Strona 1 z 1

4CX ECO Cięgno turbiny

PostWysłany: 27 Sty 2013 14:08
przez syrius
Marka i model maszyny: JCB4CXecko
Rok produkcji: 2010

Przy turbinie znajduje sie ciegno na podcisnienie wydaje mi sie ze powinno sie otwierac i zamykac przy jakis obrotach
A dwoma rekami ledwo idzie ruszyc. A objaw jest troszke brak mocy pod gorki

Re: Turbo

PostWysłany: 27 Sty 2013 21:14
przez umanek82
Pod górki maszyna będzie zwalniać.

Turbo

PostWysłany: 27 Sty 2013 21:54
przez mechanior
cięgno to układ zaworu WASTEGATE który ma zmniejszać ciśnienie doładowania przy nagłym spadku obrotów
weź kleszcze i spróbuj obrócić oś zaworu...

4CX ECO Cięgno turbiny

PostWysłany: 28 Sty 2013 00:21
przez Jarewa
syrius napisał(a):wydaje mi sie ze powinno sie otwierac i zamykac przy jakis obrotach


Przy ciśnieniu. Jeżeli przekroczy 1,2-1,5bar powinno się już ruszać

4CX ECO Cięgno turbiny

PostWysłany: 28 Sty 2013 17:46
przez syrius
Wastegate kontroluje cisnienie doladowania. Bez zaworu wastegate turbo kreciloby sie coraz szybciej i szybciej az do momentu rozwalenia silnika lub turbiny. A gdy zdejmuje sie noge z gazu powinna sie zamknac przepustnica i nie puszczac spalin do kolektora wydechowego tylko napedzac turbine bo sa male obroty silnika. A u mnie nawet nie dygnie jak dam gaz do deski lub puszcze BRAK cisnienia. Jak sprawdzic cisnienie?

Re: 4CX ECO Cięgno turbiny

PostWysłany: 28 Sty 2013 20:04
przez Jarewa
Trochę źle trawisz to. To jest zawór upustowy i działa tylko w przypadku przekroczenia ciśnienia w stanie normalnym "ani drgnie". Tylko gdy przekroczy granice zawór otwiera się by spaliny nie szły na wirnik a omijały a tym samym turbinka zwalnia.

Wiec takie gazowanie nic nie daje by to zobaczyć silnik musi być max obciążony.A ciśnienie zwykłym manometrem tak do 3bar lepiej wpiąć w kolektor.

4CX ECO Cięgno turbiny

PostWysłany: 29 Sty 2013 00:44
przez mechanior
syrius, są turbiny które nie mają wastegate a mimo to nie rozwalają ani siebie ani silnika
działanie zaworu jest proste jak rozmnażanie psów
ustalone przez napięcie sprężyny powrotnej siłownika ciśnienie w kolektorze ssącym (od 500 do 1500 mBar) powoduje otwarcie przetoki między stroną kolektora a stroną wydechu ślimaka turbiny
skok ciśnienia występuje gdy silnik nagle zwalnia obroty pod obciążeniem lub po zamknięciu dźwigni przyspieszania (po zdjęciu gazu) a rozpędzona turbina dalej tłoczy powietrze do kolektora
otwarcie przetoki powoduje spadek ciśnienia gazów wylotowych co spowalnia turbinę obniżając ciśnienie w kolektorze ssącym
wastegate pozwala zastosować turbinę o większej niż normalnie wydajności bez ryzyka uszkodzenia samej turbiny przez tzw "korek ciśnieniowy", poprawia warunki spalania przy ograniczaniu obrotów silnika (nadmiar powietrza), obniża temperaturę spalania i poprawia kulturę pracy silnika przez "wygładzenie" skoków ciśnienia doładowania i obrotów turbiny...