wibako

Silniki w JCB?

Silniki w JCB?

Postprzez grubas1058 » 27 Gru 2011 16:46

Mam pytanie w którym roku firma przeszła z silników perkinsa na swoje JCB? Które z nich są lepsze? Pozdrawiam.

grubas1058
Młodszy operator

  • Posty: 188
  • Rejestracja: 25 Sty 2009 11:23
  • Miejscowość: polska
  • Pochwały: 1

Reklama

simmet

Re: Jaki silnik?

Postprzez siekla1 » 27 Gru 2011 16:59

W 2005 wychodziły obie wersje.Od 2006 już tylko JCB, a który lepszy to nie wiem bo nie miałem styczności z JCB. Ja bym stawiał na Perkinsa mimo braku świec żarowych co mnie strasznie wkurza :mrgreen:

siekla1
Operator

  • Posty: 453
  • Rejestracja: 23 Lis 2008 18:23
  • Miejscowość: Bytom
  • Pochwały: 5

Jaki silnik?

Postprzez korba71 » 27 Gru 2011 19:34

Pracowałem kiedys na komatsu pc210 z silnikiem perkinsa nie działało grzanie swiec a i tak odpalał bez problemu w kazdych warunkach :D

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Re: Jaki silnik?

Postprzez siekla1 » 27 Gru 2011 20:32

Ok, tylko że instalacja 24 V robi swoje :D

siekla1
Operator

  • Posty: 453
  • Rejestracja: 23 Lis 2008 18:23
  • Miejscowość: Bytom
  • Pochwały: 5

Jaki silnik?

Postprzez dawidg2 » 27 Gru 2011 20:53

Mam w jednej ładowarce starego perkinsa wolnossacego a w nowej jest JCB 130KM no i zdarza się że zgaśnie 130 kucy ale to jak się zawcześnie puści gaz przy nabieraniu że obroty spadną poniżej ileś to amen. W starej jest hydrostat wysłużony to też inaczej. No koszty inne bo tu 2 filtry za prawie chyba 300zł w JCB a tam jeden za kilkanaście. Oleju w CR też o raz więcej

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Jaki silnik?

Postprzez mechanior » 29 Gru 2011 00:08

siekla1 napisał(a):Ok, tylko że instalacja 24 V robi swoje


BEZ ZNACZENIA, rozrusznik 24V ma teoretycznie takie same obroty i moc jak 12V
przyczyną utrudnionego odpalania nie jest niesprawne podgrzewanie tylko lichy układ paliwowy, niskie ciśnienie wtrysku, złe rozpylanie, w ostateczności kompresja lub układ elektryczny w tym rozrusznik a zwłaszcza przewody wysokiego natężenia
silniki Perkinsa po 2003 roku mają świece żarowe w głowicy
silniki CR maja takie ciśnienie wtrysku że podgrzewanie bywa często zbędne
w większości nowych silników są montowane tylko grzałki powietrza...

stare Perkinsy miały swoje prywatne, osobiste widzimisię, jedne paliły bez żadnego wspomagania nawet przy -20, inne przy +10 potrzebowały kilkuminutowego grzania płomieniówką... takie same maszyny i silniki, roczniki i warunki - zupełnie inna reakcja na temperaturę otoczenia
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Jaki silnik?

Postprzez siekla1 » 29 Gru 2011 00:54

Wydaje mi się, że w JCB Perkinsy nawet po 2003 roku nie miały świec żarowych, tylko płomieniówki.W Perkinsach po 2004 roku z elektryczną pompką paliwową montowano mocniejsze rozruszniki mimo mniejszych rozmiarów(słoweńskie Iskry) co pozwalało na łatwiejszy rozruch niż w starszych maszynach.
Z tego co się orientuję to Cat: wersja C i D miała w Perkinsach świece żarowe, więc zastanawiające jest to dlaczego JCB poszła inną drogą.
Co do tego ,że Perkinsy mają swoje humory to przyznam rację :mrgreen:
Zawsze myślałem, że rozruszniki na 24V są mocniejsze :wall:

siekla1
Operator

  • Posty: 453
  • Rejestracja: 23 Lis 2008 18:23
  • Miejscowość: Bytom
  • Pochwały: 5

Jaki silnik?

Postprzez mechanior » 29 Gru 2011 02:37

maszyny CAT 400 C i D do 2003 (D1) miały tylko płomieniówki, dopiero Perkins 1104 po 2003 (D2, E) miał palcowe świece żarowe w każdym cylindrze...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Jaki silnik?

Postprzez siekla1 » 29 Gru 2011 23:05

A remontował ktoś już silnik JCB 444?
Może wypowiedziałby się w temacie ktoś kto miał styczność z obydwoma silnikami- z tego co mi wiadomo jest parę osób takich na forum, niekoniecznie remontu ale innych parametrów:spalanie, odpalanie, kultura pracy itd.

siekla1
Operator

  • Posty: 453
  • Rejestracja: 23 Lis 2008 18:23
  • Miejscowość: Bytom
  • Pochwały: 5

Jaki silnik?

Postprzez Jarewa » 30 Gru 2011 15:11

siekla1 napisał(a):Wydaje mi się, że w JCB Perkinsy nawet po 2003 roku nie miały świec żarowych



RG miały.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2802
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Jaki silnik?

Postprzez Jarewa » 30 Gru 2011 15:27

siekla1 napisał(a):Może wypowiedziałby się w temacie ktoś kto miał styczność z obydwoma silnikami- z tego co mi wiadomo jest parę osób takich na forum, niekoniecznie remontu ale innych parametrów:spalanie, odpalanie, kultura pracy itd.


Silnik jak silnik porównując z RG prawie to samo, nie czuje różnicy znacząco.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2802
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Re: Jaki silnik?

Postprzez slav83 » 30 Gru 2011 22:06

Dieselmax zimą pali ładnie (bynajmniej mój)
Kultura pracy tego silnika to wydaje mi się podobna jak przy perkinsie, dużo bardziej podoba mi się odgłos silników w maszynach case czy komatsu.
Spalanie w wersji 100 konnej wydaje mi się wieksze na niekorzyść silnika jcb.
Cześci do silnika jcb chyba tylko oryginalne a do perkinsa jest duzy wybór (czyt. taniej)
Mechanika łatwiej znaleźć do perkinsa, silniki jcb maja napęd pompy wtryskowej na kole zamachowym czyli trudniejszy i kosztowniejszy serwis. Perkins RG posiada zawodną elektryczna pompke paliwa ale to taki mały minusik.

slav83
Pomocnik operatora

  • Posty: 83
  • Rejestracja: 02 Wrz 2007 14:20
  • Miejscowość: byd

Re: Jaki silnik?

Postprzez siekla1 » 31 Gru 2011 00:36

Jarewa napisał(a):
siekla1 napisał(a):Wydaje mi się, że w JCB Perkinsy nawet po 2003 roku nie miały świec żarowych



RG miały.


Mój nie ma, zrobili mnie w konia? :wall:

siekla1
Operator

  • Posty: 453
  • Rejestracja: 23 Lis 2008 18:23
  • Miejscowość: Bytom
  • Pochwały: 5

Silniki w JCB?

Postprzez mechanior » 31 Gru 2011 02:15

do Perkinsa RG zakładasz oryginalną pompkę Perkins z innej aplikacji za 700 pln z zabudowanym wkładem filtrującym albo jak chcesz koniecznie mieć oryginalny filtr to przepływową BOSCH za 400...

to co miał? który rok?
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Silniki w JCB?

Postprzez siekla1 » 31 Gru 2011 09:54

2005 - ostatni z Perkinsów(RG) przed Dieselmax, ma zwykłą płomienówkę tak jak ten starszy z 2000 r(AK).
Różnica to tylko ta elektryczna pompka z filtrem paliwa i pompa Delphi.No i o połowę mniejszy i mocniejszy rozrusznik.

siekla1
Operator

  • Posty: 453
  • Rejestracja: 23 Lis 2008 18:23
  • Miejscowość: Bytom
  • Pochwały: 5

Silniki w JCB?

