wibako

Pytania poczatkujacego 3CX '04

Pytania poczatkujacego 3CX '04

Postprzez andrejus » 22 Cze 2012 21:18

Troszkę nie do końca jest tak jak piszesz. Pod dużą górkę możesz nie zdążyć zredukować i w tym czasie maszyna może już zmienić kierunek ruchu (czyt. cofać) wtedy hamulce mogą nie wystarczyć szczególnie gdy teren nie jest utwardzony.

andrejus
Młodszy operator

Maszyna: Liebherr 904 Litronic

Firma: wiola


Reklama

simmet

Pytania poczatkujacego 3CX '04

Postprzez korba71 » 23 Cze 2012 13:36

Z tego co piszesz widze ze masz skromne doswiadczenie w pracy na masz. bud.-- -nie zebym cie krytykował, czytaj co pisza ci koledzy i tego sie trzymaj, tu nie musisz redukowac tak jak w samochodzie pod górkę, możesz sobie jechac na trójce po prostym i pod górke jesli braknie mocy mozesz nawet stanąć i wbic sobie dwójkę i swobodnie ruszyc, na wysokich biegach nie pojedziesz po wybojach na budowie a po drodze mozesz cagle miec czwórke nawet pod lekka górke, mozesz startowac nawet z trójki, jesli nie masz urobku w łyzce, jedynki jesli maszyna była w pełni sprawna nie używałem zbyt czesto mozna było swobodnie nabrac do pełna na dwójce ruszyc i jesli był kawałek prostego wsadzic trójkę wysypac i bez redukcji cofnać i jechac z trójki, nie musisz niczego robić na czas zawsze zdarzysz, w sprawie jedynki jedna uwaga nie wiem jaka jest specyfikacja innych maszyn (pracowałem na kopład CASE) byłem poczatkujacy i wsadziłem sobie jedynke zeby precyzyjnie wjechac w palete i sie zdziwiłem jak po dodaniu gazu zeby troszke szybciej jechać widły wystrzeliły do góry i wypierd... palete, lepiej sobie jezdzic na dwójce i ostroznie operowac gazem.
Ostatnio edytowany przez rudesmen, 23 Cze 2012 14:06, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Poprawiłem co nieco....

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Pytania poczatkujacego 3CX '04

Postprzez andrejus » 23 Cze 2012 13:51

Na maszynach bud dużego doświadczenia nie mam, ale jeśli chodzi o maszyny rolnicze typu traktory kombajny itp. nie jest to to samo co K-Ł ale coś wspólnego jest.
Jeśli ktoś ma starą kopaczkę i ręczne biegi może nie zdążyć zmienić biegu i wbić łyżki bo czasem w panice robimy najgłupsze rzeczy.

andrejus
Młodszy operator

Maszyna: Liebherr 904 Litronic

Firma: wiola


Pytania poczatkujacego 3CX '04

Postprzez mechanior » 23 Cze 2012 14:02

andrejus napisał(a):Pod dużą górkę możesz nie zdążyć zredukować i w tym czasie maszyna może już zmienić kierunek ruchu (czyt. cofać) wtedy hamulce mogą nie wystarczyć szczególnie gdy teren nie jest utwardzony.

wybacz bezpośredni sposób wypowiedzi ale od razy widać że nawet jeśli nawet kiedyś siedziałeś za sterami maszyny to nie bardzo masz pojęcie o zachowaniu koparko-ładowarki (lub jakiejkolwiek innej maszyny) ze zmiennikiem momentu, podczas jazdy...
tam nie ma pedału sprzęgła, trzymasz na hamulcu i gaz do dechy, musi ruszyć, jeśli natomiast stok jest taki że nie da się zahamować to jechać do góry też się niestety nie da bo koła nie maja przyczepności (na to też jest sposób: trzeba się po prostu wepchnąć łychą)

korba - piszesz mądrze, każda wyrywa na 1 i lepiej precyzyjne ruchy wykonywać na wyższych biegach ale pliiiiiijz! moduł kontroli pisowni bo oczy łzawią :wall: :mrgreen:
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Pytania poczatkujacego 3CX '04

Postprzez korba71 » 23 Cze 2012 15:26

Od zawsze mam kłopoty z pisownia, mam włączony moduł kontroli pisowni, ale nie zwracam uwagi niekiedy na podkreślone elementy, cóż jesli sie spiesze lub coś mnie rozprasza to wiele sie dzieje :mrgreen: niestety moge liczyc tylko na wyrozumiałość, w kwestii jazdy maszynami budowlanymi jest to stosunkowo proste, układy jazdy hydrostatyczne lub hydrokinetyczne wybaczaja wiele błedów, wsiadziesz pojezdzisz dzien lub dwa i bedziesz wiedział co jest dla ciebie dobre, nie staraj sie od razu dowiedzieć wszystkiego bo sie pogubisz pewnie chciałbys zabłysnac jak siądziesz za sterami :mrgreen: szczerze naszykuj sie raczej na porażki, tak maja wszyscy, potem wszystko zaczyna sie układać i praca robi sie przyjemna.

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Pytania poczatkujacego 3CX '04

Postprzez MARCINL1976 » 23 Cze 2012 18:25

Witam wszystkich mam pytanie niemam jeszcze uprawnien a jade na pierwsza robote wrazie jakies kontroli za brak uprawnien kto moze mandat mi dac {policja czy jakis inny urzad darmozjadow} bo poruszac sie moge na kat. B z tego co wiem
Doświadczenia jak narazie zero dlatego sie dopytuje troszke wmiare poznawania maszyny i roboty dlatego dzieki za dobre rady napewno sie przydadza :D
Ostatnio edytowany przez rudesmen, 24 Cze 2012 19:58, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Jeżeli po wysłaniu postu masz coś jeszcze do dodania to używaj opcji edytuj (prawy górny róg postu) i zwracaj uwagę na pisownie ...

MARCINL1976
Pomocnik operatora

  • Posty: 77
  • Rejestracja: 14 Cze 2012 19:40

Maszyna: JCB3CX


Pytania poczatkujacego 3CX '04

Postprzez gogo0707 » 23 Cze 2012 19:52

Kolego ja konczylem kursy jakies 1,5miesiaca temu i tam nam gadali ze policjanci sprawdzają prawko i tez niby mogą sprawdzic czy sie ma uprawnienia ale o sprawdzaniu uprawnien to wiedzą niby tylko policjanci w wiekszych miastach.
A znowu z doswiadczenia (jezdziłem niecale 4lata bez uprawnien) wiem ze sprawdzają tylko prawko :wink:
"Od­po­wied­nia mo­tywac­ja po­par­ta pochwałą uskrzydla "
http://www.telnow.pl

gogo0707
Fachoperator

  • Posty: 688
  • Rejestracja: 23 Cze 2011 15:22
  • Miejscowość: Bierawa
  • Pochwały: 10

Maszyna: JCB4CX
CAT M315D

Firma: Telnow


Pytania poczatkujacego 3CX '04

Postprzez mechanior » 24 Cze 2012 00:20

Policja nie ma podstaw prawnych do sprawdzania uprawnień, do poruszania się maszyną po drodze wystarczy prawo jazdy
uprawnienia są potrzebne do PRACY nie do JAZDY

na budowie uprawnień może zażądać inspektor PIP, inspektor BHP, kierownik budowy, nadzór budowlany i każdy kto cię może z tej budowy wyrzucić np inwestor lub właściciel albo jego przedstawiciele
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Pytania poczatkujacego 3CX '04

Postprzez andrejus » 24 Cze 2012 10:24

Mechanior, pisałem o zwykłej mechanicznej skrzyni bo chyba i takie trafiały się w K-Ł

andrejus
Młodszy operator

Maszyna: Liebherr 904 Litronic

Firma: wiola


Pytania poczatkujacego 3CX '04

Postprzez mechanior » 24 Cze 2012 10:47

ma sprzęgło mechaniczne? bo chyba nie... ma rewers hydrauliczny? bo chyba tak... to i tak nie to samo co w samochodzie osobowym czy ciężarówce, więc technika jazdy jednak inna, tak samo z tą jazdą pod górę: nie pokonujemy wzniesień w terenie z rozpędu bo grozi to wywrotką, zauważ że maszyny zazwyczaj nie posiadają zawieszenia tłumiącego więc każda nierówność na takich "balonach" powoduje "zajączka",
jak będziesz zapierdalał to skończysz w gipsie (oby tylko)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Pytania poczatkujacego 3CX '04

Postprzez andrejus » 24 Cze 2012 11:36

Dobrze więc, nie będe dyskutował bo nie znam dokładnej budowy sprzęgieł w k-ł
ale osobiście na zimne dmucham.

andrejus
Młodszy operator

Maszyna: Liebherr 904 Litronic

Firma: wiola


Pytania poczatkujacego 3CX '04

Postprzez mechanior » 24 Cze 2012 11:51

no i masz rację, na pewno ostrożności nigdy za wiele...
pozdrawiam :mrgreen:
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Pytania poczatkujacego 3CX '04

Postprzez MARCINL1976 » 24 Cze 2012 19:47

Witam czyli mam rozumiec daje na 4ty. bieg i po drogach asfaltowych noge cisnac niemusze nic redukowac nic sie tam nie zepsuje? a w terenie 1,2gi. bieg i do pracy

MARCINL1976
Pomocnik operatora

  • Posty: 77
  • Rejestracja: 14 Cze 2012 19:40

Maszyna: JCB3CX


Pytania poczatkujacego 3CX '04

Postprzez Piotrek8912 » 24 Cze 2012 19:55

tak kolego,na 4 biegu zasuwasz po asfalcie,chyba ze masz duzą gore to trzeba dac nizej,ale bedziesz czuł,ze dajesz gazu,a maszyna "wyje" a nie jedzie:) ja zazwyczaj na drodze po hamowaniu lub zatrzymaniu sie daje 3 przy ruszaniu ,potem 4 i ogien na tłoki :D :lol:
...kiedy jesteś na zakręcie....redukcja, but i odcięcie!!:)
..zapraszamy na czacik.. http://xat.com/Kopaczka

Awatar użytkownika
Piotrek8912
Operator

  • Posty: 204
  • Rejestracja: 04 Lut 2011 11:16
  • Miejscowość: Krynica-zdrój

Maszyna: Jcb 3cx ; Jcb 8032 ; Mercedes-Benz 1722 ; Benford ps 6500


Pytania poczatkujacego 3CX '04

Postprzez dawidg2 » 24 Cze 2012 20:08

Ja z 4 jadę, a że automat 6 biegowy to zmienia na 5, 5 z blokadą zmiennika i 6 z blokadą, i mam 40km/h. Górki nie straszne, wkoncu 125KM pod maską.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Pytania poczatkujacego 3CX '04

Postprzez korba71 » 24 Cze 2012 20:10

Zapomniałeś o trójce :mrgreen: tak jak piszesz możesz cisnąć jesli jest moc, tylko uwaga --- jesli rozpedzony wjedziesz na jakies wyboje lub nierównosci to zobaczysz z bliska podsufitkę :D i maszyna bedzie nie do opanowania, na wysokim biegu można jechać naprawde szybko, musisz sam spróbować praca na kopład jest fajna tylko niekiedy cie urobią, to maszyny bardzo mobilne i uniwersalne tu wykop tu rozładuj kostke tu załaduj auto zepchnij urobek przywiez chudziak złóż widły rozłóż widły i tak ciągle :? chłopaki siedzieli juz w aucie a ja przywoziłem jeszcze ostatnia palete kostki brukarzom.

Autor postu otrzymał pochwałę

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Pytania poczatkujacego 3CX '04

Postprzez MARCINL1976 » 24 Cze 2012 21:01

Dzieki korba71 :D ja narazie spokojnie snigam drogi waskie u nas to niema co swirowac godzinki leca mam pytanko a smarowac maszyne po kazdej robocie czy mozna opuscic z 2 dni

MARCINL1976
Pomocnik operatora

  • Posty: 77
  • Rejestracja: 14 Cze 2012 19:40

Maszyna: JCB3CX


Pytania poczatkujacego 3CX '04

Postprzez korba71 » 24 Cze 2012 21:25

Smiało możesz opuscic dwa dni, smaruj nie rzadziej niz raz w tygodniu, a elementy bliskie urobku jak przednia i tylna łyżka i mocowanie ramienia do konika zwłaszcza dolny trzpień (czesto urobek w czasie nabierania napychasz sobie pod siebie i ta czesc wymaga czestszego smarowania) miej nasmarowane, a smarowanie zależne jest od warunków (np woda piasek) i czasu pracy, elementy mocowania przedniej łyzki koło kabiny lub kalamitki ramienia gdzieś u góry wiadomo rzadziej, nie zapominaj o zwrotnicach i krzyżakach i smaru z umiarem bo bedziesz latał ze szmatą, nie smaruj prowadnic konika (lepiej wytrzec natłuszczona szmata) i wałków na których sa widły bo będą latać jak swinia w chlewiku, szczerze to czasem jest tak---- zeby nasmarować to sie nie je sniadania bo inaczej nie ma czasu a i tak krytykują.

Awatar użytkownika
korba71
Fachoperator

  • Posty: 2158
  • Rejestracja: 10 Sty 2011 22:38
  • Miejscowość: Chorzów
  • Pochwały: 43

Maszyna: volvoec210blc


Pytania poczatkujacego 3CX '04

Postprzez dawidg2 » 24 Cze 2012 21:28

Mam Amortyzację ramienia bez niej się nie ruszam nigdzie. Skacze jak piłka jak nie włącze. Kiedyś jeździłem z trójki to strasznie szarpie przy przełączaniu i dałem sobie spokój, zwłaszcza jak redukowała z 4 na 3.


Możesz opuścić, bo jak popracujesz godzinę przez dzień to nie będziesz jej smarował przecież. Ja smaruje zależy co to od 10-50h. Te sworznie co dużo "chodzą" to często a te co mniej to raz na 50h.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Re: Pytania poczatkujacego 3CX '04

Postprzez andrejus » 24 Cze 2012 21:31

dawidg2 napisał(a):Ja z 4 jadę, a że automat 6 biegowy to zmienia na 5, 5 z blokadą zmiennika i 6 z blokadą, i mam 40km/h. Górki nie straszne, wkoncu 125KM pod maską.

Które maszyny mają blokadę zmiennika?

andrejus
Młodszy operator

Maszyna: Liebherr 904 Litronic

Firma: wiola


PoprzedniaNastępna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 13 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej