Strona 1 z 1

Problem z przekładnią

PostWysłany: 10 Sty 2008 21:24
przez gaju45
Witam. Mam problem otóż zauważyłem że do przekładni jakimś cudem dostaje się woda z chłodzenia silnika.Tutaj moje pytanie w którym miejscu mógł pójść jakiś simering i od czego zaczynać rozkręcanie maszyny. Moja maszyna to JCB 4cx z 1998r. Wielkie dzięki za pomoc. Pozdro

PostWysłany: 10 Sty 2008 22:18
przez serwisant
uszkodzona chłodnica oleju transmisyjnego . Szukaj jej z przodu maszyny zależy od nr seryjnego moze mieć kształt rury a po obu stronach zasilanie od chłodnicy oraz dwa węże idące do skrzyni biegów.
Pozdrawiam

Re: Problem z przekładnią

PostWysłany: 11 Sty 2008 23:53
przez Cashpear
Witam, zdecydowanie wina leży po stronie chłodnicy oleju transmisyjnego przy czym w Twoim modelu chłodnica ta jest przed chłodnicą silnika i ma kształt normalnej chłodnicy, tyle że będzie mniejsza. Chłodnice w kształcie rury były stosowane dosyć dawno w JCB.

Pozdrawiam

PostWysłany: 12 Sty 2008 09:55
przez serwisant
w maszynach o nr pow 460000 chłodnica ma faktycznie kształt normalnej chłodnicy, ale tu sprawa się komplikuje poniewaz taka chłodnica nie ma kontaktu z wodą z układu chłodzenia silnika. W rozwiazaniu o jakim pisze (chłodnica w kształcie rury) do chłodzenia oleju skrzyni wykorzystywana jest woda z układu chłodzenia silnika, w pózniejszych rozwiazaniach olej chłodzony jest powietrzem.
Podaj nr seryjny maszyny.
Pozdrawiam

PostWysłany: 12 Sty 2008 13:35
przez gaju45
Numer seryjny to SLP4CXFSWE0474612

PostWysłany: 12 Sty 2008 14:09
przez serwisant
wg nr seryjnego powinna być ( zwyglądu) chłodnica typowa chłodzona powietrzem. Czy masz ubytek płynu w układzie chłodzenia silnika? najlepiej sprawdz od skrzyni biegów musza odchodzić dwa elastyczne przewody w kierunku przodu przed silnik i są połączone z "odpowiednia"chłodnicą.sam ocenisz czy jest ona połączona z układem chłodzenia silnika.

PostWysłany: 12 Sty 2008 14:30
przez gaju45
Chłodnica chłodzona jest powietrzem, mimo to jest ubytek płynu

PostWysłany: 13 Sty 2008 13:07
przez serwisant
Może wyciek masz z nagzrzewnicy ogrzewania? Patrz pod kabiną nad tylnym mostem.

PostWysłany: 23 Sty 2008 21:24
przez gaju45
Którędy woda może dostawać sie nagrzewnicy do przekładni??

PostWysłany: 26 Sty 2008 10:16
przez serwisant
NIe napisałem że woda może dostawaźc sie z nagrzewnicy do pprzekładni tylko ,że może masz w tym miejscu ubytek płynu chłodzącego.
Jeżeli masz chłodnice oleju transmisyjnego typu suchego-(chłodzona powietrzem)-
To płyn z układu chłodzenia nie ma mozliwości przedostania sie do skrzyni biegów, ja nie znam takiego rozwiązania. Natomiast jeśli chłodnica oleju transmisyjnego jest układu mokrego- olej chłodzony przez płyn chłodzący silnika- taka usterka jest możliwa.
Co do twojego przypadku jesteś pewien że masz wode w skrzyni? Moze poprostu dolałes innego oleju i zrobiło sie mleko? Zmień olej wypłukaj skrzynie i sprawdz.
Pozdrawiam.

PostWysłany: 26 Sty 2008 18:28
przez gaju45
Olej wymieniałem już parę razy, na początku sam tak myślałem że ktoś dolał innego oleju więc wymieniłem i dalej jest to samo a poza tym ubywa płynu chłodzącego