po wodzie mineralne,j w której będziesz miał nalaną ropę, ale pamiętaj żeby butelka i ropa była czysta! I powiedz kiedy miałeś ostatnią wymianę filtra paliwowego? Możliwe że gdzieś masz zatkane, więc wymień jeśli jest już stary filtr paliwa, jeśli nic to nie da to pompka nożna i przedmuchaj wąż od filtra od zbiornika, ale przed tym spuść paliwo.
Image
10[v]
100 [v]
500 [x]

mariuszgtv
Młodszy operator

  • Posty: 157
  • Rejestracja: 21 Sty 2011 14:09
  • Miejscowość: Bieszczady

Maszyna: JCB 804

Firma: N/D


Postprzez konik » 15 Lut 2011 20:45

mariuszgtv, filtr byl wymieniony jakis miesiac temu. chodzi o ten przewod ze strzalka wylot na pompce tak

konik
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 12 Lut 2011 21:16
  • Miejscowość: slask

Maszyna: jcb3cx


Postprzez mariuszgtv » 15 Lut 2011 20:52

Nie mam akurat tutaj 3cx'a żeby sprawdzić, ale chodzi o to żebyś przedmuchał układ paliwowy, najlepiej było by wyjąć zbiornik i wtedy. Ale jeśli paliwo dostanie bezpośrednio na pompę pomijając filtr i zbiornik to wtedy wykluczymy zanieczyszczenie ukł.paliwowego. Wina może być jeszcze po stronie pompy i ew. luzy zaworowe czy nie są złe. I powiedz jeszcze czy jest to JCB z silnikiem Perkinsa czy z tym własnej prod.?
Image
10[v]
100 [v]
500 [x]

mariuszgtv
Młodszy operator

  • Posty: 157
  • Rejestracja: 21 Sty 2011 14:09
  • Miejscowość: Bieszczady

Maszyna: JCB 804

Firma: N/D


Postprzez konik » 15 Lut 2011 21:06

mariuszgtv, sprawdze jutro ten silnik o ile uda mi sie to w jakis sposob ustalic, taki jestem obeznany :wall: ,ale jak to mowia kartofle powoli sie gotuja.chcialem wezwac kogos z serwisu,ale prezes stwierdzil ze za drogo.

konik
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 12 Lut 2011 21:16
  • Miejscowość: slask

Maszyna: jcb3cx


Postprzez mechanior » 15 Lut 2011 22:25

TO NIE LUZY ZAWOROWE, nie mieszajcie człowiekowi w głowie, czasem mam wrażenie że wypowiadają się tu ludzie po kilku (nastu) piwach... albo pod wpływem amnezji technicznej... dwa posty z sensem a trzeci BUCH jak z księżyca...

konik napisał(a):mechanior, nie bardzo wiem jak zapiac ta kroplowke jestem swiezo po kursie.

to jest mało ważne że dopiero po kursie, ręce masz? oczy masz?
to wyszukiwarka na forum i szukaj jak to podpiąć

zasil maszynę z tzw "kroplówki" tzn do 2 litrowej butelki np z Coli wlej paliwo i podłącz bezpośrednio do pompy wtryskowej
jeśli pomoże trzeba po kolei jechać dalej w kierunku zbiornika podpinając "kroplówkę" coraz dalej od pompy, element lub przewód za którym wystąpią objawy jest przyczyną
jeśli objawy występują niezależnie od podłączenia "kroplówki" do pompy to przyczyna problemów tkwi w pompie wtryskowej lub w rozrządzie
czy maszyna dymi podczas osłabionej pracy??

miałem ostatnio taki problem z 3CX, po założeniu pompy i 2h pracy przestawił się moment wtrysku wewnątrz pompy... nie wiem jak to możliwe ale tak było... maszyna osłabła i dymiła na biało (jasno niebiesko), po kilku minutach przestała nawet odpalać...
pompa nadawała się do kompletnej regeneracji ale klient postanowił założyć ją do maszyny po ingerencji jakiegoś "speca" który "naprawił" za kilka stówek coś co trzeba było kupić nowe za 4000 pln.... konkurencja czuwa :faja:


radzę przestudiować cały ten temat, link tutaj:

http://kopaczka.pl/viewtopic.php?t=10482

i jeszcze jeden temat:

http://kopaczka.pl/viewtopic.php?t=6625

przeczytaj CAŁE, warto


[ Dodano: Wto Lut 15, 2011 9:31 pm ]
wystarczy że podasz rok produkcji maszyny, od tego się zaczyna, 3CX jest produkowany ponad 20 lat i ulega ciągłym modyfikacjom, maszyna z lat 80 tych jest diametralnie różna od tej z 2009 roku ! numer seryjny maszyny i silnika, to wyjaśnia zazwyczaj wszystkie wątpliwości, co jest napisane na pompie wtryskowej DELPHI-LUCAS, STANADYNE czy może BOSCH...

a prezesowi gratulujemy wyobraźni, niech poczeka aż maszyna całkiem stanie, ciekawe czy to samo stosuje w stosunku do swojego ulubionego VW ?!?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Postprzez mariuszgtv » 16 Lut 2011 14:20

Zgadzam się mechanior, z tymi luzami, byłem wykończony jak to pisałem, ale z tego co mi wiadomo to źle ustawione luzy zaw. wpływają na nierówną pracę silnika, a na tą usterkę może się składać więcej niż jedna przyczyna.
Image
10[v]
100 [v]
500 [x]

mariuszgtv
Młodszy operator

  • Posty: 157
  • Rejestracja: 21 Sty 2011 14:09
  • Miejscowość: Bieszczady

Maszyna: JCB 804

Firma: N/D


Postprzez konik » 16 Lut 2011 19:44

dziekuje wszystkim za odpowiedzi, maszyna nie kopci, dzis tylko podlaczylem przewód do banki z ropa, nie wiem czy dobry ten przy gornym filtrze ze strzalka <- ale tylko tak na 3 minuty bo strasznie szybko pila paliwo, ale chodzila dobrze moze za krótko zeby to stwierdzic ale nie przerywala, grzybek ten u góry przy pracy tylna lyżka tak jak by lekko podnosił sie do góry, jcb z 2007r pompa DELPHI, nie moge zacyknąć o jaki filterek chodzi (ten na końcu przewodu)
Ostatnio edytowany przez konik, 16 Lut 2011 22:02, edytowano w sumie 1 raz

konik
Nowicjusz

  • Posty: 8
  • Rejestracja: 12 Lut 2011 21:16
  • Miejscowość: slask

Maszyna: jcb3cx


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 25 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej