Strona 1 z 1

Naprawa sterowników skrzyni, skrętów osi

PostWysłany: 04 Maj 2013 10:20
przez Dejvid
Marka i model maszyny: jcb3cx,4cx
Rok produkcji: 2000-12

Witam jesli ma ktos problem ze skrzynia, a własciwie jej sterownikiem czyli brak biegów, załaczenie nie za kazdym razem, brak ostatniego biegu, brak mozliwosci zmainy kierunku jazdy lub problem ze skretem kół tylnych prosze o kontakt. posiadam odpowiednią dokumentacje do tego. Naprawiam, badz w ostatecznosci usuwam taki sterownik, porady udzielone na forum wystarczą by poradzic sobie samodzielnie z niewielką usterką.

nie działa skrzynia powershift,skrety tylnej osi

PostWysłany: 06 Maj 2013 12:16
przez Jarask
Witam kolego Dejvid trafiłeś z tematem jak dla mnie nie dawno robiłem remącik skrzynia powershift, wymieniłem w niej wszystkie uszczelnienia, tarczki cierne i 2 łożyska (nie były najgorsze ale skoro na wierzchu) Przed remontem skończyła się 2 i 4 myślałem że temat załatwiony niestety cały czas mam problem z 4. bieg 2 ok siła do pchania jest, ciśnienie na skrzyni między 10 a 15,5 atm w zależności od obrotów silnika, niestety jak maszyna zimna czwórka ciągnie jakiś kilometr i traci maszyna moc na tym biegu. Cewki dostają prąd w sekwencjach 1-2 przód i tył po 2 cewki bieg 3 i 4 jedna cewka. Nie wiem już czego szukać może kolega coś podpowie? W poście jest coś o ostatnim biegu a tonący brzytwy się chwyta (dodam że do tyłu czwórka jest ok)

Re: nie działa skrzynia powershift,skrety tylnej osi

PostWysłany: 06 Maj 2013 19:46
przez Dejvid
Prosze wybaczyc ze nie odpisywałem ale rąk pełnych pracy sie nie opuszcza. Wiec tak kolego..jezeli na zimnej bieg 4jest oznacza ze cewki i prąd jest ok. Natomiast zle opisałes układ cewek. bieg 1 to L-L bieg 2 to L-H bieg 3 to H-L bieg 4 to H-H, jak widzisz do kazdego biegu potrzebujemy po dwie cewki. biegi przod-tył jest to mała różnica ale jesli do tyłu maszyna jest mocna na wszystkich biegach to nie ma tu powaznej awarii.

Mówisz ze 4 jest słaba później...a 3 jest ok? sprawdz dobrze 3 i 2 na przód napisz jak wyniki

Re: nie działa skrzynia powershift,skrety tylnej osi

PostWysłany: 06 Maj 2013 20:10
przez Jarewa
Co tu dużo pisać ma problem z koszem sprzęgłowym high forward. Albo popełniono błąd przy składaniu albo coś innego z nim się dzieje.

Ale obstawiam zła naprawę ponieważ przedtem miałeś ten sam problem 4,2 bieg twoja naprawa tylko polepszyła troszeczkę a nie uleczyła w 100% niedługo szykuj się że z powrotem będziesz miał problemy z 4 i 2.

Re: nie działa skrzynia powershift,skrety tylnej osi

PostWysłany: 06 Maj 2013 21:32
przez Jarask
Witam kolegów Dejvid nie wiem o co chodziz opisem L-H itp u mnie jest pięć cewek ,podwójny blok od silnika góra 2i4 dół 1i3 środek ma prąd tylko przy 1i2 póżniej nie .blok od zewnętrznej to biegi tył i gdybyś mógł napisać kiedy i gdzie powinien pojawić sie prąd ewidentnie przy biegach 3i4 jest napięcie na 1 cewkę przy każdym biegu,są jakieś opisy na pinach do cewek "H,I,J,G"

Re: nie działa skrzynia powershift,skrety tylnej osi

PostWysłany: 06 Maj 2013 21:42
przez Jarask
Pytanie do kolegi Jarewa ,który kosz to high foward nie mam dtr w skrzyni ,mam zdjęcia ale nie mogę ich tu wkleić za duże pliki,gdybym mógł prosić ażebyś opisał.Wszystkie kosze poskładałem w ten sam sposób i z takim samym luzem możliwe żeby uszczelniacze poszły ,dodam że po remoncie 2 wróciła i jest mocna a czówrka sporadycznie zdarzało się rozpędzić ale szału to niebyło

Re: Naprawa sterowników skrzyni, skrętów osi

PostWysłany: 07 Maj 2013 21:35
przez Jarask
Mam jeszcze pytanie czy w skrzyni powershift w mojej dżejce 1999 3cx contraktor występują jakieś czujniki obrotów na skrzyni? Czytałem dziś post gościa od Cata który opisywał jak demontował skrzynie i pisał coś o czujnikach obrotu wałów na skrzyni a ja przy demontażu na skrzyni nic takiego nie znalazłem? Proszę o podpowiedź?

