wibako

Zapowietrzanie sie 4cx

Zapowietrzanie sie 4cx

Postprzez lordkubus » 10 Lut 2008 15:43

A wiec od jakiegoś czasu mam problem z zapowietrzaniem sie swojego jcb :/ Napoczątku problem pojawiał sie jak pracowałem tyłem po skonczeniu kopania obracam sie zaczynam pracować przodem a maszyna zapowietrzona :/ później zauważyłem że taki problem pojawiam sie jak w baku jest połowa zbiornika paliwa albo tyć mnie i już maszyna zaczyna sie zapowietrzać ma ktoś takie problemy ? wie jak to rozwiązać bo czasami mnie szlak trafia przez to :/

Awatar użytkownika
lordkubus
Fachoperator

  • Posty: 691
  • Rejestracja: 12 Paź 2007 19:43
  • Miejscowość: Wrocław
  • Pochwały: 5

Reklama

simmet

Postprzez marcus » 10 Lut 2008 16:05

No tak- diesle mają ten urok, że wystarczy mała nieszczelnośc w układzie paliwowym i po zawodach. Powodów może byc wiele. Proponuje dokładnie sprawdzic przewody, wszystkie połączenia. Może pompka zasilająca...

marcus
Fizol

  • Posty: 38
  • Rejestracja: 15 Lut 2007 12:53
  • Miejscowość: Poznań

Maszyna: Sennebogen 821


Postprzez krzwys » 10 Lut 2008 21:09

Mialem podobnie wymienilem filtry i bylo ok.

krzwys
Operator

  • Posty: 315
  • Rejestracja: 07 Mar 2007 22:11
  • Miejscowość: biegun zimna

Maszyna: JCB 4CX , JCB FASTRAC ,JS 130


Postprzez Hipo » 10 Lut 2008 22:04

Sprawdź stan filtrów, możliwe nieszczelności w układzie, pompe zasilającą. Dopiero jak te potencjalne przyczyny wykluczysz to możesz szukać dalej. Proponuje jeszcze sprawdzić stan sitka w zbiorniku jesli takie masz i sitka na wlocie do pompy wtryskowej.

Awatar użytkownika
Hipo
Fachoperator

  • Posty: 922
  • Rejestracja: 18 Kwi 2007 21:05
  • Miejscowość: Jarosław
  • Pochwały: 9

Maszyna: 3CX Contractor '08
4CX Sitemaster '07
8030 ZTS '06

Firma: ..,,__--(::) - -__,,..


Postprzez mikser1985 » 10 Lut 2008 22:18

panowie ja też mam taki problem maszyna zapowietrza się nieraz raz w miesiącu nieraz dwa razy w tygodniu , wężyki nowe filtry nowe , zbiornik wytrzyszczony i nic ???

mikser1985
Operator

  • Posty: 246
  • Rejestracja: 13 Lis 2006 18:46
  • Miejscowość: zachodnia polska

Postprzez lordkubus » 10 Lut 2008 23:09

ja wymieniłem podkładki aluminiowe nad filtrem na miedziane pozakładałem na wężu zaciski od zbiornika do filtra filtr jest nowy i kicha nie wiem o co kaman bo podejrzane mi sie wydaje ze zapowietrza sie jak jest poniżej połowy zbiornika :/

Awatar użytkownika
lordkubus
Fachoperator

  • Posty: 691
  • Rejestracja: 12 Paź 2007 19:43
  • Miejscowość: Wrocław
  • Pochwały: 5

Postprzez Mirek » 11 Lut 2008 10:45

Sprawdź czy masz drożny otworek w korku wlewowym.

Mirek
Młodszy operator

  • Posty: 137
  • Rejestracja: 04 Paź 2007 08:32
  • Miejscowość: Tuszów

Maszyna: JCB 3CX
KUBOTA KX 36-3
MTZ ETC-165A

Firma: JUMIKO


Postprzez SOK » 12 Lut 2008 00:09

ZGADZAM SIE ZE WSZYSTKIMI TYLKO PANOWIE NIEWSPOMIELI O MAŁYCH GUMOWYCH USZCZELECZKACH NA PRAWIE KAŻDYM WLOCIE I WYLOCIE PRZEWODÓW PALIWOWYCH.KOSZT NIEWIELKI DOSTEMPNY W AGROMIE.RADZE SPRAWDZIC ZANIM WYMIENIAĆ 90%UKŁADU PALIWOWEGO

SOK
Młodszy operator

  • Posty: 158
  • Rejestracja: 10 Sty 2008 23:08
  • Miejscowość: mazowieckie
  • Pochwały: 1

Postprzez lordkubus » 12 Lut 2008 00:23

dzis odpowietrzałem 16 razy w ciagu 10h pracy normalnie myslalem ze mnie cos trafi przyjechałem po odkrecałem wszystko gumki wszedzie sa uszczelki ok nie wiem co dalej nawet rozebrałem pompke od paliwa i niby okey ale zauważyłem ze jak pompuje pompka od paliwa reczna to np 3-4 pierwsze ruchy sa z dużym oporem i czuc ze pompuje sie paliwo później zaczyna łapac coraz niżej aż łapie na samym koncu ale jak ruszam na tym luzie pompka to zaczyna sie ona napompowywac i znów można z dwa pchnięcia jest twardy może coś z pompką jest ? a na koniec jeszcze mi sie kuźwa instalacja zaczeła palić kur.... :/:/:/

Awatar użytkownika
lordkubus
Fachoperator

  • Posty: 691
  • Rejestracja: 12 Paź 2007 19:43
  • Miejscowość: Wrocław
  • Pochwały: 5

Postprzez SOK » 12 Lut 2008 00:45

WITAM.MOJA RADA.ODKRENĆ PRZEWÓD WYCHODZĄCY Z POMPKI PALIWA I WTEDY POPOMPUJ JESLI JEST OK TO POPACZ CZY PRZEWÓD WYCHODZĄCY NIEJEST GDZIEŚ ZAGENTY.A JESLI I TO NIEPOMORZE TO ZOSTAJE WYMIANA PRZEWODU ZASILAJONCEGO A JESLI I TO NIE POMORZE TO ROBIMY TAK ODKRENCAMY PRZEWÓD ZASILAJONCY OD ZBIORNIKA I PODŁANCZAMY SPRENRZARKE I ZASLEPIAMY DOJSCIE DO POMPKI ZASILAJONCEJ.PUSZCZAMY POWIETRZE I ZA POMOCĄ NAPRZYKŁAD MYDLIN LUB INNEGO SRODKA SZUKAMY NIESZCZELNOSCI.JESLI CHODZ O POMPKE ZASILAJONCĄ TO MORZNA IŚĆ DO AGROMY I KUPIĆ OD FERGUSONA KOSZT OKOŁO 80ZŁ.TRZEBA TLKO KUPIĆ USZCZELKI I ZMIENIĆ SRUBKI NA AMPUŁOWE BO W MOIM PRZYPADKU TYLKO TAKIE PASOWAŁY.TO TYLE JESLI CHODZI O ZAPOWIETRZENIE PONIEWASZ ZA POMPKĄ JUŻ JEST CISNIENIE WIENC POWINNO WIDAĆ WYCIEK.MORZESZ JESZCZE ZPRUBOWAĆ ODKRENCIĆ ELEKTROZAWÓR Z POMPY WTRYSKOWEJ I WYJONĆ ZAWOREK GUMOWY I WKRENCIĆ ZPOWROTEM BO MORZE GDZIEŚ CI NIEŁONCZY ELEKTRYKA I NIEŁONCZY.POZDRAWIAM.JESLI NIEPOMORZE TO DAJ ZNAĆ TO MORZE JESZCZE COS POMOGE

SOK
Młodszy operator

  • Posty: 158
  • Rejestracja: 10 Sty 2008 23:08
  • Miejscowość: mazowieckie
  • Pochwały: 1

Postprzez lordkubus » 12 Lut 2008 13:56

dzis zalałem do pełna i po wczorajszym rozebraniu całego układu i złorzeniu na nowo problem narazie nie wystepuje teraz wyjeżdzę do rezerwy i zobacze co bedzie sie działo dzieki :)

Awatar użytkownika
lordkubus
Fachoperator

  • Posty: 691
  • Rejestracja: 12 Paź 2007 19:43
  • Miejscowość: Wrocław
  • Pochwały: 5

Postprzez mikser1985 » 12 Lut 2008 21:33

ja problem zapowietrzania znalazłem , a więc jeszcze raz spuściłem paliwo ze zbiornika i po bardzo dokładnym wyczyszczeniu powietrzem itp co się okazało w zbiorniku był kawałek gumy prawdopodobnie ktoś spuszczał paliwko i to zostało w zbiorniku i gdy miałem pełen zbiornik było ok ale nieraz gdy było pół zbiornika i jeździło się po dziurach to paliwo mocno się mieszało i ten kawałek zatykał wężyk zasilający w zbiorniku a więc warto nieraz bardzo dokładnie oglądnąć zbiornik od środka :wink:

mikser1985
Operator

  • Posty: 246
  • Rejestracja: 13 Lis 2006 18:46
  • Miejscowość: zachodnia polska

Postprzez serwisant » 12 Lut 2008 21:52

lordkubus napisał(a):dzis odpowietrzałem 16 razy w ciagu 10h pracy normalnie myslalem ze mnie cos trafi przyjechałem po odkrecałem wszystko gumki wszedzie sa uszczelki ok nie wiem co dalej nawet rozebrałem pompke od paliwa i niby okey ale zauważyłem ze jak pompuje pompka od paliwa reczna to np 3-4 pierwsze ruchy sa z dużym oporem i czuc ze pompuje sie paliwo później zaczyna łapac coraz niżej aż łapie na samym koncu ale jak ruszam na tym luzie pompka to zaczyna sie ona napompowywac i znów można z dwa pchnięcia jest twardy może coś z pompką jest ? a na koniec jeszcze mi sie kuźwa instalacja zaczeła palić kur.... :/:/:/

Pewien jesteś że się zapowietrza? A może masz problem z elektryką -jak napisałeś-
Jeżeli już tą instalację poprawisz może podłącz elektrozawór pompy wtryeskowej "na krótko"wtedy bedziesz raczej pewny ,że tutaj masz dobrze. momencie kiedy ci już zgaśnie wykręć filtr paliwa i zobacz czy jest pusty. Zachowanie pompki o jakim piszesz jest normalne. Wezzałuż na powrocie kawałek przezroczystego przewodu zobaczysz czy wraca tamtędy powitrze. Może się okazać że nie. A może już jest dobrze?

serwisant
Operator

  • Posty: 371
  • Rejestracja: 05 Sty 2008 16:02
  • Miejscowość: PL
  • Pochwały: 5

Maszyna: JCB


Postprzez Marcin6 » 12 Lut 2008 22:07

Sprawdziłeś dokładnie cały układ?. Mam na myśli kolanko kt. łączy przewód gumowy z króćcem wychodzącym ze zbiornika. W tym właśnie kolanku może coś zalegać. Sprawdź drucikiem.
Zanim do tego doszedłem też cholery mało nie dostałem. Pompę chciałem wymienić i innych pomysłów dużo było....
pozdrowionka

Marcin6
Pomocnik operatora

  • Posty: 53
  • Rejestracja: 15 Mar 2007 10:30
  • Miejscowość: Kołobrzeg

Postprzez Mirek » 13 Lut 2008 08:29

Witam, tak jak kolega mikser pisze jest to możliwe , mój znajomy miał to w Starmanie i objawy były takie jak zapowietrzanie . W serwisie też zachodzili w głowę (wymieniali filtry, przewody i czort wie co jeszcze), a okazało się że poprzedni kierowca spuszczał paliwko wężem i jak zasysał to oczywiście ruszał nim pozostawiając wióry w zbiorniku . Proponuję to sprawdzić, Pozdrawiam

Mirek
Młodszy operator

  • Posty: 137
  • Rejestracja: 04 Paź 2007 08:32
  • Miejscowość: Tuszów

Maszyna: JCB 3CX
KUBOTA KX 36-3
MTZ ETC-165A

Firma: JUMIKO


Postprzez Jarewa » 13 Lut 2008 15:57

Miałem podobnie speawdzałem wszystko i sie ciagle zapowietrxzał nierególarnie. problem u mnie polegał na tym że jak pracowałem to zaczynał sie dławic silnik asz zgasł al ejak tylko odpaliłem to wracał do normy. meczyłem sie kilka tygodni co to może być, pewnego dnia przyczaiłem, pompka paliwa wstepna elektrycza sie zawieszała.

Jarewa
Fachoperator

  • Posty: 2802
  • Rejestracja: 09 Sie 2006 22:04
  • Miejscowość: DOLNOSLASKIE
  • Pochwały: 56

Postprzez lordkubus » 13 Lut 2008 23:54

mi nie gaśnie tylko regularnie schodzi z obrotów np. mam 2tys obrotów za 3minuty już mam prawie 1,5tys gaz w podłodze :/ problem był chyba z filtrem jutro sie zobaczy ale dziekuje za pomoc innym tez napewno sie przyda :)

[ Dodano: Wto Lut 19, 2008 2:24 pm ]
a wiec juz moge stwierdzic ze problem znikł rozkreciłem wszystko gdzie przechodzi paliwo powymianiałem gumeczki podkładki i filtry i problemu nie ma a maszynach świszczy aż miło dzieki za pomoc :)

Awatar użytkownika
lordkubus
Fachoperator

  • Posty: 691
  • Rejestracja: 12 Paź 2007 19:43
  • Miejscowość: Wrocław
  • Pochwały: 5

Postprzez janosik » 02 Kwi 2008 16:37

Witam wszystkich kopaczy, zakupilem JCB 3CX sitemaster 2000, popdczas zakupu wszystko działalo jak należy ale podczas pierwszej pracy zapowietzyła się, ale w taki sposob,że gdy napelniłem filtr do pełna, pochodzila trochę po czym paliwo z filtra wyssało i maszyna gasła, doradźcie proszę co może być przyczyną tego zapowietzrenia, chodzi tu głównie o drogę od filtra do zbiornika paliwa, z góry dziękuję za pomoc.

janosik
Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 28 Mar 2008 21:18
  • Miejscowość: Sucha Beskidzka

Postprzez krzwys » 02 Kwi 2008 20:25

Wymien filtry i wyplukaj zbiornik

krzwys
Operator

  • Posty: 315
  • Rejestracja: 07 Mar 2007 22:11
  • Miejscowość: biegun zimna

Maszyna: JCB 4CX , JCB FASTRAC ,JS 130


Postprzez janosik » 03 Kwi 2008 17:49

tak też zrobię, bo już chyba wszystko co możliwe było aby odpowietrzyć maszynę zrobilem, jak to nie pomoże to już nie wiem co jeszcze...:(

janosik
Nowicjusz

  • Posty: 5
  • Rejestracja: 28 Mar 2008 21:18
  • Miejscowość: Sucha Beskidzka

Następna Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej