Strona 2 z 2

Re: Działanie LSD tylnego mostu 3CX '12

PostWysłany: 11 Kwi 2013 22:01
przez Darecki 80
Kiedy pracowałem przy ładowaniu przodem żółtego kopnego mocno rozpulchnionego piasku, zjeżdżałem sobie lekko w zaniżenie terenu pod skarpę, nabierałem pełną kopiatą łyżkę piachu i dawałem do tylu pod lekkie wzniesienie, w tym momencie dawało się odczuć działanie tego mechanizmu, gdyż tylne koła znajdujące się w sypkim gruncie pracowały na zmianę, obrót lewym, obrót prawym. W ten sposób maszyna dość sprawnie wygrzebywała się na stabilniejszy grunt, podobnie mam przy wożeniu palet na kopnym piasku, kiedy daję do tyłu na załączonym tylko tylnym napędzie koła zaczynają kopać na zmianę.

Działanie LSD tylnego mostu 3CX '12

PostWysłany: 12 Kwi 2013 06:47
przez Mirek
Darecki tak jak opisujesz to i ja mam na piasku w Babci z 91r. bez LSD :)
Masz rację w przypadku pełnej przedniej łyżki piasku tylne koła mają znikomy nacisk na podłoże i na nawierzchni o jednakowej przyczepności pod obydwoma kołami, oba będą rwać z pod siebie, w tym przypadku na przemian bo są na piasku, działanie LSD bardziej da się wyczuć gdy jedno z kół znajduje się na bardziej zwięzłym przyczepnym podłożu a drugie na podłożu które powoduje uślizg ( piasek, błoto, lód itp.) Z tego co zauważyłem w swoim aucie z LSD, to blokada załapuje po około 1-1,5 obrotu koła i zdaje mi się że im więcej mocy na koła ,lub im większe obciążenie tym większy moment przekazywany na oba koła.
W przypadku tego napędu najważniejszą rzeczą jest OLEJ i jego terminowa wymiana bo od niego zależy zdolność przenoszenia napędu. A przeniesienie napędu oscyluje gdzieś w okolicy 50-80 %.

Działanie LSD tylnego mostu 3CX '12

PostWysłany: 12 Kwi 2013 18:12
przez wojtuchna19
Właśnie gdyby ktoś potrafił podać konkretnie, jaka jest procentowa wartość przeniesienia napędu z jednego koła na drugie w Jcb, to byłby sukces. Serwis bezradnie kiwa głową i nie jest w stanie zdobyć tej informacji. Ja obstawiam, że w mojej maszynie jest to max 10%.
Kiedy robię próbę, o której pisze mechanior (jedno koło w powietrzu, a drugie lekko oparte o glebę) nie ma żadnych obiawów blokady mostu :( (dodam, że koła robią zdecydowanie więcej niż 2 obroty)

Re: Działanie LSD tylnego mostu 3CX '12

PostWysłany: 12 Kwi 2013 18:56
przez Nazar
wojtuchna19 napisał(a):Właśnie gdyby ktoś potrafił podać konkretnie, jaka jest procentowa wartość przeniesienia napędu z jednego koła na drugie w Jcb, to byłby sukces.


No przecież napisałem :) Ale w praktycznych próbach nie da się tego pomierzyć - nawet za chiny ludowe

Re: Działanie LSD tylnego mostu 3CX '12

PostWysłany: 12 Kwi 2013 20:53
przez Mirek
Odnośnie ilości procentowej przeniesienia napędu podparłem się danymi z netu znalezionymi na forach 4x4, zasadniczą rolę spełnia lepkość oleju tu coś na temat:
http://tuning.pl/_tuning_Szpera__blokad ... _555_.html
http://www.youtube.com/watch?v=gZ8JtiKidas

Działanie LSD tylnego mostu 3CX '12

PostWysłany: 14 Cze 2013 23:46
przez slodki01
Podczas działania LSD slychac charakterystyczny dzwiek ktorego nieslychac podczas normalnej pracy mostu. Ja mam maszyne z 2010 roku 3cx i jest w niej LSD. Moj kolega mial w nowym cacie blokade mostu w podlodze, to sie zepsula po pol roku.

Działanie LSD tylnego mostu 3CX '12

PostWysłany: 15 Cze 2013 00:46
przez mechanior
blokada mechaniczna jest lepsza ale wymaga PRAWIDŁOWEJ OBSŁUGI

Działanie LSD tylnego mostu 3CX '12

PostWysłany: 15 Cze 2013 15:28
przez owczarekniemiec
mechanior napisał(a): PRAWIDŁOWEJ OBSŁUGI

tzn ?? mógłbyś rozwinąć temat ?

Działanie LSD tylnego mostu 3CX '12

PostWysłany: 15 Cze 2013 15:53
przez Bartek_cat
Trzeba chyba mieć koła do jazdy na wprost i nie załączać blokady pod obciążeniem. Tak mi się wydaje.

Działanie LSD tylnego mostu 3CX '12

PostWysłany: 16 Cze 2013 13:38
przez mechanior
nie włączać na asfalcie...

Re: Działanie LSD tylnego mostu 3CX '12

PostWysłany: 16 Cze 2013 19:27
przez Jarewa
Ogólnie to na twardej nawierzchni :wink: nie tylko asfalt. Tam gdzie koło może bez problemów zrobić poślizg.

Działanie LSD tylnego mostu 3CX '12

PostWysłany: 16 Cze 2013 21:56
przez mechanior
zastosowałem uogólnienie
trudno wymienić wszystkie rodzaje nawierzchni które powodują opór na tyle duży by zmielić zablokowany dyfer

miałeś chyba na myśli że MOŻNA UŻYWAĆ WYŁĄCZNIE tam gdzie koło może bez problemów zrobić poślizg