wibako

Regeneracja wtryskiwaczy (poprzez szlifowanie końcówek)

Regeneracja wtryskiwaczy (poprzez szlifowanie końcówek)

Postprzez tomi157@wp.pl » 30 Gru 2011 14:05

Witam. Tak jak w temacie czy taka regeneracja wtryskiwaczy jest dobra. Gość twierdzi że tak robi i jakie się mu nie zawiezie to zrobi ich szybko. Czy to ma sens takie szlifowanie?
A ciśnienie powinno się ustawiać według oznaczenia wtrysku czy powinien wiedzieć do jakiego silnika?
I przy okazji jakie powinien ustawić ciśnienie wtryskiwaczy od perkinsa 1004?
Pozdrawiam

tomi157@wp.pl
Fizol

  • Posty: 45
  • Rejestracja: 28 Lut 2009 13:37
  • Miejscowość: lubelskie

Maszyna: manitou MLT 628T


Reklama

simmet

Re: regeneracja wtryskiwaczy, (poprzez szlifowanie końcówek)

Postprzez filipo » 30 Gru 2011 18:10

nowe końcówki są tak tanie że nie wiem czy Ci się opłaca regenerować (żywotność i tak będzie krótka), polecam Ci nawet polskiej produkcji firma "wuzetem" wpisz na google
www.materialy-sypkie.pl
Zmechanizowane roboty ziemne, transport drogowy

filipo
Operator

  • Posty: 357
  • Rejestracja: 09 Paź 2008 23:50
  • Miejscowość: okolice Piaseczna
  • Pochwały: 3

Maszyna: 3CXCECO'14 3CXCECO'11 2x KERAX'09 Volvo ew160B, DAF CF85.410

Firma: Roboty Ziemne Filip Olejnik


regeneracja wtryskiwaczy, (poprzez szlifowanie końcówek)

Postprzez dawidg2 » 30 Gru 2011 21:38

Pozatym to perkins to części są wszędzie. Agroma, Grene itd

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Re: regeneracja wtryskiwaczy, (poprzez szlifowanie końcówek)

Postprzez tomi157@wp.pl » 30 Gru 2011 21:47

Koledzy mi chodzi ogólnie czy taka regeneracja jest dobra? To nie ja się tym zajmuje, tylko pytam czy warto jeździć do tego gościa co to robi.

tomi157@wp.pl
Fizol

  • Posty: 45
  • Rejestracja: 28 Lut 2009 13:37
  • Miejscowość: lubelskie

Maszyna: manitou MLT 628T


Re: Regeneracja wtryskiwaczy (poprzez szlifowanie końcówek)

Postprzez filipo » 31 Gru 2011 00:14

ustawienie końcówki w mojej okolicy kosztuje ok. 45zł, a nowa 65zł jaki jest sens reanimować złom który na 101% wytrzyma dwa może 3 lata przy dobrym paliwie i regularnym serwisie?? podałem przykład końcówki do wywrotki (renault kerax) akurat dziś kupowałem nowe
www.materialy-sypkie.pl
Zmechanizowane roboty ziemne, transport drogowy

filipo
Operator

  • Posty: 357
  • Rejestracja: 09 Paź 2008 23:50
  • Miejscowość: okolice Piaseczna
  • Pochwały: 3

Maszyna: 3CXCECO'14 3CXCECO'11 2x KERAX'09 Volvo ew160B, DAF CF85.410

Firma: Roboty Ziemne Filip Olejnik


Re: Regeneracja wtryskiwaczy (poprzez szlifowanie końcówek)

Postprzez siekla1 » 31 Gru 2011 00:33

Dobry serwis nic nie szlifuje tylko wymienia na nowe, a nowe końcówki Delphi-Lucas oryginalne to ok 280 netto + ustawienie ciśnienia.Nie wiem skąd te 65 zł chyba za zamiennik zamiennika. Jak ktoś da Ci gwarancję na wykonaną robotę to ok, tylko wątpię czy dają ją na jakieś szlifowanie.Tanie części są do bułgarskiego albo polskiego Perkinsa, a nie do angielskiego.

