wibako

Rozkręcenie siłownika

Rozkręcenie siłownika

Postprzez asbruk » 29 Lut 2012 16:41

Witam, szykuje się do wymiany uszczelnień w siłowniku w części koparkowej, ten największy między konikiem a wysięgnikiem. Problem polega na tym iż do rozkręcenia siłownika potrzebny jest klucz 95, czym to rozkręcić? jakie uszczelnienia kupić? bo przysłali mi o nr 991/00145 ale wydają się za małe.

asbruk
Fizol

  • Posty: 38
  • Rejestracja: 09 Gru 2010 21:44
  • Miejscowość: legnica

Reklama

simmet

Re: rozkręcenie siłownika

Postprzez excavar » 29 Lut 2012 16:48

Rozkręcić możesz kluczem.
Uważaj na tłoku jest kołek ustalający pod uszczelnienie nie odkręcaj tłoka z tłoczyska bez wyjęcia kołka (robaka) o ile będziesz odkręcać tłok? bo do samego uszczelnienia wystarczy odkręcić dławice i wyjąc tłoczysko.
991/00145 to uszczelniacz np na siłownik łyżki tył. Podaj mi nr vin sprawdzę jakie jest prawidłowe uszczelnienie, ale wątpię żeby ktoś się pomylił w doborze uszczelnienie to bardzo prosto się dobiera.
Na tylnym ramieniu masz Boom, dipper, bucket oraz ext... (wysuw)
chyba potrzebowałeś na dipper?

Awatar użytkownika
excavar
Fachoperator

  • Posty: 1046
  • Rejestracja: 27 Paź 2008 20:50
  • Miejscowość: JCB SERWIS CZĘŚCI
  • Pochwały: 9

rozkręcenie siłownika

Postprzez asbruk » 29 Lut 2012 16:54

dzięki za szybką odpowiedź potrzebuję uszczelniacz na ten największy siłownik nr maszyny 0941325. Myślałem o kluczu do rur ale nie mogę znaleźć taki duży.

asbruk
Fizol

  • Posty: 38
  • Rejestracja: 09 Gru 2010 21:44
  • Miejscowość: legnica

rozkręcenie siłownika

Postprzez excavar » 29 Lut 2012 20:12

klucz z cienkimi ściankami kup.
Są b.drogie te rozmiary kluczy ale jak chcesz sam naprawić to musisz nabyć.
Teraz już wiesz czemu serwisanci biorą np 100zł za roboczo-godzinę (bo same narzędzia to dość duże koszta)
:)

Wracając do siłownika chodzi ci o pierwszy siłownik od strony KINGPOST-u (konika) czyli BOOM?
SIŁOWNIKI I PAKIETY DO TWOJEJ MASZYNY
991/00110 Boom 110x60 gł podnoszenie ramienia koparkowego
991/00145 dipper 100x60 łamanie ramienia koparkowego
991/00147 bucket 90x60 otwierania zamykanie łyżki kopiącej
991/00100 (991/10152) extension WYSUW ramienia 70x40

Awatar użytkownika
excavar
Fachoperator

  • Posty: 1046
  • Rejestracja: 27 Paź 2008 20:50
  • Miejscowość: JCB SERWIS CZĘŚCI
  • Pochwały: 9

Rozkręcenie siłownika

Postprzez kowalsr » 29 Lut 2012 21:09

excavar napisał(a):Uważaj na tłoku jest kołek ustalający pod uszczelnienie nie odkręcaj tłoka z tłoczyska bez wyjęcia kołka (robaka) o ile będziesz odkręcać tłok? bo do samego uszczelnienia wystarczy odkręcić dławice i wyjąc tłoczysko.

A czy pod tłokiem nie ma przypadkiem uszczelnienia?
Piszcie po polsku! Jest różnica czy robisz komuś "Łaskę" czy "Laske" - prof. Bralczyk

Awatar użytkownika
kowalsr
Operator

Maszyna: BMW 5er


Re: Rozkręcenie siłownika

Postprzez excavar » 29 Lut 2012 21:16

jest - ale podejrzewam, że kolega chce to uszczelnić nie na przeciek wewnętrzny, a raczej na wyciek przy dławicy i wtedy tłoka nie musi ruszać.

Awatar użytkownika
excavar
Fachoperator

  • Posty: 1046
  • Rejestracja: 27 Paź 2008 20:50
  • Miejscowość: JCB SERWIS CZĘŚCI
  • Pochwały: 9

Rozkręcenie siłownika

Postprzez kowalsr » 29 Lut 2012 21:35

Tak tylko uściślałem :wink:
Piszcie po polsku! Jest różnica czy robisz komuś "Łaskę" czy "Laske" - prof. Bralczyk

Awatar użytkownika
kowalsr
Operator

Maszyna: BMW 5er


Re: Rozkręcenie siłownika

Postprzez excavar » 29 Lut 2012 21:40

http://www.auto-narzedzia.pl/kontakt.php klucz możesz nabyć wysyłkowo u nich. Ja biorę od nich narzędzia są super jakości.

Awatar użytkownika
excavar
Fachoperator

  • Posty: 1046
  • Rejestracja: 27 Paź 2008 20:50
  • Miejscowość: JCB SERWIS CZĘŚCI
  • Pochwały: 9

Re: Rozkręcenie siłownika

Postprzez asbruk » 29 Lut 2012 22:02

nigdy nie negowałem ceny za serwis, a nawet niejednokrotnie pytałem na forum o zajęcie się moją kop-ład
ale w moim regionie niema chyba "profesjonalnego' serwisu. Dałem raz do naprawy i szok i nie chodzi bynajmniej o fakturę , ale nie będę o tym pisał. Jeżeli chodzi o wyciek to jest to wyciek wewnętrzny tak mi się przynajmniej wydaje tzn ramie opada i strasznie buja się podczas pracy, mam zainstalowany zamek na siłowniku, napisze ktoś że może to wina rozdzielacza ale po pierwsze zamek zamyka obwód a po drugie łatwiej wymienić uszczelnienia. Według tego co napisałeś złe uszczelnienia mi przysłali
mają katalogi części i d***a, dlaczego tego katalogu nie można nigdzie dostać pomogło by to w zamawianiu a tak znowu problem

asbruk
Fizol

  • Posty: 38
  • Rejestracja: 09 Gru 2010 21:44
  • Miejscowość: legnica

Rozkręcenie siłownika

Postprzez excavar » 29 Lut 2012 23:54

Można dostać ale ja za katalog a dokładnie za licens płace spora kase na rok. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz katalog.
Mieć katalo a umieć sie nim posługiwać poprawnie to dwie rożne sprawy.
Może to być wina zawór arv ze ci ramię opada. Ale jak jest zamek hyd. To nie powinno opadac. Z tym ze do zamków z tego co mi wiadomo słowniki są montowane odwrotnie cylinder jest na miejscu toloczyska i odwrotnie. Tak jest w Jcb w instrukcji montażu zamków.
Na początek zmien Uszczelniacz. A prościej to sprawdź czy jest przeciek wewnętrzny zaślepiające z jednej strony Siłownik.

Awatar użytkownika
excavar
Fachoperator

  • Posty: 1046
  • Rejestracja: 27 Paź 2008 20:50
  • Miejscowość: JCB SERWIS CZĘŚCI
  • Pochwały: 9

Re: Rozkręcenie siłownika

Postprzez motodarek » 01 Mar 2012 01:11

excavar napisał(a):nie odkręcaj tłoka z tłoczyska bez wyjęcia kołka

Tu wszystko jasne.

asbruk napisał(a):o ile będziesz odkręcać tłok? bo do samego uszczelnienia wystarczy odkręcić dławice i wyjąc tłoczysko.

excavar napisał(a):podejrzewam, że kolega chce to uszczelnić nie na przeciek wewnętrzny, a raczej na wyciek przy dławicy i wtedy tłoka nie musi ruszać.

Czegoś tu nie rozumiem, albo mylę pojęcia.
W jaki sposób można wymienić uszczelnienia na dławicy nie odkręcając tłoka z tłoczyska?
Dodam, że już kiedyś wymieniałem uszczelnienia w siłowniku.

motodarek
Operator

  • Posty: 356
  • Rejestracja: 03 Cze 2007 17:54
  • Miejscowość: EP
  • Pochwały: 4

Maszyna: JCB 3CX

Firma: malutka


Rozkręcenie siłownika

Postprzez kowalsr » 01 Mar 2012 07:28

motodarek napisał(a):W jaki sposób można wymienić uszczelnienia na dławicy nie odkręcając tłoka z tłoczyska ?
Dodam , że już kiedyś wymieniałem uszczelnienia w siłowniku.

To wiesz że się da o ile można odkręcić z tłoczyska "oczko, ucho" (jak to sobie ktoś nazywa) na sworzeń, ale w tym przypadku się nie da... Poza tym jeśli ma przeciek wewnętrzny to uszczelniacze na dławicy są ok ..Nie?
Excavar a co z kawitacją może tu jest problem...
Piszcie po polsku! Jest różnica czy robisz komuś "Łaskę" czy "Laske" - prof. Bralczyk

Awatar użytkownika
kowalsr
Operator

Maszyna: BMW 5er


Re: Rozkręcenie siłownika

Postprzez asbruk » 01 Mar 2012 08:27

masz racje siłownik jest odwrotnie, co to zaślepiania siłownika to wydaje mi się że jest przecież zamek hyd. który powinien
trzymać i ramie nie powinno opadać przez rozdzielacz. Jest jeszcze sprawa odpowietrzenia siłownika może po prostu tu kuleje
ale wówczas by nie opadał. Gdzie znajduje się zawór arv i do czego on służy?

asbruk
Fizol

  • Posty: 38
  • Rejestracja: 09 Gru 2010 21:44
  • Miejscowość: legnica

Rozkręcenie siłownika

Postprzez excavar » 01 Mar 2012 09:27

Można założyć uszczelniacz na dławicę przekładając go przez tłok (nie wszystkie ale te które siadają się da :) ) a teflony na tłoku są przecięte więc też je założysz.
Zawór ARV jest na rozdzielaczu jest to górny zawór ustawiony na daną wartość PSI.
Raczej nie jest to wina zaworu antykawitacyjnego.




Image

Awatar użytkownika
excavar
Fachoperator

  • Posty: 1046
  • Rejestracja: 27 Paź 2008 20:50
  • Miejscowość: JCB SERWIS CZĘŚCI
  • Pochwały: 9

Re: Rozkręcenie siłownika

Postprzez siekla1 » 01 Mar 2012 09:56

Myśle, że jak już wymieniać uszczelnienia to wszystkie skoro siłownik jest rozebrany i sprzedają je w komplecie. Jak ktoś jest w stanie rozkręcić siłownik, to rozkręci też tłok, więc dużo więcej roboty nie ma. Jeżeli opada ramię, a siłownik jest zabezpieczony zamkiem to może też być uszkodzony, przytarty zamek, zwłaszcza w starszych maszynach. Sam miałem taki przypadek w mojej maszynie, że otwierała mi się przednia łyżka, do tego skrzypiała jakby nie było smaru na sworzniach, po wywaleniu zamków problem przestał istnieć, do tego łyżka szybciej się otwiera i zamyka.

siekla1
Operator

  • Posty: 453
  • Rejestracja: 23 Lis 2008 18:23
  • Miejscowość: Bytom
  • Pochwały: 5

Re: Rozkręcenie siłownika

Postprzez excavar » 01 Mar 2012 10:04

Zamki spowalniają ruch to oczywiste.

Awatar użytkownika
excavar
Fachoperator

  • Posty: 1046
  • Rejestracja: 27 Paź 2008 20:50
  • Miejscowość: JCB SERWIS CZĘŚCI
  • Pochwały: 9

Re: Rozkręcenie siłownika

Postprzez asbruk » 01 Mar 2012 11:19

Mam te zamki właśnie na dwóch siłownikach, wywalę je i już prosił bym tylko o zdjęcie przewodów jak je przełożyć przez wysięgnik (są tam dziury) żeby pasowały, nie wiem czy czasem przewody nie mają innych długości. Zauważyłem też że siłownik (tzn zawór) na siłowniku "diper :D " się zacina i rzeczywiście wolniej wszystko chodzi jednym słowem dziadostwo albo po prostu nie do tego sprzętu.

asbruk
Fizol

  • Posty: 38
  • Rejestracja: 09 Gru 2010 21:44
  • Miejscowość: legnica

Re: Rozkręcenie siłownika

Postprzez excavar » 01 Mar 2012 11:34

Zamki są przeznaczone do maszyn typu nośnik teleskopowy czy koparka obrotowa do 3cx czy 4cx nie ma sensu montować chyba że na podporach.

Awatar użytkownika
excavar
Fachoperator

  • Posty: 1046
  • Rejestracja: 27 Paź 2008 20:50
  • Miejscowość: JCB SERWIS CZĘŚCI
  • Pochwały: 9

Re: Rozkręcenie siłownika

Postprzez Grześ » 01 Mar 2012 14:12

motodarek napisał(a):Czegoś tu nie rozumiem, albo mylę pojęcia.
W jaki sposób można wymienić uszczelnienia na dławicy nie odkręcając tłoka z tłoczyska?
Dodam, że już kiedyś wymieniałem uszczelnienia w siłowniku.

I tutaj Motodarek ma rację. Excavar, z całym szacunkiem, dla tego co robisz na forum, w tej kwestii mylisz się. Bez odkręcania tłoka od tłoczyska można co najwyżej wymienić o-ringa uszczelniającego całą dławicę, ale nie spotkałem się żeby kiedykolwiek się on zużył, wymienia się go tylko profilaktycznie. Uszczelnienie dławicy jak i zbierak można założyć tylko po zdjęciu z tłoczyska. W ostrówku było to możliwe po odkręceniu ucha, taj jak pisze Kowalsr, ale jcb mają uszy nieodkręcane.

Grześ
Fachoperator

  • Posty: 599
  • Rejestracja: 09 Lip 2006 19:25
  • Miejscowość: Kraków
  • Pochwały: 9

Maszyna: Jcb3cx


Re: Rozkręcenie siłownika

Postprzez excavar » 01 Mar 2012 14:20

Skoro uważasz ,że się mylę to twoje odczucia. (te które ja chcę wymieniać na dławicy bez demontażu tłoka wymieniam)
Ja nic nie robię szczególnego na forum żeby mieć szacunek.
Pozdr,

Awatar użytkownika
excavar
Fachoperator

  • Posty: 1046
  • Rejestracja: 27 Paź 2008 20:50
  • Miejscowość: JCB SERWIS CZĘŚCI
  • Pochwały: 9

Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej