dokładnie tak jak napisał
Pixel ,
Intramex przecież masz VW to powinieneś coś wiedzieć na temat cieknącej turbiny, czyli oleju na połączeniach przewodów ciśnieniowych powietrza...
rozwiązanie z wyprowadzeniem odmy do tłumika jest stosowane w silniku Perkinsa w koparkach kołowych VOLVO
skopiowałem je już do kołówki M312 wywalając odmę z przewodu ssącego przed turbiną
w końcówkę tłumika wspawałem rurkę 20mm pod kątem 45st co powoduje powstanie lekkiego efektu inżektorowego
rurka jest dosyć długa (400-500mm) by uniknąć nagrzewania gumowego przewodu idącego z odolejacza
te silniki posiadają tzw canister czyli odolejacz/filtr oparów, ale nie widzę przeszkód by zastosować takie rozwiązania w otwartej odmie (atmosferycznej)
należy tylko pamiętać o grawitacji, w układzie z odolejaczem olej spływa z powrotem do miski
bez canistra olej pozostanie w przewodzie w jego najniższym punkcie, należy go poprowadzić tak by po zatrzymaniu silnika spływał z powrotem do pokrywy zaworów albo na zewnątrz bo po odpaleniu wydech "wypluje kleksa"...
na budowach w mieście może być problem...
najnowsze silniki maszyn posiadają już wymienne filtry odmy wzorem samochodowych, wkład wymienia się co 1000-2000 mth
btw tzw canister też powinno się wymieniać co ok 5000 mth a kosztuje on ponad 1000 pln (nie wiem dlaczego, nic w nim nie ma oprócz gąbki stalowej i membrany