Strona 1 z 1

3CII kierownica "przeskakuje"

PostWysłany: 28 Lis 2011 22:26
przez ciepły
Witam wszystkich. Chciałbym się dopiąć do tematu,ponieważ mam podobna maszyne z podobnymi usterkami, mianowicie dziwnie kręci sie kierownicą, tak jakby coś przeskakiwało, przepuszczało, może to orbitrol? Maszyne podczas jazdy jest bardzo ciężko utrzymać na drodze ponieważ lata po całej drodze, aż strach, żeby w rowie nie wylądować, co to może być, dodam, że w prawą stronę skręca gorzej, mniejszy skręt, ale to chyba wina zwrotnic które ciężko chodzą.
Jak w takiej maszynie sprawdzić stan oleju hydraulicznego?
Maszyna to dziadek JCB 3CII 1980

Problemy z wspomaganiem, antyczne 3cx

PostWysłany: 30 Lis 2011 08:41
przez mechanior
nie podpinamy się pod temat jeśli problem dotyczy czegoś innego a w tym przypadku tak jest
na 90% masz uszkodzony siłownik skrętu, przepuszczają uszczelnienia...

na zbiorniku powinieneś mieć wziernik kontrolny od poziomu oleju...

3CII kierownica "przeskakuje"

PostWysłany: 01 Gru 2011 20:35
przez ciepły
Dzięki kolego,ale czy nie byłby on wtedy zapocony?

3CII kierownica "przeskakuje"

PostWysłany: 01 Gru 2011 21:09
przez motodarek
ciepły napisał(a):ale czy nie byłby on wtedy zapocony?


Nie koniecznie, mogą puszczać uszczelnienia wewnętrzne.

3CII kierownica "przeskakuje"

PostWysłany: 02 Gru 2011 18:00
przez gg06
sprawdz może także tulejki i sworznie od skrętu i kolumne kierowniczą

Re: 3CII kierownica "przeskakuje"

PostWysłany: 03 Gru 2011 08:09
przez dawidk
Witam, Poziom oleju w hydraulice, w kabinie na dole w prawym narożniku, rurka przezroczysta, zasada taka sama jak w beczce szambonurka :-) aktualnie mam 5 cm od dołu poziom.



Luzy na zwrotnicach, koła nie ustawiają się czasem pod kątem ??

Siłownik do sprawdzenia, skasować luzy na drążkach, sprawdzić orbitrol oraz ZAWÓR Przelewowy na pompie, tej wkręconej w rozrząd silnika.

Generalnie, w tych maszynach coś musi byc na rzeczy z tym kierowaniem, u mnie czasem sie nawet zacina, szcególnie zimą jak przy odśnieżaniu pracuję, kierownica tak jak by przyspawana, da sie jej chwile świętego spokoju i działa :-)

Co do jazdy, przyzwyczaiłem się i teraz juz zapierdzielam piątką na full gazie czasami :-)
Mina PANÓW w nowiutkich JCB i Catach bezcenna :-)

3CII kierownica "przeskakuje"

PostWysłany: 11 Gru 2011 13:50
przez ciepły
Dziekuje kolego dawidk za wyczerpującą odpowiedz.
Będe po kolei sprawdzał, przód był tulejowany, fakt ze za scisło, bo po jego podniesieniu nie moge recznie przekręcić kołami. Siłownik skrętu mam nie oryginalny, więc może to jego wina ale nie wiem jak to sprawdzić. Podobnie jak i orbitrol, który bardzo możliwe że też jest uszkodzony, bo gdy maszyna jest wygaszona na postoju bez większych oporów kręce kierownicą. Jeżeli chodzi o ten zawór przelewowy, to nawet nie myślałem że to może mieć jakiś wpływ.
Czy u Ciebie też tak jest, że jadąc na czwartym biegu ciężko jest rozpędzić maszynę do prędkości odpowiedniej z wrzuceniem piątego biegu, tak jakby brakowało jednego biegu... :)
Mógłbyś mi powiedzieć do czego jest mały drążek przy skrzyni biegów??

Re: 3CII kierownica "przeskakuje"

PostWysłany: 11 Gru 2011 15:45
przez dawidk
Witam. Od końca może.

Mała wajcha koło tej od zmiany biegów jest opisana low - high, czyli reduktor, po przełączeniu na low masz mniejszą prędkość ale większą siłę, przełożenie reduktora o dupe rozczas, ale widzę czasem potrzebę jego włączenia :-)

Co do tej piątki, tak, jest bardzo duża różnica w przełożeniu 5 biegu, tak jak by ze 2-3 biegi po drodze jeszcze powinny być, ale a to maszyna zapierdala aż miło :-)

Jak ci żal maszyny i nie chcesz chmury dymu przy włączaniu 5, rozpędzasz się na 4 HIGH do deski, potem szybko dajesz reduktor na LOW, 5 i jedziesz. Jak się już rozbuja to po prostu sprzęgło, i przekładasz na high :-)



aha, u mnie siłownik skrętu, jak działa to jest w stanie skręcić kołami w miejscu przy przedniej łyżce pełnej ziemi, a koła już mają luzy na zwrotnicach, wiec coś musisz mieć nie tak. Sprawdzić zawór w pompie hydraulicznej z boku silnika !! ona zasila TYLKO obwód kierowania!!