Mechanior chciałbym odnieść sie do kilku podanych przez ciebie informacji, o których możesz nie wiedzieć.
Umieszczam pare informacji ku pokrzepieniu serc użytkowników silnika JCB którzy mogli sie poczuć zdołowani Twoja raczej mocno negatywna opinia na jego temat.
Nie mam zamiaru polemizowac tutaj nad wyższoscia silnika JCB Na d silnikiem Prkins, czy odwrotnie.
1.Apetyt na paliwo-- zuzycie podobne do silników Perkins ( mówie o silnikach z mech układem paliwowym)
2
nie ma również dziadowskiego silnika DIESEL MAX JCB 444 czy jak on tam się nazywa, tylko starą sprawdzoną jednostkę PERKINSA
Wydaje mi sie ze jednostka sprawdziła sie tutaj
http://moto.onet.pl/1538444,1,jcb-ustanowil-nowy-rekord-swiata,artykul.htmlhttp://moto.onet.pl/118571,galeria.htmlCytat z artykułu znalezionego w sieci.
"Spółka Ricardo, największy niepodległy konsultant strategiczny i projektant technologii, zdecydowała się zaprezentować swoje możliwości konstrukcyjne. Pod własną marką JCB, znana z maszyn budowlanych, zbudowała bezkompromisowy bolid, którego jedynym zadaniem jest pokonanie rekordu prędkości w kategorii samochodów z silnikiem wysokoprężnym. W tym celu auto na każdą oś otrzymało po jednym 5-litrowym wysokoprężnym silniku JCB444-LSR, skonstruowanym przez spółkę Ricardo.
Moc każdego z silników wynosi 750 KM, a maksymalny moment obrotowy to 1500 Nm przy 3800 obr./min. Silnik powstał na bazie seryjnej jednostki 4,4 l JCB444-TCA, która maszynom budowlanym dostarcza moc 125 KM i 525 Nm. Sześciokrotny wzrost mocy osiągnięto dzięki zastosowaniu 2-stopniowego doładowania i dzięki modyfikacjom mechanicznym, które umożliwiły obniżenie masy silnika o 75 kg.http://www.youtube.com/watch?v=OXn_56azzlghttp://www.youtube.com/watch?v=YbhcxNjtCD82.
Miska olejowa
- tutaj faktycznie sa przypadki uszkodzeń.
3.
Pompa wtryskowa montowana z tyły silnika
- faktycznie sam zastanawiam sie dlaczego wybrano takie rozwiazanie jeżeli sie doweim podziele się wiedzą.
4.Perkins był sprawdzona jednostką- zgadzam sie natomiast JCB wraz z z Concernem Ricardo postanowiło skontruować swój silnik dlatego jest to zupełnie nowy produkt nie żadne IVECO czy Cummins . Nie wział sie z kosmosu. Wydaję mi sie że jeżeli ktoś z tego silnika potrafi wygenerowac sześciokrotny wzrost mocy to chyba zna sie troche na swojej robocie??
Jak zapewne wiesz najogólniej rzecz biorąc silnik mech w znaczącej wiekszości przypadków jest "bazą" dla silnika CR
Udoskonala sie stara konstrukcje
Silnik JCB juz na etapie projektowania musiał spełniac te warunki czyli powstawał tak naprawde jako silnik pod układy CR
5.
Jak wiadomo JCB nie produkuje silników
-- otóż ponizej adres montowni silników jaką wybudowało dla siebie JCB
JCB Power Systems Ltd.
Dove Valley Park
Foston
Derby
England
DE65 5BX
Fabryka powstała w 2004 roku
http://www.jcbpowersystems.com/AboutUs/Aboutps.aspx Tutaj niestety po Angielsku - nie czyje sie mocny zeby to tłumaczyć - wiecej informacji.
6.
nie rozumiem tego z jeszcze jednego względu, takie zmiany powinny się już kończyć zastosowaniem CommonRail, chyba że pompa DP 210 jest tylko rozwiązaniem chwilowym by na raz nie zarzucać klienta zbyt dużą ilością NOWEGO i finalnie w koło zamachowe wepchną pompę High Pres. do układu CR...
JCB cały czas ma w ofercie zarówno silniki Tier3 mech. I Tier 3 CR
7.
od lipca tego roku powinny wejść normy Tier 4 Stage IIIA które spełniają na tą chwilę jedynie niektóre silniki CR a prawie żadne DIT no chyba że mocno odchudzone i z aktywnymi systemami filtracji i dopalania spalin
Zgadzam się z toba że na chwile obecna tylko niektóre silniki spełniaja norme Tier 4 Tutaj więcej informacji
http://www.jcbpowersystems.com/products/Award.aspx8.
jednak wracając do tematu to wszystkie te poprawki wynikające z ciągłego dążenia do ZMIAN by było się czym pochwalić generalnie dążą do zdrenowania kieszeni użytkownika:
-nowe LEPSZE filtry
-elektryczne WYGODNIEJSZE pompki paliwa
-WYGODNIEJSZE systemy wspomagania sterowania
-elektroniczna WYDAJNIEJSZA kontrola silnika i hydrauliki...
wszystko jest piękne do pierwszej awarii...
Wiekszośc producentów w tej chwili zachowuje sie ta samo. Windowanie norm emisji Co2 wymaga na producentach stosowanie
nowych rozwiazań które niestety nie sa tanie a te koszty w konsekwencji poniesie klient i nie ważne czy będzie to silnik Perkins
Cummins Isuzu Cat czy JCB.
Pozdrawiam