Postprzez Jarewa » 31 Gru 2011 10:52

siekla1 napisał(a):Mój nie ma, zrobili mnie w konia?



Może źle się patrzysz? bo ich nie widać z zewnątrz ani kontrolki nie ma. Jedynie co można zauważyć to gruby kabelek idący pod pokrywę zaworów i przekaźnik okrągły pod zbiorniczkiem płynu chłodzącego.

Chyba że dlatego że u mnie z 04r RG był na rynek angielski może dlatego ma. Ale według katalogu części to wszystkie miały i te o klasę niej też :woot:

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2802
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Re: Silniki w JCB?

Postprzez grubas1058 » 03 Sty 2012 11:28

A który silnik z perkinsów polecacie, który lepszy, mniej zawodny? co oznaczają te RG, AK? Bo mam dylemat co do wyboru kop-ład bardziej zależy mi na prostocie (mniejszej ilości elektroniki) niezawodności niz roczniku.

grubas1058
Młodszy operator

  • Posty: 188
  • Rejestracja: 25 Sty 2009 11:23
  • Miejscowość: polska
  • Pochwały: 1

Silniki w JCB?

Postprzez mechanior » 03 Sty 2012 23:31

w silnikach Perkinsa stosowanych w koparko-ładowarkach z pompą STANADYNE lub DELPHI LUCAS jedyną elektroniką jest regulator alternatora :mrgreen:
dopiero silniki o mocy ponad 110 KM z pompą BOSCH VP lub zasilaniem CR maja moduły sterowania (silniki 1104/1204)
zasada jest prosta im starszy silnik tym mniej skomplikowany, tylko że Perkins praktycznie do 2003 roku nie ma żadnych zasadniczych zmian (mówimy o silnikach 4.236/1004)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Silniki w JCB?

Postprzez kangoor » 15 Sty 2012 21:27

Pracuje na 3cx z silnikiem perkinsa z 97r i od remontu pompy nie moge na niego narzekac fakt nie ma swiec zarowych ale za to ma swiece plomieniowa i jak dla mnie wystarcza :D podgrzac powietrze zakrecic rozrusznikiem i ma palic a jak sie dba o silnik to chyba każdy wytrzyma

kangoor
Fizol

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 06 Maj 2011 19:31

Maszyna: JCB 3CX


Re: Silniki w JCB?

Postprzez siekla1 » 06 Mar 2012 18:37

Jarewa napisał(a):
siekla1 napisał(a):Mój nie ma, zrobili mnie w konia?



Może źle się patrzysz? bo ich nie widać z zewnątrz ani kontrolki nie ma. Jedynie co można zauważyć to gruby kabelek idący pod pokrywę zaworów i przekaźnik okrągły pod zbiorniczkiem płynu chłodzącego.

Chyba że dlatego że u mnie z 04r RG był na rynek angielski może dlatego ma. Ale według katalogu części to wszystkie miały i te o klasę niej też :woot:


Jarewa muszę przyznać Ci rację.Rzeczywiście nie ma tam płomieniówki a idzie kabel pod pokrywę zaworów i jest okrągły przekaźnik.Tyle się nakopałem przy starszym Perkinsie, że pewne schematy utrwaliy mi się tak mocno.Tak to jest jak się kupi kopaczkę z rozwaonym silnikiem.Przy tym RG poza spawaniem tlumika nic nie kopałem i dlatego też ubzdurałem sobie to z tymi świecami :mrgreen: Dopiero dzisiaj po 4,5 roku użytkowania padła mi pompka paliwa i podczas grzebania przy niej obejrzałem dokładnie ten slinik.

siekla1
Operator

  • Posty: 453
  • Rejestracja: 23 Lis 2008 18:23
  • Miejscowość: Bytom
  • Pochwały: 5

Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej