wibako

Prostowanie kabiny

Prostowanie kabiny

Postprzez ABM » 06 Lip 2012 14:26

Marka i model maszyny: JCB 3cx
Rok produkcji: 2007

Witam.
Ostatnio operator spadł kołem z wylewki do wykorytowanego już wcześniej miejsca, opierając się bocznym słupkiem o burtę przyczepy. Szybka narożna wybita, słupek zwichrowany, drzwi nie chcą się domykać. Czy prostował już ktoś coś takiego? Miał ktoś podobną sytuacje, czy jest to możliwe wyprostować tą konstrukcję?

2. Kupując szybkę narożna kupuje si ją razem z tymi uchwytami od zamykania? Jaki to koszt około?

ABM
Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 16 Lut 2011 22:45
  • Miejscowość: Polska

Reklama

simmet

Prostowanie kabiny

Postprzez peckiel » 06 Lip 2012 14:33

Kiedyś w kołówce prostowałem. Pier... mi kłoda wierzbowa w kabinę. Możecie śmiać się lub nie, ale wziąłem linkę stalową, zaczepiłem do wywrotki i podciągaliśmy samochodem. Wyprostowana idealnie. Wstaw fotki z uszkodzenia może ktoś coś więcej ci poradzi.
Roboty ziemne i drogowe, sprzedaż kruszyw, wynajem maszyn

Awatar użytkownika
peckiel
Fachoperator

  • Posty: 4455
  • Rejestracja: 05 Mar 2009 22:55
  • Miejscowość: Podlaskie
  • Pochwały: 95

Maszyna: Liebherr A904,Liebherr 576,JCB JS220LC

Firma: Roboty Ziemne i Drogowe


Re: Prostowanie kabiny

Postprzez Jarewa » 06 Lip 2012 18:52

Zbyt gruba profilów ka żeby wyprostować idealnie takie rzeczy praktycznie się nie prostuje tylko wycina i wspawuje nową tak dla naprawy aby było.

A tak drugim zdaniem twoja kabina straciła certyfikat R.O.P.S. F.O.P.S. co dla nie których mogą być bzdety ale w razie "W" odpowiada właściciel za to.

Prawidłowo tylko wymiana.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2803
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Prostowanie kabiny

Postprzez ABM » 06 Lip 2012 19:23

Otóż pisałem wiadomość poprzednią w niepełnej wiedzy działając uprzednio, kabiny nie przestawiło na szczęście, wybita szyba oraz to o co mi będzie chodziło, urwany uchwyt od drzwi, dolny. Płaskownik, który powinien być prosty jest ugięty(trzymający drzwi), przez co nie chcą się zamykać, gdyż dolna część drzwi jest zbyt przysunięta do maszyny(w skutek ugięcia pręta).

Co radzicie zrobić z ty6m uchwytem, wymienić na nowy? Jest to osobna część, jak zamontowywana, czy razem ze słupkiem czy tam czymś.

http://img233.imageshack.us/img233/3523/98654072.jpg
http://img207.imageshack.us/img207/4610/40976712.jpg

Myślę że zdjęcia działa.
Oraz co robi się z częścią na zdj 2, z szybą przychodzi czy montuje się ta starą (jak)

ABM
Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 16 Lut 2011 22:45
  • Miejscowość: Polska

Prostowanie kabiny

Postprzez dawidg2 » 06 Lip 2012 22:40

ABM napisał(a):Co radzicie zrobić z ty6m uchwytem, wymienić na nowy? Jest to osobna część, jak zamontowywana, czy razem ze słupkiem czy tam czymś.

nie ma po drugiej stronie słupka dwóch zaślepek? Jeśli są to tam powinny być śruby od tego uchwytu. Uchwyt kupisz tam gdzie części do JCB.

A to drugie musi się jakoś rozkręcać bo przecież na szybie nie robili by takich uchwytów.

dawidg2
Fachoperator

  • Posty: 6204
  • Rejestracja: 14 Kwi 2008 20:47
  • Miejscowość: Krzemieniewo
  • Pochwały: 134

Maszyna: JCB, Schaeff

Firma: Szukam


Re: Prostowanie kabiny

Postprzez umanek82 » 09 Lip 2012 19:15

Zawias możesz wyprostować ale lepiej odciąć wyklepać i przyspawać.Szyby nie dostaniesz z uchwytami musisz kupić osobno a klame z drugiego obrazka bez problemu rozkręcisz
Pomoc w naprawie maszyn JCBinne marki okazjonalnie
tel: 691546655

Awatar użytkownika
umanek82
Fachoperator

  • Posty: 868
  • Rejestracja: 19 Paź 2011 18:27
  • Miejscowość: Lublin i okolice
  • Pochwały: 55

Maszyna: JCB3CX/4CX LOADALL MINI80XX JS itp

Firma: mała


Re: Prostowanie kabiny

Postprzez puszek_pl » 09 Lip 2012 22:04

Jarewa napisał(a):straciła certyfikat R.O.P.S. F.O.P.S.

Chciałbym troszeczkę sprostować powyższe twierdzenie. Kabina typu rops zabezpiecza operatora przed skutkami przewrócenia się maszyny, natomiast fops to dodatkowe zabezpieczenie przed, np spadającymi kamieniami, często spotykane w kamieniołomach. I jak to jest możliwe, żeby stracić certyfikat? Właściciel odpowiada za krzywdę, która stała się operatorowi? Kabina typu rob/fops spełnia swoje warunki tylko wtedy, kiedy operator ma zapięte pasy bezpieczeństwa, bo jeżeli nie, to różnie bywa, a właściciel co? ma przyjść i zapiąć mu pasy?

Przepraszam za offtopic, ale chciałem sprostować te brednie.

puszek_pl
Fizol


Prostowanie kabiny

Postprzez Jarewa » 09 Lip 2012 22:18

ABM napisał(a):opierając się bocznym słupkiem o burtę przyczepy

ABM napisał(a):słupek zwichrowany

Czyli z początku myślałem o uszkodzeniu słupka. Czyli kabina swoje już zrobiła. Czy myślisz że kabinę (stelaż kabiny) można giąć ciąć wginać prostować i nie straci certyfikatu? oj dziwnie trawisz te informacje. Każdy producent cofnie certyfikat jeżeli ktoś przy tym grzebał.
puszek_pl napisał(a):I jak to jest możliwe, żeby stracić certyfikat?

Certyfikat jest tylko do pierwszego uszkodzenia później tylko producent może przedłużyć.
puszek_pl napisał(a):a właściciel co? ma przyjść i zapiąć mu pasy?

Właściciel ma działać zgodne z zasadami BHP czyli jak coś jest jednorazowego użytku to ma to wymienić a nie kombinować bo jako właściciel bierze za to odpowiedzialność.

I ostatnie zdanie jak byk napisane w DTR znajomość dokumentu się kłania.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2803
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Re: Prostowanie kabiny

Postprzez puszek_pl » 09 Lip 2012 22:47

Jarewa napisał(a):Jarewa
Mocowanie wymieni i spokój. A jeśli wybije (pęknie szyba) i wymieni na nową to też straci certyfikat? A tak poza tym to kto się doczepi do tego zawiasu, jak zmieni to nawet śladu nie będzie, że coś nie halo było;)

puszek_pl
Fizol


Re: Prostowanie kabiny

Postprzez Jarewa » 09 Lip 2012 22:48

Weź przeczytaj cały temat jeszcze raz dokładnie.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2803
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Prostowanie kabiny

Postprzez mechanior » 10 Lip 2012 00:56

oczywiście dopóki nic się nie stanie to nie ma problemu... gorzej jak już ktoś ucierpi, wtedy zaczyna się szukanie winnych i zazwyczaj się znajdują... na własna odpowiedzialność możecie sobie nawet parasol nad głową rozłożyć zamiast FOPSa, jak coś na łeb spadnie to zatłucze tylko głupka
OPERATOR MA OBOWIĄZEK robić pewne rzeczy, np zapiąć pasy a posiadacz maszyny (lub osoba wyznaczona) dbać o jej sprawność
btw FOPS nie ma związku z pasami bo te nie chronią przed spadającymi obiektami :wall: co innego ROPS
w instrukcji obsługi maszyny jest napisane kiedy traci się certyfikat bezpieczeństwa kabiny, np po "naruszeniu konstrukcji" czyli prostowanie i spawanie nie jest możliwe, napisane jest wprost że jakiekolwiek uszkodzenie wymaga WYMIANY NA NOWE
w niektórych przypadkach zainstalowanie nieoryginalnej szyby lub jej brak też wyklucza certyfikat (wyjście bezpieczeństwa, szyba wiatrochronna, szyba bezodłamkowa itp...)
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Re: Prostowanie kabiny

Postprzez puszek_pl » 10 Lip 2012 13:21

mechanior napisał(a):btw FOPS nie ma związku z pasami bo te nie chronią przed spadającymi obiektami :wall: co innego ROPS


puszek_pl napisał(a):Kabina typu rops zabezpiecza operatora przed skutkami przewrócenia się maszyny, natomiast fops to dodatkowe zabezpieczenie przed, np spadającymi kamieniami, często spotykane w kamieniołomach


Dokładnie o tym napisałem we wcześniejszym poście.

Jarewa napisał(a):Właściciel ma działać zgodne z zasadami BHP czyli jak coś jest jednorazowego użytku to ma to wymienić a nie kombinować bo jako właściciel bierze za to odpowiedzialność.


Jarewa napisał(a):Czy myślisz że kabinę (stelaż kabiny) można giąć ciąć wginać prostować


cytuję post:

ABM napisał(a):kabiny nie przestawiło na szczęście, wybita szyba oraz to o co mi będzie chodziło, urwany uchwyt od drzwi, dolny. Płaskownik, który powinien być prosty jest ugięty(trzymający drzwi)


ABM wybita szyba i urwany uchwyt od drzwi, wymień i dalej spokojnie śmigaj, a co do zamienników szyby to pewnie producent nie toleruje takich i z pewnością wtedy traci się certyfikat.

puszek_pl
Fizol


Prostowanie kabiny

Postprzez mechanior » 10 Lip 2012 21:22

puszek_pl napisał(a): Kabina typu rob/fops spełnia swoje warunki tylko wtedy, kiedy operator ma zapięte pasy bezpieczeństwa

czytaj swoje posty, to ty napisałeś że przy FOPS trzeba mieć zapięte pasy więc trzymaj się swojej wersji albo się popraw zamiast komentować w niewybredny sposób
puszek_pl napisał(a):Przepraszam za offtopic, ale chciałem sprostować te brednie

uszkodzenie kabiny powoduje utratę certyfikatu więc brednie wypisujesz ty
nie czytasz postów które komentujesz
nie zwracasz uwagi na rację innych
kolega stwierdził że USZKODZIŁ kabinę potem sprostował że to tylko zawias i szyba
radzę dokładnie czytać i przemyśleć przed napisaniem posta, zresztą nie tylko w tym temacie...
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20878
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Prostowanie kabiny

Postprzez borex1996 » 17 Lip 2012 13:00

Ostatnio jakby ktoś szukał info na ten temat kupowaliśmy tą przeklętą szybę, w Interhandlerze 820 brutto sama szyba(bez uszczelki i uchwytów) Lewa*
Roboty ziemne- drogowe- wyburzeniowe- leśne

Awatar użytkownika
borex1996
Operator

  • Posty: 273
  • Rejestracja: 07 Paź 2010 17:28
  • Miejscowość: Małopolska
  • Pochwały: 9

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej