wibako

problem z hydrauliką

problem z hydrauliką

Postprzez ronin » 19 Maj 2006 20:30

mam problem z hydrauliką , tzn. niemogę zgarniac ramieniem łyzki (silnik się dusi) tak samo przy podnoszeniu podpór opuszczanie idzie bez problemu . Serwis sprawdził cisnienie w hydraulice (twierdzą ze ok) silnik daje sobie rade z wszystkim tylko nie z tym co pisałem na początku i jeszcze dusi się przy otwieraniu przedniej łyzki jezdrze na jcb 4cx z 1992 roku

ronin
Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 29 Kwi 2006 21:00
  • Miejscowość: Cmolas

Reklama

simmet

Postprzez SITEMASTER » 19 Maj 2006 21:23

Sprawdzili Ci ciśnienie na wyjściu z pompy czy z rozdzielacza na poszczególne sekcje?
Może zacięły się zawory na rozdzielaczu.
Nie wiem jak to jest w JCB, ale ja w Atlasie oprócz dużego filtra hydraulicznego mam jeszcze mniejszy do filtracji oleju płynącego do sterowania. I czasami jak ten filtr mam brudny to nie które ruchy są oporne.
Jest u Ciebie taki filtr?

Awatar użytkownika
SITEMASTER
Fachoperator

  • Posty: 705
  • Rejestracja: 13 Lut 2006 16:37
  • Miejscowość: Olkusz

Postprzez ronin » 20 Maj 2006 21:19

sa filtry tylko na zbiorniku powrotu i ssania serwis sprawdził cisnienie na rozdzielaczach . co najdziwniejsze szwankuje otwieranie łyzki ładowarkowej na przodzie, i podpory z tyłu ale tylko chowanie ,wysuwanie jest ok, i ściąganie do siebie ramienia łyzki do kopania

ronin
Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 29 Kwi 2006 21:00
  • Miejscowość: Cmolas

Postprzez SITEMASTER » 20 Maj 2006 22:09

Może to po prostu wina silnika. Brudny filtr paliwa jest często przyczyną wolnych ruchów. Wtedy maszyna się dusi jak chcesz wykonać jakiś manewr wymagający większej ilości paliwa. W gąsienicówkach jest tak, że przy jeżdzie koparką jak się silnik dusi to na 100% jest to wina filtra paliwa.

Awatar użytkownika
SITEMASTER
Fachoperator

  • Posty: 705
  • Rejestracja: 13 Lut 2006 16:37
  • Miejscowość: Olkusz

Postprzez Bartek » 21 Maj 2006 09:28

Zgadzam się z Tobą Sitemaster. Filterek do wymiany :wink:

Awatar użytkownika
Bartek
Fachoperator

  • Posty: 1245
  • Rejestracja: 18 Mar 2006 22:54
  • Miejscowość: Różan

Postprzez ronin » 21 Maj 2006 11:29

filtry są zmienione wtryski dwa dni temu dałem do regeneracji jeszcze pozostała do sprawdzenia pompa wtryskowa jak to niepomorze to ja juz niewiem co

ronin
Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 29 Kwi 2006 21:00
  • Miejscowość: Cmolas

Postprzez Sylwek. » 16 Lis 2006 00:08

a moim zdaniem to nie jest filtr paliwa, bardziej spadek ciśnienia na poszczególnych sekcjach na rodzielaczu od hydrauliki, równie dobrze nie mógł bym podnieść łyżki przedniej z ziemią ani tylnej pełnej na teleskopie gdyby byłby to ten filter

Awatar użytkownika
Sylwek.
Pomocnik operatora

  • Posty: 76
  • Rejestracja: 16 Lip 2006 10:00
  • Miejscowość: Pasym

Postprzez agil » 16 Lis 2006 18:00

a ja bym proponowal sprawdzic zbiornik oleju hydraulicznego a wlasciwie go wyczyscic bo jak wiecie filtr oleju jest na powrocie wiec caly syf jaki zassie z baku w zasadzie idzie na hydraulike ten filtr co niby jest w baku to dziala tak samo jakby go nie bylo. A druga sprawa nie pieni ci sie olej hydrauliczny tak przypadkiem ?? bo to dosc istotne i pasuje do problemow o ktorych mowisz.

Awatar użytkownika
agil
Fachoperator

  • Posty: 698
  • Rejestracja: 08 Maj 2006 19:51
  • Miejscowość: Pszczyna

Postprzez Sylwek. » 16 Lis 2006 18:51

masz racje agil, ale szczerze mówiac to chyba ten ronin napewno już sie uporał z tym problemem patrząc na date postu, wiec nie ma co gdybać :mrgreen:

Awatar użytkownika
Sylwek.
Pomocnik operatora

  • Posty: 76
  • Rejestracja: 16 Lip 2006 10:00
  • Miejscowość: Pasym

Postprzez wezeer » 02 Gru 2006 19:34

Moim skromym zdaniem skoro ciśnienia się ok na rozdzielaczach poprostu leża hydroakumulatory
lub należy sprawdzić pompe na stanowisku próbniczym na ciepłym\zimnym oleju opraz nie tylko cisnienia ale i przepływ.

ale ja stawiałbym na hydroakumulatory

Pozdrawiam
A kuku
--------------------
Zapraszam do kupienia maszyn u mnie :>
Eurocomach, ECM, ATMOS CHRAST, LIUGONG, używane, po odbudowie
Technical Master
http://www.technicalmaster.pl
603 66 28 66

wezeer
Pomocnik operatora

  • Posty: 67
  • Rejestracja: 30 Lis 2006 11:04
  • Miejscowość: Warszawa

Maszyna: Eurocomach, ATMOS

Firma: Technical Master


Postprzez patryk77 » 20 Kwi 2007 18:42

witam.a ja mam z hydraulika jeszcze inny problem tzn. wymienilem w pompie glownej oring po zamontowaniu i wlaniu oleju(polowa starego a polowa nowego gesciejszego) uruchomilem maszyne i nagle odjelo jej mocy wogole nie ma sily.Newiem czy wina tkwi w tym ze pomieszalem olej,czy moze pompa sie skonczyla,a moze wina jakiegos filtra.Jak narazie to juz mam dosc tych awari LUDZIE POMOCY!!!

patryk77
Fizol

  • Posty: 32
  • Rejestracja: 18 Mar 2007 17:32
  • Miejscowość: STRONIE SL

Maszyna: JCB 3CX CONTRACTOR 2015R

Firma: DZ GOSP


Postprzez Grześ » 20 Kwi 2007 19:04

Możesz mieć zużyty oring na zaworze regulacyjnym . Znajduje się on przy przednim rozdzielaczu

Grześ
Fachoperator

  • Posty: 599
  • Rejestracja: 09 Lip 2006 19:25
  • Miejscowość: Kraków
  • Pochwały: 9

Maszyna: Jcb3cx


Postprzez Bartek » 20 Kwi 2007 19:33

Czy dolałeś olej tej smej marki i gęśtosci i lepkońci?
- Na jakiej maszynie chciałbyś robić?
- Na byle qrwie aby zarobić...

Jak koparkę kiedy się zepsuła, tak ja kocham Cię!

CAT mój kochany czarno - zółty brat...

Awatar użytkownika
Bartek
Fachoperator

  • Posty: 1245
  • Rejestracja: 18 Mar 2006 22:54
  • Miejscowość: Różan

Wyświetl posty z poprzednich: Sortuj według

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości

nazwa

tekst alternatywny × Nie pokazuj więcej