wibako

Grzejące się zwolnice

Grzejące się zwolnice

Postprzez andrew8 » 28 Maj 2013 12:22

Witam,
mam problem z grzejącymi się zwolnicami tylnymi w maszynie JCB 2CX. Prawdopodobnie jest ona z 1994r, ponieważ nie ma na niej tabliczki znamionowej. Jakiś fachowiec po odnawianiu zapomniał ją przyczepić.
Maszyna cierpiała na brak hamulców, jakiś człowiek ją rozebrał, wymienił tarczki z przekładkami chyba po jednej stronie, która się najbardziej grzała wcześniej, maszyna troche pojezdziła i straciła hamulce.
Trafiła do mnie na warsztat, rozebrałem obie strony i okazało się że ta strona która się najbardziej grzała jest totalnie spalona.
Tarczki i przekładki do wymiany, a że po drugiej stronie też nie było ciekawie zamówiłem zamienniki tarcz hamulcowych i przekładek do obu stron.
Wymieniłem dane części + przewody hamulcowe przy piaście. Zalałem olej Hipol gl6 i nadal się grzeje. Zrobiłem próbę czy olej się do tego przyczynia wymieniając go na olej hydrauliczny który jest rzadszy ale nadal jest to samo. Po przejechaniu 3-4 km zwolnica nagrzewa się do tego stopnia, że nie można się dotknąć prawie, a pedał hamulca staje się twardszy.
Dodam, że robiona była również pompka hamulcowa, ponieważ poprzedni mechanik zamontował taką która nie pasowała nawet na otwory do zamontowania i pedał nie miał jakiejkolwiek tendencji do powracania na swoje miejsce (pompka stała).
Hamulce są odpowietrzone.
Proszę o jakąkolwiek radę, jeśli miał ktoś do czynienia z podobnym problemem lub wie co mógłbym sprawdzić.

Pozdrawiam
Andrew8
Serwis maszyn.
511-750-769

andrew8
Operator

  • Posty: 389
  • Rejestracja: 27 Maj 2013 23:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 20

Maszyna: jcb.

Firma: mała własna.


Reklama

simmet

Re: Grzejące się zwolnice

Postprzez Jarewa » 28 Maj 2013 13:04

Nie chce być nie miły ale tak się kończy naprawa z niewiedzą. Szukaj-ki użyj a znajdziesz odpowiedź na swoje pytania.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2802
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Grzejące się zwolnice

Postprzez andrew8 » 28 Maj 2013 14:11

W tym układzie nie ma nic specjalnie skomplikowanego i specjalistyczna wiedza nie jest potrzebna, oprócz zasady działania i ogólnej budowy takowego układu w maszynach JCB. Brak jakiejkolwiek specjalistycznej wiedzy zastępuje dokształcenie z DTR-ki. Nie proszę o komentarz do działań a o poradę. Miałem już do czynienia nie raz z hamulcami mokrymi jednak z takim problemem się nie spotkałem. Nie oceniaj pochopnie, jeśli mógłbym prosić.
Jeśli masz coś konstruktywnego do powiedzenia to śmiało.
Serwis maszyn.
511-750-769

andrew8
Operator

  • Posty: 389
  • Rejestracja: 27 Maj 2013 23:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 20

Maszyna: jcb.

Firma: mała własna.


Re: Grzejące się zwolnice

Postprzez Jarewa » 28 Maj 2013 14:17

No dałem poradę użyj szukaj-ki jest dużo tematów na ten temat. Aż za dużo.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2802
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Grzejące się zwolnice

Postprzez andrew8 » 28 Maj 2013 14:23

Znam taką opcje jak szukajka :) Chciałem się najpierw dowiedzieć od kogoś bezpośrednio możliwego rozwiązania problemu, nim zacznę przeszukiwać całe forum.
Serwis maszyn.
511-750-769

andrew8
Operator

  • Posty: 389
  • Rejestracja: 27 Maj 2013 23:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 20

Maszyna: jcb.

Firma: mała własna.


Re: Grzejące się zwolnice

Postprzez motodarek » 30 Maj 2013 21:49

Nie znam 2CX ale przyczyny szukał bym w pompce. Dobrze wyregulowane masz cięgło popychające, jest na nim luz? Bo jesli jest podstawione na sztywno to może się to tak objawiać jak opisałeś. Wygląda że z tłoczka rozpierającego tarcze nie odpływa olej a ze wzrostem temperatury zwieksza swą objętość i blokuje coraz bardziej.

motodarek
Operator

  • Posty: 356
  • Rejestracja: 03 Cze 2007 17:54
  • Miejscowość: EP
  • Pochwały: 4

Maszyna: JCB 3CX

Firma: malutka


Grzejące się zwolnice

Postprzez andrew8 » 31 Maj 2013 12:27

Cięgło jest dobrze wyregulowane, na pedale jest luz i pompka nie trzyma. Tą możliwość już sprawdzałem odkręcając odpowietrzniki, czy jest ciśnienie bez wciśnięcia pedała hamulca i ciśnienia na stałe nie ma.
Czy zastosowany olej w zwolnicach może robić taką różnicę jeśli chodzi o ich nagrzewanie się?
Jak już pisałem wcześniej z racji tego, że jeszcze nie posiadam oleju do zwolnic w których pracują hamulce, w ramach próby wlałem rzadszy olej hydrauliczny i zwolnice nadal się nagrzewają.
Proszę o pomoc, bo przeszukałem forum i rozwiązania nie znalazłem.
Serwis maszyn.
511-750-769

andrew8
Operator

  • Posty: 389
  • Rejestracja: 27 Maj 2013 23:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 20

Maszyna: jcb.

Firma: mała własna.


Re: Grzejące się zwolnice

Postprzez Jarewa » 31 Maj 2013 20:17

Jak byś przeszukał to byś wiedział że ma być z dodatkiem LS (limited slip) słabo się starasz.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2802
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Re: Grzejące się zwolnice

Postprzez duzers1 » 31 Maj 2013 22:20

Nieodpowiedni olej w moście to jedno a druga sprawa to co kolega nalał do zbiorniczka hamulcowego bo jak jakikolwiek DOT to będzie to następnym powodem grzania się hamulców.

Autor postu otrzymał pochwałę

duzers1
Nowicjusz

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 27 Mar 2008 10:01
  • Miejscowość: Mirocin Górny
  • Pochwały: 1

Grzejące się zwolnice

Postprzez andrew8 » 01 Cze 2013 14:11

Dzięki bardzo, będę próbował usunąć awarię. Zdam relację co i jak
Serwis maszyn.
511-750-769

andrew8
Operator

  • Posty: 389
  • Rejestracja: 27 Maj 2013 23:02
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Pochwały: 20

Maszyna: jcb.

Firma: mała własna.


Grzejące się zwolnice

Postprzez mechanior » 01 Cze 2013 19:09

zasada na tym forum jest prosta
NAJPIERW UŻYWASZ SZUKAJKI, jeżeli nie znajdujesz rozwiązania problemu zakładasz temat
w tym czy innym przypadku ZOBOWIĄZANY jesteś do przejrzenia forum NAJPIERW, ZANIM cokolwiek napiszesz
choćby po to by poznać zasady tutaj panujące (jesteś tutaj nowy), a przy okazji liznąć wiedzy której poszukujesz, dowiedziałbyś się wtedy jaki olej leje się do takiego mostu/zwolnic, jak skonstruowany jest taki układ i na jakim medium pracuje
jeżeli zakładasz temat bez przejrzenia zawartości portalu to wyrażasz całkowity brak szacunku wobec jego społeczności i narażasz się na konsekwencje spośród których opierdziel i złośliwe uwagi innych to dopiero przygrywka

osobiście nic mnie tak nie wnerwia tak bardzo jak wypisywanie po kilkanaście razy tych samych informacji: jaki olej, jaki luz zaworowy, jakie ciśnienie itp...

btw sprawdź luz w pakiecie tarcz bo to dosyć ważny parametr pracy mokrych hamulców, niedostateczny odstęp spowoduje samoczynne dociskanie chociażby przez wzrost temperatury (olej i materiał zwolnicy rozszerza się pod wpływem temperatury co powoduje wzrost tarcia i temperatury itd)
w niektórych systemach są też sprężyny powrotne, ważny jest stan cylindra i tłoka, zadziory, płynność ruchu itp
Image
CATERPILLAR, PERKINS, młoty DHB, osprzęt MB Crusher
tel. +48 607-848-217 >klinikaMaszyn na FB<

Awatar użytkownika
mechanior
Fachoperator

  • Posty: 20876
  • Rejestracja: 15 Gru 2008 20:41
  • Miejscowość: Śląsk
  • Pochwały: 868

Maszyna: Caterpillar, MB Crusher

Firma: klinikaMASZYN.pl
serwis maszyn CAT, MB Crusher


Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 16 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej