wibako

JCB 3CX ECO opinie

JCB 3CX ECO opinie

Postprzez mechanior » 10 Lut 2012 01:04

mondelo7 napisał(a):czy w każdej maszynie tak jest że jeżeli złoży się tylne ramie w pozycij transportowej , to przy próbie otwarcia bądz zamknięcia tylnej szyby zachacza ona o zęby łyżki ?


nie w każdej... tylko w JCB :mrgreen:
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Reklama

simmet

JCB 3CX ECO opinie

Postprzez hypred » 10 Lut 2012 17:59

mondelo7 z jaką łyżką Ci haczy szyba? Ja mam 90-tke nad wymiarową bo zwykła 90-tka od dżejki mieści się w środku tyle że jest płytsza i mi się nie haczy. Mamy w firmie dwie ECO 2010 i 2011 i nie ma tego problemu. Ale jak odbieraliśmy maszynę od dilera to zaznaczyli żeby na to uważać bo można się szyby pozbyć. Tak się zastanawiam czy serwis w takim przypadku by gwarancje uznał i czy można to uznać za wadę konstrukcyjną?

hypred
Fizol

  • Posty: 32
  • Rejestracja: 21 Gru 2008 22:53
  • Miejscowość: wlkp

Maszyna: JCB 3cx ECO


JCB 3CX ECO opinie

Postprzez Jooras » 10 Lut 2012 18:09

u nnie też wadziło o szybę jak chciałem otworzyć np jak jechałem musiałem przystanąć odjechać ramieniem dopiero sobie otworzyć i jazda znowu...

Awatar użytkownika
Jooras
Fachoperator

  • Posty: 1048
  • Rejestracja: 09 Sie 2010 15:53
  • Miejscowość: Lubartów / Lublin
  • Pochwały: 14

JCB 3CX ECO opinie

Postprzez mondelo7 » 10 Lut 2012 22:59

Ja mam łyżke standardową 60 cm, no i pewnego dnia zjeżdzając z budowy, wszystko na szybkiego zbieraliśmy się i ja najpierw złożyłem tylne ramie, a pózniej chciałem zamknąc szybe i zupełnie wyleciało mi to z głowy że może być taka kolizja szyby z łyżką, no i w połowie fazy zamykania trach i szyby nie ma, połowa szyby znalazła sie u mnie na głowie, rozleciała się na drobny mak, oczywiscie w interhandlerze gwarancji nie uznali i 2000 zł poszło, na szczęscie mam wyrozumiałego szefa i nie musiałem nic płacic z własnej kieszeni :"

mondelo7
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 28 Mar 2011 17:34
  • Miejscowość: Białystok

Maszyna: JCB 3CX ECO TURBO sitemaster 2011


JCB 3CX ECO opinie

Postprzez hypred » 12 Lut 2012 20:17

To niezła kicha. Gratuluje szefa. W firmie której pracuje w zeszłym roku świeży koparek zahaczył drzwiami o słupek od płota. Szefostwo chciało go obciążyć kosztami nowych drzwi jako że jechał z otwartymi. Koszt bodajże 7 tysi. Masakra. Na jego szczęście skończyło się na wklejeniu szyby za 1300 a kasę wyciągnęli z ubezpieczenia.
A co do haczenia szyby to ciekawe czy z inną łyżką by Ci kolidowało. Może 60-tka ma dłuższy wymiar. Czy składając ramie dociągasz je na maksa do ramy?

hypred
Fizol

  • Posty: 32
  • Rejestracja: 21 Gru 2008 22:53
  • Miejscowość: wlkp

Maszyna: JCB 3cx ECO


JCB 3CX ECO opinie

Postprzez mondelo7 » 12 Lut 2012 22:09

Chyba tak 60 jest dłuższa, wczesniej składając ramie dociągałem do konca, a teraz już tego nie robie

mondelo7
Nowicjusz

  • Posty: 14
  • Rejestracja: 28 Mar 2011 17:34
  • Miejscowość: Białystok

Maszyna: JCB 3CX ECO TURBO sitemaster 2011


Re: JCB 3CX ECO opinie

Postprzez GEO-TRANS » 13 Lut 2012 09:58

Ja miałem taki sam przypadek w pazdzierniku, mam z 2002r maszyne i operator na budowie spieszył sie i składając ramie nie zwrócił uwagi ze jest 80-tka zapięta i po szybie. Teraz już zwraca uwage :D

Awatar użytkownika
GEO-TRANS
Młodszy operator

  • Posty: 165
  • Rejestracja: 13 Sty 2010 15:57
  • Miejscowość: Mysłowice

Maszyna: JCB 3CX Contractor


JCB 3CX ECO opinie

Postprzez su_ski » 14 Lut 2012 10:00

Witam. Mam pytanie czy ktoś miał w rękach jcb 3cx AEC ECO z 2011-2012 ze skrzynią power shuttle ???? Chciałbym kupić z dżojami ale z normalną skrzynią biegów żądają dopłaty a z AEC nie

su_ski
Młodszy operator

  • Posty: 162
  • Rejestracja: 29 Cze 2010 21:49
  • Miejscowość: Nowa Wieś
  • Pochwały: 5

Re: JCB 3CX ECO opinie

Postprzez Jarewa » 14 Lut 2012 11:50

Tylko łyżki na mocowaniu szybkozłaczki szyba haczy o łyżkę, bez szybkozłaczki nie haczy. Wiąże się to z tym że łyżka jest podniesiona o grubość złączki.

Dlatego nie spotykacie tego w innych marek maszynach bo oni nie mają w wyposażeniu szybkozłaczek.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2807
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

JCB 3CX ECO opinie

Postprzez Jooras » 14 Lut 2012 14:44

su_ski napisał(a):Chciałbym kupić z dżojami ale z normalną skrzynią biegów żądają dopłaty a z AEC nie

Nie bardzo Cię można zrozumieć trochę dziwnie to napisałeś.

AEC czyli advenced easy control, to masz na myśli ?

Awatar użytkownika
Jooras
Fachoperator

  • Posty: 1048
  • Rejestracja: 09 Sie 2010 15:53
  • Miejscowość: Lubartów / Lublin
  • Pochwały: 14

JCB 3CX ECO opinie

Postprzez su_ski » 14 Lut 2012 18:47

No namieszałem... heheh sorki.
Chodziło mi o to że wersja z dżojami nie ma manualnej skrzyni biegów tylko pół automat (auto shift) 6 biegów w przód 4 w tył

su_ski
Młodszy operator

  • Posty: 162
  • Rejestracja: 29 Cze 2010 21:49
  • Miejscowość: Nowa Wieś
  • Pochwały: 5

JCB 3CX ECO opinie

Postprzez mechanior » 15 Lut 2012 00:32

Jarewa napisał(a):Dlatego nie spotykacie tego w innych marek maszynach bo oni nie mają w wyposażeniu szybkozłaczek.

kłamstwo, to nie zależy od obecności szybkozłącza tylko do konstrukcji podnoszenia szyby, wszystkie marki montują szybkozłącza a tylko JCB "gubi" szyby...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: JCB 3CX ECO opinie

Postprzez pawlowaty » 01 Kwi 2012 13:25

Podpisuje się prawie pod wszystkim co jest wyżej i dotyczy 3cx eco.
minusy:
-Kształt dachu to nieporozumienie, powstający zaciek jest faktycznie dużym problemem. W starszych modelach z przodu jak i z tyłu dachu była rynienka która odprowadzała wodę na boki co miało sens bo zmywało kurz z wycieraczek.
-Ramiona lusterek bocznych fabrycznie są tak wyprofilowane, że są dwie możliwości ustawienia:
1 wsiadając uderzać głową w lusterko,
2 lusterko schować częściowo za słupek
Jedynym wyjściem z tej sytuacji było wykręcenie ramek i za pomocą imadła zgiąć je w połowie długości o 30*, dzięki temu ustawienie 1 nie koliduje z głową wsiadającego, (i widać je całe)
- w modelu na którym pracuje również była nieszczelność nad przednia szybą i ciekła woda do środka. Tuba czarnego sylikonu zastosowana od środka i sucho (rażąca niedoróbka)
- funkcja eco to chyba jakiś żart. Stosując tryb pracy hyd-Lo podszedł kierownik i zapytał co i się stało bo maszyna pyrka jak by była napędzana emerytem. natomiast w trybie hyd-High pali dwa a nawet trzy litry więcej niż jej poprzednik wyposażony w tzw funkcje żółwia, która to działała logicznie i fajnie
-maszyna na której pracuje ma nabite 2050 godzin. jeżdżę na niej od 1,5h. od tamtej pory poluzowało się chyba już każde połączenie gwintowe w układzie hydraulicznym.
- Smaruje ją tak jak zaleca producent. Luzów jako takich nie ma, ale lata wszystko na boki od nowości (przydały by się podkładki o których była mowa wyżej).
-sygnał dźwiękowy rezerwy jest..... powoduje łysienie.
- egzemplarz obsługiwany przez moja osobę jest wyposażony w adapter przedniej łyżki. Konieczne było dodanie podkładek, bo po całkowitym zamknięciu i opuszczeniu przedniej łyżki złożone widły uderzały w nowy kształt grilla i zderzaka(chyba chcieli żeby była tylko ładniejsza)
-każda DŻEJKA z adapterem i widłami pod łyżka ma w nielogiczny sposób wywiercone otwory na bolce zabezpieczające przed rozkładaniem wideł. otwory nachodzą na siebie i po 1000h pracy jest wywalona(rozbita) dziura i widły łomocą. Najlepiej jest w około 500h pracy przyspawać tam płaskownik tak, aby był jeden otwór. Widły wówczas nie hałasują w czasie pracy osprzętem ładowarkowym.
- no i w końcu instalacja młota. Polski odpowiednik montowany w Toruniu to dramat. Przy całkowitym obrocie wysięgnika koparki w lewo lub w prawo sztywny przewód zasilający młot ocierał o mechanizm obrotu. I znów gwarancja ni hu hu hu wiec: spawarka, płaskownik, podkładka itp..... a ciekło to... jakby jakiś niedożywiony człowiek to poskręcał paluszkami...
-gumowy przewód zasilający pompę zaraz przy wyjściu ze zbiornika oleju hydraulicznego jest zaciśnięty opaską ślimakową zaraz przed kolankiem no i co.... oczywiście że się poci... a dociskanie to...
- układ przycisków nie jest najgorszy ale przełącznik napędów powinien być tak jak w caterpillar'rze POD LEWĄ RĘKĄ, bo tak jak jest to trzeba albo oderwać rękę od sterowania ładowarką i przełączyć, albo puscisc na chwilę kierownice i przez jej ramiona przełączyć napęd.
- podczas "ciasnego zawracania" w czasie jazdy 4x4 lub 2x4 lewy pedał hamuje lewym tylnym kołem (OK), a prawy pedał Hamuje prawym tylnym i DWOMA PRZEDNIMI! jest to problem bo maszyna ma mały promień zawracania i trzeba jej pomagać się "układać" do zawracania..

Plusy:
- Hamulce w eco są łoo, z fotela wyciagna nie jednego.
- pedały hamulca i przyspieszenia są znacznie wygodniejsze niż w modelach poprzednich, mają krótki skok i umiejscowiono je niżej i jeździ się wygodnie
- halogeny na kabinie są regulowane, to duży plus, bo podczas np. nocnego zamiatania można sobie szybko ustawić kierunek świecenia
-maszyna jest szybka

W firmie X wtórej pracuje jest wiele Dżejek z różnych roczników więc mam pogląd na modele od 2006 do 2011. wiem że naprawdę da się polubić te maszyny i skutecznie na nich pracować ale to wszystko to przyzwyczajenia, bo do caterpillara brakuje wiele.

A... zapomniałem wspomnieć o jednym. 3cx Eco na którym pracuje również kopci. W 50h pracy został wezwany serwis JCB. (poprzednie modele nawet pow 8000h przepracowanych maja spaliny bezbarwne). Przyjechali pogazowali filtr wyciągnęli i usłyszałem: Nie porównuj do starszych modeli bo ta ma więcej koni tzn 125. Będzie palić więcej i będzie kopcić.
Ehh,... już nie chciałem dyskutować. Bo jest na niej taka sama tabliczka znamionowa jak na poprzedniczce.
Nawet jeżeli ma ustawiona większa dawkę paliwa to i powietrza też powinna dostać więcej, żeby spalić mieszankę.
Spaliny powinny być bezbarwne w przeciwnym razie cała ta bajeczka o tych koniach idzie w komin...






Maszyna na której pracuje właśnie przekracza 3 tys godzin.
i co....
.......a no to że wychodzą następne "kwiatki":
1.na oponach osi tylnej kolejny raz odrywają się plastry bieżnika, opona sprawia wrażenie jakby miała wystrzelić, spękania są głębokie nawet na 1 cm (pierwszy komplet wymieniony na gwarancji przy tys godzinach pracy)
2.popękały sprężynki w klamkach. Drzwi otwierają się podczas jazdy po wertepach.
3. Lampy paliły żarówki świateł stop do takiego stopnia, że stopiło plastiki wewnątrz lamp tylnych
4. Dziś przestał pracować nadmuch powietrza: "nawiew" początkowo były krótkie przerwy np.: podczas pracy młotem.
teraz już nie dmucha wcale, przełącznik jest jak atrapa.
5. występuje błąd w elektronice odpowiedzialnej za załączanie się napędu 4x4, aby go skasować trzeba wyjąc i włożyć odpowiedni bezpiecznik.Usterka objawia się stałym napędem na wszystkie kapcie.
P.S: JEDYNYM BODŹCEM ŁAGODZĄCYM JEST SERWIS KTÓRY NAPRAWIA TO WSZYSTKO W RAMACH GWARANCJI.
ALE CZY W CATACH TEŻ SIĘ PSUJĄ TAKIE RZECZY????
Ostatnio edytowany przez pawlowaty 08 Sie 2012 21:36, edytowano w sumie 4 razy

pawlowaty
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 30 Mar 2012 18:19

Maszyna: jcb 3cx eco


JCB 3CX ECO opinie

Postprzez mechanior » 02 Kwi 2012 22:43

z tym dymieniem to prawda, serwis ma rację, jak się żyłuje 4.4 litra do granic wytrzymałości żeby osiągnąć moc trzeba jechać z dawką paliwa po bandzie, zawory ssące nawet przy doładowaniu mają swoją ograniczoną przepustowość dlatego przy zmianie obciążenia silnik dymi...
dlatego są potrzebne FAPy i DPFy..., w silniku 80 KM nie ma takich problemów...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


JCB 3CX ECO opinie

Postprzez Mar.jcb3cx » 07 Kwi 2012 16:35

Witam,usterki jakie zauważyłem w swoim eco to:
-nieszczelnośc przy przedniej szybie,zawsze po myciu pojawiaja sie krople wody na podłodze w środku
-moze nie jest to usterką ale funkcja hyd-Lo tak jak kolega wyżej napisał to troche pomyłka,prawie w cale tego nie używam ponieważ hydraulika tak wolno chodzi ze to nie porozumienie,nie podoba mi sie to
-po ok 50mtg pojawił sie wyciek w jednym z siłowników na tylnim ramieniu
-parujący wyświetlacz
-przy ogrzewaniu ustawionym na max w cale nie leci gorace powietrze co najwyżej ciepłe

Plusy:
-powershift+torquelock
-hamulce rewelacja
-regulowane przednie lampy robocze w dachu,i fajnie świecą
-pływająca łyżka
-ogólnie nie powiem bo wygodna maszyna

Mar.jcb3cx
Pomocnik operatora

  • Posty: 60
  • Rejestracja: 04 Maj 2011 18:05
  • Miejscowość: łódzkie
  • Pochwały: 1

Maszyna: JCB 3CX ECO 2010r.

Firma: Trans-kop


JCB 3CX ECO opinie

Postprzez kowalsr » 07 Kwi 2012 18:51

Mar.jcb3cx napisał(a):parujący wyświetlacz

= nieszczelność na szybko-złączkach od nagrzewnicy pod drążkami od przedniej łyżki. :)
Piszcie po polsku! Jest różnica czy robisz komuś "Łaskę" czy "Laske" - prof. Bralczyk

Awatar użytkownika
kowalsr
Operator

Maszyna: BMW 5er


JCB 3CX ECO opinie

Postprzez lordkubus » 10 Kwi 2012 22:57

Ja mogę dodać jeszcze że klima chodzi mizernie a w środku jak na maszyne z tych lat jest bardzo głośno.
Powiedzcie mi też wam się zrobiły przetarcia od wycieraczki na przedniej szybie? Już widziałem 3 eco z takimi zarysowaniami/przetarciami włącznie z moja.

Awatar użytkownika
lordkubus
Fachoperator

  • Posty: 691
  • Rejestracja: 12 Paź 2007 19:43
  • Miejscowość: Wrocław
  • Pochwały: 5

Re: JCB 3CX ECO opinie

Postprzez pawlowaty » 12 Kwi 2012 20:57

Co do tej porysowanej szyby: Bezustannie musi być płyn do spryskiwaczy lub co najmniej woda, dysze wypryskujące muszą być odpowiednio ustawione(od nowosci slepy ustawial) i NIE TRZEĆ NA SUCHO.
znam dwie maszyny o dość sporym przebiegu a stan szyb jest różny a wszystko za sprawa zdania powyżej
A jeszcze jedno: jeżeli odpadnie błotnik a podobno to pieta Achillesa w tych kopaczkach to juz nic nie zrobisz, błoto załatwi szybe i wycieraczke

pawlowaty
Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 30 Mar 2012 18:19

Maszyna: jcb 3cx eco


Re: JCB 3CX ECO opinie

Postprzez cespenar » 12 Kwi 2012 21:13

U mnie na firmie w każdej są po 3 przetarcia na szybie.

cespenar
Operator

  • Posty: 204
  • Rejestracja: 05 Lut 2008 20:15
  • Miejscowość: :>?

JCB 3CX ECO opinie

Postprzez taikoubou » 15 Kwi 2012 01:40

Na hałas w kabinie mam sposób. Pracuję w nausznikach. Nawet przy zamkniętych szybach. Przyjemnie się pracuje i oszczędza słuch.

Awatar użytkownika
taikoubou
Operator

Maszyna: Cat 428F

Firma: -


PoprzedniaNastępna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 18 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej