fachowo hydroklapa to siłownik jednostronnego działania z zasilaniem jednoprzewodowym (ciśnienie oleju powoduje wypchnięcie tłoka na zewnątrz, odcięcie dopływu oleju i połączenie przewodu z odpływem powoduje powrót tłoka pod obciążeniem z zewnątrz lub dzięki sprężynie) , zazwyczaj też nie posiada zabezpieczenia przed wypadnięciem tłoczka (klapy) jeśli podłączysz do niej ciśnienie a nie bezie zamontowana na miejscu to tłoczek wyjedzie całkiem na zewnątrz
dlatego przed demontażem najlepiej zaślepić całkowicie przewód zasilający
a są używane w systemie blokady przesuwu bocznego koparko-ładowarek, w blokadach hydraulicznych ramion (KOMATSU, NH),
rodzajem hydroklapy jest siłownik (cylinderek) układu hamulcowego (jeden przewód, powrót pod naciskiem tarcz tub sprężyn), siłownik hydraulicznej blokady mostu itp
wracając do blokady przesuwu:
tak wygląda takie uszczelnienie w JCB
zdjęcie ze strony firmy
SERWISKOP, mam nadzieję że nie będą mieli do mnie pretensji za wykorzystanie ich materiałów
to też przecież rodzaj reklamy
a tak wygląda kompletny zamek przesuwu montowany w ramie przesuwu maszyn CAT, bardzo podobne są w CASE, NH i Fiatach...
(większe zdjęcie tutaj:
http://www.catparts.pl/?66,zamek-przesu ... y-silownik, po kliknięciu miniatury wyświetli się dokładniejszy obrazek)
szukając w internecie hasła HYDROKLAPA znajdziecie mnóstwo wyników dotyczących windy hydraulicznej montowanej na ciężarówkach czyli potocznie klapy hydraulicznej co nie do końca odpowiada prawdzie