Re: Naprawa sterowników skrzyni, skrętów osi

PostWysłany: 07 Maj 2013 21:50
przez Jarewa
Nie znalazłeś bo nie ma. Tylko nowsze wersje autoshift albo powershift z turqulelock

Naprawa sterowników skrzyni, skrętów osi

PostWysłany: 25 Maj 2013 17:20
przez mechanior
przepraszam, czy tylko ja mam wrażenie że facet se tu wlazł, walnął reklamę a wy zamiast go opierdzielić i wysłać do diabła czyli do działu GIEŁDA ucinacie sobie z nim spoko pogawędki

ja wiem i widzę że na temat, że zgodnie z zasadami ale temat powstał w zamierzeniu reklamy, generalnie jest reklamą i w związku z tym zgłaszam go do przeniesienia

JAREWA, jak nie ma czujnika to co zmienia biegi w trybie AUTO?

Re: Naprawa sterowników skrzyni, skrętów osi

PostWysłany: 26 Maj 2013 16:26
przez Jarewa
Przecież pisze że ma powershift wiec nie ma trybu auto :wink:

Naprawa sterowników skrzyni, skrętów osi

PostWysłany: 26 Maj 2013 18:22
przez mechanior
to nie jest takie oczywiste, większość skrzyń nazywanych POWER SHIFT ma tryb automatyczny
poza tym jaki sens ma hydraulicznie sterowana skrzynia bez automatu? :crazy:

Re: Naprawa sterowników skrzyni, skrętów osi

PostWysłany: 26 Maj 2013 19:08
przez Jarewa
W JCB są cztery rodzaje powershift, autoshift i powershift z turqulelock jak i auto z turqulelock w pierwszym przypadku powershift nie ma ECM jest system na przekaźnikach jest to skrzynia 4biegowa. Autoshift jest skrzynią 6biegową i posiada ECM , Powershift z turqulelock skrzynia 4biegowa z blokadą posiada ECM i ostatni Autoshift 6biegowa z turqulelock też z ECM.

Więc powershift nie posiada modułu elektronika jest prosta jak cep i brak jakichkolwiek czujników prędkości itp. dopiero na module mają czujniki ale to trzy pozostałe skrzynie.

Wiec to co pisałeś "większość skrzyń nazywanych POWER SHIFT ma tryb automatyczny" jest błędne nie ma w jcb skrzyni powershift z trybem automatycznym "nie było i nie ma".

O sory jeszcze jeden rodzaj skrzyni manual Synchro Shuttle.

mechanior napisał(a):poza tym jaki sens ma hydraulicznie sterowana skrzynia bez automatu?


Ma sens bo wystarczy pstryk na manetce i zmienia bieg. Jest dużo szybciej niź manualna skrzynia.

Naprawa sterowników skrzyni, skrętów osi

PostWysłany: 26 Maj 2013 22:01
przez mechanior
Jarewa napisał(a):Wiec to co pisałeś "większość skrzyń nazywanych POWER SHIFT ma tryb automatyczny" jest błędne nie ma w jcb skrzyni powershift z trybem automatycznym "nie było i nie ma"

JAREWA, z całym szacunkiem ale na JCB świat się nie kończy a ty po prostu nic więcej nie bierzesz pod uwagę
CAT, CASE, FERMEC i wiele innych maszyn ma skrzynie nazywające się POWER SHIFT i w zdecydowanej większości oznacza to skrzynię sterowaną hydraulicznie z trybem automatycznej zmiany biegów
bo właśnie wystarczy dołożyć mały procesorek i 1-2 czujniki co wcale nie podnosi ani awaryjności ani kosztów
w przypadku CATa od 15 lat znam JEDEN przypadek awarii kompa od skrzyni i to z winy obsługi (spawanie pod prądem)
ja wiem że fajnie się przepina biegi elektrycznie ale naprawdę dołożenie do tego AUTO to już tylko drobiazg, dlatego mnie to dziwi, zdecydowanie twierdzę że to bez sensu :mrgreen:

Naprawa sterowników skrzyni, skrętów osi

PostWysłany: 26 Maj 2013 22:13
przez Jarewa
No tak tylko my jesteśmy w dziale JCB wiec po co poruszać tematy innych marek w tym dziale. Trzeba trzymać się jednego bo ludzie zgłupieją i zaczną bzdury pisać.

I nie wiem jak to w innych ale w Autoshift JCB automat to tylko biegi 4-5-6 1-2-3 to manualne bo są to biegi robocze.

Wiec dołożenie elektroniki żeby przerzucało z 3-4 jest bez sensu większe koszta mniej pożytku.

Naprawa sterowników skrzyni, skrętów osi

PostWysłany: 26 Maj 2013 22:38
przez Grześiek
Witam ! Fajnie poczytać spór fachmanów i pewnie się któremu narażę ale trudno.Nie wiem po jakie licho ten pełen automat np.u mnie nie jeżdzę w tym trybie bo trzeba strasznie podciągać na obrotach aby zmieniało biegi na drodze wystarcza 3 i 4 a w terenie przerzucanie z 1 na 2 o wiele sprytniej zmienia się na dżoju przedniej łyżki automat by głupiał i przy przegazowaniu redukował niepotrzebnie biegi.To tylko moje spostrzeżenia z pracy.