19 Kwi 2012 22:16
Marka i model maszyny: JCB 3CX POWERSHIFT
Rok produkcji: 2000
Witam
mam kilka pytań odnośnie mocy maszyny JCB 3cx 2000 r z silnikiem Perkinsa.
1) czy nie otwierająca się zapadka w turbo(Siłownik pneumatyczny nie wypycha zaworu spustowego) może być przyczyna ze maszyna nie ma siły podjechać na 3 pod najmniejsze wzniesienie, silnik nie nabiera pełnych obrotów (max. 1600 obr/min podczas jazdy) i puści czarnego kopcia ?
2) czy pompki wspomagające (4szt.) mogą mieć tą samą wadę tj. nie mogą napompować paliwa na odcinku odstojnik - pompa wtryskowa? a po zamontowaniu na próbę pompki elektrycznej (chyba od Volkswagena) silnik odpalił bez żadnego problemu.
3) czy jest taka możliwość że w odstojniku mogą się zapchnąć jakieś zaworki i że odstojnik jest do wymiany bo tak powiedział "mechanik"?
4) czy tak powinno być ze ciśnienie w wężyku który jest między turbiną a zaworkiem pneumatycznym do 1500 obr/min (początek zielonego pola na obrotomierzu) rośnie a po przekroczeniu tej bariery zasysa powietrze do wewnątrz turbiny?
POZDRAWIAM
24 Kwi 2012 20:39
1. zawór upustowy ma ograniczać zbyt duże ciśnienie, jego działanie zabezpiecza samą turbinę przed przeciążeniami podczas spadku obrotów, jeśli zawór jest zamknięty (sprawdź czy na pewno) to maszyna będzie pracować normalnie
brak siły i dymienie na czarno to zbyt mało powietrza, może masz uszkodzoną turbinę albo niedomknięty zawór
powodem może być też zapchany filtr powietrza, złe ustawienie zaworów i awaria pompy wtryskowej lub wtryskiwaczy
2. pewnie problemem jest nieszczelny układ paliwowy, samochodowa pompka elektryczna ma dużą wydajność dlatego daje radę uzupełnić paliwo w układzie, jesteś pewien że pompki mechaniczne które montujesz są przeznaczone do tego silnika?
3. w odstojniku raczej nie ma żadnych zaworków, wyjątkiem są takie z ręczną bądź elektryczną pompą przetokową
4. podciśnienie przy wysokich obrotach? albo masz uszkodzoną turbinę, albo zapchany filtr powietrza
24 Kwi 2012 20:58
vito998 napisał(a):2) czy pompki wspomagające (4szt.) mogą mieć tą samą wadę tj. nie mogą napompować paliwa na odcinku odstojnik - pompa wtryskowa? a po zamontowaniu na próbę pompki elektrycznej (chyba od Volkswagena) silnik odpalił bez żadnego problemu.
mechanior napisał(a):2. pewnie problemem jest nieszczelny układ paliwowy, samochodowa pompka elektryczna ma dużą wydajność dlatego daje radę uzupełnić paliwo w układzie, jesteś pewien że pompki mechaniczne które montujesz są przeznaczone do tego silnika?
a ja obstawiałbym wytarty wałek w silniku
Czy maszyna nie faluje na obrotach?
24 Kwi 2012 21:08
kowalsr napisał(a):a ja obstawiałbym wytarty wałek w silniku
miałeś kiedyś taki przypadek? wałek jest utwardzony do pracy z popychaczami zaworów a języczek pompki robi się z takiej sobie blaszki... jakoś to do mnie nie trafia...
24 Kwi 2012 21:34
Miałem ale w ładowarce. Niech i to sprawdzi, może akurat.
24 Kwi 2012 21:44
ja nie miałem... pewnie że niech sprawdzi, warto wszystko przejrzeć
to mało ważne jaki sprzęt to był, tylko jaki silnik i jaki stary...
24 Kwi 2012 21:51
Stary strasznie ale nie pamiętam typu silnika. Na pewno Perkins. Tzn na 70% Perkins... 6 cylindrów bez turbo.
01 Maj 2012 17:14
Koledzy już wszystko wiem
pompa jest już po regeneracji (ciśnienie na wtryskach jest ok)
turbina idzie do regeneracji
słaby jest z powodu zapieczonych lub popękanych pierścieni ( straszne przedmuchy do odmy) i to jest prawdopodobnie przyczyna złego odpalania maszyny.
odezwę się po remoncie
pozdrawiam
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.