siekla1
Operator

  • Posty: 453
  • Rejestracja: 23 Lis 2008 18:23
  • Miejscowość: Bytom
  • Pochwały: 5

Regeneracja wtryskiwaczy (poprzez szlifowanie końcówek)

Postprzez tomi157@wp.pl » 31 Gru 2011 13:34

koledzy dzięki za odpowiedzi. Może ktoś poleci jakiś dobry zakład w lubelskim lub okolice warszawy od strony lublina. Co robi pompy i wtryskiwacze.
Najlepszego na nowy rok!

tomi157@wp.pl
Fizol

  • Posty: 45
  • Rejestracja: 28 Lut 2009 13:37
  • Miejscowość: lubelskie

Maszyna: manitou MLT 628T


Re: Regeneracja wtryskiwaczy (poprzez szlifowanie końcówek)

Postprzez filipo » 31 Gru 2011 14:57

Kolego przeczytaj uważnie, podałem przykład końcówki do wywrotki a nie do perkinsa, oryginał boscha kosztuje coś koło 80zł ale akurat nie mieli, a polska firma o której wspomniałem wcześniej robi większość na niemiecki rynek tam tylko przepakowują.
www.materialy-sypkie.pl
Zmechanizowane roboty ziemne, transport drogowy

filipo
Operator

  • Posty: 357
  • Rejestracja: 09 Paź 2008 23:50
  • Miejscowość: okolice Piaseczna
  • Pochwały: 3

Maszyna: 3CXCECO'14 3CXCECO'11 2x KERAX'09 Volvo ew160B, DAF CF85.410

Firma: Roboty Ziemne Filip Olejnik


Re: Regeneracja wtryskiwaczy (poprzez szlifowanie końcówek)

Postprzez tomi157@wp.pl » 31 Gru 2011 16:34

kolego to się coś nie zrozumieliśmy

tomi157@wp.pl
Fizol

  • Posty: 45
  • Rejestracja: 28 Lut 2009 13:37
  • Miejscowość: lubelskie

Maszyna: manitou MLT 628T


Re: Regeneracja wtryskiwaczy (poprzez szlifowanie końcówek)

Postprzez siekla1 » 31 Gru 2011 17:32

Boscha zrobi Ci każdy i byle gdzie, każdy warsztat ma praktycznie autoryzację. Gorzej już jest z Lucas-Delphi, na Śląsku jest chyba tylko jeden. Ja kiedyś obdzwoniłem kilkanaście warsztatów zanim nie natrafiłem na właściwy i rozmowa była krótka: Bosch tak a Lucas nie. Ba nawet jak im się wydaje, że to zrobią to i tak nie znają właściwych wartości ciśnień i potem krążysz i wyciągasz pompę albo wtryski a oni się na tym uczą. Masz na forum nr do mechaniora - pisał, że można do niego wysłać pompę i odeśle zregenerowaną. Jako mechanik ma rabaty w firmie która się w tych pompach specjalizuje i nawet jak ją sam zawieziesz to taniej nie będzie, a tym bardziej nie warto dawać pompy do kogoś kto sądzi, że ma jakieś pojęcie a skończy się na tym, że starcisz kupę kasy. Sam się tak nadziałem i kosztowało mnie to 2500 zł.

siekla1
Operator

  • Posty: 453
  • Rejestracja: 23 Lis 2008 18:23
  • Miejscowość: Bytom
  • Pochwały: 5

Regeneracja wtryskiwaczy (poprzez szlifowanie końcówek)

Postprzez Intramex » 02 Sty 2012 08:55

jest taki zabieg jak szlifowanie końcówek, ale to raczej na zwiekszenie ich wydajnosci. szlifowanie ma na celu uformowanie otworkow, a nie samej koncowki. wieksza wydajnosc raczej nie jest ci potrzebna, ale jesli zabieg ma wyjsc taniej i masz gwarancje to sprobuj. czasem okazuje sie, ze same otworki sa w stanie dobrym i wystarczy zrobic mycie ultradzwiekowe.
Intramex Polska - nasza strona
Podwozia gąsienicowe, napędy gąsienic
Części CAT,Komatsu
Zęby, lemiesze, groty, oleje, filtry
tel. 781-314-101

Nasz facebook - lubię to!

Awatar użytkownika
Intramex
Operator

  • Posty: 329
  • Rejestracja: 16 Lis 2009 16:19
  • Miejscowość: gliwice
  • Pochwały: 1

Regeneracja wtryskiwaczy (poprzez szlifowanie końcówek)

Postprzez mechanior » 03 Sty 2012 02:15

w silniku maszyny budowlanej szlifowanie iglicy końcówki wtryskiwacza ma na celu odzyskanie jej geometrii i szczelności a nie tuning... po tysiącach uderzeń w gniazdo iglica z czasem się zużywa, nie domyka otworków w końcówce lub nie otwiera się w wystarczający sposób aby zagwarantować dawkę i jej optymalne rozpylenie, jej szlifowanie pozwala odzyskać częściową sprawność ale i tak gniazdo już jest zużyte, otwory zdeformowane (nie da się ich szlifować) a długość iglicy nieprawidłowa (to też ważny parametr wtryskiwacza)
słowem zaburzamy zestrojenie układu
kolega Intramex zapożycza czasem rozwiązania i zastosowania z branży tuningu silników samochodowych :faja: niewątpliwie zna się na tym jak wielokrotnie udowodnił...
jednak ja twierdzę że silniki przemysłowe mimo podobieństw (też na ON i też cieplne o spalaniu wewnętrznym) są innym "światem"...

Image
żółty element (12) na dole schematu powyżej to iglica, (9) to końcówka zwana dyszą lub rozpylaczem, posiada zazwyczaj od 1 do 5 otworków średnicy około 0.1 mm więc ich szlifowanie jest tematem problematycznym (nie mówię że niemożliwe) jak widać szlif ma głównie na celu uszczelnienie iglicy w końcówce... w silnikach z komorą wirową (wtrysk pośredni) są stosowane wtryskiwacze kierunkowe z jednym otworkiem centralnym zamykanym bezpośrednio iglicą

Image

obrazek poniżej to bardziej zbliżony do rzeczywistości przekrój dający ogólny pogląd na problem...
prawie dokładnie odzwierciedla konstrukcję wtryskiwacza w Perkinsie 1004 z regulacja ciśnienia podkładkami, podczas gdy na rysunku pierwszym widać regulację śrubą (18)
Image

kiedy zaczynałem swoją przygodę z dieslami to końcówki oryginalne były niedostępne i kosztowały majątek (zarabiałem wtedy równowartość ok 500-600 pln jeszcze w milionach a ceny przedmiotu rozmowy były podobne jak dziś), polskie wyroby (Starachowice, WSK Mielec) miały straszliwą jakość więc lepszym rozwiązaniem było szlifowanie wytłuczonych oryginałów BOSCH czy CAV/LUCAS...
teraz to nie ma sensu...
wymiana zestawu końcówek to koszt 2-3 zbiorników paliwa... warto ryzykować ?

ciśnienie na wtryskiwaczach w Perkinsie 1004 jest zależne od kodu literowego na obudowie (od 220 do 280 bar)
dobry warsztat MUSI MIEĆ KATALOGI takich parametrów, ale jak nie mają...
daj kod to podam ci ciśnienie
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20868
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 867

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Regeneracja wtryskiwaczy (poprzez szlifowanie końcówek)

Postprzez kangoor » 15 Sty 2012 21:31

Nie wiem czy przy obecnych cenach oplaca ci sie regeneracja, w naszej maszynie wymienilismy koncowki bo szef znalazl w serwisie silnikow perkinsa koncowki po bodajże 85 zl sztuka a jest pewnosc dzialania

kangoor
Fizol

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 06 Maj 2011 19:31

Maszyna: JCB 3CX


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej