wibako

JCB 3CX ECO opinie

JCB 3CX ECO opinie

Postprzez case695 » 29 Lip 2011 14:24

Marka i model maszyny: JCB 3CX ECO
Rok produkcji: 2011

Witam! Mam zamiar nabyć JCB 3CX ECO Contractor. Znacie może już jakieś opinie na temat tej maszynki? Czy jest ona za świeża. Co lepsze Cat 432E czy JCB 3CX Eco Contractor? Cat nie ma 20' z przodu, nie ma również Torquelocka...

case695
Fizol

  • Posty: 22
  • Rejestracja: 04 Kwi 2011 20:24

Maszyna: Case 695 Super R


Reklama

simmet

JCB 3CX ECO opinie

Postprzez mechanior » 29 Lip 2011 18:20

nie ma również dziadowskiego silnika DIESEL MAX JCB 444 czy jak on tam się nazywa, tylko starą sprawdzoną jednostkę PERKINSA

dwudziestki z przodu są w CATcie na zamówienie, podobno bez dopłat

ja stawiam na CATa i polecam go ale to tylko moje zdanie na ten temat, wiadomo że jestem mechanikiem tej marki więc nie mogę być obiektywny...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20877
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: JCB 3CX ECO opinie

Postprzez filipo » 29 Lip 2011 18:22

czemu dziadowskiego?? rozwiń swoją wypowiedź jestem ciekaw.
www.materialy-sypkie.pl
Zmechanizowane roboty ziemne, transport drogowy

filipo
Operator

  • Posty: 357
  • Rejestracja: 09 Paź 2008 23:50
  • Miejscowość: okolice Piaseczna
  • Pochwały: 3

Maszyna: 3CXCECO'14 3CXCECO'11 2x KERAX'09 Volvo ew160B, DAF CF85.410

Firma: Roboty Ziemne Filip Olejnik


Re: JCB 3CX ECO opinie

Postprzez Jarewa » 29 Lip 2011 18:43

Jako użytkownik takiego silnika. Też był bym ciekawy dlaczego nazwano go dziadowskim?

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2802
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

JCB 3CX ECO opinie

Postprzez mechanior » 30 Lip 2011 08:09

wszyscy znani mi użytkownicy tych maszyn narzekają na słabą dynamikę, niską kulturę pracy i spory apetyt na paliwo w porównaniu oczywiście do poprzednich modeli JCB, ze swojej strony dodam: brak wymiennych tulei cylindrowych, tylny rozrząd oraz pompę wtryskową mocowaną w obudowie koła zamachowego, cały czas waham się czy olbrzymia miska olejowa z papierowej blach ze smokiem w formie blaszanego kanału przygrzanego do dna to rozwiązanie dobre czy nie, bo już byłem wymieniać miskę po "powieszeniu" maszyny na kamieniu, lekkie wgięcie zakończyło się momentalnym obfitym wyciekiem z uszczelki... a raczej z miejsca na uszczelkę bo fabrycznie misa jest klejona na jakimś cienkowarstwowym szczeliwie...

może rzeczywiście epitet "dziadowski" nie był na miejscu ale jednak jest on moim zdaniem gorszy od poprzednika

pozostaje jeszcze kwestia zaufania do marki produktu, bo jak wszyscy wiedzą JCB silników nie produkuje, Perkins był sprawdzonym od lat "sercem" olbrzymiej ilości maszyn a nowa jednostka JCB wzięła się "nagle z kosmosu", wygląd zewnętrzny przywodzi na myśl trochę IVECO, trochę CUMMINSa a tak w ogóle to nie bardzo wiadomo co to jest...
problemy zaczną się oczywiście w momencie gdy potrzebne będą części zamienne i okaże się że jedyny producent siedzi gdzieś... w Indiach i można je kupić jedynie w serwisie JCB...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20877
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: JCB 3CX ECO opinie

Postprzez Jarewa » 30 Lip 2011 15:20

To ja jako inny użytkownik powiem tylko tyle że przez 2 lata jak katuje taką jednostkę nie widzę różnicy. O awaryjności się nie wypowiadam.

Fakt, silnik nowość inne rozwiązania itd. A jak wiemy mechanicy boją się nowości dla nich to co przez lata było normą stało się inne, (nie mówię o Tobie)

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2802
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

JCB 3CX ECO opinie

Postprzez mechanior » 30 Lip 2011 21:23

ale ja się pod tym podpisuje obydwiema rękami i nogą jeszcze na dodatek (lewą) !!
życie byłoby o wiele prostsze gdyby nie NOWOŚCI i MODYFIKACJE albo POPRAWKI
ja wiem że niektóre są dobre i niezbędne, popieram rozwój (ten dobrze pojęty, przynoszący korzyści) i nowości (te które są lepsze od starych rozwiązań)
ale olbrzymia ilość tych zmian to zmiany dla zmian samych a nie dla pożytku, poprawy czy polepszenia
komu przeszkadzał fajny i tani w użyciu PERKINS ? mogli wziąć MITSUBISHI albo ISUZU... zresztą cholera wie z kim ten silnik jest robiony, może właśnie z ISUZU...
będę się musiał cholera następnego dziadostwa nauczyć :crazy:
nie rozumiem tego z jeszcze jednego względu, takie zmiany powinny się już kończyć zastosowaniem CommonRail, chyba że pompa DP 210 jest tylko rozwiązaniem chwilowym by na raz nie zarzucać klienta zbyt dużą ilością NOWEGO i finalnie w koło zamachowe wepchną pompę High Pres. do układu CR...
od lipca tego roku powinny wejść normy Tier 4 Stage IIIA które spełniają na tą chwilę jedynie niektóre silniki CR a prawie żadne DIT no chyba że mocno odchudzone i z aktywnymi systemami filtracji i dopalania spalin
jednak nie ma co panikować bo obowiązek sprzedaży maszyn spełniających te normy wejdzie dopiero pewnie w 2012 albo i dalej
no i pozostaje jeszcze kryterium mocy, bo z tego co wiem to silniki powyżej około 170 KM (177) są obłożone ostrzejszym rygorem

jednak wracając do tematu to wszystkie te poprawki wynikające z ciągłego dążenia do ZMIAN by było się czym pochwalić generalnie dążą do zdrenowania kieszeni użytkownika:
-nowe LEPSZE filtry
-elektryczne WYGODNIEJSZE pompki paliwa
-WYGODNIEJSZE systemy wspomagania sterowania
-elektroniczna WYDAJNIEJSZA kontrola silnika i hydrauliki...
wszystko jest piękne do pierwszej awarii...

jeszcze raz przyznam że nie lubię jak się wywala stare dobre rozwiązania bo były stare i dobre albo li tylko w imię markowej dumy, bo jak wiemy PERKINS jest własnością marki CAT i zażyczył sobie markowania - nomen omen - swoich produktów za pomocą swojego logo... sam widziałem w maszynach MANITOU silniki PERKINSA 1104 TA CR z napisem CATERPILLAR C 4.4
na to niestety firma JCB nie może sobie pozwolić... i nie dziwię się... honor marki wymaga by w końcu mieć jakiś WŁASNY silnik...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20877
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


JCB 3CX ECO opinie

Postprzez dawidg2 » 30 Lip 2011 21:32

Przedstawiciel mówił mi że JCB zatrudniło konstruktorów ze Scani i MANa by im silnik zrobili ale pewny nie jestem co do prawdy.

Nie wiem o którym silniku mówisz mechanior, ale mój dieselmax jest na CommonRail

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


JCB 3CX ECO opinie

Postprzez mechanior » 30 Lip 2011 21:37

może coś pokopałem ale sprzedaliśmy parę miechów temu JCB 3CX ECO i wydaje mi się że miał pompę DP210... ale ja już stary jestem, 3 tygodnie temu skończyłem 40 więc wybaczcie - pamięć i rozum zawodzą...

Image
JCB 444 DIT na DP210 ale bywają i CR

Image
DIESELMAX Common Rail

nie ma jakichś powalających różnic zewnętrznych...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20877
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


JCB 3CX ECO opinie

Postprzez dawidg2 » 30 Lip 2011 21:48

Może faktycznie słaby ten silnik bo czasem jak coś ładuje to mi zgaśnie :lol: dodam że mam 125 konny. U mnie średnie spalanie to 5-6L, wczoraj tankowałem, a się dużo jeździ bo wyszło prawie 100km przejechanych.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


JCB 3CX ECO opinie

Postprzez lordkubus » 31 Lip 2011 11:03

a mi po 1000mth znow cieknie.....

Awatar użytkownika
lordkubus
Fachoperator

  • Posty: 691
  • Rejestracja: 12 Paź 2007 19:43
  • Miejscowość: Wrocław
  • Pochwały: 5

JCB 3CX ECO opinie

Postprzez serwisant » 31 Lip 2011 12:23

Mechanior chciałbym odnieść sie do kilku podanych przez ciebie informacji, o których możesz nie wiedzieć.
Umieszczam pare informacji ku pokrzepieniu serc użytkowników silnika JCB którzy mogli sie poczuć zdołowani Twoja raczej mocno negatywna opinia na jego temat.
Nie mam zamiaru polemizowac tutaj nad wyższoscia silnika JCB Na d silnikiem Prkins, czy odwrotnie.

1.Apetyt na paliwo-- zuzycie podobne do silników Perkins ( mówie o silnikach z mech układem paliwowym)

2
nie ma również dziadowskiego silnika DIESEL MAX JCB 444 czy jak on tam się nazywa, tylko starą sprawdzoną jednostkę PERKINSA


Wydaje mi sie ze jednostka sprawdziła sie tutaj
http://moto.onet.pl/1538444,1,jcb-ustanowil-nowy-rekord-swiata,artykul.html
http://moto.onet.pl/118571,galeria.html

Cytat z artykułu znalezionego w sieci.
"Spółka Ricardo, największy niepodległy konsultant strategiczny i projektant technologii, zdecydowała się zaprezentować swoje możliwości konstrukcyjne. Pod własną marką JCB, znana z maszyn budowlanych, zbudowała bezkompromisowy bolid, którego jedynym zadaniem jest pokonanie rekordu prędkości w kategorii samochodów z silnikiem wysokoprężnym. W tym celu auto na każdą oś otrzymało po jednym 5-litrowym wysokoprężnym silniku JCB444-LSR, skonstruowanym przez spółkę Ricardo. Moc każdego z silników wynosi 750 KM, a maksymalny moment obrotowy to 1500 Nm przy 3800 obr./min. Silnik powstał na bazie seryjnej jednostki 4,4 l JCB444-TCA, która maszynom budowlanym dostarcza moc 125 KM i 525 Nm. Sześciokrotny wzrost mocy osiągnięto dzięki zastosowaniu 2-stopniowego doładowania i dzięki modyfikacjom mechanicznym, które umożliwiły obniżenie masy silnika o 75 kg.

http://www.youtube.com/watch?v=OXn_56azzlg
http://www.youtube.com/watch?v=YbhcxNjtCD8


2.
Miska olejowa
- tutaj faktycznie sa przypadki uszkodzeń.

3.
Pompa wtryskowa montowana z tyły silnika
- faktycznie sam zastanawiam sie dlaczego wybrano takie rozwiazanie jeżeli sie doweim podziele się wiedzą.

4.Perkins był sprawdzona jednostką- zgadzam sie natomiast JCB wraz z z Concernem Ricardo postanowiło skontruować swój silnik dlatego jest to zupełnie nowy produkt nie żadne IVECO czy Cummins . Nie wział sie z kosmosu. Wydaję mi sie że jeżeli ktoś z tego silnika potrafi wygenerowac sześciokrotny wzrost mocy to chyba zna sie troche na swojej robocie??
Jak zapewne wiesz najogólniej rzecz biorąc silnik mech w znaczącej wiekszości przypadków jest "bazą" dla silnika CR
Udoskonala sie stara konstrukcje
Silnik JCB juz na etapie projektowania musiał spełniac te warunki czyli powstawał tak naprawde jako silnik pod układy CR


5.
Jak wiadomo JCB nie produkuje silników
-- otóż ponizej adres montowni silników jaką wybudowało dla siebie JCB
JCB Power Systems Ltd.
Dove Valley Park
Foston
Derby
England
DE65 5BX
Fabryka powstała w 2004 roku
http://www.jcbpowersystems.com/AboutUs/Aboutps.aspx Tutaj niestety po Angielsku - nie czyje sie mocny zeby to tłumaczyć - wiecej informacji.
6.
nie rozumiem tego z jeszcze jednego względu, takie zmiany powinny się już kończyć zastosowaniem CommonRail, chyba że pompa DP 210 jest tylko rozwiązaniem chwilowym by na raz nie zarzucać klienta zbyt dużą ilością NOWEGO i finalnie w koło zamachowe wepchną pompę High Pres. do układu CR...

JCB cały czas ma w ofercie zarówno silniki Tier3 mech. I Tier 3 CR

7.
od lipca tego roku powinny wejść normy Tier 4 Stage IIIA które spełniają na tą chwilę jedynie niektóre silniki CR a prawie żadne DIT no chyba że mocno odchudzone i z aktywnymi systemami filtracji i dopalania spalin

Zgadzam się z toba że na chwile obecna tylko niektóre silniki spełniaja norme Tier 4 Tutaj więcej informacji
http://www.jcbpowersystems.com/products/Award.aspx

8.
jednak wracając do tematu to wszystkie te poprawki wynikające z ciągłego dążenia do ZMIAN by było się czym pochwalić generalnie dążą do zdrenowania kieszeni użytkownika:
-nowe LEPSZE filtry
-elektryczne WYGODNIEJSZE pompki paliwa
-WYGODNIEJSZE systemy wspomagania sterowania
-elektroniczna WYDAJNIEJSZA kontrola silnika i hydrauliki...
wszystko jest piękne do pierwszej awarii...

Wiekszośc producentów w tej chwili zachowuje sie ta samo. Windowanie norm emisji Co2 wymaga na producentach stosowanie
nowych rozwiazań które niestety nie sa tanie a te koszty w konsekwencji poniesie klient i nie ważne czy będzie to silnik Perkins
Cummins Isuzu Cat czy JCB.

Pozdrawiam
Pomoc JCB
MINI-LOADALL-KOP-ŁADOWARKA..Fastrac..JCB
elektronika hydraulika
Podanie nr ser. maszyny znacznie ułatwia...
pełna dokumentacja.


Pozdrawiam

serwisant
Operator

  • Posty: 371
  • Rejestracja: 05 Sty 2008 16:02
  • Miejscowość: PL
  • Pochwały: 5

Maszyna: JCB


JCB 3CX ECO opinie

Postprzez mechanior » 31 Lip 2011 13:39

zgadzam się ze wszystkim oprócz punktu dotyczącego pojazdu DISELMAX służącego do pobicia rekordu prędkości naziemnej w pojeździe zasilanym silnikiem Diesla...
poczytałem sobie o tym wczoraj dosyć dużo przy okazji szukania materiałów na temat silników JCB444 oraz DIESELMAX
to że z jednostki udało się wycisnąć 750 KM nie świadczy wcale o jej komercyjnych właściwościach, teoretycznie silnik HONDY ACCORD 2.0 z drobnymi zmianami zasila bolidy Formuły 1 osiągając zbliżoną a nawet wyższą moc...
traktował bym to raczej w kategoriach ciekawostki, oczywiście zaraz usłyszę że rozwiązania stosowane w życiu codziennym są wymyślane i testowane w sportach motorowych ale to raczej dotyczy samochodów osobowych niż maszyn rolniczych i budowlanych
a to posunięcie koncernu JCB należy moim zdaniem traktować raczej jako sposób reklamy, promocji pomagającej w wejściu na rynek z nowym produktem

fabryka silników JCB powstała w 2004 roku - troszkę późno skoro wszyscy znaczący producenci zaczynali w latach 40tych i 50tych - też mnie to nie dziwi w końcu CAT w 2003 przejął całkowicie zarząd nad marką PERKINS co wiązało się z ograniczeniem a w końcu zarzuceniem dostarczania silników dla maszyn koncernu JCB

posiadanie w ofercie silników CR to wymóg czasu, są jednak skomplikowane i drogie w serwisie w związku z czym ogranicza się ich stosowanie w maszynach małych (do 10T)

jeszcze raz przeproszę za użycie niepochlebnego określenia względem silnika i maszyny, nie znam ich tak dobrze jak mi się wydawało, za wyjątkiem dosłownie kilku kontaktów serwisowych nie mam z nimi do czynienia, swoją opinię opieram głównie na komentarzach klientów
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20877
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


JCB 3CX ECO opinie

Postprzez zadumany83 » 31 Lip 2011 14:46

Witam. Pracuje od kilku miesięcy na JCB 3CX ECO Contractor a przesiadłem się na nie z CAT 432D z 2002 roku.
Po tym co zauważyłem to koła 20 świetnie się spisują w terenie ale przez to koparka ma mniejszy promień skrętu i w ciasnych miejscach na podwórkach lub gdy zasypuje się tak zwane zero a klient ma już ogrodzenie to źle się manewruje. Jcb jest wyższe (nie znam dokładnej różnicy) i węższe o 10 cm od Cat. Do tego ona nie pali 5-6L tylko w mojej sięga do 6,5 litra średniego spalania. Gdzie Cat którym wykonywałem te same prace spalał 5-5,5L. Wydaje mi się, że to duża różnica w tym że JCB ma mocniejszy silnik. W dodatku zbiornik na paliwo w Jcb jest z tworzywa sztucznego a nie tak jak w Cat stalowy. Zauważyłem nawet że JCB wydaje większy hałas i na podwójnej popie zębatej idzie zadusić silnik gdy nie dodasz gazu. Najbardziej nie podoba mi się rozwiązanie z widłami. Jak rozłoży się widły a łyżkę wypoziomuje to widły pieją do góry. Z zabieraniem palet z ziemi nie jest jeszcze źle bo górna krawędź łyżki jest płaska i gdy przechylimy łyżkę ta żeby wysypać ładunek w pozycję taką, ze ta płaska płaszczyzna będzie licować ze wzrokiem operatora a łyżka będzie znajdować się jakieś 15 cm nad ziemią to w tedy widły są w poziomie i idzie wjechać w paletę (mam nadzieje ze dość jasno to wyjaśniłem). Ale problem się zaczyna gdy zabieramy paletę która jest na wyżej ustawiona na samochodzie bo nie widzimy czy widły są w poziomie zwłaszcza że podnosząc łyżkę do góry jej ułożenie zmienia się a wraz z nią wideł. Oraz też przeszkadzają one gdy są złożone. Bardzo mocno wystają do przodu po za obrys łyżki i po otwarciu rekina prawie zęby dotykają wideł. A to przeszkadza gdy chcemy w taki sposób nabrać gruz gdyż gruzy podczas nabierania przestające opierają się o te widły i nie zawsze idzie zamknąć rekina do końca a w rezultacie wiele tego gruzu wypada przez nie domknięcie rekina (doświadczeni operatorzy wiedzą ze gruz jest trudnym materiałem do nabierania bo bardzo się jeży i układa nie po naszej myśli). Sam serwisant powiedział mi ze te widły to pasują tu jak "świni siodło". W Cat to widły ma inaczej ułożone. Raz że nie przeszkadzają do nabierania gruzów to i tez jak łyżka jest wypoziomowana to taka samo w poziome mamy widły a to bardzo ułatwia i usprawnia prace nimi. Szybko złącze tylnej łyżki też nie jest za ciekawe. Wystarczy że w ten mechanizm wpadnie kamyk lub coś innego to od razu wszystko się zacina. W Cat nie miałem tego problemu. Do tego mam wrażenie że nie jest ono wystarczająco mocne. Szerokość szybko złącza w Jcb wynosi 17cm a średnica obu sworzni 45 mm. Cat jeśli dobrze pamiętam to szybko złącze ma 24 cm szerokości a średnica pierwszego sworznia to 50 mm a drugiego to 45 mm. Po samych wymiarach widać że mocniejsze. Cat ma wszystkie okna otwierane oprócz przedniej szyby. Jcb to tylko tylna szyba ta duża i sąsiadujące z nią dwie boczne. W drzwiach żadna się nie otwiera ale to z racji na to żeby nie przekroczyć norm hałasu bo jak wcześniej wspomniałem Jcb jest głośniejsze a wyraźnie to słychać jak drzwi się otworzy. Więc jeśli szyby były by tez uchylne to żaden operator za długo by nie wytrzymał psychicznie w takim hałasie. I co chyba najważniejsze Cat waży koło 9 ton a Jcb 7,5 tony. A wiadomo że im cięższa maszyna tym lepiej pracuje się tylnym ramieniem bo na twardym podłożu tak łatwo nie idzie jej przesunąć. Najgorzej jest na betonach i asfaltach zwłaszcza gdy musisz rwać beton lub wykopać korzenie bądź inne rzeczy ciężkie i mocno osadzone w gruncie. I jest jeszcze jedna rzecz a mianowicie stopy podpierające. Cat po złożeniu stóp ma mniejszy prześwit niż Jcb (w niczym mi to nie przeszkadzało) Ale przez to że Jcb ma większy prześwit nie idzie tak wysoko unieść się na tych stopach chodź z doświadczenia wiem że brakuje nieraz tych mniej więcej 10 cm. Łyżka jcb przednia też nie jest za fajna Jest wyższa ale węższa o 10 cm i gdy chcemy za pomocą rekina nabrać piasek na ogół nie nabierzemy całej łyżki tylko 1/2 w przy dobrych wiatrach 3/4. Wielokrotnie to sprawdzałem i próbowałem na wiele sposobów bo myślałem ze robię coś źle ale inaczej nie idzie. W Cat to za każdym razem miałem pełną rzadko kiedy 3/4 (też pozostawiam tą kwestie do wyjaśnienia i ocenienia przez innych operatorów). Cat miał też dwa lemiesze od rekina jeden w tej części łyżki która jest połączona z przednim ramieniem a drugi na tej części ruchomej łyżki co się otwiera. Oba stykały się ze sobą w momencie gdy łyżka była zamknięta. W Jcb tylko lemiesz wymienny jest na tej części łyżki co połączona jest z ramieniem. W tej drugiej części łyżki spod jest jednolita blachą o grubości 25 mm i zarazem lemieszem. Zwracam na to uwagę gdyż raz do roku po zimie wymieniałem te lemiesze z racji na ich zużycie przez odgarnianie śniegu. A tak szybko się zużywały bo zgarniam śnieg z betonu, kostki, z samych betonowych powierzchni. I się zastanawiam co zrobię po tej zimie jak ja to wymienię. Jedyny ratunek wycięciu palnikiem fragmentu i wspawać nowy ale cięcie jak i spawanie może spowodować odkształcenie blachy i niepotrzebne naprężenia które mogą doprowadzić do pęknięć na spawach lub w ich okolicach.
Teraz wnętrze. Wiadomo 432 modele w cat to wszystkie są w joystickach. W mojej Jcb to zwykłe wajchy. Osobiście lepiej się pracuje a raczej pracowało na joystickach. Ale wracając do innych różnic to całe wnętrze jest czarne na którym bardzo widać kurz Cat ma więcej szare przez co nie było tego widać. Podłoga Jcb jest z tworzywa sztucznego w sumie to odlew (nie podoba mi się). W Cat ma wykładzinę gumową a pod spodem blacha. Na zewnątrz a zwłaszcza przedni grill to w Cat po bokach miał gumy oporowe żeby nie uszkodzić maszyny do tego boczne osłony silnika metalowe wierzchnia klapa wysokiej jakości tworzywo. Jcb ma grill wypukły który szybko idzie wgnieść bez żadnych gum oporowych i maska silnika cała z tworzywa słabej jakości i bardzo kruchego szybko pękającego (Sam serwisant mi zwrócił na to uwagę i powiedział ze muszę uważać bo lubi bardzo pękać) Lusterka są bardzo małe i źle się patrzy do tyłu w dodatku też bardzo słabej jakości bo już w pierwszy dzień jak je ustawiałem pod siebie pękło mi jedno lustro. I idzie je jedynie w jednej pozycji ustawić na tym ramieniu bo jeśli damy je za bardzo do tyłu to drzwi będą podczas otwierania haczyć. A gdy nie haczą to przedni słupek lekko przysłania lustro. Myślałem ze za blisko siedzę kierownicy ale ja do niskich nie należę mam 180cm wzrostu więc dziwi mnie to że słupek przysłania lusterko.

Podsumowując
Lepszy jest Cat
- mniej pali chodź więcej waży i ma słabszy silnik
- lepiej pracuje się z widłami i nie przeszkadzają
- cichszy jest i ładniejsze wnętrze posiada
- więcej idzie nabrać za pomocą rekina (też pozostawiam tą kwestie do wyjaśnienia i ocenienia przez innych operatorów)
- więcej jest metalowych i mocniejszych części niż Jcb bo w Jcb to co może być z tworzywa to jest z tworzywa zrobione
- tylne ramie ma kształt banana który ułatwia pracę nad płotami i przy wykonywaniu głębokich wykopów.

zadumany83
Fizol

  • Posty: 30
  • Rejestracja: 21 Maj 2009 22:04
  • Miejscowość: KĘPNO

Re: JCB 3CX ECO opinie

Postprzez serwisant » 31 Lip 2011 15:47

lordkubus napisał(a):a mi po 1000mth znow cieknie.....


A co cieknie?
Pomoc JCB
MINI-LOADALL-KOP-ŁADOWARKA..Fastrac..JCB
elektronika hydraulika
Podanie nr ser. maszyny znacznie ułatwia...
pełna dokumentacja.


Pozdrawiam

serwisant
Operator

  • Posty: 371
  • Rejestracja: 05 Sty 2008 16:02
  • Miejscowość: PL
  • Pochwały: 5

Maszyna: JCB


JCB 3CX ECO opinie

Postprzez serwisant » 31 Lip 2011 16:06

fabryka silników JCB powstała w 2004 roku - troszkę późno skoro wszyscy znaczący producenci zaczynali w latach 40tych i 50tych - też mnie to nie dziwi w końcu CAT w 2003 przejął całkowicie zarząd nad marką PERKINS co wiązało się z ograniczeniem a w końcu zarzuceniem dostarczania silników dla maszyn koncernu JCB

Nie wykluczam że budowa własnej fabryki była odpowiedzią na przejęcie Perkinsa przez Cata, w innej sytuacji kto wie być może w dalszym ciągu montowane byłyby silniki Perkins, byc moze inne To jest tylko moja odpowiedź na Twoje stwierdzenie że JCB nie produkuje silników.

A co co DISELMAXA zgadzam się ze nie da sie przenieść tych 750 KM do koparki miałem na mysli raczej zaplecze konstruktorskie
i inżynierów którzy chcieli sie wykazać.
JCB wczesniej nie produkowało silników dlatego chcieli zacząc z wysokiego pułapu i myslę że im sie to udało.

Jeszcze jedna uwaga co do wszelkiego rodzaju porównań.
Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego na pozór dwie takie same maszyny to w rzeczywistości dwa różne egzemplarze nawet w obrębie jednej rodziny. Inny układ hydrauliczny inne wyposażenie wbrew pozorom inne silniki ( an "oko" nie widac różnicy miedzy silnikami Tier 2 i mechanicznym Tier3 a są to inne charakterystyki pomp wtryskowych inne wtryskiwacze itd itd.)
I okazuje sie ze takie same i jednak inne.
Nie mówię tu juz o maszynach różnych producentów i tak jak wyżej pisze kolega 3CX Eco waży 7,5 tony, ale juz 4Cx waży ton 9
Pomoc JCB
MINI-LOADALL-KOP-ŁADOWARKA..Fastrac..JCB
elektronika hydraulika
Podanie nr ser. maszyny znacznie ułatwia...
pełna dokumentacja.


Pozdrawiam

serwisant
Operator

  • Posty: 371
  • Rejestracja: 05 Sty 2008 16:02
  • Miejscowość: PL
  • Pochwały: 5

Maszyna: JCB


Re: JCB 3CX ECO opinie

Postprzez lordkubus » 31 Lip 2011 17:37

serwisant napisał(a):
lordkubus napisał(a):a mi po 1000mth znow cieknie.....


A co cieknie?

chyba z silnika gdzies na łączeniu między silnikiem a skrzynia przy 500mth pierwszy raz sie pojawiło poprawili teraz z nowu

Awatar użytkownika
lordkubus
Fachoperator

  • Posty: 691
  • Rejestracja: 12 Paź 2007 19:43
  • Miejscowość: Wrocław
  • Pochwały: 5

JCB 3CX ECO opinie

Postprzez serwisant » 31 Lip 2011 17:55

Zgłos do poprawki> Maszyna na gwarancji? Rozumiem ze olej silnikowy (moze tez byc wyciek ze skrzyni w tym miejscu)
Pomoc JCB
MINI-LOADALL-KOP-ŁADOWARKA..Fastrac..JCB
elektronika hydraulika
Podanie nr ser. maszyny znacznie ułatwia...
pełna dokumentacja.


Pozdrawiam

serwisant
Operator

  • Posty: 371
  • Rejestracja: 05 Sty 2008 16:02
  • Miejscowość: PL
  • Pochwały: 5

Maszyna: JCB


JCB 3CX ECO opinie

Postprzez mechanior » 31 Lip 2011 18:23

zadumany, bardzo mnie cieszy tak dogłębna analiza ale niestety porównujesz maszyny różniące się pokoleniem jeśli chodzi o wiek, w przypadku CATa powinniśmy brać pod uwagę raczej 428E i to z rocznika 2008 i wyżej
w tym przypadku ekonomika silnika już nie wychodzi tak korzystnie... ale reszta systemów maszyny D oraz E jest taka sama, za wyjątkiem tylnego ramienia, oraz elektronicznej kontroli pracy hydrauliki (2 poziomy wydatku pompy, proporcjonalne systemy sterowania wysuwem i szczęką, itp)...

kolego serwisant, oczywiście masz rację, dokładnie to miałem na myśli że startując w gronie dużej i mocnej konkurencji muszą pokazać coś solidnego by wykroić swój "kawałek tortu" z ciasnego rynku, PERKINS nie musi walczyć na torach wyścigowych by potwierdzić wysoką jakość swoich silników (biorą udział w zawodach ciągników rolniczych) to samo dotyczy DEUTZa i CATa czy CUMMINSa, te firmy istnieją na rynkach od dawna, w szerokiej gamie od pojemności 600 ccm aż do silników okrętowych których moc liczy się w setkach KILO-koni mechanicznych lub w MEGA- i GIGAwatach...

z maszyną 4CX można porównywać modele 434E (8400kG) oraz 444E (8900 kG) które w CATcie mają bardzo krótką historię bo produkowane są dopiero od 2005r
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20877
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: JCB 3CX ECO opinie

Postprzez filipo » 31 Lip 2011 22:08

Zastanawiam się jak jest z żywotnością silników JCB, ja osobiście mam zrobione blisko 8000mth, maszyna od nowości u mnie 2006 rok, czy któryś z kopaczy ma więcej?? Puki co nie robiłem przy nim nic poza wymianą oleju + napinacz paska. Chciałbym wiedzieć tak w rzeczywistości od użytkownika jak działa ten guzik ECO (dodatkowa pompa) czy są zauważalne zmiany w spalaniu? bo np. przy TorqueLock-u zauważyłem (maszyna 2010r.) no i prędkość jest już w miarę fajna. Co się kryje za blokadą mechanizmu w moście? Czy częstsze naprawy? Jak to się zachowuje? No i czy warto kupić na dżojstikach? Pytam bo w sierpniu będę musiał kupić nową maszynę i nie wiem czy jest sens ją doposażać w zbędne szybko psujące się bajery czy może są to udogodnienia zwiększające przyjemność z pracy ;-)
W tej 2010 r. (nie ECO ale Contractor) też mi się poci ale z miski olejowej na uszczelce (bądź z miejsca połączenia bo nie wiem czy tam występuje jakakolwiek uszczelka) a puki co jest zrobione ponad 800mth i nic się nie dzieje (kupiona w lutym tego roku)
www.materialy-sypkie.pl
Zmechanizowane roboty ziemne, transport drogowy

filipo
Operator

  • Posty: 357
  • Rejestracja: 09 Paź 2008 23:50
  • Miejscowość: okolice Piaseczna
  • Pochwały: 3

Maszyna: 3CXCECO'14 3CXCECO'11 2x KERAX'09 Volvo ew160B, DAF CF85.410

Firma: Roboty Ziemne Filip Olejnik


Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej