Przełącz do głównego szablonu
Wyślij odpowiedź

Jak odblokować hydroklapy? 3CX '94

12 Sty 2014 14:52

Witam,
posiadam JCB 3CX z '94.
Problem jest taki, że nie ma ciśnienia w przewodach do hydroklap. Olej przepływa, ale tak jakby mu się nie chciało. Jak ciągnę dźwignię i chcę zablokować, to olej przestaje lecieć przez przewód, ale jak puszczam dziwgnię, to znów zaczyna lecieć. Przewody są drożne, cała hydraulika pracuje bez zarzutów.
Może mi ktoś wytłumaczyć, czy ciśnienie blokuje, bądź też odblokowuje hydroklapy?
W czym może być problem, że ten olej tak słabo leci?
Z góry dziękuję za każdą pomocną podpowiedź :)

Jak odblokować hydroklapy? 3CX '94

12 Sty 2014 18:36

zamknij łyżkę lub inną funkcję do końca i wtedy sprawdź.

Re: Jak odblokować hydroklapy? 3CX '94

14 Sty 2014 17:42

W 3cx 89r mam podobny problem. Czyli to działa tak że jak zamknę łyżkę do konca to klapy sie blokują a jak na maxa otworzę to sie luzują? Czy odwrotnie?

Jak odblokować hydroklapy? 3CX '94

03 Lut 2014 02:29

Blokada hydroklap polega na dostarczeniu oleju do nich, jeżeli olej nie dopływa to są rozblokowane i nie masz zablokowanego bocznego przesuwu tylnego ramienia, a więc ramię ma niepotrzebny dodatkowy luz i źle się pracuje. Hydroklapy w czasie pracy masz mieć zablokowane czyli olej ma do nich dopływać, a gdy chcesz przesunąć tylne ramię w poprzek koparki musisz je rozblokować, czyli zamknąć dopływ oleju.

Re: Jak odblokować hydroklapy? 3CX '94

03 Lut 2014 09:05

mechanik maszyn napisał(a):Blokada hydroklap polega na dostarczeniu oleju do nich, jeżeli olej nie dopływa to są rozblokowane i nie masz zablokowanego bocznego przesuwu tylnego ramienia, a więc ramię ma niepotrzebny dodatkowy luz i źle się pracuje. Hydroklapy w czasie pracy masz mieć zablokowane czyli olej ma do nich dopływać, a gdy chcesz przesunąć tylne ramię w poprzek koparki musisz je rozblokować, czyli zamknąć dopływ oleju.
Tu akurat kolego mechaniku nie wiesz jak naprawdę działają hydroklapy. Poszedłeś w logikę, albo za bardzo uprościłeś. Przede wszystkim hydroklapy mają bez przerwy zasilanie, a ciśnienie jakie powoduje zaciśnięcie ich, wytwarzane jest przez zamknięcie zaworu, który jest na przelewie. Samo zamknięcie przelewu, nie powoduje zaciśnięcia hydroklap, musi jeszcze wystąpić ciśnienie w całym układzie, np po przez użycie jakiejś funkcji do końca, np zamykanie łyżki (jak się łyżka zamknie i nastąpi wzrost ciśnienia wtedy widać jak hydroklapy się zaciskają). W układzie ciśnienie nie występuje bez przerwy więc żeby hydroklapy były zaciśnięte, przed nimi zamontowany jest zawór zwrotny. I tak jeśli rozszczelni się hydroklapa, to wg Ciebie wystarczyłoby zamknąć dopływ oleju i by się nie lało, a tu trzeba zaślepiać węża i nie dopuścić oleju do uszkodzonej hydroklapy

Jak odblokować hydroklapy? 3CX '94

05 Lut 2014 23:52

no dobra, załóżmy że hk blokuje sie poprzez domknięcie łyżki to w jaki sposób mam je poluzować skoro jest zawór zwrotny? Bo domyślam się że otwieranie łyżki nic nie da bo wtedy chyba też zwiększy się ciśnienie w układzie. Dodam że żadnych elektrozaworów w moim sprzecie nie ma, a po zablokowaniu hydroklapy poluzowały sie dopiero po kilku godzinach od zgaszenie maszyny...

Re: Jak odblokować hydroklapy? 3CX '94

06 Lut 2014 08:45

O tym zapomniałem napisać. Ciśnienie z hk schodzi jak otworzy się zawór od hk, wtedy olej sobie krąży swobodnie i nie wytworzy się ciśnienie które by je zablokowało. I wtedy ciężar tylnego ramienia powinien wcisnąć górne hk. Przypomnę jeszcze że luz jaki się zrobi między karetką a ramą nie powinien być większy niż 3-4 mm.

Jak odblokować hydroklapy? 3CX '94

06 Lut 2014 16:07

Tylko pytanie gdzie ten zawór się otwiera.... Nie ma żadnej dzwigni ani elektrozaworu, w tym poscie dodałem zdjęcie jak to wygląda.
LINK: viewtopic.php?f=12&t=23969
Wyślij odpowiedź