wibako

Perkins AK odma

Perkins AK odma

Postprzez asbruk » 23 Maj 2011 15:55

Marka i model maszyny: jcb 3cx
Rok produkcji: 2003

Czy ktoś ma podobny problem? w moim silniku czyli perkins AK wylot odmy jest puszczony w dół , i co za tym idzie jak maszyna się rozgrzeje czuć opary oleju, nie ma co prawda wielkich przedmuchów , oleju nie ubywa ciśnienie w cylindrach OK, ale denerwuje mnie ten smród oleju na zewnątrz. To rozwiązanie jest do d..y. Znalazłem pewnego rodzaju rozwiązanie które stosuje Case w ciągnikach rolniczych a mianowicie odma czyli odpowietrzenie klawiatury jest podłączone bezpośrednio do tłumika i z "bani"
myślałem wcześniej o zastosowaniu filtra odmy , następnie podłączeniu do kolektora ssącego co może syfić kolektor ale te rozwiązanie jest chyba najlepsze. Co o tym sądzicie?, biorąc pod uwagę że nie można tego dławic bo wywali olej miarką i czy można to zastosować w tych silnikach?

asbruk
Fizol

  • Posty: 38
  • Rejestracja: 09 Gru 2010 21:44
  • Miejscowość: legnica

Reklama

simmet

Perkins AK odma

Postprzez Pixel » 25 Maj 2011 18:31

A to jak chciałbyś podłączyć ,jakoś za kolektorem, gdzieś krótko przed tłumikiem...?

Pixel
Nowicjusz

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 15 Lut 2011 22:33
  • Miejscowość: Bydgoszcz

Maszyna: Jcb 4cx 2003


Perkins AK odma

Postprzez lukaszzbro » 25 Maj 2011 19:09

Odprowadzenie odmy do tłumika trochę mnie dziwi, zasada odmy jest to łatwe odprowadzanie ciśnienia, czyli najmniejsze ciśnienie w odmie jest wtedy gdy jest odprowadzona do ciśnienia otoczenia czyli na zewnątrz. Po podłączeniu przed tłumik to chyba ciśnienie będzie powstawało w silniku. Przecież gdyby zmierzyć ciśnienie między kolektorem, a tłumikiem to jakieś będzie które jest spowodowane oporem tłumika i turbiny. Teraz jest pytanie jak duże będzie tam ciśnienie, jak małe to za dużej zmiany nie będzie w porównaniu do otoczenia.

lukaszzbro
Operator

  • Posty: 495
  • Rejestracja: 02 Lut 2007 20:00
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 10

Maszyna: CAT 428C, Kubota kx 41-3V, kx 019-4, Hanix H15B plus-2.

Firma: .


Perkins AK odma

Postprzez Pixel » 25 Maj 2011 22:18

Jeżeli by go podłączyć ,gdzieś w dalszej części tłumika , to być może, jest możliwe to że pęd spalin by bardziej zasysał opary z odmy.

Pixel
Nowicjusz

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 15 Lut 2011 22:33
  • Miejscowość: Bydgoszcz

Maszyna: Jcb 4cx 2003


Re: Perkins AK odma

Postprzez Jarewa » 25 Maj 2011 23:06

lukaszzbro napisał(a):Odprowadzenie odmy do tłumika trochę mnie dziwi


I prawidłowo pewnie kolega pomylił z EGR.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2808
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Perkins AK odma

Postprzez Intramex » 26 Maj 2011 09:52

Jesli juz chcesz odme gdziekolwiek podlaczyc to do weza doprowadzajacego powietrze do turbiny. Rozwiazanie stosowane w samochodach.
Intramex Polska - nasza strona
Podwozia gąsienicowe, napędy gąsienic
Części CAT,Komatsu
Zęby, lemiesze, groty, oleje, filtry
tel. 781-314-101

Nasz facebook - lubię to!

Awatar użytkownika
Intramex
Operator

  • Posty: 329
  • Rejestracja: 16 Lis 2009 16:19
  • Miejscowość: gliwice
  • Pochwały: 1

Perkins AK odma

Postprzez Pixel » 26 Maj 2011 18:16

To nie jest najlepszy pomysł z tą turbiną, jak się tam podłączy to zasyfi całe turbo oparami z oleju...

Pixel
Nowicjusz

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 15 Lut 2011 22:33
  • Miejscowość: Bydgoszcz

Maszyna: Jcb 4cx 2003


Perkins AK odma

Postprzez mechanior » 26 Maj 2011 22:42

dokładnie tak jak napisał Pixel , Intramex przecież masz VW to powinieneś coś wiedzieć na temat cieknącej turbiny, czyli oleju na połączeniach przewodów ciśnieniowych powietrza... :faja:
rozwiązanie z wyprowadzeniem odmy do tłumika jest stosowane w silniku Perkinsa w koparkach kołowych VOLVO
skopiowałem je już do kołówki M312 wywalając odmę z przewodu ssącego przed turbiną
w końcówkę tłumika wspawałem rurkę 20mm pod kątem 45st co powoduje powstanie lekkiego efektu inżektorowego
rurka jest dosyć długa (400-500mm) by uniknąć nagrzewania gumowego przewodu idącego z odolejacza
te silniki posiadają tzw canister czyli odolejacz/filtr oparów, ale nie widzę przeszkód by zastosować takie rozwiązania w otwartej odmie (atmosferycznej)
należy tylko pamiętać o grawitacji, w układzie z odolejaczem olej spływa z powrotem do miski
bez canistra olej pozostanie w przewodzie w jego najniższym punkcie, należy go poprowadzić tak by po zatrzymaniu silnika spływał z powrotem do pokrywy zaworów albo na zewnątrz bo po odpaleniu wydech "wypluje kleksa"...
na budowach w mieście może być problem...
najnowsze silniki maszyn posiadają już wymienne filtry odmy wzorem samochodowych, wkład wymienia się co 1000-2000 mth
btw tzw canister też powinno się wymieniać co ok 5000 mth a kosztuje on ponad 1000 pln (nie wiem dlaczego, nic w nim nie ma oprócz gąbki stalowej i membrany
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej